НАОЧНІ ОЗНАКИ ДІТЕЙ, ЯКІ ЗАЗНАЮТЬ НАСИЛЬСТВА ТА ЖОРСТОКОГО ПОВОДЖДЕННЯ

Про матеріал
Право дітей нашої країни на захист від усіх форм насильства гарантується 28 і 52 статтями Конституції України, відповідно до яких ніхто не може бути підданий катуванню, жорстокому, нелюдському, або такому, що принижує його гідність поводженню чи покаранню.
Перегляд файлу

Насилля

Право дітей нашої країни на захист від усіх форм насильства гарантується 28 і 52 статтями Конституції України, відповідно до яких ніхто не може бути підданий катуванню, жорстокому, нелюдському, або такому, що принижує його гідність поводженню чи покаранню.

Насиллям в сім’ї є:

  • знущання над дитиною;
  • нанесення побоїв;
  • завдання шкоди здоров’ю; Залякування дитини;
  • порушення її статевої недоторканості;
  • навіювання страху;
  • перебивання дитини під час розмови;
  • ізоляція дитини;
  • контроль (обмеження) доступу до спілкування з ровесниками;
  • ігнорування дитини;
  • незадоволення основних потреб;
  • використання дитини як засіб економічного торгу;
  • погроза залишити дитину;
  • погроза фізичною розправою;
  • поводження з дитиною як з прислугою;
  • відмови в поінформуванні про важливі рішення сім’ї.

 

Насиллям на вулиці щодо дітей є:

  • Фізичне насилля: грабіж, розбій, побиття, проституція, примусова праця (збирання і здача металобрухту, макулатури, порожні пляшки, миття машин, праця вантажниками).
  • Моральне насилля: образи, приниження честі та гідності.
  • Злочини проти власності: грабіж, вимагання.
  • Сексуальне насилля: проституція, зґвалтування, розбещення. 

 

 

 

 

 

 

 

МОЖЛИВІ НАОЧНІ ОЗНАКИ ДІТЕЙ, ЯКІ ЗАЗНАЮТЬ НАСИЛЬСТВА ТА ЖОРСТОКОГО ПОВОДЖДЕННЯ

Фізичні ознаки насильства:

  • Зміщення суглобів (вивихи), переломи кісток, гематоми, подряпини, садна.
  • Синці на тих частинах тіла, на яких вони не повинні з’являтися, коли дитина грається (наприклад, на щоках, очах, губах, вухах, сідницях, передпліччях, стегнах, кінчиках пальців тощо).
  • Забиті місця на тілі, голові або сідницях, які мають виразні контури предмета (сліди пряжки ременя або руки).
  • Рвані рани і переломи в області обличчя, травматична втрата зубів.
  • Рани і синці у різних фазах загоєння та/або у різних частинах тіла (наприклад, на спині та грудях одночасно) або незрозумілого походження.
  • Сліди від укусів людиною.
  • Незвичні опіки (цигаркою або гарячим посудом).

 

 

Психологічні ознаки насильства:

  • Замкнутість.
  • Страх, або навпаки, демонстрація відсутності страху, ризикована, зухвала поведінка.
  • Неврівноважена поведінка.
  • Агресивність, напади люті, схильність до руйнування та насильства.
  • Сповільнена мова, нездатність до навчання, відсутність знань, відомих дітям відповідного віку (невміння читати, писати та рахувати).
  • Надто висока зрілість та відповідальність для свого віку.
  • Уникання однолітків, бажання спілкуватися та гратися зі значно молодшими дітьми.
  • Занижена самооцінка.
  • Тривожність.
  • Почуття провини за одержані фізичні ушкодження.
  • Швидка стомлюваність, знижена спроможність до концентрації уваги.
  • Демонстрація страху перед появою батьків та/або необхідністю йти до дому.
  • Утечі з дому, схильність до «мандрів», бродяжництва.
  • Страх перед фізичним контактом.
  • Депресивні розлади.
  • Спроби самогубства або самопошкодження.
  • Вживання алкоголю, наркотиків, токсичних речовин.
  • Наявність стресопохідних розладів психіки, психосоматичні розлади (біль у животі).
  • Насильство по відношенню до слабших: до домашніх тварин інших живих істот.
  • Зміна поведінки у школі.
  • Крадіжки.

 

 

 

Сексуальні ознаки насильства:

  • Хвороби, що передаються статевим шляхом
  • Дитяча або підліткова проституція.
  • Підліткова вагітність.
  • Сексуальна злочинність серед підлітків.
  • Сексуальні домагання до дітей, підлітків, дорослих.
  • Нерозбірлива та/або активна сексуальна поведінка.
  • Уникнення контактів із ровесниками.
  • Відсутність догляду за собою.
  • Синдром «брудного тіла»: постійне настирливе перебування у ванній, під душем.
  • Боязнь чоловіків, конкретних людей.
  • Запобіжні заходи, щоб важче було знімати одяг.
  • Синці на внутрішній стороні стегон, на грудях і сідницях.

 

 

 

 Економічні ознаки насильства (занедбання дитини або нехтування):

  • Дитина постійно голодує через нестачу їжі.
  • Дитина надмірно набирає вагу через неправильне харчування.
  • Дитина завжди запізнюється до школи.
  • Дитина завжди пропускає школу.
  • Дитина носить брудний одяг.
  • Дитина одягнена не за погодою, не по сезону.
  • Дитина виглядає втомленою і хворобливою.
  • Дитина виглядає занедбаною.
  • У дитини неліковані зуби.

 

 

ПАМЯТКА УЧНЯМ ЩОДО НАСИЛЛЯ

socped2

  • 1.Пам’ятайте,  що насильство над вами, здійснене вашими батьками, не є нормою життя. Насилля – неприпустима річ у стосунках людей.
  • 2.У сім’ї  ви маєте право на те, щоб до вас ставилися з повагою, не ображали.
  • 3.Пам’ятайте необхідні правила  безпеки: зокрема, не варто тут же кидатися на допомогу,  коли тато б’є маму, особливо, коли він –  з небезпечними предметами в руках; ваше  завдання – якомога швидше сховатися, залишити домівку взагалі – на допомогу покличте дорослих, які краще знають, як діяти за таких обставин.
  • 4.Ви маєте право на захист, якщо навіть найрідніші люди принижують вашу гідність.
  • 5.Поділіться своїми проблемами з учителем, класним керівником, психологом, зверніться до міліції.
  • 6.Не вірте у погрози з боку кривдників.
  • 7.Ви маєте право висловлювати і відстоювати свою думку.  Чітко і однозначно висловлюйте осуд щодо насильницької поведінки взагалі.
  • 8.Знайте, коли вас постійно контролюють, принижують, примушують до чогось, використовують в спілкуванні з вами лайливі слова, – це насильство.
  • 9.Не вважайте, що ви заслужили на таке ставлення з боку дорослих. Ніхто, в тому числі ваші батьки, рідні, не має права принижувати вас, поводитися жорстоко стосовно дитини – це карається законом. В Сімейному кодексі (ст.. 150, ч. 7) написано: «Забороняються фізичні покарання дітей батьками. Та інші види покарань, які принижують людську гідність. Дитина може подати до суду, до громадських організацій, якщо виховання не належне».
  • 10.Навчіться розрізняти поняття «добро» і «зло». Все, що  принижує людську гідність, – є зло, все, що звеличує гідність людини, – добро.
docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
25 квітня 2019
Переглядів
879
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку