Наочний посібник "Тестові завдання на уроках зарубіжної літератури у 5–6 класах "

Про матеріал
З урахуванням особливостей пізнавальної, творчої діяльності учнів складено тестові завдання, які стосуються всіх періодів історії світового письменства від давнини до сьогодення. Робота над ними передбачає вивчення високохудожніх творів, що розкривають літературний процесс в різних країнах і в різні епохи. Вона сприятиме узагальненню і систематизації засвоєного матеріалу, розвитку умінь, навичок і творчих здібностей учнів, дасть змогу самостійно шукати художню істину.
Перегляд файлу

1

 

 

  

 

 

 

               Тестові завдання

    на уроках  зарубіжної літератури

                  у 5 – 6 класах

                      наочний посібник

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                             

                                                              

 

 

 

 

     

 

 

 

 

                                                           Дяченко Антоніна Йосипівна

                                                           вчитель зарубіжної літератури

                                                  

                                                              

 

                                

 

 

                                         ЗМІСТ

 

 

Вступ………………………………………………………………… 4

 

1. Народна казка 5 клас……………………………………………...5

 

2. Літературна казка 5 клас………………………………………….6

 

3. Література і світ природи 5 клас…………………………………8

 

4. Світ дитинства й моральні цінності в літературі 5 клас………..9

 

5. Міфи і література 6 клас………………………………………….11

 

6. Байка у світовій літературі 6 клас………………………………..13

 

7. Людина та її світ 6 клас …………………………………………..15

 

8. Література і моральне вдосконалення людини 6 клас………….16

 

9. Людина у життєвих випробуваннях 6 клас……………………...18

 

10. Відповіді…………………………………………………………..20

 

Висновок………………………………………………………………21

 

Література……………………………………………………………..22

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                  ВСТУП

 

 Відомо, що світова література є складовою частиною  

літературної освіти учнів. У програмі із зарубіжної літератури зазначено, що головною метою вивчення цього предмета у загальноосвітній школі є залучення школярів до найвищих досягнень світової літератури і культури, загальнолюдських і національних духовних цінностей, виховання естетичного смаку, високої читацької і загальної культури.

Курс зарубіжної літератури, що відкриває учням світові літературні обрії, прилучає їх до вершинних надбань мистецтва слова, допомагає специфічними для літератури засобами пізнавати світі людину в ньому, формувати читацький, естетичний смак, культуру емоцій, здатність мислити художніми образами, співпереживати, аналізувати художню дійсність. Незамінним джерелом для такої праці є твір письменника, у процесі взаємодії з яким учні не тільки розвивають  мислення, пам’ять, лексичний арсенал, творять себе як особистостей, а й певною мірою витворюють нову художню реальність.

   З урахуванням особливостей пізнавальної, творчої діяльності учнів складено тестові завдання, які стосуються всіх періодів історії світового письменства від давнини до сьогодення.

   Робота над ними передбачає вивчення високохудожніх творів, що розкривають літературний процесс в різних країнах і в різні епохи. Вона сприятиме узагальненню і систематизації засвоєного матеріалу, розвитку умінь, навичок і творчих здібностей учнів, дасть змогу самостійно шукати художню істину.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 1.  Народна казка

    

                                    Тести закритої форми

 

  1. Вдова із казки «Пані Метелиця» мала:

 а) три доньки      б) дві доньки     в) чотири доньки

 

  1. Пасербиця порізала палець:

  а) склом              б) ножем            в) ниткою

 

  1. Починок упав:

 а) у криницю     б) у річку             в) у ставок

 

  1. Пасербиця в пошуках починку:

а) сама стрибнула в криницю

б) її туди вкинула мачуха

в) її штовхнула донька мачухи

 

  1. Пасербиця витягла з печі:

а) одну хлібину

б) увесь хліб

в) половину хліба

 

  1. Підійшовши до яблуні, пасербиця:

а) струсила всі яблука

б) не чіпала їх взагалі

в) полила дерево

 

  1. Найголовнішим заняттям для пасербиці у пані Метелиці було:

а) пекти тістечка

б) прибирати у кімнаті

в) дбати про постіль

 

  1. Пасербиця хотіла повернутися додому тому, що:

а) нудьгувала за домівкою

б) хотіла помститися мачусі

в) втомилася бути на службі у пані Метелиці

 

 

 

  1. Пані Метелиця нагородила пасербицю:

а) золотою каблучкою

б) золотим ланцюжком

в) золотим дощем

 

10. Донька мачухи була:

а) такою самою роботящою, як пасербиця:

б) дуже ледачою

в) слухняною дівчинкою

 

11. Донька мачухи одержала таку нагороду:

а) їй подарували золото

б) облили смолою

в) подарували дорогий одяг

 

12. Казка «Пані Метелиця» це:

а) оригінал

б) переклад

в) відтворення народної казки збирачами фольклору братами Грімм.

 

 

2.  Літературна казка

                                      

                                          Тести закритої форми

 

  1. Дівчину – сироту з казки Ш. Перро називали:

    а) Нечепуркою

         б) Замазуркою

         в) Чорногузкою

 

  1. Потрапити на бал Попелюшці допомогла:

                а) тітка – чарівниця

                б) незнайома  жінка

                в) сусідка

 

  1. Карета Попелюшки була зроблена:

  а) з кавуна

  б) з гарбуза

  в) з дині

 

  1. Черевичок, який загубила Попелюшка, був зроблений:

       а) із золота

       б) із кришталю

       в) із соболиного хутра

 

  1. У будиночку бабусі Кая й Герди росли:

                   а) тюльпани

                   б) троянди

                   в) жоржини

 

  1. Кай різко змінився, тому що:

                 а) у його серце потрапив осколок чарівного дзеркала

                 б) його зачарував злий чарівник

                 в) він прагнув потрапити до Снігової королеви

 

  1. Сила Герди була:

                 а) в її друзях

                 б) в її серці                     

                 в) в її фізичній силі

 

8. Кай не міг скласти слово:

                 а) «дружба»

                б) «любов»

                в) «вічність»

 

    9. Принцесі (із казки «Дванадцять місяців») забажалося на Новий рік:

                а) фіалок

               б) крокусів

             в) пролісків

 

10. Місяць Квітень подарував пасербиці:

  а) каблучку

              б) браслет

              в) люстерко

 

 11. Принцесі говорив правду про її поводження:

              а) гофмейстерина

             б) солдат

             в) королівський прокурор

 

    12. Які чарівні слова солдат порадив частіше вживати принцесі:

       а) «Даруйте!»

       б) «Виконуйте швидше!»

       в) «Будь ласка!»

 

 

  3.  Література і світ природи

                                   

                                          Тести закритої форми

 

 

  1. Де народився Дж. Р. Кіплінг:

         а) Англія       б) Індія       в) Америка

2. Твір «Мауглі» це:

        а) казка    б) повість    в) оповідання

3. За життя Мауглі Багіра заплатила:

        а) вівцею        б) зеброю     в) буйволом

4. Мауглі показав свою силу як Людина за допомогою:

а) вогню          б) зброї          в) хитрощів

5. У вірші Алкмана «Сплять усі верховини…» описується:

         а) боротьба за владу     б) природа      в) життя людей

6. Вірш Й. В. Гете «Нічна пісня подорожнього схожий з віршем     Алкмана «Сплять усі верховини» завдяки:

         а) спільності художніх     

        б) спільності віршованого розміру

         в) спільності образів та настрою

7. Вірш М. Лермонтова «Из Гете» («Горные вершины») є:

         а) оригіналом     б) переспівом     в) перекладом

 

8. Басьо у перекладі з японської означає:

         а) бананове дерево     б) банановий сік       в) банановий плід

9. Для хоку характерним є:

          а) постійна кількість складів      б) змінна кількість складів                                                  

   в) різна кількість складів

10. Для японської поезії характерним є:

            а) сприйняття природи незмінною     

           б) те, що природа не має ніякого відношення до людини    

            в) одухотвореність природи

11. Ф. І. Тютчев був:

           а) солдатом     б) вченим      в) дипломатом

12. У своєму вірші «Я знаю в праосені пору…» Тютчев писав про:

           а) красу «золотої осені»

           б) осінні холоди

           в) осінні дощі    

 

 

 

 4. Світ дитинства й моральні цінності в літературі

                                     

                                        Тести закритої форми

 

  1.        Основна ідея вірша Р. Бернса «Чесна бідність» - це:

а) ідея свободи    б) ідея кохання    в) віра у світове братерство

 

  1.        В основі побудови вірша Р. Бернса «Чесна бідність» лежить:

а) прийом антитези  б) гіперболізація   в) прийом «олюднення»

 

  1.        Марк Твен мріяв стати:

а) кухарем   б) моряком   в) дослідником

 

  1.        Гек Фінн зводив бородавки:

а) здохлими жабами   б) здохлими котами   в) здохлими собаками

 

  1.        Тітка Поллі давала Тому ліки під назвою:

   а) «Антигрипін»  б) «Антистрес»    в) «Антибіль»

 

6 Як називалася команда хлопчаків на чолі з Томом Сойєром?

       а) «Ватага Тома Сойєра»     б) «Компанія Тома Сойєра»

       в) «Зграя Тома Сойєра»

 

  1.        Яке слово було паролем піратів Тома і Гека:

а) смерть   б) кров    в) життя

 

  1.        Місце, де був захований скарб, Том позначив:

а) хрестом    б) стрілкою   в) колом

 

  1.        Кому з героїв твору належать слова: «Хто попускає дитині, той її псує»?

а) судді Тетчеру   б) удові Дуглас    в) тітці Поллі

 

  1.  Хто такий Чорний Месник Іспанських Морів?

а) Джо Гаспер     б) Том Сойєр   в) Гекльберрі Фінн

 

  1.  Коли Том був небесним ангелом?

а) коли розповідав сон    б) коли фарбував паркан      в) коли втік на острів

12  Скільки днів Том з Беккі пробули в печері?

            а) два     б) сім    в) три

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Міфи і література

 

                                         Тести закритої форми

 

  1. Міф – це :

а) розповідь про казкових персонажів

б) розповідь про життя давніх людей

в) розповідь про богів

 

  1. Міфологія – це:

а) сукупніст міфів якогось народу

б) збірка друкованих творів

в) зібрання казок, пісень, переказів народу

 

  1. Слово біблія означає:

а) книги

б) зібрання розповідей про життя святих

в) повчання морально – етичного змісту

 

  1. Слово заповіт у перекладі з давньоєврейського означає:

а) з’єднання

б) союз

в) спілка

 

  1. Вкажіть вислів із Біблії

а) «І побачив Бог, що воно добре»

б) «І побачив Бог, що усе нормально»

в) «І сказав Бог: «Хай буде так!»

 

  1. Коли у світі впершее з’вилося зло?

а) коли було все погано

б) коли трапився потоп

в) коли було все добре

 

  1. Першоосновою життя єгиптяни вважали:

а) бога Неба

б) бога Землі

в) бога Сонця

 

 

  1. Який дар мав Прометей?

а) був провидцем

б) був поетом

в) був співцем

 

  1. Хто звільнив Прометей?

а) Гефест

б) Геракл

в) Гермес

 

10. З виникненням чого пов’язаний міф «Скотний двір царя Авгія?»

            а) олімпійських ігор

            б) кінофестивалю

            в) театру

 

11. В Ахілла слабким місцем булла:

            а) нога

            б) рука

            в) п’ята

 

12. Давньогрецького співця, що намагався врятувати свою дружину,

       звали:

           а) Аполлон

           б) Орфей

           в) Пелей

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Байка у світовій літературі

 

 

                                 Тести закритої форми

 

  1. Фригійський раб, який став основоположником жанру байки:

           а) Езоп

          б) Лафонтен

           в) Федр

 

  1. Вовк із відомої байки Езопа побачив Ягня біля:

           а) ставу

           б) річки

          в) озера

 

  1. За сюжетом байки «Крук і Лисиця» Крук випустив із дзьоба:

            а) шматок сиру

            б) шматок сала

            в) шматок м’яса

 

  1. Частина байки, в якій розповідається про розвиток подій,   

     називається:

            а) суперечка

            б) оповідь

            в) розмова дійових осіб

 

  1. Злочин Осла із байки «Зачумлені звірі»полягав у тому, що він їв:

           а) чужу моркву

           б) чужу капусту

           в) чужу траву

 

  1. Як називається повчальна частина байки?

           а) сатира

           б) алегорія

           в) мораль

 

7. Цикада попросила у Мурашки:

            а) харчів

            б) притулку

            в) води

8. В основі байки лежить:

            а) гіпербола

            б) метафора

            в) алегорія

 

9. Які художні прийоми лежать в основі байки?

а) сатира, персоніфікація, алегорія, езопова мова

б) гумор, триразові повтори, гіперболізація

в) багатоепізодність сюжету, елементи фантастики, образність мови

 

10. У чому полягає особливість композиції байки І. Крилова «Вовк і

         Ягня»?

            а) Мораль – на початку байки

            б) мораль розбита на дві частини

            в) мораль в кінці байки

 

11.Хто з відомих байкарів був редактором сатиричного журналу?

а) Крилов

б) Езоп

в) Глібов

 

12. Зачумлені звірі винуватцем усіх нещасть зробили:

           а) Вовка

           б) осла

           в) тигра

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Людина та її світ

 

                                       Тести закритої форми

 

  1. Події у новелі «Усмішка» Р. Д. Бредбері відбувалися протягом:

  а) одного дня   б) одного тижня  в) однієї години

 

  1. Том не міг плюнути на картину:

  а) бо не вмів цього робити   б) вона булла гарна   

  в) він не встиг цього зробити

 

3.Що зробив Том з клаптиком полотна з картини:

   а) розірвав і викинув   б) показав родичам і друзям    в) обережно склав і заховав

 

  1. Маленький принц вирушив у мандрівку тому, що:

 а) цому набридло сидіти на планеті  б) його змусили це зробити  

 в) хотів знайти друзів, пізнати світ

 

  1. У казці – притчі «Маленький принц» використовується прийом:

    а)  порівняння     б) гротеску   в) алегорії

 

 

  1. Господар першої планети

            а) король

            б) лис

            в) змія

 

  1. Господар шостої планети

   а) ділок

   б) географ

   в) пияк

 

  1. Що потрібно людині?

   а) краса

   б) розум

   в) щастя

 

 

 

  1. Чи розуміли Тома рідні?

   а) ні

   б) навряд

   в) так

 

10. Що люди зробили з картиною?

    а) знищили

    б) забрали додому

    в) віддали Томові

 

11. Де відбувається дія?

            а) на землі

            б) у космосі

            в) у морі

 

12. Де народився Рей Бредбері?

  а) Каліфорнії

  б) Вокігамі

  в) Франції

 

 

 

8. Література і моральне вдосконалення людини»

 

                                    Тести закритої форми

 

  1. Очумєлов ішов базарною площею:

а) з відром у руці

б) з кошиком у руці

в) з клуночком у руці

 

  1. Городовий був:

а) рудим

б) блондином

в) шатеном

 

  1. Товстого з оповідання А. Чехова звали:

а) Олександр

б) Михайло

в) Григорій

 

  1. Слово «щедрість» для Скруджа було:

а) грубим

б) лиховісним

в) ласкавим

 

  1. Про кого ці слова: «Його багатство не йде йому в пожиток?»

а) Марлі

б) Скрудж

в) Фізаіулінг

 

  1. На Різдво Скрудж наказав Бобу купити:

а) хліба

б) відерце вугілля

в) тістечок

 

  1. Назвіть прізвище городового

а) Колдирін

б) Алдирін

в) Єлдирін

 

  1. Городовий ніс решито

а) з малиною

б) з агрусом

в) із суницями

 

  1. Тонкого з оповідання Чехова звали:

а) Пафнутій

б) Пантелеймон

в) Порфирій

 

10. Марлі був для Скруджа:

а) родичем

б) компаньйоном

в) другом

 

11. Боб Кретчит був:

     а) племінником Скруджа

     б) слугою

     в) компаньйоном

12. Кому належать слова: «Милосердя, співчуття, щедрість – ось на

      що повинен був спрямувати я свою діяльність?»

а) Кретчиту

б) Фреду

в) Скруджу

 

 

 

9. Людина у життєвих випробовуваннях

 

                                    Тести закритої форми

 

  1. Того, що йшов попереду, звали:

а) Том

б) Білл

в) Джим

 

  1. Той, що йшов позаду:

а) підвернув ногу

б) поранив руку

в) упав і отримав струс мозку

 

  1. Місцевість, у якій відбувалася дія, індіанці називали:

а) Країна Озер

б) Країна білої пустелі

в) Країна Патичків

 

  1. Судно, що побачило людину на березі, було:

           а) китобійним

           б) військовим

           в) пасажирським

 

  1. Кожний чоловік має записати у свій девіз слова:

   а) «Голодний, та не раб!»

   б) «Голодний, але вільний!»

   в) «Голодний, але працьовитий»

 

 

 

 

  1. Художній прийом, який використовує Петефі у вірші «Коли ти муж – будь мужнім»:

              а) повтор

              б) порівняння

              в) гіпербола

 

  1. Бен Ган прожив на острові:

     а) три роки

     б) чотири роки

     в) пять років

  1. Твір Р. Стівенсона «Острів скарбів» є:

     а) побутовим романом

     б) науково – пригодницьким

     в) пригодницьким романом

 

  1. Пірат Сільвер на кораблі був:

      а) помічником капітана

      б) боцманом

      в) кухарем

 

10. Квартирант у корчмі «Бенбоу» був:

       а) старий моряк

       б) старий лікар

       в) старий швець

 

11. Сільвер вступив у переговори з капітаном Смоллеттом і вимагав

     у нього:

        а) зброю пірата Флінта

        б) заповіт пірата Флінта

        в) карту пірата Флінта

 

12. Яка пригода підштовхнула Джима до серйозних вчинків?

                  а) смерть капітана

                  б) смерть лікаря

                  в) смерть друга

 

 

 

 

 

10. Відповіді

 

      1. Народна казка 5 клас

                 1б, 2в, 3а, 4а, 5б, 6а, 7в, 8а, 9в, 10б, 11б, 12в.

 

      2. Літературна казка

                 1в, 2а, 3б, 4в, 5б, 6а, 7б, 8в, 9в, 10а, 11б, 12в.

 

      3. Література і світ природи

                 1б, 2а, 3в, 4а, 5б, 6в, 7б, 8а, 9а, 10в, 11в, 12а.

 

      4. Світ дитинства й моральні цінності в літературі

                 1в, 2а, 3б, 4б, 5в, 6а, 7б, 8а, 9в, 10б, 11а, 12в.

 

      5. Міфи і література 6 клас

                 1в, 2а, 3а, 4б, 5а, 6в, 7в, 8а, 9б, 10а, 11в, 12б.

 

      6. Байка у світовій літературі

                 1б, 2б, 3в, 4б, 5в, 6в, 7а, 8в, 9а, 10а, 11а, 12б.

 

      7. Людина та її світ

                 1а, 2б, 3в, 4в, 5в, 6а, 7б, 8а, 9б, 10а, 11а, 12б.

 

      8. Література і моральне вдосконалення людини

                 1в, 2а, 3б, 4б, 5б, 6в, 7в, 8б, 9в, 10б, 11а, 12в.

 

      9. Людина у життєвих випробуваннях

                  1б, 2а, 3в, 4а, 5б, 6а, 7а, 8в, 9б, 10а, 11в, 12а

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                             ВИСНОВОК

 

   У посібнику подано тестові завдання закритої форми. Специфіка тестових завдань закритої форми полягає в тому, що учні мають обрати з переліку відповідей одну – правильну, що передбачає перевірку їх елементарних знань, здатності відтворювати навчальний матеріал (імена літературних героїв, ідентифікацію творів, авторів), а також умінь і навичок ідейно – тематичного аналізу тексту, художніх особливостей твору, розпізнавання літературних явищ тощо. Такі завдання відповідають початковому і середньому рівням.

     Цей посібник тестових завдань із зарубіжної літератури може бути використаний на уроках узагальнення або контролю знань, у процесі вивчення нового матеріалу, підготовки до тематичного та зовнішнього тестового оцінювання, а також в інших навчально – розвивальних, контрольних ситуаціях.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                   ЛІТЕРАТУРА

 

  1. Біблія, або Книги Святого письма Старого і Нового Заповіту. Ювілейне видання з нагоди тисячоліття християнства. – 1988.

 

  2. Л. А. Чередник Вивчення зарубіжної літератури 5 клас: Посібник для  

     вчителя. – Видавництво «Ранок»: Веста – 2007.

 

3.Л. А. Чередник Вивчення зарубіжної літератури 6 клас: Посібник для 

   вчителя. – Видавництво «Ранок»: Веста – 2007.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
25 листопада 2023
Переглядів
168
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку