Тема: «Перемога щирих людських взаємин над багатством Снігової королеви. Перешкоди на шляху Герди до Кая, її помічники».

Про матеріал
Мета:Завершити роботу над вивченням казки Г.К. Андерсена “Снігова Королева” :розкрити всеперемагаючу силу любові, дружби. Розвивати художнє мислення ,зв’язане мовлення, виховувати благородство, доброту.
Перегляд файлу

                   План-конспект уроку зарубіжної літератури

 

Предмет –зарубіжна література

Клас 5

Тема: «Перемога щирих людських взаємин над багатством Снігової королеви. Перешкоди на шляху Герди до Кая, її помічники».
Мета: Завершити роботу над вивченням казки Г.К. Андерсена “Снігова Королева” : розкрити всеперемагаючу силу любові, дружби.

 Розвивати художнє мислення , зв’язане мовлення,

 виховувати благородство, доброту.
Тип уроку: комбінований

Форма уроку: Урок - подорож.
Обладнання. Портрет Г.К. Андерсена; карта подорожі, ілюстрації до казки, кросворд, чарівна скринька, троянда, дзеркало.
Очікувані результати: учні повинні знати зміст казки, називати героїв, малювати карту подорожі Герди.
Методи і прийоми: вікторина, мікрофон, мозковий штурм, робота в парі, 

                               інсценізація.

                                     

                                           Епіграф до уроку: Право на щастя можна        

                                         заслужити лиш істинною безкорисливою любов’ю.

11112913_91bafa15367e95fa7f4f86c8ad7839fc                                                                                                     Г.КАндерсен


                                        ХІД УРОКУ

I. Організація класу до уроку.
 

  Вступне слово вчителя.

  Юні друзі ! Наша подорож чудовою країною її Величності казки продовжується. І шлях наш сьогодні до палацу Снігової королеви. А щоб потрапити до її володінь і допомогти Герді врятувати Кая від чар Снігової королеви, нам потрібен ключик. Цей ключик у вас, діти. Ваші правильні відповіді і будуть тим ключиком, яким ми відкриваємо ворота у володіння Снігової королеви.

( Учні записують у зошит дату).

II. Актуалізація опорних знань учнів.

Вчитель: Щоб ми не заблукали і щасливо добрались у царство Снігової королеви, нам потрібна карта. Цією картою буде гаряче і любляче серце Герди.

На ньому ми маємо позначити маршрут подорожі. А назви станцій, де будуть зупинки, будуть такими ж як і назви казок , що входять до твору “Снігова королева”.
Складання карти подорожі і виконання літературної головоломки.

    У мене записані ці назви. їх треба розкласти у правильному порядку, щоб не заблукати. Згадайте як називалася перша казочка?

Діти: „Про дзеркало та скалки”.

Вчитель : Це і буде наша перша станція . Позначимо її на нашій великій карті.

А ви , діти , в своїх зошитах теж намалюйте такі карти і нанесіть першу станцію.

Вчитель: А друга станція як називалася ?

Діти: „Хлопчик і дівчинка” .

Вчитель : Позначимо і її на нашій карті.

(Діти наносять на карту 2 станцію).

Вчитель: А наступна станція як називатиметься ?

Діти: ” Садок жінки яка знала чари “.

Вчитель: Нанесемо і її на карту . А далі, де ми опинимося?

Діти : Ми опинимось на станції « Принц і принцеса “. Вчитель: Ще яка станція зустрінеться на нашому маршруті ?

Діти : „Маленька розбійниця”.

Вчитель: Нанесемо на карту і цю станцію.

А як же буде називатися шоста станція? Діти : „Лапландка і фінка”.

Вчитель : А зараз нанесемо на карту кінечну станцію нашої подорожі це … Діти: „У замку Снігової королеви”.

Вчитель: Молодці! Карта для подорожі готова, а тепер всі повинні дати відповіді на запитання інтелектуального бліц - турніру, щоб заволодіти ключиком, який відкриє ворота у володіння Снігової королеви.

 

Словникова робота

Інтелект - розумові здібності людини .

Інтелектуальний бліц - турнір . (мозковий штурм)

1. Яку казку називають літературною? (Казка, що має автора).

2. Ким за національністю був Андерсен ? (Датчанин).

3. В якому місті народився казкар ? (Оденсі).

4. За що нагороджують премією імені Андерсена ? (За кращі дитячі книги).

5. За яким девізом жив Андерсен ? (Хай голуб миру літає над країнами ).

6. Цю людину називають королем казок. Хто це ? (Г.К. Андерсен).

7. Кому із героїв Андерсена споруджено пам’ятник у Копенгагені ?

(Русалоньці).

Вчитель: Дякую, діти, ви показали високий інтелект і досягли своєї мети.

III. Повідомлення теми, мети уроку, проблеми, які необхідно вирішити.

   Заповітний ключик (піднімаю ключ) у ваших руках. Давайте відімкнемо ворота царства Снігової королеви, але це зробити не просто є ще одна перешкода. А що це там, так дивно виблискує? Чарівна скринька!

  Вчитель : Цікаво - цікаво. А що в ній є ? (заглядаю у скриньку). У ній лежать предмети, описані в нашій казці . Саме вони, якщо ви їх правильно назвете, допоможуть вам зрозуміти тему і завдання нашого уроку.

Один з цих предметів говорить людині тільки правду. Але, коли він псується, то може привести до неповторного лиха. Відгадайте, що це за предмет?

Діти: дзеркало.

Вчитель: Вірно, це дзеркало, саме воно наробило багато біди в нашій казці. Отже, про що ми будемо говорити на цьому уроці?

Діти : Ми будемо говорити про те, які перешкоди Герді прийшлося подолати

на своєму шляху, хто і чому допомагав їй
Вчитель : Але в цій скриньці залишилося ще дещо. Вона жива, з нею

можна розмовляти, вона чарує своєю красою і неповторністю. її можна назвати символом казки. Як ви вважаєте, що це може бути ?

Діти : Троянда.

Вчитель : Так це троянда. Ця квітка є символом любові - такого почуття, яке має велику силу.

Словникова робота.

Символ - умовне позначення якогось предмета, поняття або явища; розпізнавальний знак.

Герда, як і троянда, вражає нас своєю красою. А якою саме : це ще одне запитання, на яке ми спробуємо знайти відповідь . Отже, продовжимо розмову за темою нашого уроку - подорожі „Перемога щирих людських взаємин над багатством Снігової королеви. Перешкоди на шляху Герди до Кая. її помічники”.

Тож вирушаймо до палацу Снігової королеви , а девізом нашої подорожі будуть слова Г.К. Андерсена:

„Право на щастя можна заслужити лише істинною безкорисливою любов’ю.”
 

IV. Хід подорожі

   На кожній станції нашої подорожі, як ви вже зрозуміли, на вас будуть чекати різні перешкоди, долаючи їх ви зможете добратись до замку Снігової королеви і допомогти Герді спасти Кая від чар.

1 Станція
Подорожувати ми будемо від першої станції

«Дзеркало та скалки».

Вчитель: Ви часом ніколи не задумувались з чого починається ранок? Дуже часто із дзеркала.

А чи пам’ятаєте дзеркало Троля, про яке розповідається на перших сторінках казки „Снігова королева” . Які властивості воно мало ?

(Відповіді учнів). Метод «Мікрофон»

Вчитель: Як змінився Кай , коли скалка тролевого дзеркала потрапила йому в око?

( Відповіді учнів ).

Вчитель: Можливо, не дай Бог, один із уламків дзеркала потрапив до вашого серця, воно стало холодним, байдужим і ви дещо бачите поганим, неприємним. Забудьте про все погане, поверніться один до одного посміхніться. Це означає, що ви стали добрішими, розумієте Герду і я думаю, теж станете помічником у досягненні мети.

2 Станція
Ось так непомітно ми прибули до другої станції

“Хлопчик ma дівчинка “.

Вчитель: Розкажіть про Герду та Кая, їхні взаємини. Що особливо прикрашало їхнє життя. (Відповіді учнів).

3 Станція

Вчитель : Поки ви розповідали про головних героїв, ми потрапили на третю

станцію „У садок до жінки яка знала чари”.

Вчитель: Розгляньте уважно ілюстрації. Що зображено на першій?
89671_original
Діти : На першій ілюстрації зображено зустріч Герди із бабусею, яка знала чари.

Вчитель: Що зображено на другій ілюстрації?

Діти : На другій ілюстрації зображено, як Герда згадала про Кая і гірко заплакала. Від її гарячих сліз із - під землі знову почали рости троянди, які зачарувала бабуся.

 

Вчитель : Про кого вони нагадали Герді?

Діти : нагадали Герді про Кая.

 

4 Станція

Вчитель : Отже, Герда згадала Кая і пішла далі. Ми разом із нею потрапляємо на четверту станцію „Принц і принцеса”
На цій станції нас чекає гра. Ми будемо розгадувати вікторину

1. Хто автор казки „Снігова королева” ? (Андерсен)

2. Хто допоміг Герді пройти до палацу принцеси ? (Ворон)

3. Цю річ принцеса подарувала Герді, щоб вона не мерзла в руки ? (Муфта).

4. Що у спальні принца і принцеси мало форму лілії? (Ліжка)

5. Якого кольору було ліжко принцеси ? (Білого)

6. Що було подароване Герді із чистого золота ? (Карета)

5 Станція

Вчитель: Кросворд розгадано . Це нам дало право опинитися на п’ятій станції „ Маленька розбійниця”.

Що найбільше запам’яталося вам із цієї казки ? Хто хоче висловити свої думки по мікрофону ? (5-6учнів висловлюють свої думки).

6 Станція

Вчитель : А тепер ми з вами прибули на шосту станцію

“Лапландка і фінка”.
Вчитель : На вас чекає ще одне випробування. Уважно перечитайте відгук
фінки про Герду. В ньому пропущені деякі слова. Якщо ви їх згадаєте це дасть
вам право прибути на останню станцію нашої подорожі.

11112799_3832044_1191522314_4Я не можу дати їй більше….. ніж у неї є зараз. Сила - в її…

Прочитайте ще раз і скажіть у чому сила Герди .

 

7 Станція

Вчитель : Молодці ! Ви успішно подолали ще одне випробування і ми з вами наблизилися до замку Снігової королеви. Сьома станція

“У замку Снігової Королеви”.

Хто з вас, діти, пам’ятає близько до тексту сценку, коли Герда знаходить Кая. Я б хотіла , щоб хтось із Вас зіграв Снігову королеву, хтось Герду, хтось Кая.

(Діти розігрують сценку „Зустріч Герди і Кая у палаці Снігової

королеви “). (інсценізація)

Снігова королева : Якщо ти складеш це слово, ти будеш сам собі володар

і я подарую тобі весь світ і нові ковзани.

Кай : У мене нічого не виходить, крижинки не слухаються мене.

Снігова королева: Нічого складеш. Ти ж найкращий мій учень . А я тепер

полечу в теплі краї . Треба трохи відбілити снігом вершини гір. А то

людям уже набридли свіжі лимони та виноград.

( Снігова королева виходить . Входить Герда.)

Герда : Каю, милий, мій Каю, нарешті я знайшла тебе. ( Кай нічого не розуміє . Нічого не може згадати. Герда гірко плаче. Кай звільняється від чар Снігової королеви і все згадує ).

Кай : Гердо, мила моя Гердо ! Де ж ти була так довго? Де я був сам ?

(Озирається навкруги) Як тут холодно і пустинно.

Герда: Тебе зачарувала Снігова королева, але ми більше не боїмося її, ми перемогли, ходімо звідси швидше.

У мене тепер багато друзів, які допомогли дістатися до тебе і врятувати.

 

Вчитель: Велике дякую вам за інсценівку. У вас все гарно вийшло.

V. Підсумок уроку подорожі:

Отже, діти, ми з вами завершили нашу подорож. 1. Який шлях подолала Герда заради свого названого брата?

2. Які перешкоди вона зустріла на своєму шляху?

3. Хто і чому допомагав дівчинці?

4. Чи стали щасливими Кай і Герда?

5. Як ви думаєте, чи заслужили вони це щастя?

А тепер повернемось до епіграфу нашого уроку:

„ Право на щастя можна заслужити лиш істиною безкорисливою 60751_originalлюбов’ю. “

Вчитель: Запам’ятайте діти, що любов — це велика сила. Тож любім одне одного і будьмо щасливими. Я вірю, що кожен із вас буде символом добра, ніжності любові.

VI. Домашнє завдання:

      Іноді життя виховує людину. А може ми спробуємо перевиховати Снігову королеву, адже вона така красива, така досконала. Невже її не можна зробити ніжнішою, добрішою, з гарячим люблячим серцем..

На сніжинках, які є на ваших партах, вдома напишіть поради Сніговій королеві, аби вона стала добрішою. І як тільки випаде перший сніг, ви відправте свої листи у царство Снігової королеви. І будемо надіятись, що вона прислухається до наших порад.
 

docx
Додано
25 листопада 2023
Переглядів
154
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку