Написання числівників

Про матеріал
Доброго дня, шановні учні 6-А класу. Сьогодні ми продовжуємо мандрувати числівником та ознайомимося з їх написанням . Пропоную переглянути матеріал та виконати цікаві завдання, які підготовлені саме для вас. Дякую за співпрацю та бажаю успіхів!
Перегляд файлу

 

 

Тема. Написання разом порядкових числівників з –тисячний.

 

Доброго дня, шановні учні 6-А класу. Пригадайте будь ласка:

  • Яку частину мови називають числівником?
  • На які групи за значенням поділяються числівники?
  • На які розряди поділяються кількісні числівники?
  • На які групи за будовою поділяються числівники?
  • А тепер, спробуйте розгадати кросворд та записати у зошит:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Одиниця земельної площі в метричній системі, яка становить 100 ар або 10000 квадратних метрів.
  2. Спортивна гра двох команд, під час якої гравці намагаються загнати м’яч в ворота суперника.
  3. 501 – 1 =
  4. 32 зменшити у два рази.
  5. 25 збільшити у два рази.
  6. Розповідати, не дивлячись на текст.
  7. Вид міського наземного рейкового електротранспорту.
  8. 1000 – 100 =
  9. 250 + 50 =
  10. Найменше семицифрове число або 999999 + 1 =

 

  • Які числівники використані у кросворді?  Запишіть їх, до кожного поставте питання. Поясніть їх правопис.
  •         Тема нашого уроку «Написання разом порядкових числівників з –тисячний»

 

Тема ця хоч не проста,та для нас цікава

Будуть в ній нові слова, буде і забава.

І в скарбничку мовну цю, поки вивчим тему

Мовних скарбів пребагато ми з вами зберемо.

Будуть в ній знання й уміння, правила й завдання і оповідання,

І пісні, загадки ваші, й ваша власна казка

Тему нашого уроку запишіть будь ласка.

 

  •         Числівники, які складаються з двох чи більше слів пишуться роздільно. Порядкові числівники, що закінчуються на –тисячний, - сотий, - мільйонний, - мільярдний пишемо одним словом: двохсотий, п’ятитисячний, тримільйонний.

 

Ми активно знову попрацюємо,

Над творчою роботою мудруємо.

Запишемо в зошити свої думки,

Хай порадіють успіхам батьки.

Прочитайте вірш «Чудо в черевику». Випишіть один числівник, додайте до нього закінчення – сотий, - тисячний; складіть з цим числівником речення, де він буде датою якої – небудь події і розберіть цей числівник як частину мови.

Чудо в черевику

Як відомо, всі ледачі

Ждуть легенької удачі

Без труда, щоб їм було.

Так і з Васею було.

Вчиться Вася в п’ятім класі

Якось друг і каже Васі:

  •         Знаю чудо я одне,

Чудо справді чарівне!

Будеш мати без мороки три п’ятірки за уроки,

Лиш зроби, мій друже, так:

Роздобудь собі п’ятак,

Приліпи його, мов латку,

В черевик під праву п’ятку!

Узувайся і ходи.

Піде діло – хоч куди!

Це я, - каже, - перевірив

Вася з дуру і повірив

Ліпить Вася Боровик

П’ять копійок в черевик

Взувся, тупнув, взявсь у боки: - більш не вчитиму уроки:

Повезе мені і так – під п’ятою ж є п’ятак!

Вранці йшов і всю дорогу припадав на ліву ногу.

Ось, і школа, ось клас

Арифметика якраз.

  •         Боровик іди до дошки!

Вася встав, пом’явся трошки,

На п’ятак натис – дарма

Де ж ти чудо щось нема

За годину викликають, з географії питають

Вася встав – ні в сих ні в тих

Замість чуда в класі сміх

Мав мороку він велику,

Бо п’ятак у черевику

Відіграв одну лиш роль –

Надавив йому мозоль.

Закінчилися уроки –

Бігли учні в різні боки,

Ну, а Вася Боровик,

Ледве тяг свій черевик.

Під п’ятою п’ять копійок,

А у сумці - стільки ж двійок.

 

ДЯКУЮ ЗА СПІВПРАЦЮ ТА БАЖАЮ УСПІХІВ!

docx
Додав(-ла)
Макарук Олеся
Додано
4 квітня 2020
Переглядів
735
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку