Написання прикметників із суфіксами -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -цьк-, -зьк-.

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів з основними правилами вживання суфіксів у прикметниках; звернути увагу на їх утворення; розвивати вміння утворювати прикметники з іменників за допомогою додавання суфіксів; виховувати повагу до рідної мови та навколишнього середовища.
Перегляд файлу

                                             Урок №74           Дата: 31.01 (6кл)

Тема: Написання  прикметників  із  суфіксами  -еньк-,  -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -цьк-, -зьк-.                     

 

Мета: ознайомити учнів з основними правилами вживання суфіксів у прикметниках; звернути увагу на їх утворення; розвивати вміння утворювати прикметники з іменників за допомогою додавання суфіксів; виховувати повагу до рідної мови та навколишнього середовища.

                                  Перебіг уроку:

Організаційний момент. Мотивація

Актуалізація опорних знань (Повторення у формі бліц-опитування про прикметник як частину мови)

Оголошення теми і мети

Основний зміст

Пояснення вчителя (робота з підручником ст 167)

Вправа 376 (письмово)

Завдання 2.

Виписати прикметники з суфіксами –ськ-, -зьк-, -цьк-. У дужках записати іменники, від яких вони утворені.

У військовій музиці українських козаків була поширена дерев’яна труба, що звалася сурмою, або козацькою трубою. Це був сигнальний інструмент війська запорізького. (За Л. Черкаським).

Завдання 3.  Списати, виділивши закінчення прикметників, визначити відмінок прикметників.

Давнім убором голови жінки було біле покривало – перемітка (намітка, обрус, плат). Ткали їх з тонкого прядива. Ткання такого лляного полотна потребувало від ткалі великої майстерності. Пізніше перемітку прикрашали орнаментом із кольорових ниток.

 Завдання 4.Із художнього твору за 3 хвилини виписати іменники з прикметниками, поставити в однині, визначити рід і закінчення прикметників.

Завдання 5. В речення з тексту вставте потрібні за змістом прикметники. Які з них мають протилежне значення?

За будовою рослини відрізняються одна від одної. У калюжниці листки... (гладенькі, округлі), а в огірка... (шорсткі, зубчасті). Стебло у калюжниці досить... (товсте, прямостояче), а в огірка воно... (тонке, стелиться по землі).

 

Завдання 6 . Прочитайте вірш. Знайдіть прикметники. Напишіть спільнокореневі слова.

а) Дощ на тоненьких ніжках,

В ланці своїй волохатій,

У дворі пострибавши трішки,

Постукав у віконце – до хати.

(М.Шаповал)

б) Відшуміло літо

Стиглими хлібами.

На пташиних крилах

Відлетіло вдаль.

Під вікном берізка

Розпустила коси,

І летять у вирій

Сірі журавлі.

(С.Федченко)

в) Ромашка

На стрункій високій ніжці,

Біля річки на лужку,

У хустинці білосніжній

Стрів я квіточку таку:

Ясним оком жовтуватим

Усміхалася мені.

Я хотів її зірвати,

А бджола сказала: - Ні!

(М.Познанська)

г) Чарівна книжечка.

Маю книжку невеличку,

В ній живе руда лисичка

Та колючий їжачок,

Та солом’яний бичок,

І зайчисько-вуханець,

І цвіркунчик – співунець.

(Х.Керита) 

(Виписати в ліву колонку слова зі зменшувально-пестливим значенням, а в праву – без нього. Виділити суфікси.)

Підсумок

Домашнє завдання. З художнього тексу виписать зменшено-пестливі прикметники разом з іменниками ,виділити суфікси в прикметниках.

 

docx
Додав(-ла)
Лялька Альона
Додано
29 січня 2022
Переглядів
1521
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку