Написання великої букви Ц , складів і слів з цією буквою.

Про матеріал
Ознайомити дітей з написанням великої букви Ц , складами і словами з цією буквою.
Перегляд файлу

Тема:  Написання великої букви Ц. Письмо складів, слів і речень з вивченими буквами. Списування друкованого речення.

Мета:

Формування предметних компетентностей:

  •                   Навчити учнів писати  велику  букву Ц, слова і склади з цією буквою;
  •                   Встановлювати відповідності між вивченими друкованими і рукописними буквами;
  •                   Вдосконалювати навички звукового аналізу слів;
  •                   Розвивати зв’язне мовлення учнів. 

Формування ключових компетентностей:

комунікативної: формування культури усного та писемного мовлення, як засобу вільного спілкування та самовираження; уміння дотримуватись правил поведінки під час роботи в парі; готовність до публічного словесного представлення результату;

вміння вчитися:  формування навичок готовності самостійно працювати з новим, доступним за складністю навчальним матеріалом;

соціальної: виховувати охайність, старанність, наполегливість;

здоровязберігаючої: виховання в учнів особистісних якостей, які сприяють збереженню та зміцненню здоров’я;

соціальної: виховувати охайність та старанність при письмі, інтерес до природи.

Обладнання:  мультимедійний комплект, набір карток.

Хід уроку:

І. Організація класу до уроку . Створення сприятливого психологічного клімату уроку.

1.Психологічна настанова.

Продзвенів дзвінок, починаємо урок.

- Який настрій у вас?

Посміхніться до мене!  Посміхніться одне одному ! Посміхніться гостям!

  • А тепер з гарним настроєм і посмішкою на вустах починаємо працювати.
  • Намалюйте на смайлику ваш настрій на початку уроку.

2. Вправа « Очікування». https://nuschool.com.ua/lessons/mova/1klas/1klas.files/image074.jpg

-Яким буде наш урок?  Що ви для цього зробите?

 ІІ. Повторення вивченого матеріалу.

-Хто вчора приходив до нас на урок?( артисти цирку)

І сьогодні до нас прийшов гість. А хто ви взнаєте відгадавши загадку.

В цирку він смішніший всіх.                        Тільки згадати залишається,

У нього – великий успіх.                               Весельчак той як називається?

Давайте з ним пограємось. Він нам приніс гру.

Перебираючи кульки ,скласти слова  з написаних на них  складів.

Пограємось в групах. ( одна група на дошці).

-Що спільне в цих словах? (буква Ц) -

  •  Які звуки може позначати на письмі буква ц ("це")? (Буква "це" на письмі може позначати два приголосних звуки: твердий [ц] і м'який [ц1].)
  • - Укажіть місце звуків [ц], [ц'] у словах:

ІІІ –Основна частина

  • 1. Мотивація навчальної діяльності.
  • — З чого починається цирк? З афіші. Отже зараз ми з вами напишемо афішу.
  • Цирк! Сьогодні циркова вистава.
  • Діти помічають, що афішу написати не можуть, бо не вміють писати велику букву «Ц».
  • 2. Оголошення теми та завдань уроку

- Ось у нас виникла проблема. Ми ще не знаємо, як ця буква пишеться. Що ми будемо робити? (будемо вчитися писати велику букву Ц)

- То хто мені сформулює тему уроку? Чого ми повинні навчитися на сьогоднішньому уроці?

- Значить, мета нашого уроку: навчитися писати велику букву Ц.

- А тепер давайте складемо план уроку, визначимо цілі. Як же будемо цього досягати.(Спочатку будемо писати букву; потім писатимемо склади із Ц; слова, писати речення).

- Чи всі слова будемо писати чи якісь особливі? (Особливі, які пишуться з великої букви) .

3. Робота з програмою Розумники.( № 4 – 3,6, 11,13)

4. Робота з цеглинками LEGO.( я включаю Презентацію

( діти викладають букву Ц)

5. Робота за сторінкою зошита( с.35)

Відкриваємо зошити: (діти промовляють вірш).

Учні самі задають один одному запитання по малюнку.

- Кого ви бачите на малюнку?

-Кого подарував дівчинці тато?

-Який вигляд має цуценя?

-Як поставилася до подарунка дівчинка?

-Який настрій у тата? Дівчинки? У цуценяти?

-Чи є у вас хатній улюбленець? Хто саме?

-Як слід ставитися до цієї тваринки?

А у кого кличка тварини починається на букву Ц?

6. Графічний аналіз великої літери « Ц»

.-З яких елементів складається велика рукописна буква Ц?

Чим вона відрізняється від малої літери ц?

-Знайдіть елементи букви Ц на малюнку та наведіть їх .

7. Ознайомлення з конфігурацією великої букви Ц ("це")

- Нагадайте, будь ласка, для чого нам потрібно вчити велику букву Ц?(Відповіді учнів.)

Погляньте на зображення великої букви Ц ("це").

Спочатку дивимось на телевізорі пояснення ,а потім учитель показує зразок рукописної літери.) Велика буква Ц ("це") складається з трьох елементів: двох довгих прямих ліній, з яких перша заокруглюється вгорі, внизу і продовжується до верхньої міжрядкової лінії, а друга заокруглюється тільки внизу, і маленької петлі.

- Погляньте уважно, як правильно писати велику букву Ц ("це"): починаємо писати нижче верхньої міжрядкової лінії; ведемо, заокруглюючи, угору до цієї лінії; на відстані, яка дорівнює половині робочого рядка, заокруглюємо праворуч; ведемо довгу пряму лінію вниз на себе до нижньої рядкової лінії; заокруглюємо праворуч і продовжуємо до верхньої міжрядкової лінії; не відриваючи руки, ведемо по писаному вниз на себе від верхньої міжрядкової лінії до верхньої рядкової і далі до нижньої рядкової лінії; торкаючись нижньої лінії робочого рядка, заокруглюємо праворуч угору; закінчуємо писати від другої довгої прямої лінії на відстані, що дорівнює половині робочого рядка, і на його середині; не відриваючи руки, ведемо вниз на себе коротку пряму лінію на відстань, що дорівнює половині висоти робочого рядка; заокруглюємо ліворуч угору до перетину з нижньою рядковою і короткою прямою лініями; закінчуємо писати трохи вище нижньої рядкової лінії. Пишемо під рахунок: і-раз-і, два-і, три-і. (Учитель демонструє написання літери на дошці.

Пишемо в повітрі за телевізором.

Письмо букви у робочих рядках зошита.

8.Фізхвилинка. Абетка.

9. Продовження роботи в зошиті.

Письмо складів  із великою буквою «Ц».

Списування речення.( Обговорення написання).

10. Робота в парах. ( Скласти речення з слів).

Запис речення в зошити.

-Про що ви дізналися з цих речень?

11. Пальчикова гімнастика»Сонечко».

12. Робота за малюнком.

- Чим зайняті діти на малюнках ?

-З яким настроєм вони годують тваринок?

- На порожній плашці намалюйте тваринок , яких маєте вдома, або про яких ви мрієте. Зафарбуйте малюнки.

ІV . Заключна частина

1. Гра «Так чи ні». Відповідаємо цеглинками.

Ø Слово «співаю» має шість звуків.

Ø Слово «Юрко» потрібно писати з великої літери.

Ø Слово «Яблуня» має три склади.

Ø У слові «синю» буква «ю» позначає 2 звуки.

Ø У слові «Юля» буква «Ю» позначає 2 звуки.

2. Робота в групах. Складання діаграм.

— Побудуйте багатоповерхівку зі слів, у яких є буква Ц.

Потім діти порівнюють свої багатоповерхівки.

V.Підсумок уроку.

1. - Яку букву навчилися писати на уроці?

Навіщо потрібна велика буква?

 Які звуки позначаються буквою ц ("це") на письмі?

      - Які слова з буквою ц ("це") запам'ятали?

      - Що сподобалося на уроці?

  •  

2.  Рефлексія. ( Світлофор)

 

docx
Додано
19 травня 2021
Переглядів
2022
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку