Урок " Буква ь (знак м'якшення). Текст. Тема тексту"

Про матеріал
Конспект уроку з української мови для учнів 1 класу Нової української школи. Створений за програмою на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ.
Перегляд файлу

Тема. Буква ь (знак м’якшення). Текст. Тема тексту.

Очікувані результати: аналізує звуко-буквений склад слова; читає вголос правильно, свідомо, плавно, цілими словами;  виявляє початкові уміння читати мовчки, самостійно читає; відповідає на запитання за змістом прослуханого (прочитаного); розповідає, про що текст; визначає тему і головну думку в тексті;  правильно друкує букви, склади, слова .

Обладнання: каса букв, набірне полотно, картки із звуковим аналізом слів, предметні малюнки,  зошити на друкованій основі, цеглинки лего.

Хід уроку

I. Організація класу.

II. Актуалізація опорних знань .

1. Впізнавання букв

- Назвати букви, які причепилися на бульбашки дівчинки ( таблиця)

О, Т, Е, М, В, Д, С, Р,А, Г, Л,К, У, И, Н,І
2.  Гра «Утворіть нові слова»

— Хто  утворить  більше  слів  із  букв  слова ромашка?  (Мак,  каша,  мошка, комар, шрам…)

3. Закріплення знань про букви, які позначають 2 звука

– Які букви можуть позначати 2 звука?

– Із запропонованих слів вибрати ті, у яких букви Я,Ю чи Є позначають 2 звука. ( якір, люк, миє, юрта, синє).

III. Робота над темою уроку

1. Робота над загадкою.

- Відгадайте загадку. Але запам’ятайте, якщо хочеш відповісти – не гукай, лише руку піднімай.

Все пухнастим снігом вкрила

Луки, річку, гай, дома

Білий ліс і поле біле –

Значить, вже прийшла… (зима)

- Які ви знаєте зимові місяці?

- Перший місяць зими – грудень. Він прийшов до вас не з порожніми руками, а приніс цілу скриньку з таємницями. А ми спробуємо привідкрити її і відгадати усі таємниці.

2. Складання звукової моделі.

- Складіть звукову модель слова – грудень

 

 

- У слові 6 звуків. Але чому останній звук м’який? Що робить його м’яким?

- Ви розгадали 1 таємницю «ь»:

ь – не позначає звуку

В алфавіті я в кінці,

В мене усміх на лиці.

Не хизуюсь я, але…

Буде вам без мене зле.

Бо як тільки я у слові,

Слово м’якше для вимови. ( Ь )

3.Слухання казки про м’який знак .

Казка про м’який знак

М’який знак часто хвалився:

-  Я такий м’який, такий добрий. Зі мною всім приємно і радісно. Буває  стоїть приголосна така тверда, така сердита, а варто мені стати поряд, як вона відразу стає іншою.

- Тихо! Хвалько! – закричали інші букви. – М’який, добрий! Та ти навіть жодного звуку передати не можеш. Ти німий! А ми можемо! Ти всього-навсього – знак!

- Краще не передавати жодного звука, ніж так кричати, як оце ви! Треба жити дружно!

 Задумались інші букви, їм було соромно і стали вони по черзі підходити до м’якого знаку і відразу ставали добрими, чемними і ….якими?

- То якими ставали букви? (М’якими).

                  сь        нь      вь      ль    зь

- Ви розгадали 2 таємницю

 ь – пом’якшує звуки.

4. Робота учнів у зошитах з друкованою основою

- Де у словах стоїть  м’який знак?

ь – слів не починає

5. Складання слів із складів. (Робота з цеглинками лего)

6. Продовження роботи в зошитах з друкованою основою.

 IV. Підсумок уроку.

- Яку букву вивчили сьогодні?

- Які таємниці про м’який знак ви запам’ятали?

- Що цікавого ви розповісте дома про урок?

 

docx
Додано
2 червня 2021
Переглядів
897
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку