Тема: «Жаба боязкіша від зайця»
Мета уроку:
-
Навчальна: Ознайомити учнів з казкою «Жаба боязкіша від зайця», розвивати навички виразного читання, вміння аналізувати вчинки героїв, розуміти мораль твору.
-
Розвиваюча: Розширювати словниковий запас, розвивати уяву, логічне мислення, творчі здібності.
-
Виховна: Виховувати повагу до інших, впевненість у собі, прагнення до самовдосконалення.
Обладнання:
-
Підручник з літературного читання
-
Ілюстрації до казки
-
Картки із завданнями
-
Інтерактивна дошка (за наявності)
-
Костюми для інсценізації (за бажанням)
Хід уроку
I. Організаційний момент
-
Привітання, перевірка готовності учнів до уроку.
-
Мотивація: Сьогодні ми вирушимо у чарівний світ казок і познайомимося з однією дуже цікавою історією. Хто з вас любить слухати казки?
II. Актуалізація опорних знань
-
Бесіда:
-
Що таке казка?
-
Які казки ви знаєте?
-
Які бувають казки? (народні, авторські)
-
Які герої зустрічаються в казках?
-
Чому ми любимо читати казки?
III. Повідомлення теми і мети уроку
-
Слово вчителя: Сьогодні ми познайомимося з українською народною казкою «Жаба боязкіша від зайця». Ми будемо читати казку, аналізувати вчинки героїв і дізнаємося, чому ця казка така мудра.
IV. Вивчення нового матеріалу
-
Читання казки вчителем: Виразне читання казки, акцентуючи на ключових моментах.
-
Словникова робота: Пояснення незрозумілих слів (якщо такі є): боязкіша, роззявити, перелякатися.
-
Аналіз казки:
-
Хто є головними героями казки?
-
Якими ви їх уявляєте? (робота з ілюстраціями)
-
Чому жаба вважала себе найбоязківішою твариною?
-
Які події змінили її думку?
-
Який урок ми можемо винести з цієї казки?
V. Закріплення вивченого матеріалу
-
Інтерактивні вправи:
-
Рольова гра: Розподілити ролі між учнями і інсценізувати уривки з казки.
-
"Так" чи "ні": Задати учням запитання про казку, на які вони повинні відповідати "так" або "ні".
-
Малювання: Запропонувати учням намалювати улюблену сцену з казки.
-
Творче завдання: Написати продовження казки.
VI. Підсумок уроку
-
Бесіда:
-
Що вам сподобалося в казці найбільше?
-
Який урок ви винесли з цієї історії?
-
Чи бували у вашому житті ситуації, коли ви відчували себе так само, як жаба?
-
Рефлексія: Учні оцінюють свою роботу на уроці за допомогою смайликів або кольорів.
VII. Домашнє завдання
-
Переказати казку своїми словами.
-
Придумати власну казку про боягузливу тварину.
Додаткові ідеї до уроку:
Кероване читання казки "Жаба боязкіша від зайця":
1. Підготовка:
-
Розділити текст: Розділити казку на кілька логічних частин.
-
Підготувати запитання: Скласти запитання, які стимулюватимуть учнів до міркувань, аналізу і синтезу інформації.
2. Процес читання:
-
Перед читанням:
-
Поставити загальні запитання, щоб зацікавити учнів і спонукати їх до прогнозування:
-
Про що, на вашу думку, ця казка?
-
Які тварини можуть бути її героями?
-
Які пригоди можуть з ними статися?
-
Під час читання:
-
Читати текст частинами, зупиняючись після кожної частини для обговорення.
-
Ставити запитання, які допоможуть учням глибше зрозуміти зміст:
-
Що сталося далі?
-
Чому герой так вчинив?
-
Які почуття викликав у тебе цей епізод?
-
Як би ти вчинив на місці героя?
-
Після читання:
-
Обговорити загальний зміст казки:
-
Який основний урок нам дає ця казка?
-
Які риси характеру героїв тобі сподобалися, а які ні?
-
Як би ти змінив кінець казки?
3. Приклад запитань до різних частин казки:
-
Перша частина:
-
Хто є головним героєм казки?
-
Яким ви уявляєте собі жабу?
-
Чому жаба вважала себе найбоязківішою твариною?
-
Друга частина:
-
З якими тваринами зустрілася жаба?
-
Чому ці тварини здавалися жабі ще більш боягузливими?
-
Третя частина:
-
Що змінилося в жабі після зустрічі з іншими тваринами?
-
Який висновок зробила жаба?
4. Завдання для закріплення:
-
Малювання: Ілюструвати улюблену сцену з казки.
-
Рольова гра: Розподілити ролі між учнями і інсценізувати уривки з казки.
-
Написання продовження: Придумати, що сталося з жабою після закінчення казки.
-
Створення коміксу: Візуалізувати казку у вигляді коміксу.
Метод передбачення до казки"Жаба боязкіша від зайця"
Метод передбачення – це чудовий інструмент, який дозволяє залучити учнів до активного читання та аналізу тексту. Він стимулює уяву, розвиває критичне мислення та передбачувальні здібності.
Як застосувати метод передбачення до казки "Жаба боязкіша від зайця":
1. Перед читанням:
-
Заголовок як ключ: Обговоріть з учнями, що може означати заголовок казки. Які очікування він викликає? Чому жаба може бути боязкіша від зайця?
-
Ілюстрації: Якщо є ілюстрації до казки, попросіть учнів розглянути їх та висловити припущення про події, які можуть відбуватися в казці.
-
Ключові слова: Випишіть на дошці ключові слова з назви казки (жаба, заєць, боязкіша) і попросіть учнів придумати слова-асоціації до кожного з них.
2. Під час читання:
-
Регулярні зупинки: Робіть зупинки під час читання в ключових моментах і задавайте запитання:
-
Що, на вашу думку, станеться далі?
-
Чому жаба так поводиться?
-
Як ви думаєте, хто переможе в цій історії?
-
Заповнення таблиці: Створіть таблицю з двома колонками: "Моє передбачення" і "Що сталося насправді". Учні записують свої припущення під час читання, а потім порівнюють їх з тим, що сталося насправді.
3. Після читання:
-
Обговорення: Обговоріть з учнями, чи справдилися їхні передбачення. Чому так сталося? Які несподіванки їх чекали?
-
Порівняння з іншими казками: Чи зустрічалися учні з подібними ситуаціями в інших казках? Як герої цих казок вирішували свої проблеми?