Комунальний заклад
«Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 2
Попаснянської районної ради Луганській області »
КОНСПЕКТ
комплексного заняття для дітей
молодшого дошкільного віку з розвитку мовлення та ОБЖД
на тему
«Наша безпека у наших руках»
Підготувала:
Вихователь Деркачова М.А.
м.Попасна
2019-2020 н.р.
Мета: формувати уявлення дітей про правила поведінки у природному довкіллі; продовжувати знайомити дітей з небезпекою,яка може трапитись у лісі; поглиблювати знання про професію лікаря, види лік та обережне поводження з ними; вправляти у вимові звуків «а» , «у»; розвивати увагу, мислення, пам`ять, зв'язне мовлення; виховувати дбайливе ставлення до природи , обережність, обачність.
Матеріал: слайди до заняття, лялька –Маша, лялька- лікар.
Хід заняття:
Вихователь: -Сьогодні у нас надзвичайно цікавий день, бо попереду нас чекає мандрівка у казку. Подорожувати ми з вами будемо на потязі. (Діти шикуються в шеренгу і під музику «потяг» вирушає. Перед ними з`являється лісова галявина з будинком ведмедика з казки «Маша і Ведмідь»-показ слайда)
Вихователь:- Діти,як ви гадаєте,у якій казці ми з вами опинились?( У казці «Маша та ведмідь»)
Вихователь:- Ой, а що це? (Звертає увагу на хустинку, що лежить на стежинці перед будинком). Хто міг би загубити в лісі хустинку? Так і хочеться дізнатися, чия це насправді хустинка. Я згадала! Щоб у лісі був порядок, хитрун Лісовичок порозставляв камери відеоспостереження. Тож подивимося запис у дізнаємося, хто був у лісі й загубив хустинку.(Вихователь вмикає фрагмент мультфільму « Маша і Ведмідь» – Маша гуляє лісом).
Вихователь: Погляньте: маленька дівчинка сама гуляє лісом. А хіба можна самим ходити до лісу? (Ні)
Дидактична гра «Небезпека в лісі»
Вихователь: Яка небезпека може очікувати тут на дитину? (Вихователь демонструє слайди, а діти відповідають, яка небезпека може статися)
Вихователь: То, може, з Машею щось трапилось , якщо хустинка лежить на землі, а дівчинки ніде немає? Будемо дивитися далі?
(Малята переглядають фрагмент мультфільму «Маша і Ведмідь» (вовки викрадають Машу).
Вихователь: Ось, бачите, що може статися з дитиною, яка без дорослих гуляє в лісі? Але ми ж не залишимо дівчинку в біді! Як допомогти Маші? Давайте спробуємо погукати Машу! Ау! ( Гукають)
Вихователь: Не чує нас Маша,мабуть десь дуже далеко!Тож підемо на пошуки дівчинки і врятуємо Машу від біди!
Фізкультхвилинка «Топ-топ»
Маленькі ніжки
Крокують по доріжці
Топ-топ-топ.(Ідуть навшпиньках, маленькими кроками.)
А великі ноги
Швидко край дороги
Туп-туп-туп .(Ідуть великими кроками, тупотять.Невдовзі діти зустрічають Машу)
Вихователь: Машо, доброго дня! Не бійся, ми прийшли тобі допомогти.
Маша:
По лісі я гуляю
І все про усіх знаю:
Де ростуть кислиці,
Де нора лисиці.
Ой, болить живіть у мене,
Певне, з'їла щось зелене.
Вихователь: Ой, лишенько , Маша наїлася зелених ягід в лісі і заболів у неї живіт!Що ж треба робити?(Треба викликати лікаря!)
Вихователь: Хто такий лікар?(Той,хто лікує людей.)
Вихователь: Як лікар може лікувати людей?(Відповіді дітей)
Вихователь: Я зараз зателефоную до лікаря і попрошу про допомогу.
(Вихователь імітує дзвінок по телефону)
Вихователь: Поки лікар їде до нас, я вам розповім про те ,які бувають ліки і коли їх потрібно приймати. Люди часто хворіють:в одних болить голова,в інших живіт чи горло. А як ви гадаєте ,від чого можна захворіти?(Відповіді дітей.)
Вихователь: Коли хто-небудь захворіє, його обов`язково потрібно лікувати. До хворого запрошують лікаря.Лікар оглядає людину і призначає їй ліки.Ліки бувають у вигляді сиропів, пігулок ,трав.(Показ слайда)
Вихователь: Чуєте, хтось іде, мабуть це лікар!(Поява ляльки-лікаря)
Лікар: Добрий день, діти!Що тут у вас трапилось?(Відповіді дітей)
Вихователь: Діти, лікар так квапився скоріше оказати допомогу Маші,що у свою валізу поклав декілька зайвих речей.Давайте назвемо ті речі, які йому не потрібні.
Дидактична гра «Що зайве»(Показ слайда)
Лікар: Дякую вам,дітки,ви мені дуже допомогли!Ось ,Маша,тобі пігулка, щоб не болів живіт.
Будь слухняною,пам`ятай-
Невідомі ягоди не зривай! (Прощається з дітьми.)
Вихователь: Ви знаєте, що ліки приносять користь, допомагають боротися зі шкідливими мікробами, що проникли в організм. Але приймати ліки можна лише після призначення лікаря та лиш з рук дорослих , в іншому випадку це може призвести до біди. І ні в якому разі не можна ними гратись! (Показ слайда-знак «Ліки- дітям не іграшка»)
Вихователь: А Маша тепер буде знати, що не можна блукати самій по лісу і їсти незнайомі ягоди.
Рухлива гра «Діти у лісі»
(Діти сидять на стільчиках,поставлених з одного боку зали.На слова вихователя діти з кошиками у руці імітують збирання квітів:
Ми сьогодні в ліс підемо ,
Квіточок ми наберемо,
В кошики їх складемо
І додому підемо.
Швидко кошики беріть
На свої місця біжіть!- діти швиденько займають свої місця на стільчиках .Гра повторюється 2-3 рази)
Вихователь: Діти , яка пригода сталася з Машею?
Чому дітям не можна ходити самому до лісу? Що може
статися?
Чи можна рвати і їсти ягоди та гриби в лісі? Чому?
Як треба поводитись з ліками? Чому?
Вихователь :Молодці!Ви все запам`ятали і тепер нам час повертатися до дитячого садка.
(Діти «сідають» на потяг , прощаються із Машею таі «їдуть» до дитячого садочка.)