Насичені й ненасичені, концентровані й розведені розчини.

Про матеріал
Мета: - освітня: продовжити формувати предметну компетентність учнів з теми «Розчини»; ознайомити учнів з класифікацією розчинів, увести основні поняття з теми; - розвивальна: розвивати вміння учнів порівнювати, класифікувати, розв’язувати творчі завдання; - виховна: виховувати працелюбність, повагу до вчителя, інтерес до предмету.
Перегляд файлу

9 клас

Урок № 7

Тема: Насичені й ненасичені, концентровані й розведені розчини.

Мета:

  • освітня: продовжити формувати предметну компетентність учнів з теми «Розчини»; ознайомити учнів з класифікацією розчинів, увести основні поняття з теми;
  • розвивальна: розвивати вміння учнів порівнювати, класифікувати, розв’язувати творчі завдання;
  • виховна: виховувати працелюбність, повагу до вчителя, інтерес до предмету.

Матеріали та обладнання: Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва, робочі зошити, ручки, підручники, схеми.

Очікувані результати: На кінець уроку учні:

  • наводять приклади розчинів;
  • розрізняють компоненти розчину, насичені й ненасичені розчини;

Компетентності: спілкування державною мовою (формулювати відповідь на поставлене запитання, робити висновки, класифікувати розчини), математична компетентність (використовувати логічне мислення, під час класифікації та порівнянь розчинів), основні компетентності у природничих науках (виконувати завдання на засвоєння основних понять теми), екологічна грамотність і здорове життя (учні уявляють, чим шкодять розчини з високою концентрацією), 

Тип уроку: комбінований.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап уроку

Вчитель вітається з учнями, записує відсутніх до журналу.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Гра «Загадковий дует»

Учні виходять до дошки парами. Кожному з них на спину прикріплюється папірець з певним терміном, з яким саме – учень не бачить. Потім  він розвертається так, щоб другий учень і клас мали змогу прочитати термін.

Прочитавши термін, учень пояснює його значення, не називаючи саме слово, а  учень з папірцем на спині повинен відгадати, про який термін йдеться. Якщо пояснення терміна було невдалим і, відповідно нерозгаданим, на допомогу приходить клас. Гра продовжується, доки не будуть розгадані всі терміни.

Терміни з попередньої теми:

  • розчин
  • емульсії
  • водневий зв’язок
  • електронна формула
  • аерозолі
  • дисперсна система

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку

Вчитель записує тему на дошці, називає мету уроку разом з учнями.

ІV. Мотиваія навчальної діяльності.

Вам уже відомо, що у воді розчиняється безліч речовин.

·        Чи всі речовини розчиняються?

·        Які чинники впливають на розчинність речовин?

·        Як класифікують розчини в залежності від кількості в них розчиненої речовини?

Ці питання ми розглянемо стогодні на уроці.

 

 

 

V. Вивчення нового матеріалу

 

VI. Систематизація та узагальнення знань

Завдання 1. Запропонуйте способи перетворення насиченого розчину в ненасичений.

-         додати води;

-         нагріти.

Завдання 2. Запропонуйте способи перетворення ненасиченого розчину в насичений

-       додати цукру;

-       охолодити;

-       випарувати воду.

Учні діляться думками, наводять приклади способів перетворення речовин.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VII. Застосування засвоєних знань, умінь, навичок

VIII. Підсумок уроку

Отже, «Який висновок ми можемо зробити з цього уроку?”

IX. Повідомлення домашнього завдання

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Юсин Надія Улянівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Kiriyenko Olena
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Хімія, 9 клас, Розробки уроків
Додано
21 вересня 2021
Переглядів
3297
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку