Настільна Гра "Фотопазл"

Про матеріал

Запропонована гра розрахована на декілька учасників, що сприяє розвитку комунікативних та соціальних навичок у дітей. А в залежності від форми її організації – вона розвиватиме уважність, спритність рухів, їх координацію та позитивно впливати на розвиток нервової системи дітей в цілому.

Перегляд файлу

 

Використання настільних саморобних ігор в позаурочній діяльності в умовах спеціальної школи для дітей з порушеннями слуху.

 

В.Сухомлинський говорив: «Без гри нема, і не може бути повноцінного розумового розвитку. Гра – це світле велике вікно, через яке в духовний світ дитини вливається  живильний потік уявлень і понять. Гра – це іскра, яка запалює вогник допитливості.» Актуальність ігрових технологій не згасла і на сьогоднішній день.

      Однією із важливих завдань в роботі із дітьми в умовах пансіону для нечуючих дітей є турбота про те, щоб години, вільні від виконання навчальних завдань, заповнювалися змістовно і цікаво. Необхідно кожній дитині надати можливість проявити себе, реалізувати свої здібності і дати вихід їх  енергії. Найкраще за все в цьому вихователю допомагає гра – постійна супутниця дитинства.

Група продовженого дня, в якій діти проводять значну частину часу, окрім допомоги школярам у виконанні домашнього завдання, бере на себе важливу функцію – створити максимально важливі умови для розвитку особистості учня. Вона відгороджує дітей від  негативного впливу вулиці, а також від тривалого просиджування дома з гаджетами у руках і пропонує їм різні варіанти заповнення свого вільного часу корисною діяльністю, яка розвиває особистість.

       В наші дні батьки зайняті зароблянням коштів на утримання сім'ї. Їм не так часто вдається приділити час для різного роду ігор з дитиною. І тут група продовженого дня може і повинна вносити свою частку в організацію дитячого дозвілля. Л.С.  Вигодський розглядав роль гри в психічному розвитку дитини, відмічав, що гра пронизує собою всю діяльність школяра. В грі виробляється спритність, кмітливість, швидкість реакції, витримка, активність. Гра тільки ззовні здається безтурботною і легкою. А насправді вона потребує від гравця максимум зусиль. Опора на гру – цеважливий шлях включення дітей в навчальну роботу.

    Гра – це природня і звична для дитини діяльність. Вона обов'язково викликає відчуття подиву, а значить, живий інтерес до процесу пізнання. Гра дозволяє кожному учню, навіть самому сором'язливому і нерішучому, повірити в свої сили, стати більш впевненим, відкритим до спілкування.

        Серед різноманітності ігор (сюжетно-рольових,ігр-драматизацій,  рухомих,  ігр-забав , розваг,свят і ін.) особливе місце  займають розвиваючі ігри. Вони сприяють виявленню у дитини прогалин в розвитку творчих здібностей (таких як пам'ять, увага, мислення , уява, мова, конструкторські здібності, орієнтація в просторі) і усунення їх .

Коли вихователь планує ігрову діяльність, він  має чітко усвідомлювати, які саме навички і уміння повинна формувати гра,  і які саме здібності у дітей вона повинна розвивати. Нестандартні ігрові завдання і вправи на розвиток творчих здібностей вихователі використовують для того, щоб зробити перебування дітей в умовах пансіону для нечуючих дітей більш цікавим і змістовним.

Умови які необхідні для організації систематичної роботи в розвитку пізнавальних інтересів і здібностей дуже важко забезпечити на уроках, тому, що вони насичені навчальним матеріалом.

         У вихователів більше можливостей: прогулянки, екскурсії, спортивні години, гурткова робота, година самопідготовки.

         Процес спільної діяльності створює атмосферу зацікавленості, захоплення, зближує вихователя групи продовженого дня і учнів, надає масу приємних вражень. В сучасних умовах дуже важливе завдання вихователя групи продовженого дня: добитися того , щоб діти виросли свідомими і здоровими членами суспільства,  ініціативними і думаючими, здібними на творчий підхід до справи. Тому в теперішній час головною метою виховної роботи являється формування дитячого інтелекту, а основою розвитку розумових здібностей в молодшому шкільному віці є розвиток пізнавальних психічних процесів: мислення, пам'яті, уваги, уяви, сприймання.

        Активізації розумової діяльності учнів , також закріпленню знань, отриманих на уроках, сприяють захоплюючі ігри, які розвивають кмітливість, увагу, окомір, логічне мислення, привчають розмірковувати.

         Тут на допомогу вихователю приходять розвиваючі ігри, які  спрямовані на формування у дітей інтелектуально-творчих здібностей: спостережливості, гнучкості, уміти аналізувати, порівнювати, використовувати аналогію, мислити логічно; вміння знаходити залежності і закономірності, класифікувати і систематизувати матеріал, знаходити помилки і недоліки; здібності до комбінування, просторового представлення і уяви , здібності передбачити результати своїх дій; стійкої уваги , добре розвиненої пам'яті.

Настільні ігри були першим спільним захопленням задовго до появи комп'ютерів і комп'ютерних ігор. Незважаючи на захопливий сюжет  комп'ютерних ігор, вони не змогли витіснити настільні, тому що ту атмосферу,яка існує в настільних іграх, неможливо відтворити використовуючи комп'ютерну графіку. А також, крім особливої атмосфери, настільні ігри несуть дитині багато практичної користі.

       Запропонована гра розрахована на декілька учасників, тому вона вчить дітей комунікації. Якщо ж організувати гру на швидкість – вона буде розвивати уважність та позитивно впливати на розвиток нервової системи .

       Дана гра –це вчитель акуратності. Це не та гра, де можна все розкидати та губити деталі, адже як тоді грати. Тому вона ще й вчить бути акуратним.

  Деталі  в грі невеликі, тому потрібна чіткість та спритність рухів. Отже, тренує пальці та координацію рухів, розвиває дрібну моторику.

      Найголовніша перевага – живий діалог з дітьми і дорослими. Це прекрасний спосіб навчити дитину комунікації та дисципліні, вмінню вигравати та програвати. Іншими словами за допомогою настільних ігор у дитини розвиваються основи найважливіших соціальних навичок, які йому знадобляться протягом усього життя.

 

Гра «пазли»

 

Мета:  Розвиток зорової уваги, пам'яті, мислення, дрібної моторики; кмітливості, швидкості реакції, активності. Згуртування колективу класу. Виховання позитивного ставлення до себе, до оточуючих,прагнення до позитивних емоцій, поваги до навчального закладу.  Викликання почуття гордості  та задоволення за якісно  виконане завдання.

 

Правила: Дуже прості і оригінальні. Відомі всім, але на всякий

                  випадок нагадаю ,повторю. Пазли перемішуються, і

                  починаємо складати з початку і по порядку та на

          швидкість. Повинні пазли лежати гарно. Таким чином

розвивається увага і зорова пам'ять. Завдання в тому, щоб викласти пазли по-порядку,гарно і охайно. Задача на логіку і вміння розмірковувати. Гра на тренування пам'яті.

Хід гри - це ще й дуже чудове, прекрасне заняття по тренуванню дрібної моторики дитини.

        У мене виникла ідея  створити гру «пазли» з фотографій. Спочатку ми, разом із дітьми 7 кл. вибрали та обговорили фотографії, які їм подобаються. Де їх взяти? Наприклад: можна взяти їх із проведених свят, виховних заходів, прогулянок, тощо.

         Потім заламінували. Бажано використовувати тверду, цупку бумагу,  щоб при грі фото не скрутилося, і мали гарний вигляд. І краще простіше працювати.

         Далі ми накреслили лінії, по яким будемо розрізати. Тобто накреслили прямі лінії, однакового розміру. Тай порізали тонкими дрібними смужками. Чим тонше, тим складніше та цікавіше гра буде. Це буде велика користь і розвага.

        Так, от і все, гра зроблена, готова. Просто і легко. І ніскільки не відрізняється від купленої.

          Взяли коробки пусті, розклали кожну гру окремо. І зверху на коробці наклеїли фото, щоб було видно, що складати.

І  вперед грати. Дітям дуже ця гра подобається. По-перше вони ж її власноруч зробили, по-друге вони ж складають на швидкість, на перервах, після уроків.

          Спочатку діти складають пазли уважно, повільно, а з часом, потім як наловчилися та наввипередки. Навіть проводять змагання самі між собою.

А щоб дітям не набридло грати потрібно частіше міняти і ускладнювати пазли.

         Для складності, я змішувала пазли всі разом, вони ж розрізані всі однакової форми.

         Гра корисна не тільки маленьким дітям-а навіть дорослим. Таким чином тренувати свою пам'ять. Тільки картинок повинно бути більше, і самі вони повинні якомога менше відрізнятися одне від одного.

        Чудове тренування моторики і координації. Чим різноманітніші будуть завдання, тим цікавіше дитині їх буде виконувати, а отже-більше розвиваючий ефект.

 

 Список використаної літератури

1.   Минскин Е.М. Игры и развлечения в группе продленного дня:

Пособие для учителя. - М.: Просвещение,1983.

2. Осипова М.П., Бутрим Г.А.,Мельничук И.А. Работа с родителями: Пособие для учителей начальних клас сов общеобразовательных учреждений. - Мн.: Экоперспектива, 2003.

3. Осипова М.П., Козлович С.И., Панасевич З.М. Воспитание:
Пособие.-Мн.: Книжный Дом ; Экоперспектива, 2004.

4.   Попова И.Н., Исаева С.А., Ромашкова Е.И. Организация  и

содержаниеработы в группепродленного дня : Начальная Школа. -М.: Айрис-пресс, 2008.

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Інкл
Додано
11 березня 2021
Переглядів
258
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку