Науково - педагогічний проєкт "Інтелект України". Урок читання в 1 класі на тему: "Звук [г], букви Гг. Звук [р’], букви Рр. Українська народна казка «Рукавичка»."

Про матеріал
Урок навчання грамоти за науково - педагогічним проєктом "Інтелект України" та методичним супроводом. Мета уроку - формування читацької компетенції молодшого школяра, особистості, яка має стійку звичку до читання, сформовану потребу в ньому як засобі пізнання світу й самопізнання.
Перегляд файлу

Тема уроку:  Звук [г],  букви Гг. Звук [р’], букви Рр.

              Українська народна  казка «Рукавичка».

 

Мета уроку:

              ознайомити учнів з літерами Г, г («ге»), Р, р («ер») їх назвою та звуковим значенням; формувати навички читання складів та слів із цими літерами; вчити дітей емоційно сприймати зміст казки та орієнтуватися у тексті, аналізувати та виділяти головне у творі, правильно висловлювати свої думки; поглиблювати знання учнів про казку;  розвивати фонематичний слух, увагу, пам'ять, зв’язне мовлення; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до українських народних  казок.

 

 

Обладнання: мультимедійна установка, комп’ютер, мультимедійна  презентація, зошити – підручники на друкованій основі, таблиці,

              цікаві завдання, м’які іграшки (сорока і черепаха)

 

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

 

І. Організація класу. Емоційний настрій.

 Дзвонить дзвоник, не стихає

Школярів усіх скликає.

Сядьте зручно, усміхніться

І на мене подивіться.

Зробимо в науку крок,

Починаємо урок.

-         Ось із таким хорошим настроєм, доброзичливим ставленням один до одного ми розпочнемо наш урок.

-         Девіз нашого уроку  «Читання – найкраще навчання»(діти  промовляють девіз уроку вголос, всі разом)

-         Давайте поміркуємо, якими повинні бути учні на уроці.

Вчитель використовує метод «Мікрофон»

(Учні називають: уважними, розумними, організованими, ввічливими, слухняними, активними, кмітливими, чемними і т.д.)

-         Для того щоб наш урок пройшов під девізом не марно,  пропоную вам взяти з собою на:

 

У

Увагу

Р

Розум

О

Охайність

К

Кмітливість

 

ІІ. Повідомлення теми уроку.

 Звук [г], букви Гг. Звук [р],  [р’], букви Рр.

 Українська народна казка «Рукавичка».

(Учні читають тему уроку з дошки. визначають головні слова  в темі: звук, буква, казка та їх підкреслюють у зошиті)

 Вчитель:

-         Які букви будемо вчити сьогодні?(Гг, Рр)

-         Який звук позначають букви Гг?( [г])

-         Який звук позначають букви Рр?( [р],[р’])

-         А ще яке завдання будемо виконувати?( будемо читати казочку)

-         Для чого нам треба знати всі букви?(щоб навчитися читати)

 

 ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

 

1. Будиночок «Алфавіт»

Вчитель. 

    -Де живуть літери?(в будиночку Алфавіт)

   - Подивіться, будь ласка, на будиночок. Що ви помітили?

   - Так, декілька літер загубились. Треба навести лад.

     А допоможе нам у цьому пісенька «Алфавіт».

 

2. Пісня «Алфавіт»

    Відеозапис 1.3, звучить пісня Бориса Федчука “Алфавіт ” (діти співають пісню  та виконують рухи )

    -Так які літери заблукали? (діти знаходять літери, які переплутались та   заблукали.)

    -Це літери малі чи великі?(малі) Хто допоможе вартовим?

    -Назвіть і обведіть сусідів літери г, р. (діти виходять і показують сусідів літер в  будиночку, який знаходиться  на дошці)

 

3. Вправи для очей

Вчитель. А тепер завдання для маленьких оченят.

( Вчитель використовує вправи за посиланням .)

 

https://youtu.be/qWPw0h4KPLQ

 

 

4.Вправа «Фотоапарат»   

   Відеозапис 1.3(учні переглядають відеозапис, запам’ятовують букви та    відтворюють з пам’яті, записуючи в клітинки)

 

 

г

р

 

Вчитель

-Яку букву записали посередині? (г)

-Яку букву записали в першій клітинці?

-Яку букву записали в останній клітинці?(р)

 

5. Вправа «Черепаха і сорока»

Прочитай склади спочатку повільно, як повзе черепаха, а потім швидко, як скрекоче сорока.

Аг, аг, аг.

Яг, яг, яг.

Ри, ри, ри.

Рі, рі,рі.

Вчитель.

-Діти до нас на урок завітала черепаха. Вона пропонує прочитати  склади.

А хто з вас знає, як ми будемо їх читати?

  (Ми будемо читати так як повзе старезна черепаха)

-А тепер читають тільки хлопчики.

-До нас прилетіла її приятелька сорока. І дуже хоче щоб ми прочитали і для неї.   А сорока як скрекоче?

 (Сорока скрекоче швидко.)

-Як ми будемо читати склади для сороки?

 (Ми будемо читати швидко.)

-А тепер читають тільки дівчатка.

 

-Прочитаємо склади в яких є літера г?(Аг, аг, аг, яг, яг, яг.)

-Прочитаємо склади в яких є літера р?(Ри, ри, ри, рі, рі, рі)

 

 

6. Вправа «Пісенька складів»

  А) Прочитайте, які склади нам принесли Коротульки (Іванко та Соломійка, імена їм дали самі діти).

-         Який склад приніс Іванко? (Яр)

-         Який склад принесла Соломійка? (Гу)

-         Давайте придумаємо слова з цими складами.

-         Відшукайте в пісеньці склад, який принесла Соломійка. (Гу)

-         Обведіть його.

-         Відшукайте в пісеньці склад, який приніс Іванко. (Яр)

-         Обведіть його.

-         Тепер будемо читати зверху – вниз, саджаючи склади в човник.

 

Б) 

Аг, аг, аг, аг, аг, аг, аг, аг.

Яг, яг, яг, яг, яг, яг, яг.

Ри, ри, ри, ри, ри, ри, ри, ри.

Рі, рі, рі, рі, рі, рі, рі.

Гу, гу, гу, гу, гу, гу, гу, гу.

Яр, яр, яр, яр, яр, яр, яр, яр.

Ар, ар, ар, ар, ар, ар, ар, ар.

Ря, ря, ря, ря, ря, ря, ря.

 

Відеозапис 1.5 і 1.5(б). мелодія «Пісні про чарівника»

Вчитель

- А чи любите ви співати?

 -Заспіваємо ці склади спочатку повільно, а потім швидко. (Учні співають склади на мелодію «Пісеньки про  коника-стрибунця» спочатку повільно, а потім швидко)

 

 ІV. Мотивація навчальної діяльності.

 Вчитель

-Для чого потрібно вміти читати?(щоб багато знати)

-А що ви любите читати? (казки)

V. Вивчення нового матеріалу.

Наступна сторінка нашого  уроку «Чарівний світ казки».

  1. Завдання 6.

Прочитай вислів Леоніда Західняка, поступово прискорюючи темп.  Поміркуйте, яка спільна ознака для всіх казок? ( мудрість)

-         Чи розділяєте ви думку автора?

Аудіозапис 1.6( вмикається запис за методикою Кушніра, діти читають прийомом стеження, саджаючи слова у човники)

 Вчитель .

-Прочитайте, поступово прискорюючи темп.

-Хто може  відтворити з пам’яті? (вчитель запитує 2-3 учні, діти відтворюють з пам’яті)

- Розкажіть, чого навчають казки людину.

-Доведіть на  прикладах казок, що в них є мудрість.

 

2. Фізкультхвилинка

https://youtu.be/0meG5Pn_iOI

 

3.Завдання 7.

Хвилинка Знайка.

 Аудіозапис 1.8 ( вмикається аудіозапис за методикою Кушніра)

(діти читають прийомом стеження, саджаючи слова у човники.)

 

А) Робота з текстом.

- Прочитаймо текст разом з диктором, саджаючи кожне слово в човник.

-         Що таке казка?

-         Які розрізняють казки? ( народні та літературні)

-         Що нового дізналися з тексту?

Б) Словникова робота.

Давайте додамо нові слова до свого словничка.

Колективний – спільний, гуртовий.

 

Творчість – діяльність людини, спрямована на створення нового.

В) Укажіть, хто є автором народних казок? ( В – народ)

 

Завдання 10

Робота з малюнком.

-         Хто зображений на малюнку? (Лисичка)

-         До якої казки цей малюнок? («Рукавичка»)

Читання уривка казки.

-         Давайте прочитаємо уривок казки, саджаючи слова в човник.

-         Укажіть, з якої казки цей уривок? (Б – «Рукавичка»)

-         Давайте визначимо автора казки. (А – український народ)

 

5.Завдання 11  Вправа «Повітряні кульки»

   Допоможи звірятам спуститися на повітряних кульках.

-         Додамо ще одне слово до свого словничка.

Відеозапис 1.11.1 (учні переглядають відеозапис)

Сунути – повільно або важко йти.

-         Давайте подумаємо, хто з звірів може сунути?

Читаємо слова в стовпчиках «луною»

-  Сіли правильно. Руку поставили на діафрагму. Носиком вдихаємо повітря. Допоможемо ведмедику спуститися на повітряній кульці.

    А тепер допоможемо мавпочці  спуститися на повітряній кульці.

-         Прочитай  слова в колонках , «вдих – видих»

суне                                     п’ятеро

вовк                                     кабан

питає                                  іклан

пустіть                              шестеро

 

 

6. Завдання 12 Вправа  «Черепаха і сорока»

Прочитай уривок казки спочатку повільно, як повзе черепаха, а потім швидко, як скрекоче сорока.

Аж ось суне вовк до рукавички та й питає:

-         Хто, хто в рукавичці живе?

Вчитель

Прочитаємо уривок спочатку повільно, як повзе черепаха, а потім швидко, як скрекоче сорока (учні читають всі разом у повільному темпі, а потім у швидкому темпі  вголос )

 

7. Завдання 13

Прочитай  українську народну казку « Рукавичка»

Вчитель.

-Ми продовжуємо знайомство з українськими народними казками.

-Сьогодні ми продовжуємо читати українську народну казку « Рукавичка»

. Слідкуємо за диктором саджаючи слова в човники.

Аудіозапис 1.13( вмикається аудіозапис за методикою Кушніра)

 

Виконання вправ для покращення зору.

 

8. Завдання 14

Допоможи Хвалькові виконати завдання Знайка.

Укажи, хто з звірів заліз у рукавичку шостим:

А кабан;

Б лисичка;

В вовк

Вчитель.

- Знайдіть і підкресліть в прочитаному уривку речення, що підтверджує правильність вашої відповіді (учні обирають відповідь)

-Яку відповідь обрали?(учні називають обрану відповідь)

Правильна відповідь А

 

Вчитель

-Перегляньте фрагмент мультфільму. Знайдіть в тексті речення про переглянуте. Прочитайте їх, прискорюючи темп, і перекажіть.

Відеозапис 1.15( учні переглядають фрагмент мультфільму, знаходять речення та зачитують його)

«Озвуч» мультфільм

Вчитель

 -Хто бажає сьогодні озвучити мультфільм?(учень озвучує)

 

9. Завдання 16

  - Попрацюймо в чарівній майстерні, зробіть з пластиліну фігурку звірів з казки «Рукавичка»

 

VII. Підсумок уроку

1. Ось і добіг до кінця наш урок.

       -Що ми з вами вивчали на уроці?

       - Які букви сьогодні вивчали?(г,р)

      - Яку казку читали? (Українську народну  казку  «Рукавичка»)

      - Що таке казка?( Казка - це народний або літературний твір про вигадані,  часто фантастичні події).

2. - Поспівайте “Пісеньку про казочку ” муз. О. Осадчого та

сл. О. Вратарьова, О. Скринник )

    

 

 

 

 

Список використаних джерел

 

  1. Державний стандарт початкової загальної освіти.-Електроний ресурс.-

   Режим доступу http://mon.gov.ua/

 

  1. Програма 1-4 класи з читання  за науково-педагогічним проектом «Інтелект України».- Електроний ресурс.- Режим доступу http://intellect-ukraine.org/

 

3.  Академічний тлумачний словник української мови.- Електроний ресурс.-   Режим доступу http://www.mova.info/

 

4  Аксьонова Л.В., Гридіна В.Т. Чарівний барвінок:Хрестоматія з усної народної творчості.1-5 класи - Донецьк:ТОВ ВКФ «БАО», 2004, - 512с.

 

5.  Гавриш І.В., Булахова Л. М., Жук Г. О., Доценко С. О., Калиновська Г. О., Райська Т. В. Я пізнаю світ Українська мова Математика : Зошит на друкованій основі для 1 класу.    Частина 6- Х.:ТОВ ВБ «Інтелект України», 2023.-71с.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
12 жовтня 2023
Переглядів
741
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку