навчальна програма факультативу з математики

Про матеріал

Програма факультативного курсу з математики для учнів 8 - 11 класів

РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ З ПАРАМЕТРАМИ

Перегляд файлу

 

 

Програма факультативного курсу з математики для учнів 8 - 1 1 класів

 

 

 

 

 

 

РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ З ПАРАМЕТРАМИ


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Автор: Апостолова Галина Вадимівна,

професор Київського обласного інституту

післядипломної освіти педагогічних кадрів,

кандидат фізико-математичних наук, доцент


 

 

 

 

 

 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА


 Зміст програми пропонованого факультативного курсу узгоджується зі змістом основного навчального матеріалу програмного курсу математики для загальноосвітніх навчальних закладів і водночас має самостійний характер.
 Метою курсу є поглиблення й розширення знань учнів з певних тем шкільного курсу математики, формування в них умінь й навичок розв'язування більш складних і різноманітних задач, що сприятиме подальшому успішному складанню відповідного рівня вступних випробувань (зовнішнього незалежного оцінювання) та майбутньому навчанню у технічних вищих навчальних закладах.
 Задачі з параметрами традиційно входять до завдань вступних іспитів з математики до вищих навчальних закладів (зовнішнього незалежного оцінювання) з метою перевірки рівня логічного й абстрактного мислення абітурієнтів, здатності до аналізу й узагальнення, необхідних для подальшого навчання у технічних вищих навчальних закладах.
 Розв'язування задач з параметрами вимагає певного рівня розвитку відповідних типів мислення. Формування у школярів здатності до роботи з такими завданнями вимагає часу й послідовної методичної роботи вчителя. Останнє майже неможливо здійснити під час вивчення програмного матеріалу або на позакласних заняттях з підготовки до зовнішнього оцінювання в останній рік навчання в школі.

 Завдання курсу — поступова адаптація учнів до розв'язування задач з параметрами, формування в них елементарних навичок роботи з відповідними завданнями, мислення розгалуження, а пізніше й пошукового абстрактного мислення, вміння моделювати та лаконічно і прозоро записувати розв'язання таких задач.

 Вивчення курсу розраховано на чотири навчальні роки, разом — 68 навчальних годин (1 година на тиждень протягом одного півріччя кожного з відповідних навчальних років).

 Розподіл годин умовний, учитель може корегувати його залежно від потреб і можливостей конкретної групи учнів.

 Як основний пропонується посібник Апостолова Г. В., Ясінський В. В. Перші зустрічі з параметрами.— К.: Факт, 2008.— 324 с., апробований у роботі очно-заочних курсів доуніверситетської підготовки НТУУ «КПІ».

 

Клас

Тема

Кількість годин

8

Алгоритми розв'язування задач з параметрами: лінійні рівняння; системи лінійних рівнянь; рівняння, що зводяться до лінійних; квадратні рівняння та співвідношення між їх коренями

17

9

Розв'язування задач з параметрами: алгебраїчні нерівності; рівняння, що зводяться до квадратних; прямі, кола і квадратична функція на координатній площині; розміщення коренів квадратного тричлена відносно числа

17

10

Розв'язування задач з параметрами: задачі, що зводяться

до розміщення коренів квадратного тричлену відносно числа або інтервалу; застосування графічної інтерпретації до розв'язування алгебраїчних задач з параметрами

17

11

Розв'язування задач з параметрами: тригонометричні,

показникові й логарифмічні рівняння та нерівності; задачі на використання похідної та оптимізацію

17

ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ ТА ВИМОГИ

ДО НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ

К-сть

годин

Тема заняття

Навчальні досягнення учнів

3

Повторення й узагальнення навчального матеріалу за курс 8-9 класів

Учень (учениця):

• пояснює, що таке розв'язати задачу з параметром, записати відповідь до задачі з параметром; алгоритми розв'язування лінійних і квадратних рівнянь і нерівностей з параметрами, системи двох лінійних рівнянь; геометричний зміст взаємного розміщення прямих, кола і параболи, розміщення коренів квадратного тричлена

відносно числа.

3

Розміщення коренів квадратного тричлену відносно інтервалу

Учень (учениця):

• пояснює геометричний зміст задач на розміщення коренів квадратного тричлену

відносно інтервалу і застосовує його для розв'язування таких задач

4

Задачі, що зводяться до розміщення коренів квадратного тричлену відносно числа або інтервалу

Учень (учениця):

• розпізнає відповідні задачі, здійснює переформулювання їхньої умови та розв'язування

2

Узагальнення знань учнів з теми «Побудова і перетворення графіків функцій»

Учень (учениця):

• зображає ескізи графіків основних алгебраїчних функцій;

• пояснює алгоритми перетворення функцій:

4

Застосування графічної інтерпретації до розв'язування алгебраїчних завдань з параметрами (у тому числі й зі знаком модуля)

Учень (учениця):

• пояснює зміст графічної інтерпретації завдань з параметрами, у тому числі й відповідних властивостей модуля числа, суми двох обернених величин, симетрії

задачі тощо.

1

Резервна година

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Планування
Додано
17 жовтня
Переглядів
19
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку