1
ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ
ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ПЕЧЕРСЬКОЇ РАЙОННОЇ В М. КИЄВІ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
ПАЛАЦ ДІТЕЙ ТА ЮНАЦТВА ПЕЧЕРСЬКОГО РАЙОНУ М. КИЄВА
НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ХОРЕОГРАФІЧНОГО ГУРТКА «АНСАМБЛЬ ЕСТРАДНО-КЛАСИЧНОГО ТАНЦЮ “ЛІЛЕЯ”»
Палацу дітей та юнацтва Печерського району м. Києва
Автори – Захарова О. Г.;
к. м. Козинко Л. Л.
Київ – 2014
Затверджено директором Палацу дітей та юнацтва Печерського району м. Києва від 05.06.2014 р.
Погоджено РНМЦ управління освіти Печерської районної в м. Києві державної адміністрації від 06.06.2014 р.
Автори:
Захарова Оксана Германівна - керівник гуртка Народного художнього колективу ансамблю естрадно-класичного танцю «Лілея» Палацу творчості дітей та юнацтва Печерського району міста Києва.
Козинко Лілія Леонідівна – кандидат мистецтвознавства, старший викладач кафедри хореографії Інституту мистецтв Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова.
Рецензенти:
Рубіна А. Д. – доцент кафедри хореографії Київського національного університету театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого, головний балетмейстер Національного академічного театру російської драми імені Лесі Українки, заслужена артистка України.
Пустова Е. В. – викладач хореографії Державної дитячої хореографічної студії українського танцю «Барвіночок».
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Фундаментом хореографічного мистецтва є класичний танець, який, як найбільш універсальна система, широко використовується в дитячій аматорській творчості, оскільки сприяє гармонійному фізичному та естетичному розвитку дітей, формує високу виконавську майстерність та сценічну культуру.
Актуальність даної навчальної програми полягає в тому, що вона спрямована на синтез класичної (беручи її за основу), народно-сценічної, історико-побутової та сучасної хореографії, що сприяє гармонійному розвитку хореографічних здібностей дітей різних вікових періодів.
Навчальна програма реалізується у гуртку художньо-естетичного напряму хореографічного профілю Народному художньому колективі ансамблі естрадно-класичного танцю «Лілея» Палацу творчості дітей та юнацтва Печерського району міста Києва та розрахована на вихованців віком 5-18 років. Групи формуються залежно від віку, року навчання та попередньої підготовки дітей. До ансамблю приймаються усі діти, які хочуть танцювати та не мають протипоказань до фізичних навантажень.
Ансамбль «Лілея» було засновано в 1990 році. Склад ансамблю становив 30 дітей, а вже через декілька років їх було більше ніж 200.
У 1997 році ансамбль отримав звання « Зразковий художній колектив», а в 2000 році звання « Народний художній колектив», яке підтвердив у 2005 та 2010 роках.
Репертуар ансамблю складається з понад 100 різноманітних номерів.
За основу при розробці даної програми була використана «Програма гуртка класичного танцю» автора Л. Ю. Цвєткової («Збірник програм для творчих об’єднань позашкільних і загальноосвітніх навчальних закладів. Художньо-естетичний напрям: Хореографія. Театр / А. Г. Божко, М. В. Вєліт, І. В. Валуйко та ін. – Суми: ТОВ Видавництво «АНТЕЙ», 2005»).
В програмі враховано основні вимоги, які визначені у Законі України «Про освіту», Законі України «Про позашкільну освіту», Законі України «Про охорону дитинства», наказі Міністерства освіти і науки України № 676 від 22.07.2008 «Про затвердження Типових навчальних планів для організації навчально-виховного процесу в позашкільних навчальних закладах системи Міністерства освіти і науки України» та листі Інституту інноваційних технологій і змісту освіти № 14.1/10-1685 від 05.06.2013 «Про методичні рекомендації щодо змісту та оформлення навчальних програм з позашкільної освіти».
Метою навчальної програми є:
Завдання програми:
Навчальна програма розрахована на 10 років навчання:
В окремих випадках до складу колективу, при наявності здібностей та фізичних можливостей, зараховуються діти молодші за віком (від 4 років). Вони навчаються за програмою початкового рівня три роки та переходять до вивчення матеріалу основного рівня у 7 років. Також, за власним бажанням, у складі колективу можуть залишатися вихованці, що закінчили курс навчання.
Перші заняття кожного навчального року є організаційними. На них розглядаються питання дотримання санітарно-гігієнічних норм, виконання вимог з техніки безпеки, попередження дитячого травматизму, дотримання вимог щодо зовнішнього вигляду, правил поведінки у приміщенні, на вулиці та у громадських місцях.
Навчальна програма початкового рівня (основи хореографії) включає в себе не тільки базові хореографічні елементи, а й передбачає поступову фізичну підготовку на основі врахування вікових можливостей дитини. До програми увійшли сюжетні, ігрові та народні танці, що розвивають у дітей емоційність, уяву, акторську майстерність, наближують до розуміння театрального мистецтва загалом. Робота спрямована на активізацію і розвиток хореографічних та творчих здібностей дітей, музикальності, артистизму.
Програма основного та вищого рівня розрахована, перш за все, на опанування класичної хореографії. Заняття з класичного танцю складається з екзерсисів біля станка та на середині залу, adagio і allegro. Екзерсис біля станка вивчається спочатку за дві руки обличчям до палки, в подальшому, із мірою засвоєння основних рухів, за одну руку; спочатку на цілій стопі, потім - на півпальцях. У екзерсисі біля станка закладається фундамент знань майбутнього танцівника: робляться перші кроки в освоєнні координації рухів і отримується апломб; вивчається постановка корпусу, рук, ніг і голови; виробляється сила і еластичність м’язів, гнучкість корпуса; розвивається виворотність ніг і танцювальний крок; закладаються основи для стрибка; отримуються перші навички свідомості і виразності виконання рухів. Після засвоєння основних рухів класичного танцю біля станка починається вивчення екзерсису на середині залу, згодом додаються adagio та allegro.
Разом з тим, зважаючи на комплексність навчання та різноманітність видів та стилів хореографічного мистецтва, у навчальній програмі увага також приділяється вивченню основ народно-сценічного, історико-побутового та сучасного танцю, що розширює зміст програми, коло поставлених завдань та передбачених для опанування гуртківцями знань, умінь та навичок.
З першого року основного рівня навчання починається вивчення українського народно-сценічного танцю та народно-сценічного танцю країн світу.
Український народний танець посідає чільне та вагоме місце серед культурних надбань українського народу. Українська народно-сценічна хореографія користується широкою популярністю як на теренах України, так і за кордоном. Саме цим спричинено виокремлення українського народно-сценічного танцю в окрему частину навчальної програми, мета і завдання якої полягають в ознайомленні та навчанні підростаючого покоління зразкам українського народного хореографічного мистецтва з врахуванням регіональних особливостей побутування.
Народно-сценічний танець сприяє розвитку м’язового апарату гуртківців, виховує уміння передавати характер, стиль, манеру виконання народних танців, сприяє вдосконаленню танцювальної техніки, розвиває виразність та музикальність. Отже, головна мета полягає в тому, щоб виховати у дітей вміння емоційно виразного виконання танців, точної передачі національного стилю і манери виконання, розвитку танцювальної та акторської майстерності.
З другого року основного рівня навчання розпочинається вивчення основ історико-побутогово танцю. Поряд з класичним і народно-сценічним, історико-побутовий танець є частиною світової хореографічної культури. Цьому виду танцю судилося зіграти роль сполучної ланки між народним танцем та професійною сценічною хореографією. Історико-побутовий танець вивчає традиції розвитку хореографії різних епох.
На п’ятому році основного рівня навчання діти починають ознайомлення з основами різних видів сучасного хореографічного мистецтва, а саме: рок-н-ролл, твіст, стиль «диско», джаз-модерн, стиль «Хіп-хоп». Сучасні танці з їх стрімкими ритмами, незвичайними і складними положеннями тіла добре розвивають витривалість, координацію та пластику рухів, вестибулярний апарат, серцево-судинну та дихальну системи.
Навчання за програмою вищого рівня націлене на допрофесійну підготовку гуртківців та сприяння у виборі подальшої професійної діяльності.
Репертуар Народного художнього колективу ансамблю естрадно-класичного танцю «Лілея» складають номери до яких входять складні підтримки, дуети, акробатичні елементи та елементи, що потребують особливої манери виконання. Зважаючи на це, на окремих заняттях необхідна одночасна присутність двох педагогів.
Одне з чільних місць місце у вихованні гуртківців займає манера виконання того чи іншого танцю, що також зумовлює присутність тренера-партнера, як прикладу для наслідування для хлопчиків та тренера-партнерки як прикладу для дівчаток, в інакшому випадку діти можуть здобути навички виконання танцю, які не властиві їхній статі.
Присутність двох педагогів, а саме партнера та партнерки, необхідна також для оволодіння вихованцями парними танцями, танцювальними рухами в дуетах, взаємодії з партнером, виконання підтримок та контактної імпровізації.
Правильна, надійна страховка під час виконання акробатичних трюків знімає у виконавця почуття страху, зменшують мимовільне напруження м'язів, що не беруть участі в русі, дозволяють точно і впевнено освоїти новий елемент у найкоротший термін. Таким чином, їх вивчення та відпрацювання не може проводитися без постійної участі другого педагога для своєчасної підстраховки при виконанні танцювально-акробатичних елементів.
Перевірка та оцінювання знань, вмінь та навичок здійснюється у ході поточного та підсумкового контролю під час виконання учнями вивченого матеріалу, а також у формі проведення концертних виступів, відкритих та підсумкових занять. У кінці кожного півріччя проводяться відкриті підсумкові заняття, а в кінці кожного навчального року - звітний концерт. Для розширення світогляду дітей, залучення їх до хореографічного мистецтва, програмою передбачено відвідування концертів, участь у різноманітних фестивалях і конкурсах, зустрічі з професійними хореографами, а також участь членів танцювального колективу в інших культурно-масових заходах, які проводяться в регіонах нашої Держави та за кордоном.
З метою розвитку та підтримки обдарованих та талановитих вихованців, здобуття ними практичних навичок і для задоволення їхніх потреб у професійному самовизначенні програма передбачає індивідуальне навчання. Воно включає в себе відпрацювання окремих хореографічних елементів підвищеної складності та сольних частин концертних номерів. Кількісний склад груп, у яких проводиться індивідуальне навчання, становить від одного до п’яти учнів (згідно наказу Міністерства освіти і науки від 11.08.2004 № 651 «Про затвердження Положення про порядок організації індивідуальної та групової роботи в позашкільних навчальних закладах» (із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства освіти і науки № 1123 (z1322-08) від 10.12.2008).
Індивідуальні заняття груп початкового рівня проходять - з розрахунку 1 година на тиждень (з однією групою). Заняття груп основного рівня - з розрахунку 1 година на тиждень. Заняття груп вищого рівня - з розрахунку 2 година на тиждень.
Початковий рівень, перший рік навчання
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
№
|
Тема |
Кількість годин |
||
теоретичних |
практичних |
усього |
||
1 |
Вступ |
3 |
- |
3 |
2 |
Колективно-порядкові вправи |
4
|
35
|
39
|
3 |
Вправи на підлозі (партерна гімнастика) |
4
|
32
|
36
|
4 |
Музично-ритмічні вправи |
4 |
56 |
60 |
5
|
Танцювальні етюди, постановчо-репетиційна робота |
4 |
32 |
36 |
6 |
Музичні ігри |
- |
39 |
39 |
7 |
Підсумок |
- |
3 |
3 |
Разом |
19 |
195 |
216 |
ЗМІСТ ПРОГРАМИ
Знайомство з дітьми та їхніми батьками. Організаційні питання: ознайомлення з правилами колективу, освітньою програмою, планом роботи, розкладом занять, технікою безпеки в танцювальному класі.
2. Колективно-порядкові вправи (39 год.)
Теоретична частина. Методичні рекомендації щодо виконання рухів передбачених даною темою (викладання мовою зрозумілою для дітей дошкільного віку).
Практична частина.
1. Постановка корпусу, рук, ніг, голови.
2. Повороти праворуч, ліворуч.
3. Марширування:
4. Ознайомлення з поняттями:
5. Перебудови під час марширування:
3. Вправи на підлозі (партерна гімнастика) (36 год.)
Теоретична частина. Методичні рекомендації щодо виконання рухів передбачених даною темою (викладання мовою зрозумілою для дітей дошкільного віку).
Практична частина.
1. Вправи для підйомів:
2. Нахили корпуса вперед до підлоги (виконується сидячи).
3. Підйоми вгору правої та лівої ноги почергово та обох ніг разом (виконується лежачи на спині).
4. Вправа «Велосипед» - робота ніг імітує рух під час їзди на велосипеді (виконується лежачи на спині).
5. Вправа «Літак» - руки та ноги одночасно відриваються від землі (виконується лежачи на животі, руки розведені в боки долонями донизу).
6. Вправа «Кільце» - зустрічний рух ніг до голови (виконується лежачи на животі).
7. Вправа «Кошик» - руки утримують ступні ніг та піднімаються догори, імітуючи форму кошика (виконується лежачи на животі).
8. Вправа «Котик» - спина прогинається донизу та догори з протилежним рухом голови (виконується спираючись на долоні та коліна).
9. Вправа «Метелик» - робота ніг імітує рух крил метелика (виконується сидячи, ноги з’єднані одна з одною ступнями).
10. Вправи для розвитку преса: «Велосипед», «Ножиці» (виконується лежачи) .
11. Розтяжка:
4. Музично-ритмічні вправи (60 год.)
Теоретична частина. Методичні рекомендації щодо виконання рухів передбачених даною темою (викладання мовою зрозумілою для дітей дошкільного віку).
Практична частина.
1. Розвиток музично-слухового сприймання:
2. Вправи для голови:
3. Положення рук:
4. Ознайомлення з позиціями рук:
5. Ознайомлення з позиціями ніг:
6. Основні кроки:
7. Різні види стрибків.
8. Уклін дівчаток та хлопчиків.
5. Танцювальні етюди, постановчо-репетиційна робота (36 год.)
Теоретична частина. Методичні рекомендації щодо виконання рухів передбачених даною темою (викладання мовою зрозумілою для дітей дошкільного віку).
Практична частина.
Вивчення танцювальних етюдів, створених на основі попередньо засвоєного матеріалу:
1. «Курчата».
2. «Гномики».
3. «Веселі мавпочки».
4. «Ось яка ялинка».
5. «Сніжинки».
6. «Спортивна хвилинка».
6. Музичні ігри (39 год.)
7. Підсумок (3 год.)
Підведення підсумків: в кінці кожного півріччя проводяться відкриті підсумкові заняття, а в кінці кожного навчального року - звітний концерт.
ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ
Гуртківці мають знати:
Гуртківці мають вміти:
Гуртківці мають набути досвід:
Початковий рівень, другий рік навчання
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
№
|
Тема |
Кількість годин |
||
теоретичних |
практичних |
усього |
||
1 |
Вступ |
3 |
- |
3 |
2 |
Колективно-порядкові вправи, основні кроки |
4
|
20
|
24
|
3 |
Вправи на підлозі (партерна гімнастика) |
4
|
32
|
36
|
4 |
Музично-ритмічні вправи |
4 |
20 |
24 |
5 |
Вправи класичного танцю та вправи на середині залу |
4 |
62 |
66 |
6 |
Навчально-тренувальні вправи |
4 |
32 |
36 |
7 |
Танцювальні етюди, постановчо-репетиційна робота |
4 |
20 |
24 |
8 |
Підсумок |
- |
3 |
3 |
Разом |
29 |
187 |
216 |
ЗМІСТ ПРОГРАМИ
Організаційні питання: ознайомлення з розкладом занять, технікою безпеки в танцювальному класі. Бесіди з ОБЖ.
Теоретична частина. Методичні рекомендації щодо виконання рухів передбачених даною темою (викладання мовою зрозумілою для дітей дошкільного віку).
Практична частина.
Теоретична частина. Методичні рекомендації щодо виконання рухів передбачених даною темою (викладання мовою зрозумілою для дітей дошкільного віку).
Практична частина.
1. Вправа для підйомів - витягування і скорочення стоп у положенні сидячи.
2. Нахили корпусу вперед до підлоги (виконується сидячи).
3. Вправа «Ножиці» - почергове перехрещення ніг (виконується: сидячи, руки на талії; лежачи на спині та животі).
4. Вправа «Літак» - руки та ноги одночасно відриваються від землі (виконується лежачи на животі, руки розведені в боки долонями донизу).
5. Вправа «Човник» - гойдаючись руки та ноги почергово відриваються від землі (виконується лежачи на животі, руки та ноги витягнуті).
6. Вправа «Козенята» - почергові махи ногами (виконується спираючись на долоні та коліна).
7. Вправа «Потяг» - рух вперед та назад за допомогою стегон (виконується сидячи на підлозі, руки притиснуті до тіла).
8. Розтяжка:
- нахили корпусу до правої та лівої ноги (виконуються сидячи, ноги широко розведені в різні боки);
- шпагати повздовжні та поперечний.
Теоретична частина. Методичні рекомендації щодо виконання рухів передбачених даною темою (викладання мовою зрозумілою для дітей дошкільного віку).
Практична частина.
Теоретична частина. Методичні рекомендації щодо виконання рухів передбачених даною темою (викладання мовою зрозумілою для дітей дошкільного віку).
Практична частина.
Вправи на середині зали.
- повороти;
- нахили.
- І позиція;
Музичний розмір: 4/4, 4 такти або 3/4, 8 тактів.
Позиції рук спочатку вивчаються на середині залу без дотримання позицій ніг.
Теоретична частина. Методичні рекомендації щодо виконання рухів передбачених даною темою (викладання мовою зрозумілою для дітей дошкільного віку).
Практична частина.
Вивчення елементів українського танцю:
7. Танцювальні етюди, постановчо-репетиційна робота (24 год.)
Теоретична частина. Методичні рекомендації щодо виконання рухів передбачених даною темою (викладання мовою зрозумілою для дітей дошкільного віку).
Практична частина.
Вивчення танцювальних етюдів, створених на основі попередньо засвоєного матеріалу, як частини номерів старших груп із концертного репертуару Народного художнього колективу ансамблю естрадно-класичного танцю «Лілея».
Репертуар: «Весела прогулянка», «Весняні ритми», «День народження крокодила Гени», «Довоєнна весна», «Золоте весілля», «На чарівному блакитному Дунаї», «Святковий вальс».
8. Підсумок (3 год.)
Підведення підсумків: в кінці кожного півріччя проводяться відкриті підсумкові заняття, а в кінці кожного навчального року - звітний концерт.
ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ
Гуртківці мають знати:
▪ маленьке присідання по І вільній позиції ніг («demi plie»);
▪ ковзний рух носком по підлозі по І вільній позиції ніг в бік («battement tendu»);
▪ піднімання на півпальці по І вільній позиції ніг («releve»).
Гуртківці мають вміти:
Гуртківці мають набути досвід:
Основний рівень, перший рік навчання
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
№
|
Тема |
Кількість годин |
||
теоретичних |
практичних |
усього |
||
1 |
Вступ |
2 |
- |
2 |
2 |
Вправи на підлозі (партерна гімнастика) |
3
|
33
|
36
|
3 |
Екзерсис біля станка з класичного танцю |
4
|
20
|
24
|
4 |
Екзерсис на середині залу з класичного танцю |
6 |
42 |
48 |
5 |
Allegro |
3 |
15 |
18 |
6 |
Елементи народно-сценічного танцю |
4 |
38 |
42 |
7 |
Постановчо-репетиційна, індивідуальна робота |
2 |
40 |
42 |
8 |
Вистави, зустрічі, екскурсії |
2 |
- |
2 |
9 |
Підсумок |
- |
2 |
2 |
Разом |
26 |
190 |
216 |
ЗМІСТ ПРОГРАМИ
Організаційні питання: ознайомлення з розкладом занять, технікою безпеки в танцювальному класі, бесіди з ОБЖ.
Теоретична частина. Методичні рекомендації щодо виконання рухів передбачених даною темою.
Практична частина.
Продовжується опанування вправ, вивчених впродовж підготовчого рівня навчання, але прискорюється темп виконання, збільшується кількість повторів. Додаються складніші вправи.
- із положення лежачи на животі піднімаємо від підлоги ноги (корпус та руки лежать на підлозі);
- із положення лежачи на животі піднімаємо руки в ІІІ позиції та корпус вгору (ноги лежать на підлозі). Вправу чергувати у двох варіантах: у спокійному темпі на 4/4 та з різким підніманням корпусу на кожну чверть.
на «раз» - підняти корпус у положення сидячи,
на «два» - корпус з рівною спиною нахилити до ніг,
на «три» - повернути корпус в положення сидячи,
на «чотири» - покласти корпус на підлогу.
Теоретична частина. Методичні рекомендації щодо виконання рухів передбачених даною темою.
Практична частина.
Музичний розмір: 4/4, 4 такти.
3. Позиції рук: (І, ІІ, та ІІІ позиції).
Музичний розмір: 4/4, 4 такти або 3/4, 8 тактів.
4. Demi-рlié по І-ІІІ позиціях.
Музичний розмір: 4/4, на 2 такти кожний рух.
5. Battement tendu у І і III позиціях убік, вперед.
Музичний розмір: 4/4, 2 такти, у міру засвоєння – 1 такт.
6. Положення ноги sur lе cou-de-pied попереду (основне) та позаду. Спочатку вивчається з положення відкритої у сторону ноги, у міру засвоєння – з положення ноги, відкритої вперед або назад.
7. Положення умовного sur lе cou-de-pied. Спочатку вивчається з відкритої у сторону ноги, у міру засвоєння – з III позиції.
8. Relevé на півпальцях у І-ІІІ позиціях з витягнутих ніг.
Музичний розмір: 4/4, на 1 такт кожний рух.
9. Поняття en dehors та en dedans.
10. Поняття рassé par terre.
11. Port de bras підготовче.
Музичний розмір: 4/4, 4 такти або 3/4, 8 тактів.
12. Pas saute по I позиції.
Музичний розмір: 4/4, 2 такти або 2/4, 4 такти.
Теоретична частина. Методичні рекомендації щодо виконання рухів передбачених даною темою.
Практична частина.
Музичний розмір: 4/4, 4 такти або 3/4, 8 тактів.
Музичний розмір: 4/4, на 2 такти кожний рух
Музичний розмір: 4/4, 2 такти, у міру засвоєння – 1 такт.
Музичний розмір: 4/4, 1 такт кожний рух, у міру засвоєння – 2/4.
Теоретична частина. Методичні рекомендації щодо виконання рухів передбачених даною темою.
Практична частина.
Музичний розмір: 4/4, 2 такти.
Музичний розмір: 4/4, 1 такт.
Музичний розмір: 2/4, 1 такт.
Теоретична частина. Методичні рекомендації щодо виконання рухів передбачених даною темою.
Практична частина.
Позиції рук:
Положення рук:
● одинарні;
● подвійні;
● потрійні;
Музичний розмір 2/4, 4/4;
● підбором по підлозі;
● півпальцями по підлозі;
Постановка та вивчення номерів із концертного репертуару Народного художнього колективу ансамблю естрадно-класичного танцю «Лілея». Індивідуальне відпрацювання окремих хореографічних елементів підвищеної складності та сольних частин концертних номерів.
Репертуар: «Весела прогулянка», «День народження крокодила Гени», «Золоте весілля», «Летка-єнька», «Святковий вальс», «Танок маленьких гусарів».
Участь в концертах, конкурсних програмах та фестивалях.
Перегляд балетної вистави.
Підведення підсумків: в кінці кожного півріччя проводяться відкриті підсумкові заняття, а в кінці кожного навчального року - звітний концерт.
ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ
Гуртківці мають знати:
Гуртківці мають вміти:
Гуртківці мають набути досвід:
Основний рівень, другий рік навчання
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
№
|
Тема |
Кількість годин |
||
теоретичних |
практичних |
усього |
||
1 |
Вступ |
2 |
- |
2 |
2 |
Вправи на підлозі (партерна гімнастика) |
4
|
26
|
30
|
3 |
Екзерсис біля станка з класичного танцю |
4
|
23
|
27
|
4 |
Екзерсис на середині залу з класичного танцю |
4 |
32 |
36 |
5 |
Allegro |
3 |
15 |
18 |
6 |
Елементи народно-сценічного танцю |
4 |
38 |
42 |
7 |
Елементи історико-побутових танців |
2 |
10 |
12 |
8 |
Постановчо-репетиційна, індивідуальна робота |
2 |
40 |
42 |
9 |
Вистави, зустрічі, екскурсії |
5 |
- |
5 |
10 |
Підсумок |
- |
2 |
2 |
Разом |
30 |
186 |
216 |
ЗМІСТ ПРОГРАМИ
1. Вступ (2 год.)
Організаційні питання: ознайомлення з розкладом занять, технікою безпеки в танцювальному класі, бесіди з ОБЖ.
Теоретична частина. Методичні рекомендації щодо виконання рухів передбачених даною темою.
Практична частина.
Закріплення та удосконалення результатів досягнутих в попередні роки. Продовжується опанування вправ вивчених впродовж підготовчого рівня та першого року навчання, але прискорюється темп виконання, збільшується кількість повторів. Додаються складніші вправи.
Теоретична частина. Методичні рекомендації щодо виконання рухів передбачених даною темою.
Практична частина.
Повторення та закріплення екзерсису першого року навчання. Продовження роботи над постановкою рук, ніг, корпусу, голови. Повторення і подальше опанування елементарних рухів класичного екзерсису біля станка.
Музичний розмір: 4/4, на 2 такти кожний рух, у міру засвоєння – 1 такт.
Музичний розмір: 4/4, 2 такти, у міру засвоєння – 1 такт, у другому півріччі – на 2/4.
Музичний розмір: 4/4, на 1 такт кожний рух, у міру засвоєння – на 2/4.
Музичний розмір: 4/4, 2 такти, у міру засвоєння – 1 такт.
Музичний розмір: 4/4, на 2 такти кожний рух.
Музичний розмір 4/4, на 2 такти кожний рух (у II півріччі).
4. Екзерсис на середині залу з класичного танцю (36 год.)
Теоретична частина. Методичні рекомендації щодо виконання рухів передбачених даною темою.
Практична частина.
Засвоєння навичок виконання рухів на середині залу. Виховання елементарних навичок координації. Опанування найпростіших port de bras. Засвоєння навичок виконання стрибків з двох ніг на обидві ноги.
Музичний розмір: 4/4, на 2 такти кожний рух.
Музичний розмір: 4/4, на 2 такти кожний рух.
Музичний розмір: 4/4, 2 такти, у міру засвоєння – 1 такт.
Музичний розмір: 4/4, 2 такти, у міру засвоєння – 1 такт.
Музичний розмір: 4/4, 4 такти або 3/4, 8 тактів.
- tour на місці по І прямій позиції.
- tour chaînés (підготовка).
5. Allegro (18 год.)
Теоретична частина. Методичні рекомендації щодо виконання рухів передбачених даною темою.
Практична частина.
Музичний розмір: 4/4.
Музичний розмір: 4/4, на 1 такт кожний рух, у міру засвоєння – на 2/4.
6. Елементи народно-сценічного танцю (42 год.)
Теоретична частина. Методичні рекомендації щодо виконання рухів передбачених даною темою.
Практична частина.
4. Елементи російського народно-сценічного танцю (11 год.):
7. Елементи історико-побутових танців (12 год.)
Теоретична частина. Історія виникнення танців «Бранль», «Полонез». Зміст танців і танцювальних образів. Методичні рекомендації щодо виконання рухів передбачених даною темою.
Практична частина. Виконання основних рухів танців «Бранль», «Полонез».
8. Постановчо-репетиційна, індивідуальна робота (42 год.)
Постановка та вивчення номерів із концертного репертуару Народного художнього колективу ансамблю естрадно-класичного танцю «Лілея». Індивідуальне відпрацювання окремих хореографічних елементів підвищеної складності та сольних частин концертних номерів.
Репертуар: «Весняні ритми», «Іграшка», «Ковбойський танок», «Полонез», «Танок з кринолінами», «Чого не можуть королі».
Участь в концертах, конкурсних програмах та фестивалях.
9. Вистави, зустрічі, екскурсії (5 год.)
Перегляд балетної вистави. Відвідання виставки присвяченої історії хореографії.
10. Підсумок (2 год.)
Підведення підсумків: в кінці кожного півріччя проводяться відкриті підсумкові заняття, а в кінці кожного навчального року - звітний концерт.
ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ
Гуртківці мають знати:
Гуртківці мають вміти:
Гуртківці мають набути досвід:
Основний рівень, третій рік навчання
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
№
|
Тема |
Кількість годин |
||
теоретичних |
практичних |
усього |
||
1 |
Вступ |
3 |
- |
3 |
2 |
Вправи на підлозі (партерна гімнастика) |
4
|
32
|
36
|
3 |
Екзерсис біля станка з класичного танцю |
4
|
50
|
54
|
4 |
Екзерсис на середині залу з класичного танцю |
4 |
41 |
45 |
5 |
Allegro |
3 |
33 |
36 |
6 |
Елементи народно-сценічного танцю |
4 |
41 |
45 |
7 |
Елементи історико-побутових танців |
2 |
25 |
27 |
8 |
Постановчо-репетиційна, індивідуальна робота |
3 |
66 |
69 |
9 |
Вистави, зустрічі, екскурсії |
6 |
- |
6 |
10 |
Підсумок |
- |
3 |
3 |
Разом |
33 |
291 |
324 |
ЗМІСТ ПРОГРАМИ
1. Вступ (3 год.)
Організаційні питання: ознайомлення з розкладом занять, технікою безпеки в танцювальному класі, бесіди з ОБЖ.
Теоретична частина. Методичні рекомендації щодо виконання рухів передбачених даною темою.
Практична частина.
Закріплення та удосконалення результатів досягнутих в попередні роки. Продовжується опанування вправ вивчених впродовж підготовчого рівня та першого і другого років навчання, але прискорюється темп виконання, збільшується кількість повторів.
Теоретична частина. Методичні рекомендації щодо виконання рухів передбачених даною темою.
Практична частина.
Повторення та закріплення екзерсису другого року навчання. Завершення формування екзерсису біля станка. Введення елементарного поєднання рухів з метою розвитку координації. Розвиток сили ніг за рахунок засвоєння нових елементів, збільшення обсягу комбінацій. Під час вивчення класичного екзерсису біля станка впродовж першого півріччя гуртківці тримаються двома руками за палку, у другому півріччі заняття проводяться однією рукою за станок.
Музичний розмір: 4/4, 2 такти, у міру засвоєння – 1 такт, у другому півріччі – на 2/4.
Музичний розмір: 4/4, 1 такт, у другому півріччі – на 2/4.
Музичний розмір: 4/4, 2 такти, у міру засвоєння – на 1 такт.
Музичний розмір: 4/4, 2 такти, у міру засвоєння – 1 такт.
Музичний розмір: 4/4, на 2 такти кожний рух.
Музичний розмір: 4/4, на 1 такт кожний рух
Музичний розмір: 4/4, на 1 такт кожний рух, у другому півріччі – на 2/4.
Музичний розмір: 4/4, на 1 такт кожний рух, у другому півріччі – на 2/4.
Музичний розмір: 2/4.
Музичний розмір: 4/4, на 1 такт кожний рух.
Музичний розмір: 4/4, на 2 такти кожний рух, у міру засвоєння – на 4/4.
Музичний розмір: 2/4, на 1 такт кожний рух.
Музичний розмір: 4/4, 1 такт.
Музичний розмір: 4/4.
4. Екзерсис на середині залу з класичного танцю (45 год.)
Теоретична частина. Методичні рекомендації щодо виконання рухів передбачених даною темою.
Практична частина.
Подальше опанування рухів екзерсису на середині залу. Вивчення і засвоєння поз класичного танцю. Розвиток елементарних навичок координації у вправах на середині залу. Закріплення навичок виконання вивчених стрибків і опанування нових.
Музичний розмір: 4/4, 2 такти, у міру засвоєння – 1 такт.
Музичний розмір: 4/4, 2 такти.
Музичний розмір: 2/4.
Музичний розмір: 4/4, 2 такти, у міру засвоєння – 1 такт.
Музичний розмір 4/4.
Музичний розмір: 4/4, 4 такти або 3/4, 8 тактів.
- tour chaines.
5. Allegro (36 год.)
Теоретична частина. Методичні рекомендації щодо виконання рухів передбачених даною темою.
Практична частина.
Музичний розмір: 4/4, на 1такт кожний рух, у міру засвоєння – на 2/4.
Музичний розмір: 4/4, на 1 такт кожний рух, у міру засвоєння – на 2/4.
Музичний розмір: 4/4, на 1 такт кожний рух, у міру засвоєння – на 2/4.
6. Елементи народно-сценічного танцю (45 год.)
Теоретична частина. Методичні рекомендації щодо виконання рухів передбачених даною темою.
Практична частина.
4. Основні елементи італійського народно-сценічного танцю (11 год.):
7. Елементи історико-побутових танців (27 год.)
Теоретична частина. Історія виникнення танців «Гавот», «Французька кадриль». Зміст танців і танцювальних образів. Методичні рекомендації щодо виконання рухів передбачених даною темою.
Практична частина. Виконання основних рухів танців «Гавот», «Французька кадриль».
8. Постановчо-репетиційна, індивідуальна робота (69 год.)
Постановка та вивчення номерів із концертного репертуару Народного художнього колективу ансамблю естрадно-класичного танцю «Лілея». Індивідуальне відпрацювання окремих хореографічних елементів підвищеної складності та сольних частин концертних номерів.
Репертуар: «Антре», «Гавот», «Гарем», «Ірландський танок», «Паризьке танго», «Твіст-оркестр».
Участь в концертах, конкурсних програмах та фестивалях.
Перегляд балетної вистави. Відвідання виставки присвяченої історії українського костюму.
Підведення підсумків: в кінці кожного півріччя проводяться відкриті підсумкові заняття, а в кінці кожного навчального року - звітний концерт.
ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ
Гуртківці мають знати:
Гуртківці мають вміти:
Гуртківці мають набути досвід:
Основний рівень, четвертий рік навчання
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
№
|
Тема |
Кількість годин |
||
теоретичних |
практичних |
усього |
||
1 |
Вступ |
2 |
- |
2 |
2 |
Екзерсис біля станка з класичного танцю |
5
|
70
|
75
|
3 |
Екзерсис на середині залу з класичного танцю |
4 |
46 |
50 |
4 |
Allegro |
3 |
37 |
40 |
5 |
Елементи народно-сценічного танцю |
4 |
46 |
50 |
6 |
Елементи історико-побутових танців |
2 |
28 |
30 |
7 |
Постановчо-репетиційна, індивідуальна робота |
4 |
96 |
100 |
8 |
Вистави, зустрічі, екскурсії |
10 |
- |
10 |
9 |
Підсумок |
- |
3 |
3 |
Разом |
34 |
326 |
360 |
ЗМІСТ ПРОГРАМИ
1. Вступ (2 год.)
Організаційні питання: ознайомлення з розкладом занять, технікою безпеки в танцювальному класі, бесіди з ОБЖ.
2. Екзерсис біля станка з класичного танцю (75 год.)
Теоретична частина. Методичні рекомендації щодо виконання рухів передбачених даною темою.
Практична частина.
Навчальні комбінації виконуються тримаючись однією рукою за палку з правої та лівої ноги. Спочатку положення голови – en face (прямо), надалі – згідно з правилами переведення голови, напрямками повороту голови та погляду. Особлива увага має бути приділена правильності постановки корпусу (над ногами), положенню рук у ІІ позиції і виворотності ніг.
Впродовж четвертого року навчання відбувається повторення вивчених вправ зі збільшенням силового навантаження за рахунок ускладнення комбінацій. Початкове ознайомлення з технікою півобертів на двох ногах. Продовжується робота над розвитком координації.
Музичний розмір: 4/4.
- із опусканням п’яти в II позицію;
- із demi-plié в II позицію;
Музичний розмір: 4/4, 1 такт, у другому півріччі – на 2/4 кожний рух.
Музичний розмір: 2/4.
Музичний розмір: 2/4.
Музичний розмір: 4/4.
Музичний розмір: 4/4.
Музичний розмір: 4/4.
Музичний розмір: 4/4, на 1 такт кожний рух, у міру засвоєння – на 2/4.
Музичний розмір: 4/4.
Музичний розмір: 4/4.
Музичний розмір: 4/4, на 1 такт кожний рух, у міру засвоєння – на 2/4.
Музичний розмір: 4/4, 2 такти.
Музичний розмір: 4/4.
Музичний розмір: 2/4.
Музичний розмір: 4/4, на 1 такт кожний поворот.
Музичний розмір: 4/4.
Музичний розмір: 3/4.
Музичний розмір: 3/4.
3. Екзерсис на середині залу з класичного танцю (50 год.)
Теоретична частина. Методичні рекомендації щодо виконання рухів передбачених даною темою.
Практична частина.
Вправи на середині залу виконуються в позах.
- із опусканням п’яти в II позицію;
- із demi-plié в II позицію.
Музичний розмір: 4/4.
Музичний розмір: 4/4.
Музичний розмір: 4/4.
Музичний розмір: 4/4.
Музичний розмір: 4/4.
Музичний розмір: 2/4.
Музичний розмір: 4/4.
Музичний розмір: 4/4.
Музичний розмір: 4/4.
- tours pique;
- tour chaines.
4. Allegro (40 год.)
Теоретична частина. Методичні рекомендації щодо виконання рухів передбачених даною темою.
Практична частина.
Теоретична частина. Методичні рекомендації щодо виконання рухів передбачених даною темою.
Практична частина.
Виконання комбінацій та танцювальних етюдів на основі вивченого матеріалу з українського народно-сценічного танцю. Повторення та засвоєння нових положень рук у парних танцях.
3. Основні елементи грецького народно-сценічного танцю (16 год.):
6. Елементи історико-побутових танців (30 год.)
Теоретична частина. Історія виникнення танців «Вальс». Зміст танців і танцювальних образів. Методичні рекомендації щодо виконання рухів передбачених даною темою.
Практична частина. Pa вальсу та перебудови в різних малюнках.
7. Постановчо-репетиційна, індивідуальна робота (100 год.)
Постановка та вивчення номерів із концертного репертуару Народного художнього колективу ансамблю естрадно-класичного танцю «Лілея». Індивідуальне відпрацювання окремих хореографічних елементів підвищеної складності та сольних частин концертних номерів.
Репертуар: «Бродвей», «Довоєнна весна», «Іспанська сюїта», «Латиноамериканський танок», «На чарівному блакитному Дунаї», «Сіртакі».
Участь в концертах, конкурсних програмах та фестивалях.
8. Вистави, зустрічі, екскурсії (10 год.)
Перегляд балетних вистав.
9.Підсумок (3 год.)
Підведення підсумків: в кінці кожного півріччя проводяться відкриті підсумкові заняття, а в кінці кожного навчального року - звітний концерт.
ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ
Гуртківці мають знати:
Гуртківці мають вміти:
Гуртківці мають набути досвід:
Основний рівень, п’ятий рік навчання
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
№
|
Тема |
Кількість годин |
||
теоретичних |
практичних |
усього |
||
1 |
Вступ |
2 |
- |
2 |
2 |
Екзерсис біля станка з класичного танцю |
4 |
66 |
70 |
3 |
Екзерсис на середині залу з класичного танцю |
3 |
62
|
65
|
4 |
Allegro |
2 |
38 |
40 |
5 |
Елементи народно-сценічного танцю |
4 |
36 |
40 |
6 |
Елементи сучасних танців |
4 |
26 |
30 |
7 |
Постановчо-репетиційна, індивідуальна робота |
3 |
97 |
100 |
8 |
Вистави, зустрічі, екскурсії |
10 |
- |
10 |
9 |
Підсумок |
- |
3 |
3 |
Разом |
32 |
328 |
360 |
ЗМІСТ ПРОГРАМИ
1. Вступ (2 год.)
Організаційні питання: ознайомлення з розкладом занять, технікою безпеки в танцювальному класі, бесіди з ОБЖ.
2. Екзерсис біля станка з класичного танцю (70 год.)
Теоретична частина. Методичні рекомендації щодо виконання рухів передбачених даною темою.
Практична частина.
Робота над розвитком міцності ніг і стійкості. Виконання вправ екзерсису біля станка у позах. Прискорення темпу виконання вправ. Опанування вивчених вправ біля станка на півпальцях.
Подальше вивчення півобертів і обертів на двох ногах. Preparation до pirouettes. Вивчення pirouettes. Початок вивчення елементарних рухів en tournant. Вивчення нових і удосконалення виконання засвоєних стрибків.
Музичний розмір: 4/4, на 2/4 кожний рух.
Музичний розмір: 4/4, на 2/4 кожний рух.
Музичний розмір: 4/4, 2/4.
Музичний розмір: 4/4, 2/4.
Музичний розмір: 4/4, 2/4.
Музичний розмір: 4/4, 2/4.
Музичний розмір: 2/4.
Музичний розмір: 4/4.
Музичний розмір: 4/4.
Музичний розмір: 3/4.
3. Екзерсис на середині залу з класичного танцю (65 год.)
Теоретична частина. Методичні рекомендації щодо виконання рухів передбачених даною темою.
Практична частина.
Вправи виконуються en face з поступовим введенням маленьких і великих поз.
Музичний розмір: 4/4.
Музичний розмір: 4/4.
Музичний розмір: 4/4.
Музичний розмір: 4/4.
Музичний розмір: 2/4.
Музичний розмір: 4/4.
Музичний розмір: 2/4.
Музичний розмір: 4/4.
Музичний розмір: 4/4.
Музичний розмір: 2/4.
Музичний розмір: 4/4.
4. Allegro (40 год.)
Теоретична частина. Методичні рекомендації щодо виконання рухів передбачених даною темою.
Практична частина.
5. Елементи народно-сценічного танцю (40 год.)
Теоретична частина. Методичні рекомендації щодо виконання рухів передбачених даною темою.
Практична частина.
6. Елементи сучасних танців (30 год.)
Теоретична частина. Методичні рекомендації щодо виконання рухів передбачених даною темою.
Практична частина.
1. Рок-н-ролл (7 год.):
2. Твіст (основний рух) (4 год.).
3. Стиль «диско» (7 год.):
4. Джаз-модерн (12 год.):
7. Постановчо-репетиційна, індивідуальна робота (100 год.)
Постановка та вивчення номерів із концертного репертуару Народного художнього колективу ансамблю естрадно-класичного танцю «Лілея». Індивідуальне відпрацювання окремих хореографічних елементів підвищеної складності та сольних частин концертних номерів.
Репертуар: «Бригада», «Варіації на циганську тему», «Кохання – є світ», «Кукарача», «Пародія на В. Сердючку», «Привіт з Одеси», «Рожевий блюз».
Участь в концертах, конкурсних програмах та фестивалях.
8. Вистави, зустрічі, екскурсії (10 год.)
Перегляд балетних вистав. Творчі зустрічі з гуртківцями інших танцювальних колективів.
9.Підсумок (3 год.)
Підведення підсумків: в кінці кожного півріччя проводяться відкриті підсумкові заняття, а в кінці кожного навчального року - звітний концерт.
ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ
Гуртківці мають знати:
Гуртківці мають вміти:
Гуртківці мають набути досвід:
Вищій рівень, перший рік навчання
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
№
|
Тема |
Кількість годин |
||
теоретичних |
практичних |
усього |
||
1 |
Вступ |
2 |
- |
2 |
2 |
Екзерсис біля станка з класичного танцю |
4 |
62 |
66 |
3 |
Екзерсис на середині залу з класичного танцю |
3 |
69 |
72 |
4 |
Allegro |
2 |
46 |
48 |
5 |
Елементи народно-сценічного танцю |
4 |
44 |
48 |
6 |
Елементи сучасних танців |
3 |
45 |
48 |
7 |
Постановчо-репетиційна, індивідуальна робота |
3 |
129 |
132 |
8 |
Вистави, зустрічі, екскурсії |
12 |
- |
12 |
9 |
Підсумок |
- |
4 |
4 |
Разом |
33 |
399 |
432 |
ЗМІСТ ПРОГРАМИ
Організаційні питання: ознайомлення з розкладом занять, технікою безпеки в танцювальному класі, бесіди з ОБЖ.
2. Екзерсис біля станка з класичного танцю (66 год.)
Теоретична частина. Методичні рекомендації щодо виконання рухів передбачених даною темою.
Практична частина.
Розвиток стійкості в різноманітних поворотах і вправах на півпальцях. Введення півпальців у вправи на середині. Розвиток координації рухів, пластичності рук і корпусу в adagio.
3. Екзерсис на середині залу з класичного танцю (72 год.)
Теоретична частина. Методичні рекомендації щодо виконання рухів передбачених даною темою.
Практична частина.
- tour en l’air.
4. Allegro (48 год.)
Теоретична частина. Методичні рекомендації щодо виконання рухів передбачених даною темою.
Практична частина.
5. Елементи народно-сценічного танцю (48 год.)
Теоретична частина. Методичні рекомендації щодо виконання рухів передбачених даною темою.
Практична частина.
Закріплення та удосконалення результатів досягнутих в попередні роки.
6. Елементи сучасних танців (48 год.)
Теоретична частина. Методичні рекомендації щодо виконання рухів передбачених даною темою.
Практична частина.
І. Стиль «Джаз-модерн» (28 год.):
1. Розігрів на середині:
2. Ізоляція:
1. Голова:
2. Плечі:
3. Грудна клітка:
4. Pelvіs:
5. Руки:
6. Ноги:
3. Крос (переміщення у просторі):
Переміщення виконуються по діагоналях: з точки 4 в точку 8 з правої ноги, з точки 6 у точку 2 з лівої ноги.
1. Flat step.
2. Координація flat step і голови:
3. Координація flat step із плечима:
4. Координація flat step із frast грудною кліткою вперед (руки у jack-pozіshn).
5. Координація flat step із рухом pelvіs:
II. Стиль «Диско» (10 год.):
III. Стиль «Хіп-хоп» (10 год.).
7. Постановчо-репетиційна, індивідуальна робота (132 год.)
Постановка та вивчення номерів із концертного репертуару Народного художнього колективу ансамблю естрадно-класичного танцю «Лілея». Індивідуальне відпрацювання окремих хореографічних елементів підвищеної складності та сольних частин концертних номерів.
Репертуар: «Ave Maria», «Дикі танці», «Дует «Кабаре», «Зачаровані мрією», «Зірка Сходу», «Кадриль», «Натхнення», «Старий Київ», «Циганська сюїта», «Червона калина».
Участь в концертах, конкурсних програмах та фестивалях.
8. Вистави, зустрічі, екскурсії (12 год.)
Перегляд балетних вистав. Творчі зустрічі з гуртківцями інших танцювальних колективів. Творчі зустрічі з відомими танцівниками та хореографами.
9. Підсумок (4 год.)
Підведення підсумків: в кінці кожного півріччя проводяться відкриті підсумкові заняття, а в кінці кожного навчального року - звітний концерт.
ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ
Гуртківці мають знати:
Гуртківці мають вміти:
Гуртківці мають набути досвід:
Вищій рівень, другий рік навчання
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
№ |
Тема |
Кількість годин |
||
теоретичних |
практичних |
усього |
||
1 |
Вступ |
2 |
- |
2 |
2 |
Екзерсис біля станка з класичного танцю |
3 |
51 |
54 |
3 |
Екзерсис на середині залу з класичного танцю |
3 |
81 |
84 |
4 |
Allegro |
2 |
46 |
48 |
5 |
Елементи народно-сценічного танцю |
3 |
45 |
48 |
6 |
Елементи сучасних танців |
3 |
45 |
48 |
7 |
Постановчо-репетиційна, індивідуальна робота |
2 |
130 |
132 |
8 |
Вистави, зустрічі, екскурсії |
12 |
- |
12 |
9 |
Підсумок |
- |
4 |
4 |
Разом |
30 |
402 |
432 |
ЗМІСТ ПРОГРАМИ
Організаційні питання: ознайомлення з розкладом занять, технікою безпеки в танцювальному класі, бесіди з ОБЖ.
2. Екзерсис біля станка з класичного танцю (54 год.)
Теоретична частина. Методичні рекомендації щодо виконання рухів передбачених даною темою.
Практична частина.
Технічне ускладнення вправ біля станка. Продовження роботи над розвитком координації, пластичності при переході з пози в позу в adagio, виразності й музикальності виконання.
1. Вattement développé рlié-relevé на всій стопі en face.
3. Екзерсис на середині залу з класичного танцю (84 год.)
Теоретична частина. Методичні рекомендації щодо виконання рухів передбачених даною темою.
Практична частина.
4. Allegro (48 год.)
Теоретична частина. Методичні рекомендації щодо виконання рухів передбачених даною темою.
Практична частина.
5. Елементи народно-сценічного танцю (48 год.)
Теоретична частина. Методичні рекомендації щодо виконання рухів передбачених даною темою.
Практична частина.
Закріплення та удосконалення результатів досягнутих в попередні роки.
6. Елементи сучасних танців (48 год.)
Теоретична частина. Методичні рекомендації щодо виконання рухів передбачених даною темою.
Практична частина.
І. Партер (16 год.):
1. Вправи для хребта:
2. Вправи stretch характеру:
II. Координація (16 год.):
1. Demi -plié, plié-relevé по out та паралельним позиціям.
2. Battement tendu вперед, demi -plié по IV паралельній позиції «хрестом».
3. Grand-plié з І out-позиції, у II паралельну позицію, витягнути коліна, flat back.
4. Вправи, позичені з уроку класичного танцю.
5. Вправи на розігрів стопи та гомілки.
III. Крос (переміщення у просторі ) (16 год.):
1. Крок виконується через ковзання всією стопою, до витягнутого носка.
2. Крок з носка з опозиційним рухом рук на всій стопі і на demi-plié.
3. Крок в demi -plié з твістом торса.
4. Triplet (tomber, крок на півпальцях, коліна витягнуті).
5. Triplet із опозиційним рухом рук. На tomber рука піднімається до І позиції, коли кроки на півпальцях – руки вільно розхитуються вперед-назад.
6. Sauté по out та паралельних позиціях.
7. Розслаблення.
7. Постановчо-репетиційна, індивідуальна робота (132 год.)
Постановка та вивчення номерів із концертного репертуару Народного художнього колективу ансамблю естрадно-класичного танцю «Лілея». Індивідуальне відпрацювання окремих хореографічних елементів підвищеної складності та сольних частин концертних номерів.
Репертуар: «The Show Must Go On”, «Аргентинське танго», «Козацька плясова», «Луї Армстронг «Танго», «Марджанджа», «На зламі сторіччя», «Російські забави», «Стихія», «Шолом».
Участь в концертах, конкурсних програмах та фестивалях.
8. Вистави, зустрічі, екскурсії (12 год.)
Перегляд балетних вистав. Творчі зустрічі з гуртківцями інших танцювальних колективів. Творчі зустрічі з відомими танцівниками та хореографами.
9.Підсумок (4 год.)
Підведення підсумків: в кінці кожного півріччя проводяться відкриті підсумкові заняття, а в кінці кожного навчального року - звітний концерт.
ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ
Гуртківці мають знати:
Гуртківці мають вміти:
Гуртківці мають набути досвід:
Вищій рівень, третій рік навчання
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
№ |
Тема |
Кількість годин |
||
теоретичних |
практичних |
усього |
||
1 |
Вступ |
2 |
- |
2 |
2 |
Екзерсис біля станка з класичного танцю |
3 |
63 |
66 |
3 |
Екзерсис на середині залу з класичного танцю |
3 |
92 |
96 |
4 |
Allegro |
2 |
52 |
54 |
5 |
Елементи сучасних танців |
3 |
57 |
60 |
6 |
Постановчо-репетиційна, індивідуальна робота |
3 |
135 |
138 |
7 |
Вистави, зустрічі, екскурсії |
12 |
- |
12 |
8 |
Підсумок |
- |
4 |
4 |
Разом |
28 |
404 |
432 |
ЗМІСТ ПРОГРАМИ
1. Вступ (2 год.).
Організаційні заняття: ознайомлення з розкладом занять, технікою безпеки в танцювальному класі, бесіди з ОБЖ.
2. Екзерсис біля станка з класичного танцю (66 год.)
Теоретична частина. Методичні рекомендації щодо виконання рухів передбачених даною темою.
Практична частина.
Удосконалення виконавського рівня. Продовження роботи над виразністю, образністю танцю, самостійністю танцювального мислення.
3. Екзерсис на середині залу з класичного танцю (96 год.)
Теоретична частина. Методичні рекомендації щодо виконання рухів передбачених даною темою.
Практична частина.
4. Allegro (54 год.)
Теоретична частина. Методичні рекомендації щодо виконання рухів передбачених даною темою.
Практична частина.
5. Елементи сучасних танців (60 год.)
Теоретична частина. Методичні рекомендації щодо виконання рухів передбачених даною темою.
Практична частина.
I. Ізоляція (20 год.).
1. Голова:
2. Плечі:
3. Грудна клітка:
4. Руки:
5. Pelvis:
6. Ноги:
II. Партер (20 год.).
1. У положенні frog-pozishn підняти pelvis угору, спираючись на руки.
2. Twist плечима опускаючись на спину, продовжуючи twist, піднятись.
3. Вправи на розігрів стопи та гомілки (flex, point, коло).
4. Лежачи на спині, притиснути коліно до грудей, розвернути ногу, не відриваючи коліно.
5. «Берізка» – «плуг».
6. Лежачи на спині, повільно підняти ноги вгору, заноски.
7. Лежачи на спині, підняти ноги вгору, зігнути у колінах, завести вправо від корпуса, лопатки на підлозі, потім вліво.
8. Сидячи у II позиції ніг твіст і нахил торса до правої ноги плечима, нахил торса en face вперед, повторити вліво.
9. Сидячи у II позиції ніг, підняти злегка праву ногу вгору, зробити два кола, те ж саме лівою ногою.
10. Стоячи на колінах, відхилитися торсом назад, спина рівна, голова прямо.
11. Сидячи на підлозі між колін, руки на щиколотках ніг, підняти pelvis угору, корпус прогнути.
12. Лежачи на животі, підняти руками підняти ноги догори, прогнутись - «лебідь».
III. Крос (переміщення у просторі) (20 год.).
1. Удар подушечкою стопи попереду, крок.
2. Flick правою ногою вздовж стопи лівої ноги, крок правою ногою.
3. Flick правою ногою, удар подушечкою стопи попереду, крок, теж з іншої ноги.
4. Повторити вправу 1, але удар робити п’ятою.
5. Крок правою ногою вперед, одночасно правим стегном поштовх вправо, теж з лівої ноги. Руки при цьому кроці можуть переходити з позиції в позицію, вільно хитатися.
6. Крок по паралельній позиції, руки зігнуті у ліктях, пальці – в кулак, кисті на рівні плечей. Крок правою ногою вперед, demi-plié на правій нозі, руки розгинаються у ліктях. Повторити з лівої ноги.
7. Крок правою ногою вперед. Півпальці на правій нозі одночасно passé (паралельно) лівій нозі, торс вперед, груди торкаються лівого коліна, руки з II позиції повертаються кулаками у середину, лікті до гори. Повторити з лівої ноги.
8. Крок правою ногою праворуч, крок лівою ногою праворуч навхрест перед правою ногою, знову правою ногою праворуч, приставити ліву ногу до правої ноги. Кроки виконуються з пружинним згинанням колін, руки можуть свінгово розхитуватись.
9. Крок правою ногою праворуч, крок лівою ногою праворуч навхрест перед правою ногою, одночасно півоберт en dedans. Крок правою ногою вправо та виконати другий півоберт en dedans. Приставити ліву ногу до правої ноги. Повторити все вліво.
10. Розслаблено скинути торс уперед, зробити видих. На вдиху підняти торс.
6. Постановчо-репетиційна, індивідуальна робота (138 год.)
Постановка та вивчення номерів із концертного репертуару Народного художнього колективу ансамблю естрадно-класичного танцю «Лілея». Індивідуальне відпрацювання окремих хореографічних елементів підвищеної складності та сольних частин концертних номерів.
Репертуар: «Доля», «Лібертанго», «Мелодія двох сердець», «Паяци», «Протистояння», «Собор кохання», «Спалах», «Сходження», «Чарлі», «Шансон», «Ще раз про кохання».
Участь в концертах, конкурсних програмах та фестивалях.
7. Вистави, зустрічі, екскурсії (12 год.)
Перегляд балетних вистав. Творчі зустрічі з гуртківцями інших танцювальних колективів. Творчі зустрічі з відомими танцівниками та хореографами.
8.Підсумок (4 год.)
Підведення підсумків: в кінці кожного півріччя проводяться відкриті підсумкові заняття, а в кінці кожного навчального року - звітний концерт.
ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ
Гуртківці мають знати:
Гуртківці мають вміти:
Гуртківці мають набути досвід:
РЕПЕРТУАР НАРОДНОГО ХУДОЖНЬОГО КОЛЕКТИВУ АНСАМБЛЮ ЕСТРАДНО-КЛАСИЧНОГО ТАНЦЮ «ЛІЛЕЯ»
Початковий рівень (виконують частину номеру):
Основний рівень:
Вищій рівень:
ОРІЄНТОВНИЙ ПЕРЕЛІК ОБЛАДНАННЯ
ЛІТЕРАТУРА