Навчальний посібник "Застосування сучасних інформаційних технологій на уроках англійської мови"

Про матеріал
«Можливості сучасних інформаційних технологій у процесі вивчення англійської мови» обумовлена необхідністю застосування нових інформаційних технологій та недостатньою вивченістю мовних програм, а також зростаючим інтересом сучасних школярів до мультимедійних технологій загалом. Матеріали моєї роботи можуть допомогти педагогу та учням при вивченні англійської мови, розширити арсенал застосовуваних методів та форм навчання, познайомлять із різними видами інформаційних технологій у контексті вивчення англійської мови.
Перегляд файлу

C:\Users\Home\Desktop\1664453033_a.jpg 


C:\Users\Home\Desktop\1617573469_6-p-fon-dlya-prezentatsii-po-angliiskomu-yazik-7.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Home\Desktop\1664453033_a.jpgНазва навчального (навчально-методичного) видання:

Застосування сучасних інформаційних технологій на уроках            англійської мови

Тип навчально-методичного видання  навчальний посібник

Повна назва навчального закладу  Черевахівська гімназія Маневицької селищної ради Волинської області

Кількість сторінок – 42

Анотація

«Можливості сучасних інформаційних технологій у процесі вивчення англійської мови» обумовлена ​​необхідністю застосування нових інформаційних технологій та недостатньою вивченістю мовних програм, а також зростаючим інтересом сучасних школярів до мультимедійних технологій загалом. Матеріали моєї роботи можуть допомогти педагогу та учням при вивченні англійської мови,  розширити арсенал застосовуваних методів та форм навчання, познайомлять із різними видами інформаційних технологій у контексті вивчення англійської мови.

Розробник

Оксенюк Жанна Василівна – вчитель англійської мови Черевахівської гімназії

Рецензент

Слупачик Світлана Олексіївна – директор Черевахівської гімназії, старший вчитель.

Навчально-методичне видання затверджено педагогічною радою Черевахівської гімназії

Протокол №  4 від 12.01.2023 року


ЗМІСТ

ВСТУП………………………………………………………5

РОЗДІЛ 1. СУЧАСНІ ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ У НАВЧАННІ ТА ПОВСЯКДЕННОМУ ЖИТТІ……..9

  1.   Роль інформаційних технологій у нашому житті..9
  2.   . Використання інформаційних технологій на уроках англійської мови………………………………………..13

РОЗДІЛ 2. ТЕОРИТИЧНІ ОСНОВИ ПРОЦЕСУ НАВЧАННЯ ІНШОМОВНОЇ ЛЕКСИКИ З ДОПОМОГОЮ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ………………….22

2.1. Сайти мережі інтернет, які навчають англійської мови …………………………………………………………22

2.2. ІКТ  на уроці іноземної мови ………………………...28

2.3.Негативний вплив персонального комп’ютера та інтернету на здоров’я людини …………………………..32

ВИСНОВКИ………………………………………………..34

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ………………..36

ДОДАТКИ…………………………………………………..38

 

 

C:\Users\Home\Desktop\128995449_860760394672404_363711014013250819_n.jpgВСТУП

 

На етапі вивчення іноземної мови урок розглядається, як складний, багатогранний акт спілкування, основною метою і змістом якого є взаємодія між учасниками педагогічного процесу. Наскільки ефективною та плідною буде ця взаємодія, безпосередньо залежить від учителя, його вміння методично, грамотно, проникливо, цікаво та творчо подати матеріал. У методичній літературі загальновизнано, що спілкування в процесі вивчення будь-якої іноземної мови може бути «одностороннім», з перевагою фронтальних форм роботи і  «багатостороннім», коли беруть участь обидві малі групи , ще є колективний вид роботи. Саме при організації даних форм роботи  надається перевага інтерактивним методам навчання. «Багатостороннє» спілкування на заняттях з іноземної мови дає змогу розкрити особистісний потенціал кожного учасника навчального процесу, створюються можливості для обміну інформацією, прийняття правильних рішень, координації спільних дій. Таке спілкування дає змогу навчити школярів навичкам практичного оволодіння мовою.

Виходячи з власного досвіду викладання іноземної мови, не завжди вдається організувати мовну взаємодію на уроці з використанням лише традиційних методів та форм роботи. Основні методичні інновації на сьогодні пов’язані з використанням інтерактивних методів і методик навчання іноземних мов, а також застосуванням комп’ютерних технологій. Суть інтерактивного навчання полягає в організації навчального процесу таким чином, щоб усі учні були залучені до цього процесу. Спільна діяльність усіх здобувачів освіти у процесі засвоєння навчального матеріалу означає, що кожен вносить свій особливий індивідуальний внесок, відбувається обмін знаннями, ідеями, способами діяльності. Головне – участь і вміння спілкуватися іноземною мовою. Спочатку багатьом школярам через психологічні особливості важко подолати «мовний» бар’єр, а тут за них «боротися» приходять однокласники та колектив. Причому це відбувається в атмосфері доброзичливості та взаємо підтримки, що дозволяє не тільки здобувати нові знання, а й переводити пізнавальну діяльність на вищі форми співпраці.

Метою використання інтерактивних методів і прийомів у навчанні іноземних мов є соціальна взаємодія C:\Users\Home\Desktop\128995449_860760394672404_363711014013250819_n.jpgучнів, міжособистісне спілкування, найважливішою рисою якого є здатність людини «брати участь в іншому», уявляти, як його сприймають.

На заняттях з іноземної мови використовуються такі інтерактивні методи та прийоми:

  • робота в малих групах, робота в парах;
  • карусельний метод;
  • мозковий штурм;
  • «ажурна пилка»;
  • «дерево рішень»;
  • прийняття ментальної (інтелектуальної) карти;
  • конференції/дискусії;
  • рольові ігри;
  • дискусія.

 

 

Тому використання інтерактивних форм і методів роботи на заняттях з іноземної мови є сильним стимулом для учнів, а застосування комп’ютерних інформаційних технологій – інструментом набуття та закріплення набутих умінь і навичок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РОЗДІЛ 1. СУЧАСНІ ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ У НАВЧАННІ ТА ПОВСЯКДЕННОМУ ЖИТТІ

 

1.1 РОЛЬ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАШОМУ ЖИТТІ

 

Відмінною рисою сучасної епохи є темп розвитку нових інформаційних технологій, що прискорюється з кожним роком. Суспільство вступило у фазу інформатизації.

Мета інформаційної технології – створення інформації її розбору людиною і прийняття його основі рішення у виконанні будь-якої дії.

Інформаційні технології в навчанні англійської мови несуть у собі найвужче значення –  технічне обладнання навчального процесу у вигляді електронних пристроїв та ресурсів.

У суспільстві головним засобом реалізації інформаційних технологій і переробки інформації служить персональний комп'ютер, який значно вплинув на концепцію побудови та застосування технологічних процесів, і якість результатної інформації. Використання ПК в інформаційну сферу та використання телекомунікаційних засобів зв'язку визначили новий етап розвитку інформаційної технології.

Застосування інтерактивних методів навчання та використання сучасних комп’ютерних технологій у процесі викладання англійської мови є необхідною вимогою часу. Сучасні діти не уявляють свого життя без телефонів, планшетів, комп’ютерів і ноутбуків. Використання ІКТ у

навчальному процесі є одним із найважливіших напрямів розвитку інформаційного суспільства. Основними цілями використання інформаційно-комп’ютерних технологій (ІКТ) на уроках англійської мови є:

  • підвищення мотивації до вивчення іноземної мови;
  • розвиток мовної компетенції;
  • збільшення обсягу знань;
  • розширення кола знань про країни вивченої мови (мовна компетенція).

Використання ІКТ дозволяє розвивати вміння та навички різних видів мовної діяльності: читання, письма, аудіювання та говоріння. Також, за допомогою ІКТ можна набагато цікавіше та швидше за часом провести контроль рівня сформованості граматичних та лексичних навичок.

Однією з можливостей використання мультимедійних технологій на уроці є мультимедійна презентація з ілюстративним відеорядом (ілюстраціями, відеофрагментами, звуком).

Підготувати презентацію можуть як учні, так і вчитель. Ефективність впливу навчального матеріалу на учнів багато в чому залежить від ступеня наочності матеріалу. Створення комп’ютерних презентацій є цікавою та необхідною

частиною вивчення не лише іноземної мови, а й навичок роботи з текстовими редакторами та програмами. Комп’ютерні презентації, які мають таку можливість, як інтерактивність, дозволяють ефективно адаптувати навчальний матеріал до особливостей учнів. Підвищення інтерактивності призводить до більш інтенсивної участі в навчальному процесі самого учня, що сприяє підвищенню ефективності сприймання та запам'ятовування  навчального матеріалу.

З появою комп'ютера був пов'язаний розвиток мережі Інтернет. Інтернет зараз щільно увійшов у наше життя і дозволив суттєво збільшити людські здібності у багатьох сферах. Насамперед, це стосується спілкування. Завдяки інтернету будь-хто з нас може цілком спокійно спілкуватися з друзями чи родичами, які перебувають за тисячі кілометрів. Крім того, Інтернет розкриває можливості для нових корисних знайомств з цікавими людьми, які навряд чи могли відбутися за інших обставин.

 

 

1.2. ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

 

Як зазначалося вище, основним технічним засобом реалізації інформаційних технологій та обробки інформації є персональний комп’ютер. Персональний комп'ютер, по суті, є інтерактивним пристроєм. Тому комп’ютер є найбільш підходящим помічником для вивчення іноземних мов, метою якого є інтерактивне спілкування. Особливо успішні системи навчання іноземних мов з комп'ютерною підтримкою почали розвиватися останнім часом у зв'язку з популяризацією Інтернету. Електронні підручники, бібліотеки та галереї надають неоціненну допомогу у вивченні різноманітних лінгвістичних тем. Можливості мультимедійних технологій дозволяють учневі зануритися у віртуальний світ і побачити те, про що можна написати тільки в книзі. Електронні галереї дозволяють переглядати роботи великих художників, не встаючи з місця, а бібліотеки країни дозволяють відвідати всі куточки світу та дізнатися майже про всі відвідування, що стане в нагоді не лише в класі, а й у подальшому житті. Використання мультимедійних засобів сприяє реалізації особистісно-орієнтованого підходу в навчанні, забезпечує індивідуалізацію та диференціацію з урахуванням особливостей дітей, рівня їх вихованості, нахилів. Вивчення іноземної мови за комп’ютерними програмами викликає великий інтерес в учнів.

Слід зазначити перевагу комп'ютерного методу навчання з психологічної точки зору. Комп'ютерне навчання має великий мотиваційний потенціал. Комп'ютер гарантує конфіденційність. Якщо вчитель не фіксує результати, то тільки сам учень знає, які помилки він зробив, і не боїться, що про його результати дізнаються однокласники та вчитель. Тому не знижується самооцінка учня, а створюється психологічно комфортна атмосфера в класі.

Комп’ютер гарантує вищий ступінь інтерактивності навчання, ніж робота в класі. Це забезпечується постійною і безпосередньою реакцією учня під час виконання завдання. Оскільки учні самі визначають свій темп роботи, комп’ютерне навчання більше відповідає принципам індивідуалізованого навчання. Всі розуміють велике значення практики в оволодінні іноземною мовою. У навчальному процесі недостатньо один раз сказати фразу, її потрібно повторити кілька разів; у цьому випадку краще змінити його мовне оформлення, щоб максимально коректно розкрити зміст. Тут також може допомогти комп'ютер: програми, що містять бази даних, дозволяють повторювати такі конструкції, змінюючи лише окремі компоненти або контекст.

Як було сказано вище, комп'ютер є чудовим засобом інтерактивного спілкування між різними мовними групами, що особливо проявляється при використанні комп'ютерної мережі. Це може бути локальна мережа, яка об'єднує кілька учнів в одному навчальному закладі, або Інтернет - глобальна мережа, яка об'єднує мільйони користувачів по всьому світу. Мережа дозволяє комп’ютерам обмінюватися різноманітною інформацією: від тексту до зображень, звуку та відео, а головне – дозволяє навчатися. Спеціальні комп'ютерні навчальні програми призначені для реалізації вузькоспецифічних навчальних цілей і використовуються переважно для засвоєння невеликого за обсягом навчального матеріалу з метою формування міцних навичок.

Основними типами спеціалізованих навчальних комп'ютерних програм, аспектом виділення яких виступає вид навчальної діяльності (навчання, тренування, контроль), є:

  • навчальні;
  • тренувальні;
  • контролюючі;
  • комбіновані.

C:\Users\Home\Desktop\131053870_867846923963751_2221512744005058032_n.jpgОпанувати комунікативну компетенцію англійською мовою, не перебуваючи в країні мови, що вивчається, справа дуже важка. Тому важливим завданням вчителя є створення справжніх та уявних ситуацій спілкування на уроці іноземної мови з використанням різних прийомів роботи.

Величезне значення у навчанні англійської мови сьогодні набула мережа Інтернет, що володіє колосальними інформаційними здібностями та не найменш вразливими послугами.

Для того, щоб правильно визначити місце і роль Інтернету в навчанні, насамперед важливо визначитися, для яких цілей ми збираємося застосовувати його можливості та ресурси.

 

Наприклад:

 

 

Використовуючи ресурси Інтернету, доцільно виконувати вправи на аудіювання.

Учні мають унікальну можливість не тільки почути автентичну англійську мову, а й переглянути цікаві ілюстрації, кліпи та фільми, завдяки чому їм легше запам’ятати почуті слова, фрази та мовленнєві ситуації. Тоді таке навчання дозволяє вам без особливих труднощів самостійно виконувати завдання обробки почутої інформації.

Крім того, в рамках позакласної роботи студенти можуть самостійно працювати над удосконаленням своїх знань з англійської мови. Для цього в мережі існує безліч різноманітних курсів для різних категорій учнів, які розраховані на самостійне навчання або навчання під керівництвом викладача.

C:\Users\Home\Desktop\131041323_867846547297122_3033965208660688110_n.jpgСистему мовної освіти слід будувати так, щоб учні мали можливість знайомитися з культурою країни, в якій мова вивчається. Отже, з використанням інформаційних ресурсів Інтернету можна найбільш ефективно вирішити низку завдань на уроці англійської мови та інтегрувати їх у навчальний процес:

а) формувати навички та вміння читання безпосередньо з використанням онлайн-матеріалів різного ступеня складності;

б) вдосконалювати навички аудіювання з урахуванням автентичних аудіотекстів в Інтернеті;

в) удосконалювати вміння монологічного та діалогічного висловлювання на основі проблемного обговорення, викладеного вчителем або кимось із учнів, інтернет-матеріалів;

г) удосконалюватись у письмовій комунікації, самостійно чи письмово, писати відповіді партнерам, брати участь у підготовці рефератів, тез, інших епістолярних продуктів спільної діяльності партнерів;

д) поповнити словниковий запас, як активний, так і пасивний, лексикою сучасної англійської мови, яка відображає певний ступінь розвитку національної культури, соціальної та політичної організації суспільства;

д) ознайомитися із знаннями з сільського господарства, що включає мовний етикет, особливості мовної поведінки різних народів в умовах спілкування, особливості культури, традицій країни вивчення мови;

є) створити стійку мотивацію іншомовної діяльності учнів під час уроку, враховуючи систематичне використання «живих» матеріалів, обговорення проблем, пов’язаних із текстами підручників, а також актуальних тем, що цікавлять усіх.

Ефективність використання мультимедійних технологій у навчанні іноземної мови залежить не тільки від чіткого визначення її місця в освітній системі, а й від того, наскільки раціонально організовано структуру уроку, наскільки навчальні можливості співвідносяться з навчальними завданнями.

Ефективність використання нових інформаційних технологій полягає в наступному:

  • загальнокультурний розвиток учнів;
  • вдосконалення комп'ютерних навичок;
  • підвищення мовного рівня;
  • індивідуалізація навчання (диференційовані завдання);
  • C:\Users\Home\Desktop\128964441_860760311339079_1473956858218765720_n.jpgсамоствердження учнів;
  • підвищення мотивації при вивченні іноземної мови (заняття проходять «на одному диханні»);
  • естетичне оформлення навчальних матеріалів.

 

 

РОЗДІЛ 2. ТЕОРИТИЧНІ ОСНОВИ ПРОЦЕСУ НАВЧАННЯ ІНШОМОВНОЇ ЛЕКСИКИ З ДОПОМОГОЮ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

 

2.1. САЙТИ МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ, ЯКІ НАВЧАЮТЬ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

 

Інтернет, безсумнівно, можна використовувати як ефективний додаток для розвитку граматичних, лексичних умінь і навичок і перевірки знань. Це включає в себе всі види словникових вправ, граматичних, звукових вправ, тести з читання, граматичні тести, IQ-тести тощо.

Велику допомогу при підготовці та проведенні уроків надає пакет MicrosoftOffice, який включає в себе крім відомого всім текстового процесора Word, ще й систему баз даних  Acces і електронні презентацій PowerPoint.

 Щоб дізнатися, де і які сайти для розробки існують і наскільки вони можуть бути корисними, я знайшла ці офіційні освітні сайти в Інтернеті: America's homepage, Lucent Technologies, «Віртуальна реальність», City Net, BBC World Service, ABC News, CNN World News, http://learningapps.org ;

  • English-test.net – окрім вправ з граматики ви знайдете і вправи на відпрацювання лексичного запасу, ідіоматичних виразів;
  • To learn english.com – освоївши цей сайт, можна обійтися і без підручників граматики, - тут є усе: від теорії до практичних завдань, яких, до речі більше 10 тис.;
  • Grammar-quizzes.com – багато тестів за різним граматичним аспектом плюс тренування пунктуації;
  • Englishgrammarsecrets.com – зовсім ненудний і цікавий сайт, на якому до кожного граматичного аспекту є невелике теоретичне обгрунтування;
  • Autoenglish.org – завдання можна виконувати онлайн чи письмово, завантаживши необхідні вправи, а перед їх виконанням можна ознайомитись з теорією в текстовому або відео варіанті;
  • English-hilfen.de – велика база цікавих і різнопланових онлайн-вправ у англійській або німецькій версії;
  • Activities for ESL Students – практичні завдання з граматики для всіх рівнів, в тому числі багато двомовних вікторин для початківців. https://fs01.vseosvita.ua/0100fyzl-7073/00d-0x0.jpg?t=6bc5f2494bb98ca186498a70f4826905https://fs01.vseosvita.ua/0100fyzl-7073/00b-0x0.jpg?t=6bc5f2494bb98ca186498a70f4826905

 

Окрім перерахованих сайтів виявлено безліч сайтів, які займаються освітніми послугами з вивчення іноземної мови. Ось найбільш цікаві з них: BBC Learning English, British Council, ESL Flashcards, Mes-English, Vocabulary, VocabAhead, Minute, Englishpage, Useful English, Learn English, Feel Good, http://www.fluentu.com, https://www.conversationexchange.com, http://www.mosalingua.com/en.

 

Канали YouTube для тих, хто вчить англійську:

  • MinooAngloLink – корисні граматичні уроки.

  • Dailydictation – американська англійська з коротенькими диктантами та розбором вимови.
  • Duncaninchina – коротенькі ролики про все на світі англійською.
  • EnglishLessons4U — величезний архів відеоуроків на різні теми.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2. ІКТ НА УРОЦІ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

 

Роль іноземних мов у суспільстві все більше зростає. Основною метою вивчення іноземних мов є формування та розвиток культури спілкування школярів, набуття практичного володіння іноземною мовою. Завдання вчителя – підібрати такі методи навчання та педагогічні технології, які б дозволили кожному учневі проявити свою активність і творчість.

В останні роки все більшої популярності набуває питання використання нових інформаційних технологій у загальноосвітній школі.

 D:\5 клас.png

Це не тільки нові технічні засоби, а й нові форми і методи навчання, новий підхід до процесу навчання. Зв'язок ІКТ пов'язаний з двома видами технологій: інформаційно-комунікаційними, інформаційно-комунікаційними технологіями (скорочено ІКТ) називають сукупність засобів і методів перетворення інформаційних даних для отримання нової якісної інформації (інформаційного продукту).

Азімов Е.Г. у «Словнику методичних термінів» дають таке визначення: інформаційні технології – це система методів та способів збору, накопичення, зберігання, пошуку, передачі, обробки та видачі інформації за допомогою комп'ютерів та комп'ютерних ліній зв'язку.

Можна дійти невтішного висновку у тому, що інформаційно-комунікаційна технологія - це комплекс методів, методів і засобів, які забезпечують зберігання, обробку, передачу і відображення інформації, орієнтованих підвищення ефективності та продуктивності праці. На етапі методи, методи і засоби безпосередньо взаємопов'язані з комп'ютером (комп'ютерні технології).

На сьогоднішній день ІКТ посіли міцне місце у навчальному процесі. За допомогою ІКТ реалізуються принципи наочності, доступності, диференційованого підходу у навчанні, практичної спрямованості, системності викладу матеріалу. Дані принципи є основою навчання, оскільки сприяють розвитку особистості кожного окремого учня у межах навчального процесу. Тепер навчання стає захоплюючим і цікавим, тому що перед учнем ставиться завдання не в традиційному вигляді, а в сучасному та привабливому.

У цілому нині навчання іноземної мови у вигляді ІКТ характеризується такими особливостями:

а) можливістю індивідуального двостороннього спілкування учня з учителем, партнерами з навчання;

б) широким доступом до колосальних за обсягом та різноманітністю джерел мовної та немовної інформації.

На уроках іноземної мови ІКТ реалізуються через такі цифрові освітні ресурси: мультимедійні презентації в Power Point (РР), мультимедійні курси, готові мультимедійні продукти та навчальні програми на CD-ROM, електронні словники, відео ресурси, навчальні Інтернет-ресурси.

Презентації широко застосовуються майже всіма вчителями. Маючи елементарну комп'ютерну грамотність можна створювати оригінальні навчальні матеріали, які захоплюють, мотивують та націлюють учнів на успішні результати. На уроці англійської в основному застосовуються навчальні презентації. Вони різняться за видами мовної діяльності (під час навчання читання, письма, говоріння чи аудіювання); за аспектами мови (при навчанні лексики, граматики або фонетики); за видами опор (змістовна, смислова, вербальна, ілюстративна). Можна запропонувати такі методи використання презентації (МПП) на уроці:

-МПП проектується на великий екран, учні стежать за перебігом презентації зі своїх місць, така презентація може використовуватись на будь-якому етапі уроку (для презентації нового матеріалу, його тренування);

-Учні бачать презентацію на екранах своїх комп'ютерів, вчитель дає пояснення (за допомогою монітора чи великого екрана);

-Учні самостійно знайомляться з презентацією (у позаурочний час); вона виступає як електронний роздатковий матеріал (тестування, довідкові матеріали, повторення пройденого матеріалу).

 

 

 

 

 

2.3. НЕГАТИВНИЙ ВПЛИВ ПЕРСОНАЛЬНОГО КОМП'ЮТЕРА ТА ІНТЕРНЕТУ НА ЗДОРОВ'Я ЛЮДИНИ

 

Бурхливий розвиток Інтернету несе значні витрати. Поряд з корисною та необхідною інформацією користувачі стикаються з ресурсами, що містять неетичний та агресивний контент, з яким можуть зіткнутися діти та підлітки. Безконтрольне поширення небажаного контенту суперечить цілям освіти та виховання молоді.

Відмовлятися від благ інформаційних технологій даремно, але вільний доступ дітей до Інтернету може призвести до низки проблем:

  • кіберзалежності;
  • зараження шкідливими програмами при завантаженні файлів;
  • порушення нормального розвитку.

Основні шкідливі чинники, що впливають стан здоров'я людей, які працюють за комп'ютером:

  • сидяче становище протягом тривалого часу;
  • вплив електромагнітного випромінювання монітора;
  • втома очей, навантаження на зір;
  • навантаження суглобів кистей;
  • стрес при втраті інформації.

Для покращення стану легень, очей, м'язів шиї та кистей рук у перервах між роботи на комп'ютері я рекомендую вправи, запозичені з йоги. Їх потрібно повторити 5 разів. (Додаток 1)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИСНОВОК

 

Ефективність навчання лексичного боку мови більшою мірою залежить від того, наскільки його підходи та методи спрямовані на вікові особливості учнів. У свою чергу, здобувачів освіти характеризують прагнення до утвердження власної особистості, критичність, сприйнятливість до всього нового, незвіданого, нестійкість та різноплановість інтересів, емоційна нестабільність, а провідною діяльністю у підлітковому віці стає спілкування.

Лексика - це весь словниковий склад мови, у якому виділяють активну та пасивну складові. Вивчення лексики є спеціальним чином організованим процесом, у ході якого здійснюється відтворення та засвоєння певного досвіду роботи зі словниковим складом іноземної мови. Володіння лексикою є важливою передумовою розвитку мовних умінь, від її вивчення залежить змістовна сторона висловлювання.

Використання комп'ютерних технологій, це не тільки джерело насолоди, але в першу чергу,  спосіб отримання інформації. Здобувачі освіти при виборі комп’ютерних програм надають перевагу навчальним програмам, а не ігровим. Це означає, що діти володіють навичками роботи в різних комп’ютерних програмах, спілкування в Інтернеті, створення комп’ютерних презентацій. Крім того,  зроблено аналіз освітніх сайтів в Інтернеті. Вивчаючи справжню мову, Інтернет допомагає формувати навички розмовної мови, а також вивчати словниковий запас і граматику, забезпечуючи справжній інтерес і ефективність. Крім того, Інтернет розвиває вміння, важливі не тільки для іноземної мови. Це насамперед, пов’язано з розумовими операціями: аналізом, синтезом, абстрагуванням, ототожненням, порівнянням, зіставленням, словесним і семантичним передбаченням і попередженням тощо. Таким чином уміння та навички, сформовані за допомогою Інтернет-технологій, виходять за рамки іншомовної компетенції. Інтернет розвиває соціально-психологічні якості учнів: їхню впевненість у собі та вміння працювати в команді; створює атмосферу, сприятливу для навчання, діє як інтерактивний підхід. Гіпотеза: «Якщо сучасні інформаційні технології викликають інтерес у школярів, то вони підвищують продуктивність навчального процесу і їх використання в навчанні є виправданим, але ні в якому разі не замінить живого спілкування вчителя та учня.»

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

 

  1.                Kostenko, I. G. Use of Internet resources in English lessons // Tavriyskyi herald of education. – 2013. – no. 1. - P. 170-176.
  2.                Fedorenko A., Zymovets O. The use of information and communication technologies in English lessons in primary school // Theory and practice of foreign language teaching. - 2020.
  3.                Chirva T. D., Korotkova N. M. USE OF MODERN INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN FOREIGN LANGUAGE LESSONS // Heads. - 2012. - P. 191.
  4.                Kuzmina I.P., Kuzmina I.P. Use of modern information technologies in foreign language classes. - 2008.
  5.                Zhylavy M. M. The use of information and communication technologies in English language lessons during reading and listening // Tavriyskyi Visnyk Ozhdujiya. – 2013. – no. 4. - P. 219-223.
  6.                Feshchenko O. The process of using information and communication technologies in English lessons during the formation of speaking skills // Young scientist. – 2020. – no. 9 (85). - P. 228-231.
  7.                Bohachyk M. Peculiarities of using modern methods of teaching English in primary school // Scientific Notes of the National University "Ostroh Academy": Series "Philology". – 2019. – no. 5 (73). - P. 114-116.
  8.                Zhitkevich V. V. The use of information technologies in the project activities of high school students in English lessons: dissertation. - Vinnytsia State. ped. Mykhailo Kotsyubynskyi University.–Vinnytsia, 2018.
  9.                Savechko Y. V. USE OF INNOVATIVE TECHNOLOGIES IN ENGLISH LESSONS FOR STUDENTS OF SECONDARY EDUCATION GENERAL SCHOOL //Elektron. data.–Access mode: http://xn--e1aajfpcds8ay4h. com. ua/files/image/conf. - 2011.
  10.            Natalchenko A. G. Innovative learning technologies in English language classes in the conditions of modernization of secondary education. - 2014.
  11.            Kurich M. The use of interactive technologies in foreign language lessons // New pedagogical thought. – 2013. – no. 2. – P. 80-83.


C:\Users\Home\Desktop\images.jpg 

Додаток 1

D:\Без назви.jpeg

Вправи під час перерв у роботі з комп'ютером:

 

1. Розставте ноги на ширині плечей. Опустіть руки перед собою, зчепіть пальці «в замок» і обертайте зчепленими руками (долоні мають бути звернені вниз).

2. Одночасно з глибоким вдихом підняти з’єднані руки вгору і максимально відвести їх назад, прогнувши все тіло назад і в паузі, досягнувши максимальної амплітуди руху, максимально розтягніть всі м’язи. ("стиль" цієї розтяжки запозичіть у свого чи сусідського кота - як він розтягується  після сну).

C:\Users\Home\Desktop\images.jpgC:\Users\Home\Desktop\images.jpg3. Разом з глибоким вдихом закрийте очі, повністю розслабтеся, розкрийте руки, опустіть їх за шию і дайте їм вільно опуститися вниз уздовж тіла. У той же час розслабте голову і дайте їй опуститися вперед. Наприкінці повільного видиху трохи нахиліться вперед та стисніть живіт (розтягніть м’язи преса), щоб за допомогою діафрагми виштовхнути все повітря з легенів.

4. Зробіть кілька таких повільних дихальних циклів на початку і в кінці вправ. Ступінь згинання рук у ліктьовому суглобі при його підніманні і траєкторія їх падіння при видиху можуть змінюватися в залежності від відчуття найбільшого «задоволення» від різних способів виконання цих рухів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\qr-code.pngF:\1642748930_78-phonoteka-org-p-fon-angliiskii-yazik-85.jpg

1

 

docx
Додано
4 лютого
Переглядів
679
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку