Урок на тему "Jobs. My future profession"

Про матеріал
Розробка уроку на тему Професії. Моя майбутня професія, для використання на уроці англійської мови, для вивчення теми Професії.
Перегляд файлу

Тема: Вибір професії. Моя майбутня професія. Jobs. My future profession.

 8 клас

 

Навчальні цілі:

- активізувати вживання в мові учнів лексику по темі "Вибір професії" через різні види мовленнєвої діяльності: читання, говоріння, письмо, аудіювання вдосконалювати навички усного і писемного мовлення.

 

Практичні:

малих групах. практикувани учив в Розвивальні ця загасного новного тексти в inic, що міститься -Розвивати мовленєві, інтелектуальні та пізнавальні здібності, зорову й метою лексимально и виому

 

- Удосконалювати вміння робити висновки за допомогою технології роботи в

 

довгострокову пам'ять, увагу, уяву.

 

- Розвивати в учнів уміння аналізувати свої особистісні якості, стосовно

 

даної професії;

 

- Сприяти розвитку вміння визначати професійні якості особистості. Виховні цілі:

 

- Сприяти вихованню розуміння в учнів важливості і необхідності реалізації своїх умінь і здібностей через обрану професію.

 

Розширювати кругозір, виховувати любов до знань та бажання дізнаватися

 

більше нового.

 

Обладнання: комп'ютер, мультимедійні проектор, презентація уроку, роздатковий матеріал (картки для роботи в групах, тести, анкети).

 

Хід уроку

 

1. Організаційний момент. Вступне слово вчителя.

 

Good morning, students. I am glad to see you. Today we are going to continue speaking about jobs. I hope that the lesson will be for you interesting and informative.

 

So, what was your homework? (учні повідомляють вчителю, що їх домашнім завданням було створити проект з теми з використанням мультимедійної презентації і підготуватися до захисту). by the end

Fill in this information about career education with job, profession, or career.

 

a) In their last three years at school, teenagers receive_ are a lot of advice. There

 

to choose from.

 

b) A teacher helps teenagers to discover their interests and make

 

the first steps to future

 

c) A lot of teenagers have a part-time

 

d) Annabel hopes to make painting her

 

although she knows it

 

will not be easy.

 

e) A special booklet provides some tips for finding-the

 

right

 

It gives information about nearly

 

250

 

career,

 

professions,

 

career,

 

professions,

 

job.

 

career,

 

job,

 

professions.

 

5. Виконання тесту.

 

Quiz

 

What would you like to be? Do you know what type of job you would like to have? Answer the questions and see what our career specialist says about you!

 

1. Do you like to travel? Yes No

 

2. Do you prefer to work indoors?

 

3. Do you like talking to people?

 

4. Do you prefer to work alone?

 

5. Are you energetic?

 

6. Do you like organizing things?

 

7. Are you patient?

 

One of the most difficult problem for you is to choose you future profession. You are in the 8th form but you should think what to do after finishing the 9th form: to leave school for getting a job or to continue education at school in the 10th form. It is not an easy task to make a right choice.

 

2. Актуалізація наявних знань заповнення кластера "Professions". Teacher: So, students, let's revise all the professions you know.

 

Write down the names of professions in your word-web. (Потiм учнi по ланцюжку читають назву професій, які вони згадали.)

 

Teacher: There are a lot of classifications of professions. Now we'll classify them

 

in 6 groups. Students listen to the definitions of each group and think over about the examples of professions:

 

WE MAY DIVIDE THE PROFESSIONS IN 6 GROUPS

 

Clerical - the jobs are done in offices and deal with people or simple office machinery.

 

Scientific - the jobs that need a background of interest in one sort of science.

 

Practical - the biggest group of all, it depends on skills other than those needed in exams.

 

Outdoor - these jobs are easier to find in the country than in the town.

 

Creative - these jobs need flair, skill and lots of luck.

 

Social jobs are ones where you help other people.

 

3. Робота з лексикою.

 

I: It is important for you to know how to use the word "job", "profession" and

 

"career". Let's read the definition.

 

(Див. додаток слайд 11)

 

A job is the work that a person does regularly in order to earn money. A career is the series of jobs that a person does in his/her life.

 

A profession is a job that requires special training and brings a rather high social status.

 

4. Закріплення вивченої лексики.

 

(Див. додаток слайд 12)

8 Do you like animals?

 

9. Are you noisy?

 

10. Do you like to work with your hands?

 

11. Are you artistic?

 

12. Do you like working with numbers?

 

13. Do you like children?

 

14. Do you like looking after people?

 

15. Are you calm?

 

16. Are you musical?

 

17. Do you like sport?

 

18. Do you like working at night?

 

19. Do you mind seeing blood?

 

20. Do you like talking on the telephone?

 

6. Формування лексичних навичок та активізація їх у мовленні.

 

T: Do you know that personal qualities and your character traits are very important for choosing profession.

 

Now we'll read, translate and remember the personal qualities. (Students read the

 

new world all together, then one by one.( The teacher asks student translate into

 

English and into Russian some of the words).

 

Character traits: Attentive уважний Confident впевнений Cooperative вміє співпрацювати Considerate уважний до інших, жалісливий Creative- творчий Deferent шанобливий Fair чесний, порядний Flexible- поступливий, гнучкий Forgiving поблажливий Friendly доброзичливий Generous - благородний Gentle м'який, добрий Polite ввічливий Practical- практичний Clever розумний Talkative балакучий Reliable - надійний Honest - чесний Kind добрий Patient терплячий Punctual- пунктуальний Responsible - відповідальний Sincere щирий Tactful тактовний Temperate- стриманий Tolerant терпимий Sociable товариський Optimistic- оптимістичний Sensible благородний.

 

7. Робота в групах.

someone who studies or works in physics

 

Card No 3.

 

1.Ira wants to be a journalist.

 

What personal qualities should she have?

 

2. Practice the dialogue in pairs, choosing the proper word and make the dialogue

 

of your own.

 

Susan is applying for a job at the personnel office of National Electronics.

 

A: Please have a seat.... (name).

 

B: Thank you.

 

A: Now, what kind of job are you interested in?

 

B: Well, I enjoy... (1) and I'm good at... (2).

 

A: Can you ...(3)?

 

B: Yes, I can.

 

A: How about a job as a... (4)?

 

B: Well, that doesn't sound very... (5). Is there anything else?

 

A: Would you like to work in the... (6)?

 

B: As a ... (7)? Yes, I think I'd like that..

 

A: OK. Let's think about that.

 

1. working with people

 

2. working under the pressure

 

3. operate a computer

 

4. secretary

 

5. interesting

 

6. customer relations department

 

office work

 

7. customer service representative

 

(Учні виконують завдання в групах 3-4 хвилини. Потім відповідають вголос)

 

1: Well done.

 

8. Захист проектів.

 

T: I think some of you have already chosen your future profession.

 

What profession would you like to choose? Why?

What do you want to be? And why?

 

I would like to choose a profession of .... because...

 

I would like to be .... because... (учні презентують свої проекти)

 

10. Розвиток творчої діяльності.

 

The teacher of English:

 

I think you know the Ukrainian and English provebs and statements about professions and works. Match them. "The early bird gets the worm" "God helps those, who help themselves" "Live and Learn" "It takes the character, the never - say - quit spirit to succeed in business" "Для того, щоб досягти успіху в бізнесі, потрібно характер і вміння не здаватися Хто рано встає, тому Бог дає Вік живи - вік учись "" На бога надійся, а сам не зівай "

 

11. Підсумки уроку. Висновок.

 

 

I Want to Be

 

Thank you for your work, children, you've done it perfectly. I'm satisfied with the results of our leson. Just on this occasion, I've prepared these cards of different colours. If you are pleased with the results of our work, you'll rise red cards. If you have some doubts about your satisfaction it will be a yellow card. And if everything wasn't as good as might be, you'll show me brown cards. Please do it. (Аналіз і оцінка роботи учнів) I wish you good luck! Good-bye!

 

docx
Додано
7 лютого
Переглядів
162
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку