Навчальний прект "Тверда рука"

Про матеріал
Навчальний проект "Тверда рука" висвітлює послідовність виготовлення виробу з використанням STEM технологій. Цей проект можуть виконувати учні 6-9х класів. Добре підходить для вивчення теми "Електротехніка".
Перегляд файлу

Василівський  район

КЗ «Василівський ліцей «Сузір’я»

Василівської міської ради Запорізької області

 

 

 

Творчий проєкт

Настільний атракціон «Тверда рука»

Виконали: учні 8-А класу

Маковоз Ілля та Лодін Тимур

Керівник проєкту: Маковоз А.В.

 

C:\Users\Андрей\Desktop\для проекту\20211016_094010.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Василівка

2020-2021 н. р.

Зміст

I. Організаційно – підготовчий етап

 

1.1.Розробка технічного завдання.

 

1.1.1. Призначення виробу.

 

1.1.2. Вимоги до матеріалів.

 

1.1.3. Вимоги до конструкції виробу.

 

1.2. Розробка технічної пропозиції.

 

1.2.1 Аналіз моделей – аналогів

 

1.2.2 Висновки по технічній пропозиції

 

II. Конструкторський етап

 

2.1 Розробка технічного проекту

 

2.1.1. Ескіз виробу

 

2.1.2. Опис конструкції виробу

 

2.1.3. Специфікація виробу

 

2.2. Матеріали, інструменти та обладнання для виготовлення виробу

 

2.3. Послідовність виготовлення виробу.

 

3. Рекламний проспект

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНО - ПІДГОТОВЧИЙ ЕТАП

1.1.Розробка технічного завдання

1.1.2.Призначення виробу.

Настільний атракціон «Тверда рука», це ігровий електричний прилад, який дуже подобається дітям а також залюбки ним користуються дорослі. Цей електричний прилад цілком безпечний для використання, оскільки напруга у мережі 6 вольт. Пристрій добре розвиває у дітей уважність,  координацію рухів та моторику рук.

Цей електрифікований пристрій:

  • Безпечний у використанні;
  • Сприяє прояву позитивних емоцій як у дітей так і у дорослих;
  • Розвиває динаміку рухів;
  • Забезпечує використання STEM-освіти під час виготовлення ;
  • Незамінне заняття у вільний час або під час перерви.

1.1.4.Вимоги до конструкції виробу

Мій виріб повинен відповідати таким вимогам:

  • бути естетично привабливим;
  • бути яскравим;
  •  екологічно чистим;
  •  відносно не дорогим; 
  • бути надійним та довговічним;
  • бути якісним;
  • бути безпечним;
  • бути зручним у використанні;
  • бути  ексклюзивним.

 

1.2. Розробка технічної пропозиції:

1.2.1 Аналіз моделей – аналогів

На виготовлення  настільного атракціону «Тверда рука» мене та моїх учнів надихнув перегляд «Альбому з технічного моделювання в 4-8 класах», який ще з радянських часів лежав на полиці майстерні і чекав свого часу. В переліку виробів був виріб «Проведи і не зачепи гачком». Пошук виробів- аналогів в мережі Інтернет не дав позитивних результатів. Тільки у цьому технічному альбомі були подібні вироби. Використовуючи знання та матеріали, які легко знайти ми прийнялись за виготовлення цього виробу.

C:\Users\Андрей\Desktop\для проекту\20211016_133829.jpgC:\Users\Андрей\Desktop\для проекту\20211016_133809.jpg

      

 

 

 

 

Проаналізувавши з учнями наші знання та можливості, ми вирішили зробити свій виріб,  використовуючи STEM технологію.  Також ми ретельно проаналізували моделі-аналоги.

Результат аналізу поданий у таблиці.

п/п

 Критерії

Моделі-зразки

№1

№2

1

Естетичність

5

4

2

Оригінальність форми виробу

5

5

3

Зручність конструкції

5

4

4

Функціональність

4

5

5

Технологічність

5

4

 

 

1.2.2 Висновки по технічній пропозиції

Детально вивчивши зразки моделей-аналогів, ми прийшли до висновку, що доцільно зробити свій виріб , використовуючи принцип роботи електрифікованих аналогів. Наш виріб досить оригінальний, не потребує багато часу для виконання, споживає мало електроенергії. В ньому використовується послідовне з’єднання електричних лампочок , а це є наглядним прикладом  розподілення електричної енергії між споживачами. Можна демонструвати на під час уроків при вивченні електротехніки.  Каркас зроблений з ДСП , а сам стенд із прямокутного шматка фанери. Блок живлення можна використати будь-який, від звичайного зарядного пристрою для телефону.  Лампочки по 3,5 вольт та деталі кріплення  взяли зі старенького навчального набору. У цій моделі ще є проводи та алюмінієвий дріт, їх теж не важко знайти. Наша конструкція має естетичний вигляд та ідеально підходить для розваги.

                                                                                                         

C:\Users\Андрей\Desktop\для проекту\20211016_093854.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Андрей\Desktop\для проекту\1.pngC:\Users\Андрей\Desktop\для проекту\3.png

 

 

 

ІІ. КОНСТРУКТОРСЬКИЙ ЕТАП

  1.       Ескіз виробу  

 

 

 

C:\Users\Андрей\Desktop\для проекту\20211017_115256.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.1.2.Опис конструкції виробу

Настільний атракціон «Тверда рука» виготовлений

з наступних частин та матеріалів:

C:\Users\Андрей\Desktop\для проекту\20211016_093933.jpgC:\Users\Андрей\Desktop\для проекту\20211016_094037.jpgОснова – це прямокутний відрізок з ДСП розмірами 200 мм на 175мм. До основи на двох дерев’яних стійках  кріпиться  сама робоча частина стенда.   Стійки , це дерев’яні рейки товщиною 5 мм та шириною 20мм. До робочої частини кріпляться чотирма само різами. В основі випиляні два прямокутні отвори, в які і вставлені дерев’яні, попередньо змащені клеєм ПВА.  Робоча частина  ігрового стенду виконана із прямокутного відрізка фанери (4мм). У верхній частині фанерного щитка розміщені два кріплення з електричними лампочками по3,5 вольт. Кріплення взяті з дитячого електроконструктора. Приблизно всередині щитка , по бокам на само різах прикріплені два дерев’яних брусочка. До цих брусочків приєднаний алюмінієвий дріт у формі хвилі. Один кінець алюмінієвого дроту приєднаний до послідовно з’єднаних лампочок. На основі виробу розміщені два контакти до яких підводять струм від блока живлення (БЖ-6v). Один контакт під’єднаний до іншого боку послідовно з’єднаних електролампочок. До другого контакту кріпиться за допомогою мідного проводу тримач з гачком. Тримач виготовили з склопластика. Через нього проходить алюмінієвий дріт з гачком на кінці. Дріт ізольований на всій довжині тримача. При підключенні блока живлення до мережі 220 v, напруга в нашій схемі – 6v і електричне коло розімкнене. У разі коли алюмінієвий гачок тримача торкається алюмінієвого дроту у вигляді хвилі, що знаходиться на головній частині стенду, електричне коло замикається і лампочки світяться.

 

C:\Users\Андрей\Desktop\для проекту\4.png

 

 

 

 

 

 

 

 

2.1.2. Специфікація виробу

         

 

 

Деталі стенду

 

Кількість (шт.)

 

Матеріал

 

 

Розміри (мм)

(ширина,довжина, товщина.)

1

Основа

1 дет.

ДСП

200х175 мм

2

Робоча частина

1дет.

Фанера 4 мм

200х140мм

3

Стійки

2 дет.

Дерев’яні рейки

180х 20х5мм

4

Блок живлення

1 дет.

Блок живлення

6 v

стандарт

5

Тримач

1дет.

Склопластик

Діаметр 6мм

6

Мідні проводи

4дет.

Мідний провід

Загальна довжина 1м.

7

Хвиля на робочій частині та гачок

2 дет.

Алюмінієвий дріт

Загальна довжина 50 см.

8

Електролампочки з кріпленнями

2 дет.

стандарт

стандарт

9

Брусочки на робочій частині

2 дет.

дерево

20х15х10мм

 

2.2. Матеріали, інструменти та обладнання для виготовлення виробу.

Матеріали:

  • ДСП  ;
  • Фанера;
  • Дерев’яні рейки;
  • Алюмінієвий дріт;
  • Мідні проводи;
  • Само різи та клей ПВА;
  • Пруток із склопластика;
  • Електролампочки з тримачами.

Інструменти:

  • Ножівка по дереву;
  • Олівець;
  • Лінійка;
  • Викрутка;
  • Ізоляційна стрічка;
  • Наждачний папір;
  • Канцелярський ніж.

Обладнання:

  • Свердлильний верстат;
  • Електромережа;
  • Блок живлення..

2.3. Послідовність виготовлення виробу.

 

  1. Випилювання із плити ДСП основи виробу за заданими розмірами.
  2. Випилювання із листа фанери робочої частини стенду за заданими розмірами.
  3. Відрізання із дерев’яних рейок двох стійок за розмірами.
  4. Свердління двох отворів у основі з ДСП (виготовлення пазів) для кріплення стійок.
  5. Кріплення стійок до основи, саджання на клей.
  6. Кріплення на само різах робочої частини виробу до стійок.
  7. Монтаж електричних лампочок з тримачами на фанерну робочу частину.
  8. Кріплення на само різах двох дерев’яних брусочків для «хвилі».
  9. Встановлення алюмінієвого дроту у вигляді хвилі на робочу частину.
  10. Виготовлення тримача з гачком.
  11. Виготовлення на основі двох контактів для під’єднання електропроводів.
  12. Монтаж електропроводів в електричну схему.
  13. Під’єднання блоку живлення до змонтованого виробу.
  14. Випробування  настільного атракціону «Тверда рука» . 

 

D:\підвищення кваліфікації 21-22\тренінг заліки\тренінг\для проекту\20211016_103210.jpgC:\Users\Андрей\Desktop\для проекту\20211016_094010.jpgC:\Users\Андрей\Desktop\для проекту\20211016_093903.jpg

 

 

 

 

Рекламний проспект

C:\Documents and Settings\uzer\Рабочий стол\МО 18-19\кроватки\45050179_2179143182351796_3013782696246640640_n.jpg

 

 

 

 

 

 

C:\Documents and Settings\uzer\Рабочий стол\гурток фото\Фото0472.jpgC:\Users\1\Desktop\фотки\IMG_20200102_093104.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Андрей\Desktop\фото выироби\20201230_092427.jpgC:\Users\Андрей\Desktop\фото выироби\20201230_092242.jpgC:\Users\Андрей\Desktop\фото выироби\20201230_092106_mfnr.jpgC:\Users\Андрей\Desktop\фото выироби\20201230_093041.jpgC:\Users\Андрей\Desktop\фото выироби\20201230_093134.jpgC:\Users\Андрей\Desktop\фото выироби\IMG_20200902_143438.jpg 

1

 

docx
Додано
2 листопада 2021
Переглядів
450
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку