Василівський район
КЗ «Василівський ліцей «Сузір’я»
Василівської міської ради Запорізької області
Творчий проєкт
Настільний атракціон «Тверда рука»
Виконали: учні 8-А класу Маковоз Ілля та Лодін Тимур Керівник проєкту: Маковоз А.В. |
м. Василівка
2020-2021 н. р.
I. Організаційно – підготовчий етап |
|
1.1.Розробка технічного завдання. |
|
1.1.1. Призначення виробу. |
|
1.1.2. Вимоги до матеріалів. |
|
1.1.3. Вимоги до конструкції виробу. |
|
1.2. Розробка технічної пропозиції. |
|
1.2.1 Аналіз моделей – аналогів |
|
1.2.2 Висновки по технічній пропозиції |
|
II. Конструкторський етап |
|
2.1 Розробка технічного проекту |
|
2.1.1. Ескіз виробу |
|
2.1.2. Опис конструкції виробу |
|
2.1.3. Специфікація виробу |
|
2.2. Матеріали, інструменти та обладнання для виготовлення виробу |
|
2.3. Послідовність виготовлення виробу. |
|
3. Рекламний проспект |
|
І. ОРГАНІЗАЦІЙНО - ПІДГОТОВЧИЙ ЕТАП
1.1.Розробка технічного завдання
1.1.2.Призначення виробу.
Настільний атракціон «Тверда рука», це ігровий електричний прилад, який дуже подобається дітям а також залюбки ним користуються дорослі. Цей електричний прилад цілком безпечний для використання, оскільки напруга у мережі 6 вольт. Пристрій добре розвиває у дітей уважність, координацію рухів та моторику рук.
Цей електрифікований пристрій:
1.1.4.Вимоги до конструкції виробу
Мій виріб повинен відповідати таким вимогам:
1.2. Розробка технічної пропозиції:
1.2.1 Аналіз моделей – аналогів
На виготовлення настільного атракціону «Тверда рука» мене та моїх учнів надихнув перегляд «Альбому з технічного моделювання в 4-8 класах», який ще з радянських часів лежав на полиці майстерні і чекав свого часу. В переліку виробів був виріб «Проведи і не зачепи гачком». Пошук виробів- аналогів в мережі Інтернет не дав позитивних результатів. Тільки у цьому технічному альбомі були подібні вироби. Використовуючи знання та матеріали, які легко знайти ми прийнялись за виготовлення цього виробу.
Проаналізувавши з учнями наші знання та можливості, ми вирішили зробити свій виріб, використовуючи STEM технологію. Також ми ретельно проаналізували моделі-аналоги.
Результат аналізу поданий у таблиці.
№ п/п |
Критерії |
Моделі-зразки |
|
№1 |
№2 |
||
1 |
Естетичність |
5 |
4 |
2 |
Оригінальність форми виробу |
5 |
5 |
3 |
Зручність конструкції |
5 |
4 |
4 |
Функціональність |
4 |
5 |
5 |
Технологічність |
5 |
4 |
1.2.2 Висновки по технічній пропозиції
Детально вивчивши зразки моделей-аналогів, ми прийшли до висновку, що доцільно зробити свій виріб , використовуючи принцип роботи електрифікованих аналогів. Наш виріб досить оригінальний, не потребує багато часу для виконання, споживає мало електроенергії. В ньому використовується послідовне з’єднання електричних лампочок , а це є наглядним прикладом розподілення електричної енергії між споживачами. Можна демонструвати на під час уроків при вивченні електротехніки. Каркас зроблений з ДСП , а сам стенд із прямокутного шматка фанери. Блок живлення можна використати будь-який, від звичайного зарядного пристрою для телефону. Лампочки по 3,5 вольт та деталі кріплення взяли зі старенького навчального набору. У цій моделі ще є проводи та алюмінієвий дріт, їх теж не важко знайти. Наша конструкція має естетичний вигляд та ідеально підходить для розваги.
ІІ. КОНСТРУКТОРСЬКИЙ ЕТАП
2.1.2.Опис конструкції виробу
Настільний атракціон «Тверда рука» виготовлений
з наступних частин та матеріалів:
Основа – це прямокутний відрізок з ДСП розмірами 200 мм на 175мм. До основи на двох дерев’яних стійках кріпиться сама робоча частина стенда. Стійки , це дерев’яні рейки товщиною 5 мм та шириною 20мм. До робочої частини кріпляться чотирма само різами. В основі випиляні два прямокутні отвори, в які і вставлені дерев’яні, попередньо змащені клеєм ПВА. Робоча частина ігрового стенду виконана із прямокутного відрізка фанери (4мм). У верхній частині фанерного щитка розміщені два кріплення з електричними лампочками по3,5 вольт. Кріплення взяті з дитячого електроконструктора. Приблизно всередині щитка , по бокам на само різах прикріплені два дерев’яних брусочка. До цих брусочків приєднаний алюмінієвий дріт у формі хвилі. Один кінець алюмінієвого дроту приєднаний до послідовно з’єднаних лампочок. На основі виробу розміщені два контакти до яких підводять струм від блока живлення (БЖ-6v). Один контакт під’єднаний до іншого боку послідовно з’єднаних електролампочок. До другого контакту кріпиться за допомогою мідного проводу тримач з гачком. Тримач виготовили з склопластика. Через нього проходить алюмінієвий дріт з гачком на кінці. Дріт ізольований на всій довжині тримача. При підключенні блока живлення до мережі 220 v, напруга в нашій схемі – 6v і електричне коло розімкнене. У разі коли алюмінієвий гачок тримача торкається алюмінієвого дроту у вигляді хвилі, що знаходиться на головній частині стенду, електричне коло замикається і лампочки світяться.
2.1.2. Специфікація виробу
№ |
Деталі стенду |
Кількість (шт.) |
Матеріал
|
Розміри (мм) (ширина,довжина, товщина.) |
1 |
Основа |
1 дет. |
ДСП |
200х175 мм |
2 |
Робоча частина |
1дет. |
Фанера 4 мм |
200х140мм |
3 |
Стійки |
2 дет. |
Дерев’яні рейки |
180х 20х5мм |
4 |
Блок живлення |
1 дет. |
Блок живлення 6 v |
стандарт |
5 |
Тримач |
1дет. |
Склопластик |
Діаметр 6мм |
6 |
Мідні проводи |
4дет. |
Мідний провід |
Загальна довжина 1м. |
7 |
Хвиля на робочій частині та гачок |
2 дет. |
Алюмінієвий дріт |
Загальна довжина 50 см. |
8 |
Електролампочки з кріпленнями |
2 дет. |
стандарт |
стандарт |
9 |
Брусочки на робочій частині |
2 дет. |
дерево |
20х15х10мм |
2.2. Матеріали, інструменти та обладнання для виготовлення виробу.
Матеріали:
Інструменти:
Обладнання:
2.3. Послідовність виготовлення виробу.
Рекламний проспект
1