НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЕКТ «Даруємо нове життя старим і непотрібним речам»

Про матеріал
Працюючи над проектом, учні спілкувалися, співпрацювали і допомагали один одному. Їх спільна робота дала позитивний результат, який можна побачити, продумати, використати в реальній практичній діяльності. Звичайно, учасники проекту усвідомлюють, що перетворити все сміття в Україні на творчі об'єкти неможливо. Вони закликають кожного замислитись над необхідністю належної переробки побутових відходів. Адже, коли кожен усвідомить власну відповідальність за екологічну ситуацію в країні, хижацьке забруднення природи зменшиться бодай на трішки. Даний проект може бути реалізований на уроках образотворчого мистецтва, трудового навчання, екології, на заняттях гуртків та виховних годинах.
Перегляд файлу

НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЕКТ

«Даруємо нове життя старим і непотрібним речам»

  Вміння вчитися

  1. орієнтуватися у часі та берегти його;
  2. планувати свої дії;
  3. доводити роботу до кінця.

Загальнокультурна компетентність

  1. духовноморальні основи життя людини;
  2. культурологічні основи сімейних, соціальних, суспільних явищ.

Громадянська компетентність

  1. усвідомлення своєї належності до різних елементів природного, етносоціального й соціально-культурного середовищ.
  2. бережливе ставлення до природи, до людей, до самого себе.

Здоровязбережувальна компетентність

  1. усвідомлення здоровя як вищої життєвої цінності;
  2. взаємозвязок організму людини з природнім і соціальним оточенням;

Компететності з ІКТ

  1. Вміння добувати, осмислювати, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел, користуватися різноманітною довідковою літературою.

Соціальна компетентість

  1. Проектувати стратегії свого життя з урахуванням інтересів та потреб різних соціальних груп, індивідумів, відповідно до соціальних норм та правил, наявних в українському суспільстві;
  2. Продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі та команді, використовувати різні ролі й функції в колективі, проявляти ініціативу, підтримувати та керувати власними взаєминами з іншими.

 

Мета: привернути увагу учнів  і батьків учнів до глобальної проблеми твердих побутових відходів;  проінформувати  про можливість вторинного використання сміття та продемонструвати можливі для цього варіанти; збір, обробка інформації про   проблеми утилізації сміття в Україні;  формування  активної соціальної  позиції; виховання екологічної культури особистості, почуття особистої відповідальності за охорону довкілля, любові до рідного краю; набуття навичок виготовлення  виробів  з використаних предметів; виховувати дбайливе відношення до природи, екологічну культуру.

Завдання:

- розширити уявлення дітей про сміття, як хвору планети;

- активізувати і розширити словник дітей з теми проекту;

- розвивати навички пізнавально-дослідницької діяльності при пошуку

інформації про утилізацію старих речей, при реалізації проекту;

- розвивати творчу уяву у процесі продуктивної діяльності дітей;

- формувати дбайливе ставлення до природи і навколишнього середовища у дітей;

- підвищити екологічну культуру батьків вихованців через надання допомоги

дітям у реалізації проекту.

Проблема:

Утилізація старих непотрібних речей. Велике накопичення сміття на нашій планеті.

Вид, тип проекту: пізнавально-дослідницький, творчий.

Тривалість виконання: середньої.

Форма презентації: подання проекту з показом презентації, виставки робіт .

Очікувані результати:

  • набуття учнями нових знань у галузі екології у тісному зв’язку з реальною життєвою практикою;
  • здійснення збору необхідної інформації та матеріалу;
  •  розвиток уміння робити висновки, аналізувати свою діяльність;
  •  оволодіють елементами методики дослідницької роботи;
  • виготовлення саморобних записничків для подальшого використання;
  • виставка виробів з старих і непотрібних речей.

Методи реалізації:

  • Практична робота.
  • Групова співпраця.
  • Спостереження.
  • Дослідницька робота.

Учасники проекту: учні, класовод, батьки.

Етапи проекту.

Підготовчий:

  • підбір матеріалів про сміття як проблема людства;
  • підготовка до виготовлення саморобного записничка.

Теоретичний:

  • знайомство із сміттям яке несе небезпеку людству;
  • ознайомлення «Як зменшити кількість сміття».

Дослідницький:

Дослідити шляхи до зменшення сміття на вулиці.

Звіт:

  • презентація учнями виконаної роботи;
  • виставка нових корисних предметів з непотрібних речей.

Практичний:

  • виготовлення саморобного записничка;
  • виготовлення нових корисних предметів з непотрібних речей;
  • сортування сміття.

 

Актуальність проекту « Даруємо нове життя старим і непотрібним речам»

 Утворення відходів супроводжує людство протягом усієї його історії, і, що вище рівень розвитку, то більше слідів її діяльності у вигляді відходів залишається на Землі. Тому постає  питання: як зменшити кількість відходів, щоб не забруднювати навколишнє середовище?

      Актуальність  проекту також обумовлена необхідністю зайняти  дітей і їх батьків  у вільний час цікавою справою, яка не потребує додаткових матеріальних затрат. Все необхідне знайдеться у  кожному домі: використані зошити, залишки пряжі  та клаптики тканини, клей ПВА, пензлики та фарби, ґудзики, намистинки, нитки, голка. Дітям цікавий і сам процес і результат.

      Створюючи необхідні речі   своїми  руками, виставляючи свої роботи на виставках, діти відчувають  себе значимими в цьому  світі. Вони отримують  радість від  виконаної роботи, співпраці з батьками,  відчувають гордість за досягнуті  результати. Готові вироби  дитині цікаво тримати в руках,  любуватися  своїм творінням,  дарувати комусь і, звичайно, похвалитися: «Це я зробив сам!».

 

Хід презентації проекту

І. Організація класу

Добрий день 3 клас,

дуже рада бачить вас.

Сьогодні будемо навчатись,

як планету від сміття урятувати.

ІІ Спрямування до мети

  1. Перегляд кінофільму « Сміттяхвороба планети».
  • Подивіться, будь ласка,уривок кінофільму і скажіть, які почуття він у вас викликав?

 

  1.   Вправа «Очікування» 
  • А зараз кожен із вас скаже, чого ви очікуєте від нашої сьогоднішньої зустрічі. По черзі продовжіть речення: « Я очікую від уроку…»

Сьогодні ви дізнаєтесь яку загрозу несе сміття нашій планеті і як ми можемо їй допомогти.

ІІІ Визначення проблеми проекту

  • Чому необхідне скорочення відходів?
  • Чи справді сміття – це хвороба планети?
  • Що ви знаєте про засмічення?
  • Що може трапитися якщо сміття не переробляти?
  • Як ми можемо зменшити кількість сміття, відходів?

ІV Визначення   шляхів розвязання проблем.

  1. Читання додаткової літератури  про сміття як проблему людства.
  2. Проведення самостійних спостережень  та досліджень про кількість сміття, яку викидає кожна сімя протягом тижня.
  3. Проведення екскурсії вулицями рідного селища, мета якоїдослідити: чи є сміття на вулицях; чи достатньо урн для сміття, чи передбачено сортування відходів; чи розвішані на деревах годівнички; чи можливе вторинне використання сміття, яке побачили.
  4. Проведення беіди з переглядом соціальних відеороликів на тему «Утилізація, сортування сміття»
  5. Виготовлення саморобного записничка.
  6. Організація виставки «Даруємо нове життя старим і непотрібним речам»

V Формування груп для проведення дослідження

Теми для досліджень учнів:

1 група «Сміття – хвороба планети»

2 група «Як зменшити кількість сміття».

3 група «Шлях до чистої вулиці нашого селища».

4 група «Даруємо нове життя старим речам».

VІ Обговорення та презентація проекту групами

1 група «Сміття – хвороба планети»

      На нашій планеті сміття саме собою не  утворюється – його не залишають ні рослини, ні тварини. Лише діяльність людини призводить до появи сміття. На Землі його накопилося так багато, що видно навіть із космосу.

Щодня в процесі життєдіяльності однієї людини утворюється близько кілограма сміття. Щодня в містах накопичуються тонни побутових відходів. Скільки розкладається сміття залежить від того, чим він був спочатку, точнішез природного або промислового матеріалу були виготовлені або зроблені предмети. Сміття буває органічного і неорганічного походження, і період його розкладання може коливатися від декількох тижнів до десятиліть.

       Лідерамисеред сміття є папір, харчові та металеві відходи,пластик,тому що повільно розкладаються природним шляхом:

для розпаду консервної бляшанки має пройти 100 років

пластикової пляшки-400 років

скляної-1000 років.

 В Україні протягом року кожен мешканець приблизно купує 180 пластикових пакетів,які потім викидає на смітник.

       Щороку, за офіційними даними, українці продукують 11 млн тонн сміття, це десь 300 кг на людину. Майже все сміття в Україні захоронюють на звалищах. В країні переробляють лише 3% відходів. Це дикунство.

       Гора сміття висотою у 20-поверховий будинок на площі у 50 футбольних полів — це вже не уявний, а реально існуючий і один з найбільших у Європі полігон для відходів у Грибовичах під Львовом.

        Учені підрахували: якщо сміття не переробляти, то за 10 – 20 років планета може перетворитися на суцільне звалище. Тому нині все більше людей намагаються у своїх родинах зменшити кількість відходів, знайти можливість використати повторно те, що зазвичай викидають. Наприклад – макулатура. Переробка 1 тисячі кілограмів макулатури не лише зменшує кількість відходів, а й зберігає життя 17 дерев. 100 кг харчових відходів достатньо, щоб протягом дня годувати 8 свиней.

      Отже, щоб планета не перетворилася на смітник, перше, що може зробити кожен, - це зменшити кількість відходів і дати «друге життя» старим речам.

      Макулатураце паперово-картонні вироби, що відслужили свій термін.
      Вторинна пластмасаце пластмаса, яку отримують внаслідок переплавлення старих пластмасових виробів.

   Сміттєзвалище це місце, куди звозять сміття з різних куточків міста.

Гра «Погоджуюсяне згодний»

  1. Найбільше засмічують планету пластикові й паперові відходи.
  2. Харчові відходи придатні для вторинного використання.
  3. Відходи з металу розкладаються дуже швидко.
  4. Ожадливе використання паперу зберігає життя дерев.
  5. Для нашої країни не існує проблеми засмічення.
  6. Чим більше буде сміттєзвалищ, тим чистішою буде планета.
  7. Із сміття можно виготовляти корисні речі.
  8. Кожна людина може зменшити кількість відходів.
  9. Щодня купувати нові іграшки, щоб з часом викинути їх, - це дуже розумно.

2 група «Як зменшити кількість сміття»

       Проблема сміття та забруднення повітря, води та ґрунтів зараз дуже гостро стоїть як для нашої країни, так і всього світу. Ви, мабуть, помітили, що останнім часом відро для сміття у Вашому домі просто миттєво заповнюється, і основну частину відходів складають різні пластикові вироби і пакування. А ще, мабуть, чули про пластиковий острів розміром з Автралію,

що дрейфує у Тихому океані.

        Що ж можемо зробити ми, прості люди, для подолання цієї проблеми? Чи залежить від нас, чи будуть наші діти та онуки жити на чистій Планеті? ТАК! Наші споживацькі звички та поводження з відходами формують майбутнє Землі. Знайомтеся з нашими простими порадами та  приєднуйтеся

до всесвітнього руху небайдужих людей.

  • Які товари купують у вашій родині протягом тижня у пластикових і паперових упаковках?
  • Де і як витрачається папір і скільки його викидають протягом тижня у вашій родині?
  • Чи використовуєте повторно упаковки у домашньому господарстві та як саме?

 

Складання правил поводження з відходами

  1. Не викидайте сміття де заманеться, особливо в природу! Кидайте сміття тільки в контейнери.
  2. Після відпочинку на природі обов'язково збирайте все сміття і забирайте з собою, щоб викинути у найближчий сміттєвий бак.
  3. Харчові відходи можна закопувати, тварини та бактерії, що живуть у ґрунті, швидко впораються з органічними залишками.
  4. Пластикове сміття перед викиданням в сміттєвий бак треба спресувати, щоб зменшити його обсяг: навіщо викидати на смітник повітря в пластикових пляшках і банках? До речі, деякі пластикові вироби можна здати до пунктів прийому вторинної сировини. Дізнайтеся, які саме, у найближчому пункті.
  5. Якщо річ можна полагодити, не купуйте нову. І взагаліне купуйте зайвих речей і їжі.
  6. Використовуйте папір з обох боків. Надруковані або списані з одного боку листи можна використати як чернетки.
  7. Сортуйте сміття! Макулатуру, деякі скляні та пластикові пляшки, металеві вироби, батарейки, енергозберігаючі та люмінесцентні лампи можна здати на переробку.
  8. Наслідуйте модних кутюр'є і художниківзі сміття можна змайструвати різні прикраси, одяг та інсталяції.
  9. Компостуйте харчові відходи для отримання добрива.
  10. Використовуй речі вдруге, віддайте не потрібні Вам одяг, іграшки чи інші речі знайомим або в дитячі будинки.
  11. Купуйте вироби з перероблених матеріалів - знаєте, як це модно в Європі? ;)
  12. Намагайтеся не використовувати одноразовий посуд і пластикові упаковки.
  13. Використовуйте акумулятори (або блок живлення) замість батарейок. Батарейки і акумулятори вимагають безпечної утилізації.
  14. Користується екосумками - це модно і корисно для природи! Не беріть в магазині пластикові пакети, уникайте за можливості пакування у пластик, обирайте матеріали, що розкладаються швидшепапір, картон чи спеціальний розкладний пластик
  15. Навчайте інших правильно поводитися з відходами, щоб не засмічувати нашу Планету!

3 група «Шлях до чистої вулиці нашого селища»

       Вирушивши на екскурсію вулицями нашого селища, ми дослідили, що незначна кількість сміття на вулицях є. Це переважно сухе листя, сухі гілки дерев, папірці від цукерок, печива, подекуди зустрічалися пластикові і скляні пляшки, поліетиленові пакети. Також ми помітили, що урни і контейнери для сміття розташовані лише в центральній частині селища - громадських місцях.  Біля приватних будинків контейнери відсутні, але побутові відходи людей забирає спеціальна машина для вивезення сміття.

        Сортування сміття на харчові, металеві, пластикові, скляні у нашій місцевості не передбачено.

        Також досліджуючи вулиці нашого селища ми помітили, що у садах людей на деревах є годівнички, які виготовлені з побутових відходів: пластикових пляшок, фанери, коробок з-під взуття, соку, торта та ін. Ще привернуло нашу увагу те, що біля будинків є декоративні вироби: пальма, жарптиця з пластикових пляшок; міні-клумби, лебеді з використаних автомобільних шин; паркан для квітів з гілочок дерев; горщикамии для квітів на подвір’ї служать старе взуття, посуд, меблі і навіть старі джинсові штани.

      Спостерігаючи за станом вулиць ми прийшли до висновку, вториннє використання сміття, яке ми побачили -  можливе.

Виставка малюнків і фотографій «Чистота вулиць нашого селища»

4 група «Даруємо нове життя старим речам»

Виготовлення саморобного записничка

       У кожного школяра є багато використаного паперу й недописаних зошитів. Зазвичай їх викидають. Але ми можемо не тільки зменшити кількість паперового сміття, а й виготовити корисну річ – записничок.

Обладнання: ножиці, лінійка, олівець, дирокол, залишки чистого паперу, стрічка.

Послідовність дій

  1. Знайди непотрібний папір та недописані зошити. Відокрем чисті аркуші паперу.
  2. Підготуй необхідні інструменти.
  3. Придумай, як цікаво оформити записничок.
  4. Зроби записничок.
  5. Користуйся ним при потребі.

Виготовлення стаканчика для олівців

       Збережіть свої невикористані паперові стаканчики для кави. Саме з них ви зможете створити дуже цікаву підставку для олівців, ручок та інших канцелярських товарів. Це відмінний спосіб для інтеграції природного матеріалу в вашу повсякденне життя.

Для виготовлення знадобиться:

  • 7 паперових невикористаних стаканчиків для кави різного розміру і висоти;
  • 1 стаканчик для шаблону;
  • коло з пінопласту діаметром 30-40 сантиметрів;
  • кілька барвистих і візерункових аркушів паперу для прикраси;
  • клей;
  • різнокольорові штифтики;
  • ножиці;
  • олівець.

Послідовність дій

  1. Нанесіть на одну сторону кола з пінопласту тонкий шар клею. Приклейте до цієї стороні квадратний аркуш барвистою паперу, обережно і добре розгладивши її, щоб не було бульбашок повітря. Після того, як клей просохне, візьміть ножиці і ті краї папери, які залишилися не приклеєними до кола, поріжте на тонкі смужки. Намагайтеся зробити це так, щоб не порвати папір і не розрізати більше, ніж потрібно (щоб не постраждав сам коло).
  2. Тепер, щоб ці краї паперу не заважали і щоб боки кола теж виглядали красиво, необхідно на смужки нанести тонкий шар клею і, по черзі загинаючи їх, приклеїти до іншої сторони пінопласту.
  3. Тепер нам потрібно оформити паперові стаканчики для кави. Щоб зробити шаблон для паперу, який буде охоплювати зовнішню частину чаш, нам знадобиться трохи зіпсувати один із стаканчиків. Для цього обережно розберіть один з них - просто відкрийте бічну частину і розгорніть стаканчик, розстеливши його на барвистому папері. Візьміть олівець і обережно обведіть стаканчик з папірця. У вас вийде шаблон. Пості потрібно обережно вирізати отриманий малюнок» за допомогою ножиць. Так у вас вийде один шаблон. Подібні потрібно вирізати для всіх стаканчиків, оскільки вони у нас різного розміру. Для того, щоб зробити різні розміри, досить буде просто по першому шаблоном вирізати кілька інших, змінюючи при цьому висоту стаканчика на папері (перетягуючи його трохи вище або трохи нижче).
  4. Візьміть шаблон папери, нанесіть тонкий шар клею на задню сторону паперу (нашого шаблону) і оберніть її навколо стаканчика. Обережно розгладьте папір, щоб не було повітряних бульбашок, і дайте висохнути клею.
  5. Ту ж саму процедуру з наклеюванням різнокольорових шаблонів папери повторіть для всіх залишилися стаканчиків.
  6. Щоб скріпити стаканчики разом, щоб вони були більше схожі на підставку, потрібно обережно в самій верхній точці ножем виконати спеціальні отвори, а після скріпити стаканчики різнокольоровими штифтами, як показано на фотографії.
  7. Хоч наші стаканчики і скріплені штифтами, але потрібно зробити так, щоб конструкція була міцною і добре трималася. Для цього клеєм обережно намажте боки стаканчиків внизу і склейте їх, дозволяючи повністю висохнути.
  8. Нанесіть на ці шматочки, які будуть точками контакту, клей. Переверніть стаканчики і приклейте їх до круглій підставці з пінопласту, яку ми підготували заздалегідь. Тайте клею висохнути. 

Барвиста підставка готова. Тепер залишилося тільки наповнити канцелярським приладдям.

Виготовлення годівнички

       Залишки їжі щодня потрапляють на смітник. Тобі посилах не тільки зменшити кількість сміття, а й допомогти меншим друзям – птахам – перезимувати.

   Для виготовлення знадобиться: пластикова пятилітрова пляшка з-під води,  канцелярський ніж, дріт.

      Прорізаємо отвір виходячи з того, як плануємо закріпити ємність на дереві:

  • горизонтальновирізаємо широкий отвір з боку днища пляшки і таке ж зі сторони шийки;
  • вертикальнона висоті 5-7 см від дна ємності прорізаємо кілька квадратних отворів або три прямокутних.

        Пляшку зручно підвязувати за горлечко до гілки дротом. Якщо годівниця виконана в горизонтальному варіанті, то ножем зробіть на стінці дві дірочки, через які пропустіть дріт для підвязування. Щоб годівницю не гойдало вітром, на дно покладіть чверть цегли для обважнення, а зверху завантажте ласощі.

Виставка «Даруємо нове життя старим і непотрібним речам»

VІІ Підбиття підсумків

Заповнення картки «Підбиття підсумків роботи над проектом»

 

Висновки.

        Результати проекту, який мав на меті проінформувати про можливість вторинного використання сміття, старих речей та продемонструвати можливі для цього варіанти, зацікавленість учнів під час підготовки та звіту довели доцільність проведення цього заходу. Учні удосконалили навички користування довідковими матеріалами,  інтернетом, із зацікавленням виконували конкретні доручення, творчо працювали як  самостійно, так і разом з батьками.

       Протягом проведення проекту діти були уважними, зацікавленими. Під час виставки робіт було видно, що вони не байдужі до обраної ними теми.

       Працюючи над проектом, учні спілкувалися, співпрацювали і допомагали один одному. Їх спільна робота дала позитивний результат, який можна побачити, продумати, використати в реальній практичній діяльності.

     Звичайно, учасники проекту усвідомлюють, що  перетворити все сміття в Україні на творчі об'єкти неможливо. Вони закликають кожного  замислитись над необхідністю належної переробки побутових відходів. Адже, коли кожен усвідомить власну відповідальність за екологічну ситуацію в країні, хижацьке забруднення природи зменшиться бодай на трішки.

          Даний проект може бути  реалізований на уроках образотворчого мистецтва, трудового навчання, екології,  на заняттях гуртків та  виховних годинах.

 

 

 

 

ДОДАТОК

 

Виготовлена годівничка з пластикової пляшки.        Виготовлений стаканчик для олівців.                       

Описание: Світлина від Юлії Рыболовлевої.

Робота над проектом в дома.

C:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\CAM07640.jpg

Виготовлення саморобних записничків.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ютко Наталя Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
23 травня 2019
Переглядів
5882
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку