Навчальний проект "Домашні улюбленці"

Про матеріал

Кожна дитина мріє мати свою домашню тварину. І батьки часто приносять її у домівку, сподіваючись, що завдяки тварині легше буде виховати в дитині відчуття відповідальності, бажання й уміння піклуватися про ближнього. Проте стає сумно, коли жива істота перетворюється на щось середнє між предметом інтер'єру і живою іграшкою. Граючи з тваринами, діти часто роблять їм боляче, на що відразу отримують відповідну реакцію: кішка може подряпати, собака — вкусити.

Як же виявляти добре ставлення до домашніх тварин і при цьому не робити їх нещасними?

Щоб діти відповідали за тих, кого приручили, їх треба цього навчати. Ось чому на уроках у школі неодноразово потрібно звертатись до тем, присвячених домашнім улюбленцям, разом із поясненнями батьків сприяти розвитку в дітей вміння співчувати, співпереживати, стримуватися. Крім того, знання, отримані під час роботи над проектом, допоможуть дитині організувати правильний догляд за домашньою твариною.

Перегляд файлу

ТЕМА ПРОЕКТУ:ДОМАШНІ УЛЮБЛЕНЦІ

Характеристика проекту:

за домінуючим видом діяльності:  практично орієнтований;

за кількістю учасників: колективний;

за тривалістю:  короткотривалий.

Мета та завдання:

  •    продовжувати формувати в учнів поняття «птахи», «звірі», «тварини»;
  •    збагатити знання учнів про різноманітність порід домашніх тварин;
  •    вчити називати їхні основні ознаки, дізнатися про звички та уподобання тварини;
  •    уточнити умови утримання тварини вдома, сформулювати їх у правила;
  •    дослідити зовнішній вигляд домашніх тварин;
  •    зробити висновки щодо особливостей будови тіла домашнього улюбленця;
  •    вдосконалювати навички спостереження за домашніми тваринами;
  •    звернути увагу учнів на правила догляду за певними тваринами;
  •    скласти пам’ятку про досліджуваний об’єкт, використовуючи отриману інформацію;
  •    підготувати малюнки та фотографії із зображенням домашніх улюбленців;
  •    розвивати довільну увагу, мислення, комунікативні навички;
  •    виховувати дбайливе ставлення до тварин.

Термін реалізації проекту: 3—4 дні.

Кінцевий результат: учні подивляться на домашнього улюбленця іншими очима: побачать у ньому не тільки об’єкт для веселощів, ігор, розваг, а й істоту із власними звичками, характером, природними потребами, певними правилами утримання. Першокласники відчують відповідальність за тих, кого приручили.

Обладнання: ваги, лінійка, сантиметр, фотоапарат, комп’ютер, принтер, мультимедійна система, мультимедійна презентація; виставка книжок для дітей за темою «Малятам про тварин», доступ до мережі інтернет, потрібна довідкова література; кольоровий папір, папір для малювання, фарби, олівці для малювання, 20 аркушів паперу формату А-4.

Навчальні предмети: природознавство, навчання грамоти, інформатика, трудове навчання, образотворче мистецтво.

Девіз:

«Ми відповідаємо за тих, кого приручили»

Антуан де Сент-Екзюпері, «Маленький принц»

 

ПЛАН ВИКОНАННЯ ПРОЕКТУ

І. ПІДГОТОВЧИЙ ЕТАП ПРОЕКТУ

Обґрунтування вибору проблеми. Кожна дитина мріє мати свою домашню тварину. І батьки часто приносять її у домівку, сподіваючись, що завдяки тварині легше буде виховати в дитині відчуття відповідальності, бажання й уміння піклуватися про ближнього. Проте стає сумно, коли жива істота перетворюється на щось середнє між предметом інтер’єру і живою іграшкою. Граючи з тваринами, діти часто роблять їм боляче, на що відразу отримують відповідну реакцію: кішка може подряпати, собака — вкусити.

Як же виявляти добре ставлення до домашніх тварин і при цьому не робити їх нещасними?

Щоб діти відповідали за тих, кого приручили, їх треба цього навчати. Ось чому на уроках у школі неодноразово потрібно звертатись до тем, присвячених домашнім улюбленцям, разом із поясненнями батьків сприяти розвитку в дітей вміння співчувати, співпереживати, стримуватися. Крім того, знання, отримані під час роботи над проектом, допоможуть дитині організувати правильний догляд за домашньою твариною.

II. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП ПРОЕКТУ

1. Об'єднання учнів у групи

(Відбулося на попередньому уроці таким чином: учитель роздав дітям по одній листівці із зображенням кота, собаки, папуги, рибки, хом’ячка, кролика, шиншили тощо). Діти об’єднуються в групи відповідно до того, яка тварина зображена на листівці.

Група 1 — учні, які мають вдома котика або не мають, але хотіли б     його мати;

Група 2 — учні, які мають вдома собаку або не мають, але хотіли б його мати;

Група 3 — учні, які мають вдома хом’ячка або не мають, але хотіли б його мати;

Група 4 — учні, які мають вдома папугу або не мають, але хотіли б його мати.

Група 5 — учні, які мають вдома акваріумних рибок або не мають, але хотіли б його мати.

Група 6 — учні, які мають вдома кролика (шиншилу) або не мають, але хотіли б його мати.

2. Вручення завдань

(Відбулося на попередньому уроці.)

Учням, які мають вдома тварину:

1.З допомогою батьків зважити улюбленця, виміряти довжину тіла.

2.Провести спостереження за поведінкою та звичками тварини.

3.За допомогою батьків зробити фотографії домашнього улюбленця.

4.З’ясувати, чим живиться тварина.

5. Підготувати розповідь про власних домашніх улюбленців за поданим кліше.

Учням, які не мають вдома тварини:

1.Зробити малюнок тієї тварини, про яку мрієш.

2.Підготувати запитання до членів групи щодо правильного догляду за твариною.

IIІ.  ДІЯЛЬНІСНИЙ ЕТАП ПРОЕКТУ

Частина І. Домашні дослідження згідно із завданнями.

Частина II. Робота над проектом під час уроку.

 

ХІД ПРЕНТАЦІЇ ПРОЕКТУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

  1.                Психоформула

Люблю я свій розум

Увагу і пам’ять

Працює мій мозок

І вчусь я старанно.

ІІ. ХВИЛИНКА СПОСТЕРЕЖЕНЬ

1. Вправа « Погода »

- Яка зараз пора року?

- Який місяць?

- Яке число і день тижня?

- Тепло чи холодно на вулиці?

- Який стан неба?

- Чи були протягом дня опади?

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1.   Проблемна ситуація. «Кросенс».

У групах за однаковим завданням намагаються визначити тему уроку. Спочатку обговорюють в групах, потім класом. Приходять до висновку, що тема уроку « Домашні улюбленці ».

 

 

 

  1.                Побудова асоціативного куща «Домашні улюбленці для нас…»
  2.   Представлення груп. Інтерактивна вправа «Пантоміма».

Члени однієї групи рухами намагаються зобразити кого вони досліджували. Інші учні відгадують. По закінченні вчитель вручає кожній команді її назву — «Мурко», «Дінго», «Хомка», «Кєша» «Немо», «Джоні».

  1.   Повторення правил роботи в групі.
  2.   Мотивація навчальної діяльності.

- Як одним словом можна їх назвати? (Тварини)

- До якої природи відносять тварин? Доведіть свою думку.

- Де вони живуть? Так, у нас вдома.

– Яких ще тварин ми називаємо домашніми улюбленцями?

IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

- Отже, сьогодні ми поговоримо  про наших домашніх улюбленців, про тих, хто живе з нами поруч, дізнаємося, що вони люблять, як за ними доглядати та з’ясуємо, для чого людина тримає домашніх тварин.

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Проблемні питання

- Спілкуючись з нашими меншими друзями, часто  у нас виникають різні думки та питання:

  •               Чи достатньо уваги ми їм приділяємо?
  •               Чи комфортно їм поряд із нами?
  •               Чи здогадуємося ми про їх бажання?
  •               Як дізнатися про їх настрій?
  •               Як правильно за ними доглядати?
  •               Чи можуть хатні тварини прожити без людини? А людина без них?

- На всі ці питання ми отримаємо відповіді протягом уроку, який я думаю розширить і поглибить ваші знання про своїх улюбленців і принесе задоволення.

2. Демонстрація вчителем мультимедійної презентації «Домашні улюбленці» із зображенням різноманітних порід тварин.

3. Робота в групах

 Учні розглядають принесені фотографії, малюнки, відповідають на підготовлені запитання тих дітей, які не мають тварин.

ІV. УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ ЕТАП  ПРОЕКТУ

 1. Презентація проектів групами

 Інтерактивна вправа «Кубування» для полегшення дотримання учнями послідовності виступу. На сторонах куба розташовані умовні позначки або малюнки. Учитель по черзі повертає куб однією зі сторін до учнів і пропонує їм виступити.

( Діти виходять разом з домашнім улюбленцем і представляють його)

Розповідь про власних домашніх улюбленців за поданим кліше:

В мене є домашній улюбленець - .......... . Його звуть ........ . Він дуже .... . Я люблю з ним ....... .  Я годую його…….. . Він спить……. . 

  1. Творча майстерня.

Виготовлення у техніці орігамі домашніх улюбленців  – котика та собачки.

- Зараз ми виготовимо у техніці орігамі котика та собачки.

- Діти, пригадаємо правила роботи з папером, прийоми складання.

- Пропоную подивитися послідовність виготовлення котика та собачки.

 Практична робота.

Діти виконують роботу, вчитель допомагає.

- Придумайте кличку для ваших тварин та поселіть їх у будиночок, який вам найбільше сподобався. (Вчитель роздає кожній групі ватман із аплікаціями будиночків)

Діти презентують роботу в групах.

  1. Фізкультхвилинка «Ігроленд» (учні імітують поведінку тварин) 

F:\проект творчі сходинки2\present\Слайд11.JPG


 


Слон звіряток на полянку                                                                                                         

 На зарядку вивів зранку
Знають всі давно, малята, 
Любить котик пострибати, 
Вигнути дугою спинку, 
Потягнутись на хвилинку. 
Цуценятко не дрімає: 
Лапки вгору підіймає

Ногу вліво, ногу вправо,
Фізкультурні робить вправи. 
Папужка теж не ловить гав: 
Крильця в сторони підняв, 
Вгору – вниз ними махає, 
Наче в джунглях, він літає. 
Хом’ячок і морська свинка 
Роблять вправи фізхвилинки. 
Їм на місці не сидиться, 
Швидко бігають по клітці. 
Рибки пірця піднімають 
І повільно опускають 
З друзями ми відпочили                                                                                                                         І за парти дружно сіли.


  1. Комп’ютерна гра онлайн «Догляд за тваринами»

(наприклад, із сайта http://www.game-game.com.ua/uk/tags/793/)

– Яка тваринка є у вас вдома і чи ви піклуєтеся про неї? Як?

 – За якою тваринкою ви доглядали в цій грі?

– Що саме потрібно було виконати, щоб тваринка почувала себе добре?

– Як саме тваринка висловлювала своє незадоволення?

 – Чим сподобалась вам гра?

– Якби тобі потрібно було доглядати таку тваринку в житті, на що ти б звертав (звертала) увагу?

  1. Складання пам’ятки про правила догляду за тваринами.

F:\проект творчі сходинки2\present\Слайд12.JPG

-  Про що повинен подбати хазяїн, щоб його домашнім улюбленцям було зручно й комфортно у людській оселі? 
- Собакам не можна давати шоколад, бо він отруйний для них. Не можна давати торти, печиво, цукор, бо це може викликати сльозотечу і нагноєння очей. 
- Котам необхідне різноманітне харчування: м’ясо, риба, сир, вівсяні пластівці, вітаміни. У визначеному місці завжди повинна стояти мисочка з чистою водою. 
- Клітка для папуги повинна бути простора й зручна. Птах має вільно махати крилами, не зачіпаючи стінок клітки. У клітці треба встановити поїлку, годівницю, купіль, мінеральний камінь та іграшки. 
- Для хом’ячка клітка повинна бути металевою, бо він спритно гризе дерево. Треба, щоб у клітці були сіно і папір для гнізда. Важливо для тваринки більше рухалася, щоб не розтовстіти. 
- Дуже важливо, щоб рибки не переїдали, а корм не залишався на дні. На сніданок давати сухий корм, на вечерю – живий. Регулярно треба міняти воду, але тільки частину, бо чиста вода шкідлива для рибок. 

- Дякуємо вам за гарні поради. Ми обов’язково скористаємося ними. (Діти створюють колаж, презентують свою роботу) 

 6. Рубрика «Запитує Чомусик»

F:\проект творчі сходинки2\present\Слайд13.JPG

- У маленьких «чомусиків» багато запитань. Давайте допоможемо їм і відповімо на запитання.
-  Чому собаки махають хвостом? 
Собаки махають хвостом у правий бік, коли чимось задоволені, а якщо їх щось не влаштовує, то їхній хвіст відхиляється вліво. 
- Чому коти люблять ловити мишей? 
В організмі мишей міститься багато сірки. А сірка необхідна котам для того, щоб їхня шерсть була густою і добре росла. 
- Чому папуги мають таку назву? 
У середні віки цих балакучих птахів жило багато у Ватикані. Там їх називали «папа галл», що означає «папський півень». Звідси і назва – папуга. 
- Чому взимку хом’яки сплять? 
Хом’яки – гризуни, в природному середовищі вони впадають у зимову сплячку, як їжаки, ведмеді і борсуки. 
- Чому не можна підсаджувати маленьких рибок до дорослих? 
Дорослі риби можуть прийняти малят за корм і з’їсти. 

  1.   Гра «Нагодуй тварину»

 (Учитель демонструє пакети з – під корму для тварин, а діти - плескають у долоні, якщо це їжа для тварини їхньої групи).

V. ПІДСУМОК УРОКУ

1. Рефлексія «Світлофор»

- Перед вами світлофори. Оцініть свою роботу на уроці:

"зелений колір" – «я був дуже уважним на уроці, намагався більше дізнатися та запам'ятати»

"жовтий колір"- «я старався, але у мене не вистачило уваги»

«червоний колір» - «я нічого не зрозумів»

- Дякую за роботу на уроці та відверту відповідь.

- Який найголовніший висновок ви зробили? (Ми несемо відповідальність за тих живих істот, життя яких залежать від уваги та догляду за ними з боку людини) Мати домашню тварину дуже відповідально. Про неї потрібно постійно дбати: доглядати, годувати, виховувати!

F:\проект творчі сходинки2\present\Слайд15.JPG

- Чи можемо тепер ми дати відповіді на питання, які у нас виникають до братів наших менших. Кожен дасть відповідь сам.

  •               Чи достатньо уваги ми їм приділяємо?
  •               Чи комфортно їм поряд із нами?
  •               Чи здогадуємося ми про їх бажання?
  •               Як дізнатися про їх настрій?
  •               Як правильно за ними доглядати?
  •               Чи можуть хатні тварини прожити без людини? А людина без них?

- Вашим  тваринам пощастило, бо вони мають таких дбайливих господарів. Завжди, коли заводите собі тваринку, пам’ятайте вислів французького письменника Антуана де Сент-Екзюпері: «Ми відповідаємо за тих, кого приручили».


 

 

F:\проект творчі сходинки2\present\Слайд1.JPG

 

F:\проект творчі сходинки2\present\Слайд2.JPG

F:\проект творчі сходинки2\present\Слайд3.JPG

 

F:\проект творчі сходинки2\present\Слайд4.JPG

 

F:\проект творчі сходинки2\present\Слайд5.JPG

 

F:\проект творчі сходинки2\present\Слайд6.JPG

F:\проект творчі сходинки2\present\Слайд7.JPG

 

 

F:\проект творчі сходинки2\present\Слайд9.JPG

F:\проект творчі сходинки2\present\Слайд10.JPG

 

 

F:\проект творчі сходинки2\present\present.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатковий матеріал

КОТИ

Для чого коту вуса?

Вусами коти відчувають навколишній світ. Вони можуть полювати вночі.

У темряві тваринка не торкається предметів, що на її шляху. Тому вуса котам не можна стригти.

Чому коти вмиваються?

Коти дуже люблять чистоту. На вмивання вони витрачають половину свого активного часу. Вони вмиваються для того, щоб:

 шубка була гладенькою і чистою;

 залишити на тілі свій особистий запах. Якщо кіт потім потреться об меблі, стіни, людину, цей запах залишиться на них. Відчувають його лише коти. Так вони позначають свою територію;

 не сполохати під час полювання мишей, які одразу відчують невмитого кота;

 у спеку охолодити своє тіло.

Поради

Перед тим як принести додому кошеня, подумай:

1. Для чого тобі потрібна тварина?

2. Чи зможеш ти доглядати за нею все її життя — 15—20 років?

3. Із ким буде тварина під час канікул, відпусток?

4, Чи є в домі місце для утримання тварини?

Цікавинки

Якщо кішка треться об ваші ноги, вона заявляє на вас свої права відомляє, що готова з вами дружити. Коти ніколи не нявкають один з одним. Цей звук призначений спеціально для людей. Кішка за своє життя може мати понад 100 кошенят. Коти ходять за вами з кімнати в кімнату щоб контролювати ваші дії. У котів потіють лише подушечки лап.

Коти можуть видавати близько 100 різних звуків. Для порівняння — собаки лише близько 10. Якщо кішка дере меблі, намастіть це місце ароматом лимона або апельсина.

Кішки ненавидять ці запахи. Чим більше ви говорите з котами, тим більше вони говорять з вами. При  ходьбі у котів (ще у жирафи і верблюда) йдуть спочатку ліві лапи, потім праві. Така хода гарантує  швидкість, спритність і тишу. Коти далекозорі. Коти відчувають запахи в 14 разів сильніше, ніж люди! Коти люблять висоту. Якщо вуса у кішки дивляться вперед, — вона чимось дуже зацікавлена. Якщо вуса дивляться назад — кішка злякана. Гладити кота корисно людині для здоров’я.

СОБАКИ

Першими домашніми тваринами були вовки, які стали собаками. Це було 10 тисяч років тому. Сьогодні вченими виведено багато різних порід. Собаки добре навчаються, полюбляють гратися, звикають до людей. Вони працюють рятувальниками, поводирями, служать в армії та , міліції. Собаки Білка і Стрілка побували у космосі раніше за людину. Слух собаки в 10 разів гостріший, ніж у людини. У них чудовий нюх — у 40 разів кращий, ніж у людини. Але собаки погано розрізняють кольори. Собаки-поводирі не можуть відрізнити червоний сигнал світло-фора від зеленого, тому вони орієнтуються за потоком машин на дорозі. Собака -  всеїдна тварина. Собаці не можна стригти вуса, за допомогою яких вона орієнтується у темряві, розрізняє форму предметів. Не можна давати і шоколад. Речовина, яка в ньому є, може вбити тварину.

Поради

Перед тим як принести додому цуценя, подумай:

1. Для чого тобі потрібна тварина?

2. Чи зможеш ти доглядати за нею все її життя — 10—15 років?

3. Із ким буде тварина під час канікул, відпусток?

4. Чи є в домі місце для утримання тварини?

5. Чи зможеш ти вставати щоранку на годину раніше, щоб вигуляти собаку? Чи схочеш ти ще тричі на день виводити його на прогулянку?

Цікавинки

Найменший дорослий собака — йоркширський тер’єр. Його вага усього 113 грамів.

У собак 42 зуби. Собаці потрібен язик для того, щоб направляти їжу в горло, для вилизування шерсті і для знижування температури. При перегріві тіла собака висовує язик і охолоджується.

Мозок собаки важить 100 г, кішки — 32 г. Собаки вміють сміятися. Їхній сміх — це пирхання, що свого роду повторюється: почувши його, навіть в записі на плівці, інші собаки починають виляти хвостом. Гонча собака швидша за коня. Собаки короткозорі. Існує близько 700 порід собак. Коли ви усміхаєтесь своїй собаці, вона думає, що ви показуєте зуби для того, щоб виявити агресію.

ХОМ'ЯКИ

Хом’ячки — милі кумедні тваринки, яких люблять діти.

Цікаво спостерігати за цими гризунами.

Однак хом’ячок — це не пухнаста іграшка, а жива істота, тому потребує турботи та ретельного догляду.

        Існує кілька видів хом’яків, яких можна утримувати у

домашніх умовах: сирійські, джунгарські.

У природі ці тваринки вміють плавати. Живуть по одному, риють складні нори. Живляться рослинною та тваринною їжею, насінням. Можуть робити запаси до 90 кг!

Умови утримання

1. Клітка має бути зручною та великою.

2. У клітці повинні бути поїлка з водою, окремі миски для сухого та свіжого корму, спеціальний камінь для сточування зубів, опилки, туалет.

3. Розмісти у клітці бігове колесо, адже хом’яки дуже полюбляють бігати.

4. Краще, щоб хом’ячок був у клітці один.

5. Не ставити клітку на протягах, біля батарей, на сонці.

6. Чистити клітку один раз на тиждень. Усі речі потім ставити на місце.  Хом’як не любить перемін.

7. Краще не виносити тваринку на прогулянку на вулицю.

8. Хом’яка не можна купати!

ПАПУГИ

Папуги — гарні яскраві птахи. їхня батьківщина — тропічні ліси. Розмір папуг може бути від 10 см до 1 м. У домашніх умовах жи¬вуть

15 років. Мають міцні пальці, великий дзьоб. Розумні. Можуть навчитися говорити. Мають добру пам’ять. Із цією пташкою завжди цікаво. Вона може гратися іграшками, дзеркалом, дзвіночками, дра¬бинкою тощо.

Якщо папуга полюбить людину, він намагається «чистити їй пір’ячко», обожнює, коли його гладять, чухають. У природі папуги їдять багато фруктів, п’ють їхній солодкий сік.

Загадка

Як веселка, кольоровий, має здібності до мови. Слово птаху лиш скажіть, він його повторить вмить. (Папуга) (Л. Вознюк)

Поради

1. Найкращий для домашнього утримання — хвилястий

папуга. Він невеличкий, як горобець, легко приручається.

2. Папугам необхідне сонячне світло. Узимку потрібне додаткове освітлення.

3. Якщо папуга живе в клітці один, з ним обов'язково потрібно роз¬мовляти.

4. Щоб чогось навчити папугу, треба завоювати його довіру, мати терпіння та любов до пташки.

5. Не ставте клітку на кухні (там сухе повітря), на протягах.

6. Воду для папуг треба відстоювати два дні, додавати в неї глю¬козу.

Цікавинки

Є більше ніж 300 порід папуг. У домашніх умовах більше видів, ніж у природі. Ара, Жако, Какаду — найбільші. Ще є Амазони, Лорі. Найменші — хвилясті папуги. Живуть 10—15 років. Назву отримали через хвилясті смужки на шиї, крилах, спинці. Найбільше у неволі папуга прожив 60 років. Щоб навчитися говорити, папуга має бути без пари.

 

Коли я була маленькою у нас дома стояв великий акваріум. Там жили різні рибки — гуппі, меченосці, рибки-півники, мулінезії… Мені подобалося дивитися, як вони плавають. У кожної рибки всій характер.

От пливуть яскраві червоні меченосці. Вони гордо оглядають акваріум. Все в порядку? Рибки-півники — лабіринтові рибки. Вони люблять ховатися між нагромадженням камінців і мушлів в куточку акваріума. А ще півники — бійці. У стародавньому Китаї їх розводили для підводних боїв. Хоч пічники і невеличкі, але найбільші розбишаки в акваріумі. Вони намагаються побити навіть меченосців, а маленьким гуппі просто проходу не дають. Але гуппі хоробрі рибки: іноді найсміливіші з них відважно вступають в двобій з півниками. Такі бійки часто закінчувалися сумно: півники забивали маленьких рибок, і тоді мені хотілося якось наказати півників, посадити їх окремо.

 

 

Шиншили – дуже захоплюючі маленькі створіння з неймовірно м’яким хутром. Це ніжні тварини, які вимагають досить багато турботи і уваги, щоб підтримувати їх щасливими і здоровими. Як і з усіма тваринами, з шиншилами слід звертатися з обережністю і грати якомога частіше, щоб вони навчилися довіряти і дружити зі своїм власником. Тим більше, що розважатися з таким домашнім вихованцем, як шиншила, може бути дуже цікавим і навіть корисним.

Ось кілька забавних і цікавих фактів про цих красивих істот, про деякі з яких ви, можливо, вже знаєте:

 

Батьківщина шиншил – це схили Анд в Південній Америці, де вони живуть в ущелинах на досить великих висотах до 4 км і більше!

Шиншили мають дуже щільний хутро, який допомагає їм впоратися з холодним кліматом в їх рідному середовищі проживання – в Андах.

Подушечки на лапах шиншил голі і досить товсті, у дикій природі вони дозволяють їм впевнено пересуватися по схилах гір.

У шиншил в дикій природі багато ворогів, і вони розробили унікальну захист при нападі будь-якого із природних хижаків. Ця захист називається “скидання хутра”. Якщо хижак вистачає їх, то шиншили можуть скинути цілі шматки хутра, і, таким чином, уникнути небезпеки.

Шиншили можуть стрибати дуже високо – до двох метрів і вище!

Шиншили мають прекрасний слух, який в значній мірі схожий на людський, але набагато більш чутливий.

Ці чудові істоти можуть спати вниз головою також як і кажани! Вони розробили цю здатність, тому що в природі вони повинні спати в крихітних тріщини і дірки на стороні гір. Тим не менш, вони також успішно можуть спати на боку або у вертикальному положенні!

Шиншили можуть видавати безліч звуків, різні хрюкання, гавкіт, вереск і цвірінькання. Вони дійсно вміють показати себе, коли хочуть цього!

Шиншили перетравлюють все, що вони їдять, два рази. Вони переварюють їжу один раз, а потім виводять її таким чином, щоб повторно перетравить другий раз так само, як морські свинки і кролики. Це процес, який називається копрофилия.

Шиншили тримають їжу передніми лапками і сидять на корточках, коли їдять, тому прийом їжі виглядає досить забавно і мило!

Утримувати шиншил в якості домашніх вихованців може бути дуже весело, але вони мають досить складний характер. Знати їх особливості, розуміти їхню поведінку і вміти доглядати за ними є життєво важливим для їх благополуччя. Якщо ви зможете розпізнати зміни в поведінці вашої шиншили, то ви зможете визначити яку-небудь проблему заздалегідь, коли вона ще не стала досить серйозною.

 

Ще кілька цікавих фактів про шиншил:

Шиншили найбільш активні в сутінках, коли сонце встає і коли воно сідати

Шиншили мають дивно м’яке хутро, який може бути білим, чорним, бежевим, сірим, сапфіровим або фіолетовим

Їх зуби ростуть безперервно практичних протягом усього їхнього життя – так само, як і у багатьох інших гризунів

Хутро шиншил визнається самим м’яким у світі

Самки можуть розмножуватися двічі протягом 12-місячного періоду

Нормальна вага шиншили лежить в діапазоні від 400 до 500 грам

Середня довжина шиншил становить від 25 до 35 см

Нормальна висота шиншили складає від 12 до 15 см

Шиншили живуть відносно довго, від 10 до 15 років

Шиншили з задоволенням їдять насіння, траву, фрукти, дрібних комах, кору дерев і навіть жаб!

У дикій природі їм можуть загрожувати такі хижаки, як хижі птахи, дикі кішки, скунси, змії і навіть собаки!

Шиншили досі цінуються за їхнє красиве м’яке хутро. Однак, щоб зробити одну шубу, потрібні шкури від 100 до 200 тварин!

Шиншили люблять приймати пилові ванни, вони воліють їх більше, ніж воду!

Шиншили мають гарні очі, які можуть бути темно-рубіновими або навіть червоними

Шиншили не заражаються блохами!

 

 

 

Дуже цікаво годувати рибок. Досить тільки тихенько постукати пальчиком об скло акваріуму, і рибки вже тут як тут. Забули про свої сварки і чекають корм.

Коли у гуппі народжувалися дітки, їх завжди поміщали в окремий невеличкий акваріум — яслі: щоб великі рибки не ображали їх, адже часто рибки їли мальків. Годувала малят-рибок тільки я: спочатку тримала руку зверху акваріума, потім обережно сипала корм у годівничку. Мальки швидко збагнули, що як тільки з’являється рука, з’являється і корм, та швидко підпливали до годівнички тільки-но я підносила руку.

1. Розказати, як виглядають твої рибки. До якого виду належать.

2. Провести спостереження за поведінкою та звичками рибок в акваріумі.

3. З'ясувати , чим живляться рибки.

4. Підготувати розповідь про те, як ти доглядаєш за ними.

5. За допомогою батьків зробити фотографії чи відеоролик про рибок.

 

Поради

1. Воду для акваріума потрібно відстоювати одну добу.

 

2. Мечоносцям в акваріумі буде добре, якщо додати у воду ложку кухонної солі.

 

3. Усі рибки гарні, але не всіх рибок можна утримувати разом. Для кожного виду риб необхідне своє середовище, рослини.

 

4. Придбавши рибок, вивчи, у якій воді, при якій температурі слід їх утримувати, який корм давати.

 

 

 

 

docx
Додано
30 березня 2018
Переглядів
27048
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку