Тип проекту за домінуючою діяльністю: інформаційний, пошуково-пізнавальний
За змістом: міжпредметний (природознавство, математика, образотворче мистецтво).
За тривалістю: середньої тривалості
За кількістю учасників: груповий.
Мета проекту: сприяти формуванню в учнів уявлення про енергозберігаючі технології, розуміння ними необхідності бережливого ставлення до використання енергоносіїв. Ознайомити зі способами економії енергії. Розвивати навички роботи з різними джерелами інформації, уміння формулювати думку про способи економного використання електричної та теплової енергії. Розвивати почуття власної відповідальності за енергозбереження. Сприяти розвитку комунікативних навичок під час роботи у групі, уміння вислуховувати думку інших, формулювати власні переконання, формувати у дітей світогляд дбайливого господаря своєї країни, формуванню енергоефективного мислення школярів; розвивати зацікавленість учнів до проведення заходів енергозбереження; виховувати відповідальність, активну життєву позицію, почуття власної причетності до загальної справи, зокрема до проблем рідного міста, країни. Виховати екологічно грамотного, відповідального майбутнього споживачаНАВЧАЛЬНИЙ ПРОЕКТ
ЕКОНОМНЕ ВИКОРИСТАННЯ ТЕПЛА І СВІТЛА У ПОБУТІ
Тип проекту за домінуючою діяльністю: інформаційний, пошуково-пізнавальний
За змістом: міжпредметний (природознавство, математика, образотворче мистецтво).
За тривалістю: середньої тривалості
За кількістю учасників: груповий.
Мета проекту: сприяти формуванню в учнів уявлення про енергозберігаючі технології, розуміння ними необхідності бережливого ставлення до використання енергоносіїв. Ознайомити зі способами економії енергії. Розвивати навички роботи з різними джерелами інформації, уміння формулювати думку про способи економного використання електричної та теплової енергії. Розвивати почуття власної відповідальності за енергозбереження. Сприяти розвитку комунікативних навичок під час роботи у групі, уміння вислуховувати думку інших, формулювати власні переконання, формувати у дітей світогляд дбайливого господаря своєї країни, формуванню енергоефективного мислення школярів; розвивати зацікавленість учнів до проведення заходів енергозбереження; виховувати відповідальність, активну життєву позицію, почуття власної причетності до загальної справи, зокрема до проблем рідного міста, країни. Виховати екологічно грамотного, відповідального майбутнього споживача.
Ключове питання: чому бережливе використання енергоресурсів є обов’язком кожного?
Очікувані результати: учні вміють презентувати матеріал про економне використання тепла і світла у побуті, оцінювати власну діяльність та діяльність однокласників, пам’ятки-поради « Як зберегти електроенергію?», «Як зберегти газ?» , «Як зберегти воду?».
Етапи навчального проекту
І етап. Організація проекту
Визначення теми, мети проекту, навчального предмету, виду проекту та його тривалості.
ІІ етап. Планування проектної діяльності
Мозковий штурм:
1. Як виробляється тепло?
2. Як тепло поступає у квартири, до школи?
3. На чому працює котельня.
Постановка проблемного питання: Як економно використовувати
електричну та теплову енергію? Що можна зробити в нашому місті?
– Чому бережливе використання енергоресурсів є обов’язком кожного?
Завдання: розповісти однокласникам про економію енергоресурсів у сім’ї, виготовити пам’ятки-поради « Як зберегти електроенергію?»,
«Як зберегти газ?», «Як зберегти воду?», плакати про економне використання енергоресурсів, казка про збереження енергоресурсів.
Об’єднання в групи, ознайомлення з завданнями :
Група « Кореспонденти»: підібрати матеріал про енергоресурси нашої країни
Група «Дослідники»: дослідити через що ми втрачаємо енергоресурси і які збитки ми від цього отримуємо?
Група «Інженери»: підібрати цікаву та корисну інформації про утеплення приміщень, сучасні енергозберігаючі прилади та технології, які застосовуються у побуті та під час спорудження або утеплення будинків, щоб заощадити енергію.
Група «Художники»: намалювати плакати про економне використання енергоресурсів
Літератори»: скласти казку про збереження енергоресурсів.
ІІІ етап. Реалізація проекту
1. Складання учнями плану роботи над проектом:
2.Розподіл обов’язків у пошуковій діяльності між членами групи.
4. Оформлення освітнього продукту. Виготовити пам’ятки; створити в класі енергопатруль, який стежитиме за тим, щоб вчасно вимикалося світло, правильно відбувалося провітрювання та користувачі не залишали включеними електроприлади, провести акцію «Еколампи – не майбутнє, а реальність», щоб замінити звичайні лампи на енергозберігаючі.
ІV етап. Презентація проекту; оцінювання проекту і власної діяльності у ньому (самооцінка):
1.Оформлення результатів.
2. Виступ членів кожної групи.
3. Оцінювання діяльності, висновки.
V етап. Рефлексія.
Учасники діляться власними враженнями.
Чи задоволені отриманим результатом?
Додаток
Із усіх галузей господарської діяльності людини енергетика найбільше
впливає на наше життя. Світ і тепло в наших оселях, робота промислових
підприємств – все це потребує енергії. Щорічно для виробництва енергії
використовується 10млрд.тонн палива у вугільному еквіваленті. Приблизно
90 відсотків потреб людства в енергії задовольняють паливні запаси газу,
нафти і вугілля, які складають сьогодні основу енергетики. Потреби в
електроенергії постійно ростуть. Рано чи пізно світ зіткнеться з тим, що
традиційні джерела енергії будуть вичерпані. По різним оцінкам, їх запаси на
потреби теплоенергетики достатньо буде максимум на100 років.
Використання цих видів палива, а саме процес їх згорання, негативно впиває
на оточуюче середовище і є причиною глобальної зміни клімату і випадіння
кислотних дощів.
Енергетичні ресурси нашої країни
Україна – багата на ресурси країна. Це стосується водних ресурсів,
запасів кам’яного вугілля. Проте, газу на Україні – лише 11 % від потреб
господарства, а нафти – 8 %. Тому електроенергія виробляється в основному
з використанням енергії води та від спалення кам’яного вугілля. Проте,
гідроелектростанції – екологічно не бездоганні підприємства. Використання
атомної енергії є найбільш перспективним. У європейських країнах 80 %
електричної енергії виготовляється саме на атомних електростанціях.
Як зберегти електроенергію?
Як зберегти тепло в оселі?
Як зберегти газ:
Як зберегти воду та гроші: