Навчальний проект "Економне використання тепла і світла у побуті"

Про матеріал

Тип проекту за домінуючою діяльністю: інформаційний, пошуково-пізнавальний

За змістом: міжпредметний (природознавство, математика, образотворче мистецтво).

За тривалістю: середньої тривалості

За кількістю учасників: груповий.

Мета проекту: сприяти формуванню в учнів уявлення про енергозберігаючі технології, розуміння ними необхідності бережливого ставлення до використання енергоносіїв. Ознайомити зі способами економії енергії. Розвивати навички роботи з різними джерелами інформації, уміння формулювати думку про способи економного використання електричної та теплової енергії. Розвивати почуття власної відповідальності за енергозбереження. Сприяти розвитку комунікативних навичок під час роботи у групі, уміння вислуховувати думку інших, формулювати власні переконання, формувати у дітей світогляд дбайливого господаря своєї країни, формуванню енергоефективного мислення школярів; розвивати зацікавленість учнів до проведення заходів енергозбереження; виховувати відповідальність, активну життєву позицію, почуття власної причетності до загальної справи, зокрема до проблем рідного міста, країни. Виховати екологічно грамотного, відповідального майбутнього споживача
Перегляд файлу

НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЕКТ 

ЕКОНОМНЕ ВИКОРИСТАННЯ ТЕПЛА І СВІТЛА У ПОБУТІ

Тип проекту за домінуючою діяльністю: інформаційний, пошуково-пізнавальний

За змістом: міжпредметний (природознавство, математика, образотворче мистецтво).

За тривалістю: середньої тривалості 

За кількістю учасників:  груповий.

Мета проекту:  сприяти формуванню в учнів уявлення про енергозберігаючі технології, розуміння ними необхідності бережливого ставлення до використання енергоносіїв. Ознайомити зі способами економії енергії. Розвивати навички роботи з різними джерелами інформації, уміння формулювати думку про способи економного використання електричної та теплової енергії. Розвивати почуття власної відповідальності за енергозбереження. Сприяти розвитку комунікативних навичок під час роботи у групі, уміння вислуховувати думку інших, формулювати власні переконання, формувати у дітей світогляд дбайливого господаря своєї країни, формуванню енергоефективного мислення школярів; розвивати зацікавленість учнів до проведення заходів енергозбереження; виховувати відповідальність, активну життєву позицію, почуття власної причетності до загальної справи, зокрема до проблем рідного міста, країни. Виховати екологічно грамотного, відповідального майбутнього споживача.

Ключове питання: чому бережливе використання енергоресурсів є обов’язком кожного?

Очікувані результати:  учні вміють презентувати матеріал про економне використання тепла і світла у побуті, оцінювати власну діяльність та діяльність однокласників, пам’ятки-поради  « Як зберегти електроенергію?», «Як зберегти газ?» ,   «Як зберегти воду?».             

Етапи навчального проекту

І етап. Організація проекту

Визначення теми, мети проекту, навчального предмету, виду проекту та його тривалості.

ІІ етап. Планування проектної діяльності

  1. Ознайомлення учнів із загальною темою і провідною проблемою.

Мозковий штурм:

1. Як виробляється тепло?

 2. Як тепло поступає у квартири, до школи?

3. На чому працює котельня.

Постановка проблемного питання: Як економно використовувати

електричну та теплову енергію? Що можна зробити в нашому місті?

– Чому бережливе використання енергоресурсів є обов’язком кожного?

Завдання: розповісти однокласникам про  економію енергоресурсів у сім’ї, виготовити пам’ятки-поради  « Як зберегти електроенергію?»,

«Як зберегти газ?», «Як зберегти воду?», плакати про економне використання енергоресурсів, казка про збереження енергоресурсів.               

  1. Формування груп для проведення пошукової діяльності.

Об’єднання в групи, ознайомлення з завданнями :

Група « Кореспонденти»: підібрати матеріал про енергоресурси нашої країни

Група «Дослідники»: дослідити через що ми втрачаємо енергоресурси і які збитки ми від цього отримуємо?

Група «Інженери»: підібрати цікаву та корисну інформації про утеплення приміщень, сучасні енергозберігаючі прилади та технології, які застосовуються у побуті та під час спорудження або утеплення будинків, щоб заощадити енергію.

Група «Художники»:  намалювати плакати про економне використання енергоресурсів

Літератори»: скласти казку про збереження енергоресурсів.

ІІІ етап. Реалізація проекту

1. Складання учнями плану роботи над проектом: 

  • підбір матеріалу групою, обговорення у групі;
  • висування пропозицій, аргументів, суджень щодо кінцевого вигляду презентації, щоб вона мала оригінальний вигляд.

2.Розподіл обов’язків у пошуковій діяльності між членами групи.

  1. Самостійна пошукова діяльність учнів.

   4. Оформлення освітнього продукту. Виготовити пам’ятки; створити в класі енергопатруль, який  стежитиме за тим, щоб вчасно вимикалося світло, правильно відбувалося провітрювання та користувачі не залишали включеними електроприлади,  провести  акцію «Еколампи – не майбутнє, а реальність», щоб замінити звичайні лампи на енергозберігаючі.

ІV етап. Презентація проекту; оцінювання проекту і власної діяльності у ньому (самооцінка):

1.Оформлення результатів.

2. Виступ членів кожної групи.

3. Оцінювання діяльності, висновки. 

V етап.  Рефлексія.

 Учасники діляться власними враженнями.

  • Чи достатньо було у вас знань для реалізації проекту?
  • Якими джерелами користувалися для отримання нових знань?
  • Чого навчились під час роботи над проектом?
  • Що в роботі було найскладнішим? А що найцікавішим?

Чи задоволені отриманим результатом?

 

Додаток

Із усіх галузей господарської діяльності людини енергетика найбільше

впливає на наше життя. Світ і тепло в наших оселях, робота промислових

підприємств – все це потребує енергії. Щорічно для виробництва енергії

використовується 10млрд.тонн палива у вугільному еквіваленті. Приблизно

90 відсотків потреб людства в енергії задовольняють паливні запаси газу,

нафти і вугілля, які складають сьогодні основу енергетики. Потреби в

електроенергії постійно ростуть. Рано чи пізно світ зіткнеться з тим, що

традиційні джерела енергії будуть вичерпані. По різним оцінкам, їх запаси на

потреби теплоенергетики достатньо буде максимум на100 років.

Використання цих видів палива, а саме процес їх згорання, негативно впиває

на оточуюче середовище і є причиною глобальної зміни клімату і випадіння

кислотних дощів.

Енергетичні ресурси нашої країни

Україна – багата на ресурси країна. Це стосується водних ресурсів,

запасів кам’яного вугілля. Проте, газу на Україні – лише 11 % від потреб

господарства, а нафти – 8 %. Тому електроенергія виробляється в основному

з використанням енергії води та від спалення кам’яного вугілля. Проте,

гідроелектростанції – екологічно не бездоганні підприємства. Використання

атомної енергії є найбільш перспективним. У європейських країнах 80 %

електричної енергії виготовляється саме на атомних електростанціях.

Як зберегти електроенергію?  

  • Використовуй енергозберігаючі лампи освітлення. Це економить до 90% електроенергії. Крім того служать такі лампи до 50 разів довше звичайних ламп розжарювання.
  • Завантажуй пральну машину повністю. Не повністю завантажена пральна машина – це перевитрата електроенергії на 10-15%. Якщо вибрана не правильна програма прання, – це перевитрата електричної енергії до 30%.
  • Не став плиту поруч з холодильником. При сусідстві холодильника і плити споживання електроенергії холодильником подвоюється.
  • Заміни стару техніку. Новий холодильник класу «А+» щомісяця споживає до 100 кВт.год. електроенергії менше, як такий самий холодильник старого зразка.
  • Чайник від накипу. Накип, який утворюється в чайнику, знижує теплопровідність і збільшує втрати електроенергії на нагрів води на 30%
  • Вимикай за собою світло. При розумній економії можна зберегти 20-25% електроенергії.  
  • Не забувай розморожувати холодильник. Чим товщий на продуктах шар льоду, тим більше споживання енергії. Можна заощадити 50% електроенергії з моделлю з функцією саморозморожування.
  • Вимикай побутові прилади, коли вони не потрібні. Не використовуй функцію “Stand-by”. Це зменшить рахунок за електроенергію ~на 8%.

Як зберегти тепло в оселі? 

  • Не перекривай дорогу теплу. Радіаторні екрани, довгі штори чи жалюзі, невдало розставленні меблі та інші речі, розташовані перед радіаторами, поглинають до 20%теплової енергії.
  • Заклей щілини у вікнах. Біля 40% тепла, що надходить в приміщення, втрачається взимку через вікна. Елементарні заходи з теплоізоляції допоможуть підвищити температуру в квартирі на 4-5° С. 
  • Обладнай вентиляційні отвори спеціальними дверцятами або шматком картону. Це допоможе підвищити температуру на 3-5° С.
  • Прибери декоративні панелі на батареях. Вони забирають до 20% тепла кімнати. Крім того, тепловіддача батарей, які розміщені в нішах, на 10% менша, ніж у тих, які виступають в кімнату.
  • Наклей фольгу на обидві сторони ДСП та розмісти на стіні за батареєю.  Це підвищить тепловіддачу радіатора на 20%. При цьому витрати на опалення приміщення зменшуються на 4%.
  • Перефарбуй батарею в темний колір. Батарея з темною поверхнею підвищує тепловіддачу приблизно на 10%. Доведено, що темно-коричневий колір найкраще віддає тепло. З батареєю такого кольору на 8-10 % тепліше, ніж з білою.
  • Не перегрівай приміщення – вдягайся тепліше. При завищеній кімнатній температурі зростає ризик простудних захворювань. За  даними лікарів сон у прохолодному приміщенні корисніший.
  • Провітрюй приміщення протягом 10-15 хвилин. Через привідчинені впродовж багатьох годин вікна значно втрачається тепло. Краще провітрювати протягом 10-15 хвилин при широко відчиненому вікні.
  • Постав лічильники. Витрати на опалення приміщення зменшуються до 40%, якщо ти маєш індивідуальне опалення або лічильники тепла.
  • Не закривай батареї шторами. Занадто довгі штори та меблі біля батарей помітно зменшують ефективність опалення.  Так само і з нішами – розташування батареї у ніші зменшує тепловіддачу на 10%.
  • Закривай двері в під’їзді. Тепловтрати через відкриті двері та розбиті вікна в підїзді становлять 5-15% від сумарних теплових втрат будинку.
  • Постав склопакети. Склопакети мають такий опір теплопередачі, як цегляна стіна товщиною 50 см та мають надвисокий ступінь теплоізоляції, що скорочує  втрати тепла до 50%.
  • Використовуй жалюзі. Жалюзі або короткі штори допоможуть скоротити втрати тепла на 8-15%, яке виходить через скло. 

Як зберегти газ:

  • Встанови лічильники. Так ти будеш сплачувати лише за дійсно використаний газ.
  • Встанови автоматичний котел. Якщо використовуєш газ для нагріву води, котел з електрозапалом буде вмикати газ лише тоді, коли потрібно.
  • Утеплюй дім. Якщо використовуєш газ для опалення приміщення, прослідкуй, щоб тепло не виходило з дому через шпарини та привідчинені вікна.
  • Вдягайся вдома тепліше. Якщо використовуєш газ для опалення дому, оптимальна  для здоров’я людини температура – 18 градусів.  1 градус збільшує втрати теплової енергії на 6% або перевитрати енергоносія на 4-8%.
  • Зменшуй опалення, коли нікого немає вдома. Коли йдеш на роботу – зменшуй опалення до 15 градусів.
  • Не готуй на великому вогні. Доведи страву до кипіння на великому вогні, а потім зменш вогонь удвічі – і платити менше, і страву не спалиш.
  • Використовуй якісний посуд. Для нагрівання посуду з викривленим дном чи нагаром потрібно на 6% більше енергії. Посуд із нержавіючої сталі швидше нагрівається та є менш енергозатратним.
  •  Слідкуй за полум’ям. Найвища температура – на кінчиках язиків полум’я, вони не повинні виходити за межі посуду, це перевитрата газу.
  • Встанови терморегулятори на радіатори. Регулючи температуру в приміщенні, зможеш регулювати витрати газу. 

  Як зберегти воду та гроші:

  • Встанови водяні лічильники. При відсутності лічильників платиш за розрахунок у 350 літрів на добу на одну людину, але насправді витрачаєш близько 150 літрів води на день, а за решту попросту переплачуєш.
  • Приймай душ замість ванни. Витрати води при прийнятті ванни в 2,5-3 рази більше, ніж при прийнятті душа. Душ замість ванни зекономить до 400 літрів води на тиждень.  Економія: приблизно 108 грн./рік.
  • Зважай на стан сантехніки. Слідкуйте за станом сантехнічного обладнання. Полагодьте змішувачі, які протікають. При несправному крані, з якого капає вода, витрати води можуть складати 24 л/добу або 720 л/рік.  Економія: ~ 64,5 грн/рік
  • Заміни зливний бачок унітаза на сучасний. Сучасний бачок із кнопкою економічного зливу зменшить обсяг води, що зливається, на 20 літрів на день. Економія: приблизно 54  грн/рік
  • Закручуй кран, поки чистиш зуби. З повністю відкритого крана щохвилини витікають 15 літрів води. Закручуючи кран, ти заощадиш 900 літрів води на місяць на кожну людину. Економія: приблизно 243  грн/рік
  • Не мий посуд у проточній воді. Набирай у раковину – це дозволить витратити наполовину менше води.
  • 165e61_88158b12d55745d1a6f7223a76c9f965-682x10241Посудомийна машина  економить. Кількість зекономленої води становить приблизно 8-15 тис. літрів теплої води на рік. Економія: приблизно 112 грн/рік.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Галицкая Ирина
    Дуже вдячна за такий чіткий, структурований конспект!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Мовчан Світлана
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
29 липня 2018
Переглядів
16130
Оцінка розробки
4.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку