Тип проекту за домінуючою діяльністю: інформаційно-дослідницький, пошуково-пізнавальний
За змістом: міжпредметний (природознавство, образотворче мистецтво, українська мова).
За тривалістю: середньої тривалості
За кількістю учасників: груповий.
Мета проекту: формувати уявлення про корисні копалини рідного краю, їх властивості, застосування, виробляти вміння визначати їх за умовними знаками на фізичній карті України; розвивати вміння виконувати досліди за інструкцією, спостережливість дітей; виховувати охайність під час проведення дослідів, здатність до самоконтролю, почуття відповідальності за раціональне використання корисних копалин. Виховати екологічно грамотного, відповідального майбутнього споживача.
НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЕКТ
КОРИСНІ КОПАЛИНИ РІДНОГО КРАЮ
Тип проекту за домінуючою діяльністю: інформаційно-дослідницький, пошуково-пізнавальний
За змістом: міжпредметний (природознавство, образотворче мистецтво, українська мова).
За тривалістю: середньої тривалості
За кількістю учасників: груповий.
Мета проекту: формувати уявлення про корисні копалини рідного краю, їх властивості, застосування, виробляти вміння визначати їх за умовними знаками на фізичній карті України; розвивати вміння виконувати досліди за інструкцією, спостережливість дітей; виховувати охайність під час проведення дослідів, здатність до самоконтролю, почуття відповідальності за раціональне використання корисних копалин. Виховати екологічно грамотного, відповідального майбутнього споживача.
Ключове питання: корисні копалини рідного краю, які вони ?
Очікувані результати: учні вміють презентувати матеріал про досліджувану корисну копалину; виготовити колекцію «Корисні копалини рідного краю».
Етапи навчального проекту
І етап. Організація проекту
Визначення теми, мети проекту, навчального предмету, виду проекту та його тривалості.
ІІ етап. Планування проектної діяльності
Бесіда
– Що таке корисні копалини?
– Чому їх називають корисними?
– Пригадайте, на які групи поділяються корисні копалини?
– Якими корисними копалинами доводилося користуватися вам?
Постановка проблемного питання: Чому потрібно економно використовувати корисні копалини?
Завдання: дослідити корисну копалину нашої місцевості, скласти міні-опис за планом:
1. Назва корисної копалини.
2. Колір.
3. Запах.
4. Тверда, м’яка чи рідка речовина.
5. Розчинність у воді.
6. Горючість.
7. Яким способом видобувається.
8. Значення корисної копалини для людини.
Об’єднання в групи, ознайомлення з завданнями :
Група 1 – дослід із торфом
Група 2 – дослід із піском і глиною
Група 3 – дослід із нафтою.
Група 4 – підібрати матеріал про природний газ
Група5 «Екологи» – скласти пам’ятку про шляхи збереження корисних копалин рідного краю.
ІІІ етап. Реалізація проекту
1. Складання учнями плану роботи над проектом:
2.Розподіл обов’язків у пошуковій діяльності між членами групи.
4. Оформлення освітнього продукту. Виготовити пам’ятки; зібрати колекцію корисних копалин рідного краю.
ІV етап. Презентація проекту; оцінювання проекту і власної діяльності у ньому (самооцінка):
1.Оформлення результатів.
2. Виступ членів кожної групи з усним звітом і з демонстрацією окремих матеріалів.
3. Оцінювання діяльності, висновки.
V етап. Рефлексія.
Учасники діляться власними враженнями.
Чи задоволені отриманим результатом?