Проект на тему “Навіщо їсти. Корисна і шкідлива їжа.”Автор: вчитель початкових класів Дібрівської ЗОШ І-ІІІ ст. Осіння Олена Петрівна
Номер слайду 2
Мета:формувати здоров'язберігаючу компетентність;навчити учнів свідомо керувати власною поведінкою за будь-яких обставин, розвивати навички свідомого вибору здорового способу життя; розвивати навички інформаційно -дослідницької роботи;популяризувати харчування у шкільній їдальні;залучити батьків до співпраці з дітьми.
Номер слайду 3
Завдання проекту:дослідити проблеми неправильного харчування; навчити самостійно здобувати інформацію, аналізувати її, робити висновки; сприяти в здобутті комунікативних навичок, здатності працювати в групах, виконувати соціальні ролі; розширити коло спілкування;формувати здатність аналізувати результати власної діяльності та здатність до адекватної самооцінки.
Номер слайду 4
План проекту. Зібрати інформацію про корисні продукти харчування. Зібрати інформацію про найбільш шкідливі продукти харчування. Підібрати цікаві факти про особливості харчування козаків. Дослідити вплив «хімічної» їжі на людей і тварин (з відео і кіно матеріалів). Намалювати малюнки до теми «В чому козацька сила». Створити макети корисної і шкідливої їжі з лего. Зробити фотоколаж « Їмо корисне».
Номер слайду 5
Основні етапи роботи І етап – Організаційний. Учитель повідомляє учням тему, мету, кінцевий результат проекту, завдання, план роботи. Усе це обговорюється в класі, учні висловлюють свої думки.ІІ етап – Підготовчий. Поділ класу на 3 малі групи по 2-3 учні, які працюють над наступними питаннями:
Номер слайду 6
Група пошуковців Зібрати інформацію про корисні продукти. Зібрати інформацію про шкідливі продукти. Визначити “в чому джерело козацької сили”; які особливості харчування були притаманні українським козакам. Намалювати малюнки до теми «В чому козацька сила».
Номер слайду 7
Група дослідників. Знайти факти впливу на здоров’я дітей вживання фруктів і овочів. Дослідити шкідливий вплив на здоров’я дітей чіпсів, солодощів та газованих солодких напоїв. Встановити, хто такі довгожителі , фактори, які впливають на довголіття, ознайомитися з харчовим раціоном відомих успішних людей. Зробити фотоколаж « Їмо корисне».
Номер слайду 8
Група художників Придумати казку про шкільну їдальню. Підібрати загадки про шкідливу та здорову їжу. Зробити з кубиків лего макети корисної та шкідливої їжі. Група волонтерів (учні 2 класу та батьки учнів 1 класу)Допомогти першокласникам у зборі інформації. Допомогти у проектній роботі, у створенні макетів із кубиків лего.
Номер слайду 9
ІІІ етап – Проектна робота Починається проектування "макета", опрацювання зібраної інформації, її коригування. Самостійний пошук інформації та обговорення на уроці. На цьому етапі учні звертаються до довідників, інтернет-ресурсів, до вчителя для одержання додаткової інформації. ІV етап – Оформлювальний. На цьому етапі відбувається остаточне оформлення кінцевого продукту. Це може відбуватися як у школі, так і вдома. V етап – Презентація проекту. Учні розповідають про свою роботу в проекті, демонструють кінцевий продукт, захищають ідею, зміст, відповідають на запитання. VІ етап – Підбиття підсумків. На цьому етапі вчитель та учні аналізують виконану роботу, виявляють її переваги та недоліки, оцінюють свою участь у проекті, складають плани на майбутнє.
Номер слайду 10
Форми роботи. Гра «Що ми знаємо про їжу», складання ментальної карти «Навіщо мені їжа»; перегляд відеороликів та мультфільмів про наслідки вживання шкідливої їжі на організм; рольова гра «У крамниці»; інсценізація казки « Веселі вітаміни»; гра «Ланцюжок здорового харчування».
Номер слайду 11
Захист проекту. Конкурс малюнків «В чому козацька сила». Створення фотоколажу на тему «Їмо корисне». Презентація з кубиків лего макетів корисної та шкідливої їжі.
Номер слайду 12
Оцінювання діяльності учнів( самооцінка у формі гри)
Номер слайду 13
Підбиття підсумків. Вчитель та учні аналізують виконану роботу, виявляють її переваги та недоліки, оцінюють свою участь у проекті, складають плани на майбутнє. В ході роботи над проектом діти навчились шукати інформацію з різних джерел, отримали навички дослідницької діяльності. В учнів сформувалась здоров’язберігаюча компетентність, вони навчились розрізняти шкідливу та корисну їжу, також зрозуміли корисність здорового харчування в їхньому житі. Діти співпрацювали як з однокласниками так і з учнями 2 класу та батьками.