Навчальний проєкт : “ Рослини безцінне багатство Землі” ( 3 клас, предмет ЯДС, програма О. Я. Савченко)
|
Алгоритм |
Навчальний проєкт |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 |
Тема, яка вивчається на уроках інтегрованого курсу «Я досліджую світ», програма, клас. Використання творів В.О. Сухомлинського), програма, клас. |
Тема: Рослини – зелене диво Землі. Клас: 3 клас Програма: Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О. Я. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 |
Тема навчального проєкту. |
« Рослини – безцінне багатство Землі». |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 |
Обґрунтування актуальності теми проєкту. |
Безумовно, рослини – безцінний дар природи. Життя на Землі було б неможливим без кисню, який виділяється в атмосферу завдяки безперервному хімічному процесу ( фотосинтезу), що відбувається в зелених рослинах на світлі. Саме рослини задовольняють наші основні потреби – в їжі, одязі, лікарських засобах , житлі. І для тварин є домівкою, поживою та ліками. Також, вони утримують природний баланс, а це дуже важливо. Тому рослини є основою життя на Землі.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 |
Мета проєкту. |
Формувати поняття різноманітність і роль рослин для живої та неживої природи; встановити причини зникнення та способи охорони рослин; поглибити знання про « Червону книгу України. Рослинний світ»; формувати вміння застосовувати знання практично; збагачувати словниковий запас ; активізувати пізнавальну діяльність; розвивати критичне мислення, пам’ять, уяву, увагу третьокласників; удосконалювати вміння працювати в команді , а саме спілкуватися та приймати спільні рішення ; продовжувати знайомити здобувачів освіти з творчістю В. О. Сухомлинського, прививати цікавість до читання його творів; виховувати любов та бережне ставлення до природи. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 |
Тип проєкту. |
Дослідницько - пошуковий |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 |
Часові межі реалізації навчального проєкту. |
Короткотривалий: 3 тижні |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7 |
Ключове питання. |
У чому цінність рослин? |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8 |
Тематичні питання. |
Яке значення мають рослини для природи? Які причини зникнення та способи охорони рослин? Що писав В. О. Сухомлинський про бережне ставлення до рослин? |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9 |
Завдання проєкту. |
За допомогою дослідницької, пошукової та творчої діяльності довести, що рослини мають велике значення для природи. Встановити причини знищення та способи охорони рослин. На основі творів В. О. Сухомлинського спонукати дітей до бажання садити рослини та доглядати за ними; бережливо ставитися до природи. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10 |
Ключові компетентності, спільні для всіх компетентностей вміння, які можна сформувати в учнів під час роботи над даним проєктом. |
Ключові компетентності: спілкування державною мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, екологічна грамотність і здорове життя. Спільні для всіх компетентностей вміння: уміння читати і розуміти прочитане, уміння висловлювати думку усно і письмово, критичне мислення, здатність логічно пояснювати власну позицію, виявляти ініціативу, уміння вирішувати проблеми, проявляти творчість, застосовувати емоційний інтелект, здатність співпрацювати в команді. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11 |
Предметні (галузеві) компетентності. |
Мовно-літературна, природнича, інформатична, соціальна і здоров’язбережувальна, мистецька, технологічна. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12 |
Назви груп. |
I група - « Науковці» II група - « Екологи» III група - « Літературознавці» |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
13 |
Завдання/система завдань та інструктивні матеріали для кожної групи учнів для виконання під час реалізації проєктної діяльності. |
I група - « Науковці»: Дослідити зв’язок рослин з людьми, тваринами та неживою природою. Скласти павутинку думок: « Значення рослин для природи». Знайти в дитячих книжечках прислів’я , приказки та намалювати малюнки до павутинки. II група - « Екологи»: Опрацювати з літературою, Інтернет – джерелами, взяти приклади з життя та дати відповідь на запитання « Які причини зникнення та способи охорони рослин?». Опрацювати з «Червоною книгою Кіровоградської області. Рослинний світ» та знайти повідомлення про рослини, які перебувають під охороною. Результат : Виготовити екологічні знаки ( малюнки, аплікації, знаки з «повітряного» пластиліну, фанери та інших матеріалів). III група - « Літературознавці»: Знайти у збірниках творів В. О. Сухомлинського оповідання та казки про рослини . Дати відповідь на запитання: «Що писав В. О. Сухомлинський про бережне ставлення до рослин?» Виготовити гру : « Пазли» ( намалювати кілька малюнків до підібраних оповідань, заламінувати, розрізати їх на частинки, запропонувати однокласникам скласти малюнки, назвати оповідання та коротко розповісти зміст). Можливий свій варіант гри.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
14 |
Перелік джерел для опрацювання учнями. Список покликань на використані ресурси. |
« Я досліджую світ»: підручник для 3 класу закладів загальної середньої освіти у 2 ч. Ч. 1/ І. В. Грущинська, З. М. Хитра , 2020 УОВЦ « Оріон», 2020 . – 160 с. Інтернет – ресурси: «Рослини – барометри»: http://hochyvseznatusveta.blogspot.com/2018/04/blog-post_16.html Відео « Пісенька про квіти»: https://www.youtube.com/watch?v=RSGrsNXogyI Відео «Дітям про лікарські рослини»: https://www.youtube.com/watch?v=rlwsCThC-90 Сайт «Червона книга Кіровоградської області. Рослинний світ»: https://nature.land.kiev.ua/plants-obl-11.html Сайт « Червона книга України»: https://redbook-ua.org/plants/region Збірка В. О. Сухомлинського. Майже чарівна розмова: Оповідання, казки. Серія «Веселка». Редактор Біляєва Г. В. Художники: Копєйкін І.І., Бербенець Г. С., Сінєгіна Н. С. Xарків, видавництво "Белкар-книга", 2015 р., 64 с. В. О. Сухомлинський « Вогнегривий коник»: Казки, притчі, оповідання. Упорядкування і передмова О. Сухомлинської. 2 – е видання, Київ, « Вікар», 2008.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15 |
Етапи проведення проєкту (підготовчий, практико-виконавчий, заключний) та їх змістове наповнення. |
Підготовчий етап. 1. Ознайомлення здобувачів освіти з важливими темами, які будуть вивчатися на уроках «Я досліджую світ». 2. Вибір теми проєкту. 3. Обговорення теми, аргументація актуальності дослідження. 4. Визначення предмета й об’єкта дослідження. 5. Визначення ключового питання, мети, завдань проєкту. 6. Визначення типу проєкту. 7. Обговорення варіантів розв’язання проблеми і планування шляхів її розв’язання. 8. Планування роботи у групах. Визначення завдань і методів аналізу інформації, дослідження. 9. Вибір способів представлення освітнього продукту, форми звіту. 10. Розподіл завдань між учасниками груп. 11. Висунення варіантів щодо очікуваних результатів. 12. Вибір форми презентації результатів проєкту. Практико-виконавчий етап 1. Збір інформації та її опрацювання. 2. Спостереження за об’єктами дослідження. 3. Робота з літературою, Інтернет-джерелами. 4. Аналіз інформації. 5. Формулювання висновків. 6. Оформлення проєкту. 7. Підготовка до презентації проєкту . Заключний етап 1. Презентація проєкту у визначеній формі для кожної групи ). 2. Захист проєкту. Аналіз результатів. 3. Відповіді на питання вчителя, однокласників. 4. Порівняння отриманих результатів проєкту з тими, що планувалися. У разі відмінності – з’ясовують причини. 5. Участь у колективному оцінюванні результатів проєкту (оцінювання проєктної роботи, оцінювання з боку групи, самооцінювання). 6. Рефлексія «Мікрофон» («Я знаю…», «Я вмію…», «Найбільшим успіхом було…»). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16 |
Очікувані результати (освітній продукт як результат роботи кожної групи). Покликання на інтерактивну книгу, створену за допомогою онлайн-сервісу Book Creator як результат роботи, наприклад, однієї з груп. |
Підвищити мотивацію здобувачів освіти до навчання. Надати дітям інформацію про різноманітність рослин. Ознайомити дітей з причинами зникнення рослин та способами їх охорони. Ознайомити з творами В. О. Сухомлинського, які присвячені рослинам. Навчити шукати й використовувати інформацію за проєктом. Прищеплювати навички бережного використання природних ресурсів. Здійснювати екологічне виховання. Навчити шукати й використовувати інформацію за проєктом і відповідно її оформлювати. Спонукати третьокласників до пошукової діяльності. Залучати батьків до участі в житті освітнього закладу, класу. Навчити представляти свою роботу, аргументувати власну позицію. Освітній продукт кожної групи: І група – павутинка думок : « Значення рослин для природи». ІІ група – екологічні знаки. ІІІ група – гра « Пазли» ( можливий свій варіант гри). Створення інтерактивної книги в Book Creator як підсумок проєкту. Зразок електронної книги : « Рослини – безцінне багатство Землі»: https://read.bookcreator.com/RBCa0CvtUbWEiYsWCTbVPw7sugT2/gwmB450GQdygi3xmVxcJOg
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17 |
Критерії оцінювання проєктної діяльності. |
1.Зміст: - чи є відповідь на запитання; - наявність практичних вправ; - використана література з підручника, енциклопедії, словника, Інтернету. 2. Оформлення: - малюнки; - схеми; - фотографії; - заголовки; - охайність; - яскравість. 3. Мова: - грамотність; - зручність читання; - каліграфія.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
18 |
Критерії оцінювання діяльності дитини в групі. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
19 |
Перелік використаних під час проєктної діяльності електронних засобів навчання, матеріалів та обладнання. |
Інтернет – ресурси: «Рослини – барометри»: http://hochyvseznatusveta.blogspot.com/2018/04/blog-post_16.html Відео « Пісенька про квіти»: https://www.youtube.com/watch?v=RSGrsNXogyI Відео «Дітям про лікарські рослини»: https://www.youtube.com/watch?v=rlwsCThC-90 Сайт «Червона книга Кіровоградської області. Рослинний світ»: https://nature.land.kiev.ua/plants-obl-11.html Сайт « Червона книга України»: https://redbook-ua.org/plants/region
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
20 |
Дошка візуалізації навчального проєкту (покликання). |
https://jamboard.google.com/d/1Fe7QX3LZTXqzzmeOzP-G9VxySvBTpFwLYq8wKckdIt8/edit?usp=sharing
|