навчальний проєкт "Секрети таблиці множення"

Про матеріал
У представленому навчальному проєкті на тему "Секрети таблиці множення" виконується дослідження таблиці множення, учнів поділено на творчі групи. У проєкті діти по творчим групам беруть інтерв'ю у батьків, робітників школи, виконують пошук інформації в Інтернеті, розроблюють ігри з таблицею
Перегляд файлу

Тематика навчального проєкту: «Секрети таблиці множення»

 Початкова школа

 Математика

Автор проєкту: 

Учні 3-В класу

Керівник проекту: 

 Новікова Людмила Сергіївна

Найменування навчального закладу: 

 Харківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів  №150

У представленому навчальному  проєкті на тему "Секрети таблиці множення" виконується дослідження таблиці множення, учнів поділено на творчі групи. У проєкті діти по творчим групам беруть інтерв'ю у батьків, робітників школи, виконують пошук інформації в інтернеті, розроблюють ігри з таблицею

Зміст проєкту:

1.Вступ. Задум проекту.
2.Коло ідей.
3. Ділення на творчі групи.
4. Міні-референдум.
5. Творча майстерня:
- дослідження таблиці множення;
- секрет таблиці множення на 9;

- таблиця множення у іграх;

6. Презентація ідей.
Висновок. Оформлення проекту.

Вступ

Обгрунтування проєкту: багатьом учням вивчення таблиці множення і ділення дається дуже важко. Діти не відчувають потреби заучувати численні приклади, втрачають цікавість до вивчення математики.
Завдяки проєкту школярі досліджують значимість таблиці множення в житті та зрозуміють її необхідність.

Об’єкт дослідження: таблиця множення.

Мета:

Дидактична: формування в учнів пізнавального інтересу до вивчення математики, дослідження значущості використання таблиці множення в побуті та у професійній діяльності. Підготувати підказки для другокласників та однокласників щодо легшого вивчення таблиці множення. Формування комунікативної та соціальної компетентності, вміння аналізувати, характеризувати, класифікувати матеріал, навчати працювати у групах.

Виховна: сприяти формуванню наукового світогляду моральних, естетичних якостей особистості кожного учня; виховувати почуття взаємоповаги, взаємодії, партнерства. Виховувати любов до математики. Виховувати доброту, бажання допомагати іншим.

Розвивальна: розвиток критичного мислення, розвиток математичного мовлення, пам’яті, уваги, уяви, мислення, спостережливості.

 

Завдання:

  • навчитись виконувати пошукову діяльність;
  • розвивати навички роботи в команді;
  • дослідити значущість використання таблиці множення у побуті та у професійній діяльності;
  • розробити практичні вправи, за допомогою яких вчити таблицю стане просто і цікаво;

Планований результат: учні зможуть застосовувати таблицю множення для розв’язання конкретних життєвих ситуацій.

Засоби навчання: презентація, інтерактивна дошка, дидактична гра «Математичні м’ячики» та інші, картки «Кластер», конструктор «Лего», роздатковий матеріал для групової роботи.

Форми організації діяльності учнів: фронтальна, індивідуальна, парна, групова, самостійна

Види діяльності учнів: робота з дидактичними іграми, самостійна робота, колективна робота, групова робота, робота з інтерактивною дошкою, відеоматеріали, наочні ілюстрації, картки, діаграма, конструктор «Лего», навчання на випередження, робота з QR-кодом.

Методи навчання: словесний, наочний, демонстративний, пошуковий, практичний, інтерактивний, самостійний, груповий.

Обладнання: конструктор «Лего», роздатковий матеріал для групової роботи, завдання для ігор, інтерактивна дошка, наочні ілюстрації, мікрофон, смартфони учнів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід проєкту

1.Етап організації.

Математика-наука

точна і серйозна,

І прожить без неї нам

Навіть дня не можна.

Міркуймо -ШВИДКО!

Відповідаємо - ПРАВИЛЬНО!

Лічимо – ТОЧНО!

Пишемо – ГАРНО!

Повернемося обличчям до гостей, подаруємо їм посмішку та привітаємось поклоном голови.

Сядьте зручно, посміхніться

І на мене подивіться.

2.Етап визначення теми та мети.

Інтерактивна вправа «Мікрофон» .

- Подумайте і скажіть, яким має бути сьогоднішній урок, що ви від нього чекаєте?

- А щоб урок був таким, якими маєте бути ви?

- Що очікуєте від цього уроку?

Інтерактивна вправа «Кластер» повідомлення теми уроку.

За допомогою  понять кластеру здогадайтесь тему уроку.

3.Етап проєктування.

- Чи всю таблицю множення та ділення ви знаєте?

- Чи легко було її вивчити?

- Чи використовуєте її в житті?

Сьогодні наш урок - це навчальний проєкт  «Секрети таблиці множення», щоб наша робота була злагоджена, пропоную такий план роботи.  

 

1.Коло ідей – користь таблиці множення в житті
2. Міні референдум

3.Групова робота
- дослідження таблиці множення. Секрети запам’ятовування;
- секрет таблиці множення на 9. Відео;
- таблиця множення з «Лего» та інші ігри.

4.Презентація. Творча майстерня ідей.
5 Висновок. Оформлення проєкту. Оцінювання своєї роботи.

КОЛО ІДЕЙ

https://ics.gov.ua/img/news/514161_news.jpg

Математическая шкатулка: Групова робота, як одна із форм іноваційних  технологій

Що відбувається - Творча майстерня запрошує!


4.Робота над проєктом.

4.1 Інтерактивна вправа « Коло ідей»

Скласти тези та обговорити їх. Користь та застосування знаннь таблиці множення.

Домашнє завдання 1. Дізнатися у батьків, як вони використовують таблицю множення у житті. На уроках математики, присвячених вивченню таблиці, учні доповідали про те, що дізналися.

Доповідь Шаповалової Лізи:

«Коли моя бабуся консервує влітку помідори та огірки, їй треба дізнатися, скільки треба покласти у розсол солі, цукру, оцту. Бабуся для цього множить потрібну мірку на кількість банок. Використовує таблицю множення, яку вивчила 40 років тому ще в школі.»

Доповідь Подороги Кирила:

Роблячи покупки в магазині, чи на ринку моя мама завжди користується знанням таблиці множення, щоб підрахувати вартість покупки.

4.2 Інтерактивна вправа «Міні референдум»

Домашнє завдання 2. Кореспонденти Шеремет Крістіна та Хацько Надія взяли інтерв’ю в робітників школи на тему:«Чи використовуєте ви таблицю множення у житті?»

Діти з’ясували, що всі робітники знають таблицю множення і використовують її у повсякденному житті.

Я провела опитування серед учнів та  батьків нашого класу:

- Чи добре ви знаєте таблицю множення?

- Чи використовуєте її в житті? Результати опитування:

 

  • Ми бачимо з діаграми, що таблицю знають і використовують дорослі, а учні нашого класу ще не всі гарно вивчили таблицю. Сподіваюсь, що після проведеного нами  проєкту з’явиться натхнення і ви опануєте секрети таблиці множення.

 

 

 

 

 

4.3 Робота в групах

Робота з «Математичними м’ячиками». Дослідити результати таблиць множення 2.

Керівники групи 1 – Ставерський Ярослав та Ханчич Діана.

 

Висновок:

  • усі  добутки – парні  числа;
  • ритмічне  повторення  цифр  у  розряді  одиниць  (2, 4, 6, 8, 0);
  • наявність  пар  добутків  з  однаковою  сумою – 22    процесі  пізнавальної  діяльності  робимо  висновок, що  це  пов’язане  з  тим, що  сума  других  множників  цих  пар  дорівнює  11).

 

Робота з «Математичними м’ячиками». Дослідити результати таблиць множення 3

Керівники групи 2 – Лемішко Анастасія та Гопкало Денис.

 

Висновок:

  • при  множенні  числа  3  на  парне  число  у  добутку  отримуємо  парне  число, а  при  множенні  числа  3  на  непарне  число  у  добутку  отримуємо  непарне  число;

наявність  пар  добутків  з  однаковою  сумою – 33 .

 

Робота з «Математичними м’ячиками». Дослідити результати таблиць множення  5

Керівники групи 3 – Мединська Аліна та Котелевська Олександра

 

Висновок.

  •  у  розряді  одиниць можна побачити ритмічний малюнок, який пов’язаний з чергуванням парного і непарного множників;
  • числа, що позначають кількість десятків вишикуються у натуральний ряд при множенні на парний і непарний множник; при множені на парний множник добуток закінчується нулем, при множені на непарний множник добуток закінчується п’ятіркою;
  • наявність пар добутків з однаковою сумою – 55.

 

4.3 Секрет таблиці множення числа 9. Дослідження відео (вдома). Навчання на випередження. Секрети розкриває Гурина Софія

Секрет таблиці множення на 9

  • Доповідач Гурина Софія. Розглядаємо  оригінальний  спосіб  відтворення  таблиці  множення  числа  9  «на  пальцях: 
  1. потрібно покласти перед собою  руки  долонями  вниз, рахувати пальці потрібно буде зліва  направо;
  2. якщо потрібно помножити дев’ять  на сім, то  слід відрахувати сім пальців зліва і загнути той, на якому зупинився рахунок;
  3. далі все просто:  порахувати всі пальці, які не загнуті зліва від сьомого – це і буде число десятків у відповіді, а  інші пальці, які знаходяться праворуч від того, що ви вже загнули, і будуть одиницями відповіді;

 

4.4 Таблиця множення з «Лего»

Презентація - побудова леговеж. Таблиця множення на 9

 

4.5 Хвилинка відпочинку. Юсупова Софія та Зюзьгіна Діана

C:\Users\School\Desktop\откр.урок\фізхвилинка 2.jpg

 

4.6 Творча майстерня ігор. Презентація ігор;

-математичні м’ячики- Ковінька Михайло та Бегченко Милана

-мішень-Хацько Надія

-інтерактивні завдання з Mozabook -Боровик Кирил  (резерв)

 -https://learningapps.org/about.php гра групою Вашека Данііл, Древенчук Аріна, Дубовик Гліб, Клюшніков Єлісей. За бажанням учні смартфоном зчитають QR-код і разом зіграють у гру.

C:\Users\School\Desktop\зірочки успіху\IMG_20211104_114309.jpgC:\Users\School\Desktop\зірочки успіху\IMG_20211104_114304.jpg

C:\Users\School\Desktop\зірочки успіху\IMG_20211104_114043.jpgC:\Users\School\Desktop\зірочки успіху\IMG_20211104_113851.jpgC:\Users\School\Desktop\зірочки успіху\IMG_20211104_114315.jpg

 

5.Висновок. Оформлення проекту, створення «Скарбнички ігор».

Оцінювання своєї роботи на уроці учнями. Рефлексія.

Вчитель оцінює роботу учнів на уроці. Домашнє завдання: довчити таблицю множення, потренуватися на інтерактивних вправах за посиланням.

 

Висновок

Таким чином усі завдання проєкту було виконано в повному обсязі.

У процесі роботи над проєктом ми навчилися працювати з різними джерелами інформації. Розвивався пізнавальний інтерес до вивчення математики, критичне мислення, креативність.

Ми отримали докази необхідності володіння таблицею множення у житті та в майбутній професійній діяльності. Ми дослідили, що вчити таблицю набагато цікавіше у формі гри.

Ми вирішили виступити перед другокласниками, які розпочнуть вивчати таблицю з усним журналом «Таблиця множення – це цікаво!».

 

 

 

 

https://learningapps.org/qrcode.php?id=pdckfm1wc21https://learningapps.org/qrcode.php?id=pdckfm1wc21https://learningapps.org/qrcode.php?id=pdckfm1wc21

 

 

 

https://learningapps.org/qrcode.php?id=pdckfm1wc21https://learningapps.org/qrcode.php?id=pdckfm1wc21https://learningapps.org/qrcode.php?id=pdckfm1wc21

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://learningapps.org/qrcode.php?id=pdckfm1wc21https://learningapps.org/qrcode.php?id=pdckfm1wc21https://learningapps.org/qrcode.php?id=pdckfm1wc21

 

 

 

 

 

 

Дослідники з MIT використовують штучний інтелект для передбачення наступних  проривів в технологіях | gagadget.com

Дослідники математичних ігор

Дослідники з MIT використовують штучний інтелект для передбачення наступних  проривів в технологіях | gagadget.com

 

 

 

Ми - маленькі дослідники - YouTube 

 

 

 

 

    

таблиці множення числа 2

 

 

 

 

Ми - маленькі дослідники - YouTubeМи - маленькі дослідники - YouTubeтаблиці множення числа 3

 

 

 

 

 

 

 

 

Ми - маленькі дослідники - YouTubeМи - маленькі дослідники - YouTubeтаблиці множення числа 5

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
28 листопада 2021
Переглядів
5716
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку