Тематика навчального проєкту: «Секрети таблиці множення»
Автор проєкту:
Учні 3-В класу
Керівник проекту:
Новікова Людмила Сергіївна
Найменування навчального закладу:
Харківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №150
У представленому навчальному проєкті на тему "Секрети таблиці множення" виконується дослідження таблиці множення, учнів поділено на творчі групи. У проєкті діти по творчим групам беруть інтерв'ю у батьків, робітників школи, виконують пошук інформації в інтернеті, розроблюють ігри з таблицею
Зміст проєкту:
1.Вступ. Задум проекту.
2.Коло ідей.
3. Ділення на творчі групи.
4. Міні-референдум.
5. Творча майстерня:
- дослідження таблиці множення;
- секрет таблиці множення на 9;
- таблиця множення у іграх;
6. Презентація ідей.
Висновок. Оформлення проекту.
Вступ
Обгрунтування проєкту: багатьом учням вивчення таблиці множення і ділення дається дуже важко. Діти не відчувають потреби заучувати численні приклади, втрачають цікавість до вивчення математики.
Завдяки проєкту школярі досліджують значимість таблиці множення в житті та зрозуміють її необхідність.
Об’єкт дослідження: таблиця множення.
Мета:
Дидактична: формування в учнів пізнавального інтересу до вивчення математики, дослідження значущості використання таблиці множення в побуті та у професійній діяльності. Підготувати підказки для другокласників та однокласників щодо легшого вивчення таблиці множення. Формування комунікативної та соціальної компетентності, вміння аналізувати, характеризувати, класифікувати матеріал, навчати працювати у групах.
Виховна: сприяти формуванню наукового світогляду моральних, естетичних якостей особистості кожного учня; виховувати почуття взаємоповаги, взаємодії, партнерства. Виховувати любов до математики. Виховувати доброту, бажання допомагати іншим.
Розвивальна: розвиток критичного мислення, розвиток математичного мовлення, пам’яті, уваги, уяви, мислення, спостережливості.
Завдання:
Планований результат: учні зможуть застосовувати таблицю множення для розв’язання конкретних життєвих ситуацій.
Засоби навчання: презентація, інтерактивна дошка, дидактична гра «Математичні м’ячики» та інші, картки «Кластер», конструктор «Лего», роздатковий матеріал для групової роботи.
Форми організації діяльності учнів: фронтальна, індивідуальна, парна, групова, самостійна
Види діяльності учнів: робота з дидактичними іграми, самостійна робота, колективна робота, групова робота, робота з інтерактивною дошкою, відеоматеріали, наочні ілюстрації, картки, діаграма, конструктор «Лего», навчання на випередження, робота з QR-кодом.
Методи навчання: словесний, наочний, демонстративний, пошуковий, практичний, інтерактивний, самостійний, груповий.
Обладнання: конструктор «Лего», роздатковий матеріал для групової роботи, завдання для ігор, інтерактивна дошка, наочні ілюстрації, мікрофон, смартфони учнів.
Хід проєкту
1.Етап організації.
Математика-наука
точна і серйозна,
І прожить без неї нам
Навіть дня не можна.
Міркуймо -ШВИДКО!
Відповідаємо - ПРАВИЛЬНО!
Лічимо – ТОЧНО!
Пишемо – ГАРНО!
Повернемося обличчям до гостей, подаруємо їм посмішку та привітаємось поклоном голови.
Сядьте зручно, посміхніться
І на мене подивіться.
2.Етап визначення теми та мети.
Інтерактивна вправа «Мікрофон» .
- Подумайте і скажіть, яким має бути сьогоднішній урок, що ви від нього чекаєте?
- А щоб урок був таким, якими маєте бути ви?
- Що очікуєте від цього уроку?
Інтерактивна вправа «Кластер» повідомлення теми уроку.
За допомогою понять кластеру здогадайтесь тему уроку.
3.Етап проєктування.
- Чи всю таблицю множення та ділення ви знаєте?
- Чи легко було її вивчити?
- Чи використовуєте її в житті?
Сьогодні наш урок - це навчальний проєкт «Секрети таблиці множення», щоб наша робота була злагоджена, пропоную такий план роботи.
1.Коло ідей – користь таблиці множення в житті
2. Міні референдум
3.Групова робота
- дослідження таблиці множення. Секрети запам’ятовування;
- секрет таблиці множення на 9. Відео;
- таблиця множення з «Лего» та інші ігри.
4.Презентація. Творча майстерня ідей.
5 Висновок. Оформлення проєкту. Оцінювання своєї роботи.
|
|
|
|
4.Робота над проєктом.
4.1 Інтерактивна вправа « Коло ідей»
Скласти тези та обговорити їх. Користь та застосування знаннь таблиці множення.
Домашнє завдання 1. Дізнатися у батьків, як вони використовують таблицю множення у житті. На уроках математики, присвячених вивченню таблиці, учні доповідали про те, що дізналися.
Доповідь Шаповалової Лізи:
«Коли моя бабуся консервує влітку помідори та огірки, їй треба дізнатися, скільки треба покласти у розсол солі, цукру, оцту. Бабуся для цього множить потрібну мірку на кількість банок. Використовує таблицю множення, яку вивчила 40 років тому ще в школі.»
Доповідь Подороги Кирила:
Роблячи покупки в магазині, чи на ринку моя мама завжди користується знанням таблиці множення, щоб підрахувати вартість покупки.
Домашнє завдання 2. Кореспонденти Шеремет Крістіна та Хацько Надія взяли інтерв’ю в робітників школи на тему:«Чи використовуєте ви таблицю множення у житті?»
Діти з’ясували, що всі робітники знають таблицю множення і використовують її у повсякденному житті.
Я провела опитування серед учнів та батьків нашого класу:
- Чи добре ви знаєте таблицю множення?
- Чи використовуєте її в житті? Результати опитування:
4.3 Робота в групах
Робота з «Математичними м’ячиками». Дослідити результати таблиць множення 2.
Керівники групи 1 – Ставерський Ярослав та Ханчич Діана.
Висновок:
Робота з «Математичними м’ячиками». Дослідити результати таблиць множення 3
Керівники групи 2 – Лемішко Анастасія та Гопкало Денис.
Висновок:
наявність пар добутків з однаковою сумою – 33 .
Робота з «Математичними м’ячиками». Дослідити результати таблиць множення 5
Керівники групи 3 – Мединська Аліна та Котелевська Олександра
Висновок.
4.3 Секрет таблиці множення числа 9. Дослідження відео (вдома). Навчання на випередження. Секрети розкриває Гурина Софія
4.4 Таблиця множення з «Лего»
Презентація - побудова леговеж. Таблиця множення на 9
4.5 Хвилинка відпочинку. Юсупова Софія та Зюзьгіна Діана
4.6 Творча майстерня ігор. Презентація ігор;
-математичні м’ячики- Ковінька Михайло та Бегченко Милана
-мішень-Хацько Надія
-інтерактивні завдання з Mozabook -Боровик Кирил (резерв)
-https://learningapps.org/about.php гра групою Вашека Данііл, Древенчук Аріна, Дубовик Гліб, Клюшніков Єлісей. За бажанням учні смартфоном зчитають QR-код і разом зіграють у гру.
5.Висновок. Оформлення проекту, створення «Скарбнички ігор».
Оцінювання своєї роботи на уроці учнями. Рефлексія.
Вчитель оцінює роботу учнів на уроці. Домашнє завдання: довчити таблицю множення, потренуватися на інтерактивних вправах за посиланням.
Висновок
Таким чином усі завдання проєкту було виконано в повному обсязі.
У процесі роботи над проєктом ми навчилися працювати з різними джерелами інформації. Розвивався пізнавальний інтерес до вивчення математики, критичне мислення, креативність.
Ми отримали докази необхідності володіння таблицею множення у житті та в майбутній професійній діяльності. Ми дослідили, що вчити таблицю набагато цікавіше у формі гри.
Ми вирішили виступити перед другокласниками, які розпочнуть вивчати таблицю з усним журналом «Таблиця множення – це цікаво!».
Дослідники математичних ігор
таблиці множення числа 2
таблиці множення числа 3
таблиці множення числа 5