20 травня о 18:00Вебінар: Формування комунікативних навичок у дітей шкільного віку

Навчальний проект «Шукачі скарбів» (корисні копалини рідного краю «Рівненщини»).

Про матеріал
Ознайомити учнів із видобуванням корисних копалин у Рівненській області; формувати дослідницькі уміння і здатність спостерігати за об’єктами та явищами живої та неживої природи природи, способи на-вчально-пізнавальної діяльності учнів, мисленнєві дії та операції шля-хом аналізу, порівняння, узагальнення й класифікацій природних об’єктів; вироблення уміння розкривати причиново-наслідкові зв’язки у природі; виховувати елементарне наукове світосприймання, інтерес до вивчення природознавства, бережливе ставлення до корисних копа-лин.
Перегляд файлу

3 клас

 

Навчальний проект

«Шукачі скарбів» (корисні копалини рідного краю «Рівненщини»).


Мета: ознайомити учнів із видобуванням корисних копалин у Рівненській області; формувати дослідницькі уміння і здатність спостерігати за об’єктами та явищами живої та неживої природи природи, способи навчально-пізнавальної діяльності учнів, мисленнєві дії та операції шляхом аналізу, порівняння, узагальнення й класифікацій природних об’єктів; вироблення уміння розкривати причиново-наслідкові зв’язки у природі; виховувати елементарне наукове світосприймання, інтерес до вивчення природознавства, бережливе ставлення до корисних копалин.


Обладнання: колекції зразків корисних копалин, індивідуальні картки з таблицями для заповнення, відео-презентація «Геолог», емблеми геологів, макет телевізора.


Хід уроку


1. Організація класу.

  1. Повідомлення теми і мети уроку.
    – Діти, а щоб дізнатися, як називається наш урок, вам треба ЗАКРЕСЛИТИ зайві букви (Е і И) і прочитати тему нашого уроку.
    ЕШИУИКАИЧІИСКЕАРИБІВЕ
    – Так, молодці! Тема нашого уроку «Шукачі скарбів».
    – А хто з вас знає, які скарби ми з вами будемо шукати? (корисні копалини).
    – Давайте пригадаємо, що таке корисні копалини?
    – Так, сьогодні ми шукатимемо не будь-які корисні копалини, а саме ті, що видобуваються на Рівненщині. А ще на нашому уроці ми з вами створимо навчальний проект – саморобну книгу «Скарби рідного караю».
  2. Актуалізація опорних знань.
  3. Вступне слово вчителя.


– З давніх – давен людина навчилася використовувати різноманітні багатства, які лежать на поверхні землі, або в її надрах, будуючи шахти, утворюючи кар’єри, пробурюючи свердловини. Які ж це багатства?
– Граніт, глина, пісок, торф, вапняк, сіль, крейда, нафта, кам’яне вугілля – це все корисні копалини. Їх добувають з надр землі для багатьох видів промисловості, народного господарства. Але перш ніж добувати,              їх              треба знайти.
– Скажіть, а як називається професія людей, які займаються пошуками корисних копалин ? (геологи). Їм доводиться перепливати бурхливі ріки, підніматися високо в гори, ходити по болотах, пробиратися невідомими стежками, в мороз і спеку жити               в              палатках.
–Перегляд відео  про геологів.
3.2. А хто з вас знає, які корисні копалини видобувають саме в Рівненській              області?
3.3. Давайте ввімкнемо «телевізор» і послухаємо невелику телепередачу про Рівненську область та її багатства. (слухаємо повідомлення «диктора»                            телебачення)
5. Основна частина уроку.
Діти, ви готові піти на пошук скарбів рідного краю? Тож, вирушаймо! (під веселу пісеньку учні йдуть за вчителем і зупиняються, знаходячи різні корисні копалини в класі.)

  1.                  Крейда (Яку корисну копалину ми знайшли? Чи є у нас геолог, який може нам розповісти докладніше про цю корисну копалину?)
  2.                  Пісок (розповідь  учня).
  3. Глина (розповідь учня).
  4.                  Торф (розповідь учня). Рокитнівський
  5.                  Гранітів (розповідь учня). (Рокитнівський, Березнівський, Корецький та інші райони
  6.                  Базальту (розповідь учня). Костопільский, Володимирецький р-ни
  7.                  Вапняки (розповідь учня).
  8.                  Камінь (розповідь учня).
  9.                  Мідь (розповідь учня).
  10.             Болотні залізні руди (розповідь учня).
  11.             Вугілля (розповідь учня).
  12.             Бурштин (розповідь учня). Рокитнівський, Сарненський, Дубровицький,              Володимирецький              райони
    Дякую всім геологам, які підготували для нас цікаві розповіді про скарби рідного краю. Із ваших доповідей ми складемо книгу «Скарби рідного краю». А поки я буду вклеювати сторінки, на вас чекає ще одне цікаве випробування: кожен з вас отримає зразок корисної копалини, яку ви уважно роздивитеся і запишете результати спостережень у              таблицю.
    5. Закріплення знань учнів.
    5.1. Заповнення таблиці
    Назва корисної копалини
    Стан (твердий, рідкий чи газоподібний)
    Колір
    Запах  чи відсутній)
    Для чого використовується

Фізкультхвилинка
5.2. Гра «Впізнай корисну копалину»
 Діти, а ви любите грати?
 Тож давайте перевіримо.
– Я вам буду казати ознаки корисної копалини, а ви повинні її вгадати.              Тож              почнемо.
1) Грію взимку я будови, з мене паливо чудове, я потрібен для тепла, з мене зроблені до речі, і такі корисні речі, як пластмаса, гума, фарба, ліки,              спирт,              бензин,              смола.
(Кам’яне вугілля.)
2) Камінь, я гірська порода, я також дитя природи, я зернистий і твердий, я матеріал міцний. Можна пам’ятник зробити, коли треба – роздробити, я не мармур, не магніт, а такий собі…(Граніт)
3) Це відомо для дитини: глечики моя родина. (Глина)
4) Хочеш побудувати дитячий садок, використовуй у розчині.(Пісок)
5) Коли  зламаєш руку ті,
Спасе він завжди від біди.
І хоч у тебе настрій скис.
В лікарні вдягнуть швидко…(Гіпс).
6) Один їз вапняків, який використовується в будівництві. А також необхідний у школі. Білий, крихкий. Залишає слід на дошці. (Крейда).

6. Підсумок уроку.
– Багата в нас природа, неповторна її краса. Щоб вона приносила нам радість, щоб багатства її множилося для майбутніх поколінь, треба оберігати її, дбати про неї. Все, що є в нашій країні: багаті надра корисних копалин, рослинний і тваринний світ, гори і вода, і кожен з нас від дитини до людини похилого віку відповідає за його збереження              і              розумне              використання.
– На Землі, у домі вселюдському –
Протиріч і негараздів тьма.
Будьте, люди, обережні в ньому!
Іншої домівки в нас нема!

 

docx
Додано
17 квітня
Переглядів
61
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку