НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЕКТ «ВНУТРІШНЯ ТОРГІВЛЯ НА УКРАЇНСЬКИХ ЗЕМЛЯХ В ІІ ПОЛОВИНІ ХІХ СТОЛІТТІ».

Про матеріал

Даний проект розрахований на учнів 9 класу і є прикладом апробації такої компетентності або наскрізної лінії як "підприємливість та фінансова грамотність" при вивченні курсу історія України через організацію проектної і дослідницької технології навчання під час проведення уроку.

Перегляд файлу

Рубленко Владислав Миколайович,

вчитель історії комунального закладу

«Маріупольська загальноосвітня школа

І-ІІІ ступенів № 19 Маріупольської міської ради

Донецької області» 

 

ТЕМА ПРОЕКТУ «ВНУТРІШНЯ ТОРГІВЛЯ НА УКРАЇНСЬКИХ ЗЕМЛЯХ                             В ІІ ПОЛОВИНІ ХІХ СТОЛІТТІ».

 

Проект є:

за характером домінантної діяльності – пошуково-дослідницький;

за предметно-змістовою галуззю – міжпредметний;

за характером контактів – серед учнів класу;

за кількістю учасників – груповий;

за тривалістю – короткий (1 тиждень).

Вікова категорія учасників проекту: учні 9-го класу.

 

І. Організаційний етап

Учні об’єднуються в групи із врахуванням  здібностей учнів та також особистих побажань для дослідження запропонованих питань.

ІІ. Пошуковий етап

Визначення теми проекту:  Внутрішня торгівля на українських землях в ІІ половині ХІХ ст.

Пошук проблеми: «Розвиток внутрішньої торгівлі ІІ половини ХІХ ст. залежав від: індивідуальної ініціативності простого пересічного жителя чи підприємницького ризику простого пересічного жителя?».

Аналіз проблеми: актуальність проекту визначається тим, що на прикладі історичних подій та явищ в учнів можна сформувати таку важливу в ХХІ ст. наскрізну лінію як «підприємливість та фінансова грамотність».

Мета проекту: знайти і дослідити інформацію з різних джерел про внутрішню торгівлю на українських землях в ІІ половині ХІХ ст.; розвивати в учнів дев’ятого класу вміння та навички працювати в команді у мережі Інтернет з різними джерелами інформації, оформлювати матеріали проекту у формі електронної газети, публічного захисту.  

Методи дослідження: пошуковий та дослідницький.

 

Завдання для всіх груп – Уявіть, що Ви простий сільський житель села Суботів Чигиринського повіту Київської губернії ІІ половини ХІХ ст. і головним Вашим заняттям є внутрішня торгівля. Визначте критерії, які вплинули б на Вас для здійснення поїздки до певного населеного пункту з метою аби провести торгівлю на вигідних умовах для Вас як підприємця-фінансиста?    

 

Критерії для виконання завдань:

1. Відстань у км. від одного до іншого населеного пунктів та назад;

2. Час, який потрібно для переміщення від одного населеного пункту до іншого та назад;

3. Фінансові витрати, які потрібно для переміщення від одного населеного пункту до іншого та назад (власний транспорт у формі тяглової сили; оренда транспорту у формі тяглової сили; сплата за поїздку разом з односельчанином; переїзд разом із чумаками; плавання                      р. Дніпро до населеного пункту, де здійснювалася торгівля);

4. Види товарів, які везуться на продаж;

5. Кількість товарів, яка везеться на продаж;

6. Ціна на товари, які везуться на продаж;

7. Фінансові покриття витрат на перевезення товарів для продажу від одного населеного пункту до іншого та назад;

8. Купівля товарів на продаж, на які є попит у вашому населеному пункті;

9. Продаж товарів  за межами того населеного пункту куди Ви везли у випадку відсутності попиту або конкуренції;

10. Продаж товарів за такими ж або підвищеними цінами на шляху руху від одного населеного пункту до іншого.  

1-ша група: «Торгівля в Києві»;

2-га група «Торгівля у Львові»;

3-тя група «Торгівля в Харкові»;

4-та група «Торгівля в Одесі»;

5-та група «Торгівля в Херсоні»;

6-та група «Торгівля в Миколаєві»;

7-ма група «Торгівля в Бердянську»;

8-ма група «Торгівля в Маріуполі».  

 

ІІІ. Аналітичний етап

Групи здійснюють аналіз вхідної інформації з поставленої проблеми.

Визначають способи досягнення цілі проекту.

Розробляють алгоритм і покроково планують роботу над проектом.

Надання вчителем консультацій групам.
 

ІV. Практичний етап:

Виконання запланованих кроків.

Створення кінцевого продукту проекту у формі електронної газети.

 Надання вчителем консультацій групам.
 

V. Презентаційний етап:

Проведення презентації у формі «захисту проекту» під час уроку історії України в 9 класі.
 

VІ. Контрольний етап:

Аналіз результатів, коригування та оцінка якості проекту як самою групою, так й іншими групами та вчителем.

 

 

doc
Додано
7 березня 2018
Переглядів
745
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку