Навчальний проект ЄВРАЗІЯ — НАЙБІЛЬШИЙ МАТЕРИК

Про матеріал

Навчальний проект "Євразія - найбільший материк". Матеріал готується разом з дітьми протягом двох тижнів. Також готується презинтація.

Перегляд файлу

 Навчальний проект  ЄВРАЗІЯ — НАЙБІЛЬШИЙ МАТЕРИК

Мета: формувати компетентності: ключаві (уміння вчитися – самостійність у розв’язанні пізнавальних завдань; інформаційно – комунікаційна – добре володіти усним мовленням;  громадянська – знання й дотримання прав та обов’язків учнів );  та предметні (ознайомити учнів з особливостями природи Євразії; розвивати просторову уяву, вміння працювати з картою; вчити складати комп’ютерні презентації, розповіді про природу материків і океанів, виступати перед класом з підготовленою інформацією; виховувати пізнавальний інтерес.

 

Тип уроку: вивчення нового матеріалу (урок – проект).

Обладнання: комп’ютерна презентація, карта України, фотографії з екологічної проблеми , відеоролик інтерв’ю, зошит, підручник.

Хід уроку

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Нумо, діти, підведіться!

Всі приємно посміхніться.

Пролунав уже дзвінок,

Починаємо урок!

 

  • До нас завітали гості, поверніться і привітайтесь до них посмішкою. Сідайте.
  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 
  1. Хвилинка  «Календаря  природи»

-           Зараз давайте згадаємо якою була температура повітря протягом тижня?

-           Як вона змінювалася – ставала вищою чи нижчою?

-           Яким був стан неба?

-           Чи спостерігалися протягом тижня опади? У якому вигляді?

-           Опишіть погоду сьогоднішнього дня?

-           Занотуйте свої спостереження в зошит.

 

2. Гра «Так чи ні?»

- А зараз перевіримо, як ви запам’ятали попередній матеріал. Для цього пограємо в гру «Так чи ні». На ваших партах лежать червоне і зелене коло. Червоний означає ні, а зелений  так.  Я зачитую твердження, а ви визначаєте вірне воно чи ні. Приготувалися.

  • Великі простори води, що вкривають земну поверхню, називають океанами. Так чи ні?
  • Світовий океан складається з шести океанів. Так чи ні?
  • На Землі є чотири материки. Так чи ні?
  • Більшу частину Землі займають материки. Так чи ні?
  • Найбільший — Тихий океан. Так чи ні?
  • Найменший — Північний Льодовитий океан. Так чи ні?
  • Зображення частин глобуса на карті називають картою півкуль. Так чи ні?
  • Молодці.

 

  1. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

1. Епіграф уроку. (Влучний вислів) Аналіз змісту.

Я зірвав квітку – і вона загинула,

Я спіймав метелика

І він помер у мене на долоні,

І тоді я зрозумів,

Що торкнутися краси

Можна тільки серцем.

  • Як ви розумієте даний епіграф.

— Сьогодні на уроці ми дізнаєтеся про особливості природи Євразії та спробуємо серцем торкнутися її краси.

ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.  Вступне слово вчителя

-      Сьогодні у нас не зовсім звичайний урок і готувалися до нього по особливому. Нові знання  ви  здобували самостійно. Ви працювали в групах. Кожна з яких отримала завдання. Всі здобуті знання ви продемонструєте на уроці. Кожна група свою роботу оформила у вигляді проектів. Всі проекти  різні і за формою і за змістом. Зараз ви продемонструєте свою роботу. Будьте дуже уважними. Запам’ятовуйте, що вам розкажуть і покажуть ваші однокласники.

 

2. Презентація учнівських робіт.

- Перша група  «Знавці»  (про материк загальні відомості)(ПРЕЗЕНТАЦІЯ) (СЛ. № 2)

     — Євразія — найбільший материк. Він складає понад третину всієї суші Землі. Євразія повністю розташовується в північній півкулі. Євразію умовно ділять на дві частини — Європа та Азія. Межа між Європою та Азією проходить по хребту Уральських гір, далі — по річці Урал, що впадає в Каспійське море, і потім — по хребту Кавказьких гір.  (Робота з картою)

     -  Ви вже знаєте, що в Євразії розрізняють дві частини світу – Європу й Азію. Назва Європа походить від фінікійського слова: „ереб” – захід, а Азія – від ассірійського слова „асу” – схід. Уявлення про них як різні частини світу склалося в давнину, значно раніше, ніж люди дізналися про істинні розміри всього материка. Тому такий поділ є не географічним, а лише історичним.

     - Євразія – це материк, на якому ми живемо.  Це єдиний материк, який омивають усі чотири океани Землі. Значна її протяжність з півночі на південь (на 8 500 км) обумовила розміщення в усіх географічних поясах Північної півкулі. Ще більшою є протяжність із заходу на схід – на 16 000 км. Це спричиняє надзвичайну різноманітність природних умов. 

    - Євразія лежить в межах всіх кліматичних поясів північної півкулі: від арктичного на півночі до екваторіального на південному-сході. Найбільші площі займає на материку помірний кліматичний пояс.

   - У зв'язку з величезною протяжністю Євразії із заходу на схід, спостерігаються великі відмінності у кліматі від узбережжя вглиб материка. Тому в межах помірного та субтропічного поясів виділяються кліматичні області, які відрізняються кількістю опадів, сезонністю їх розподілу та річними амплітудами коливань температур.

 

  • Перша група чудово впоралася із завданням. 

 

Фізкультхвилинка

 

  • Друга група «Дослідники», які розкажуть нам про різноманітний природній світ Євразії. 

Друга група «Дослідники» (Пирода материка)

    -Звернемося до карти. Велика частина на карті Євразії забарвлена в темний коричневий колір. Тут знаходиться найбільша у світі гірська система і найвища вершина світу — гора Еверест (або Джомолунгма) заввишки 8 км 848 м. (Сл.№ 3) Тут безліч сяючих білизною льодовиків, танення яких живить річки, що стікають з гір.

   — Євразія багата на річки й озера. Найдовша річка материка — Янцзи або «Блакитна річка.»  (Сл. № 4)  Вона третя за величиною в світі, що протікає на території Китаю. Її довжина понад 6000 км, а  ширина в деяких місцях досягає 2.5 км. Води Янцзи до кінця не замерзають навіть взимку, за винятком невеликих спокійних ділянок у верхівях.

   - У Євразії знаходиться Байкал — найглибше озеро світу. (Сл. № 5)  Байка́л — озеро в Росії, розкинулося у горах південної частини Східного Сибіру. Це найглибше прісноводне озеро на Землі, розташоване на висоті 456 м над рівнем моря. В нього впадає 336 річок і струмків, але це число враховує лише постійні притоки. Озеро лежить у своєрідній улоговині, з усіх боків оточеній гірськими хребтами. Воно  щорічно замерзає що дає змогу пересуватися людям і транспорту.

- Найменше море — Мармурове. (Сл. № 6)   Море витягнуте в широтному напрямку,  довжина його становить 280 км, найбільша ширина - 80 км. Море не замерзає,  взимку температура води на поверхні 9 ° C, влітку до 29 ° C. 

- Наймілкіше море — Азовське. (Сл. № 7)  Внаслідок мілководності та невеликих розмірів Азовського моря відбувається відносно швидке нагрівання і охолодження всієї маси води, а також перемішування її на всю глибину, що зумовлює вирівнювання температури і солоності. 

  -Араві́йський піво́стрів — найбільший півострів Азії, між Червоним і Аравійським морем та Перською затокою; близько 3 млн км². (Сл. № 8)

  - Озеро Каспійське завдяки своїм розмірам отримало «титул» моря, Каспій розташувався на стику Європи й Азії.  (Сл. № 9) Історія Каспійського моря сягає корінням у сиву давнину і налічує мільйони років. Сьогодні найбільше озеро у світі приваблює тисячі туристів з усього світу своїми дійсно чарівними заповідними краями.

 

 

   -Молодці. Дуже гарна і змістовна інформація.  Зараз нам свою роботу продемонстує третя група «Українознавці».

Третя група  «Українознавці»

Різні в світі є країни,

різні люди є на світі.

Різні гори, полонини,

різні трави, різні квіти…

Є з усіх одна країна

найрідніша нам усім.

То - прекрасна Україна,

нашого народу дім. 

   (Робота з картою).

   - Наша країна Україна знаходиться також на материку Євразія, у Європейській частинні. Нині площа України становить 603 тис. кв. км. За площею Україна найбільша серед країн Західної Європи.

   - Столиця України місто Київ.  Україна межує з Росією, Білорусією, Польщею, Словаччиною, Угорщиною, Румунією, Молдовою.

  - На півдні України кордон йде Чорним та Азовським морями. Наша країна багата річками. Їх налічується близько 70 тисяч. Найбільшими річками країни є Дніпро, Дністер, Південний Буг, Сіверський Донець, Дунай.

 -  Гори знаходяться тільки на заході Карпати та на півдні Кримські.

   Україна – самостійна, незалежна держава. 

   -Наше місто знаходиться на територія України. Сучасну назву Кропивницький місто отримало 14 липня 2016 року на честь українського письменника і драматурга М. Л. Кропивницького. Кiровоградська область розташована в центрi України, мiж рiчками Днiпром та Пiвденним Бугом.

  -  Територiя областi складає 24,6 тис.кв.км. 

   Кiровоградська область нараховує 23 адмiнiстративних райони, з них 2 райони - у місті, а також  12 мiст, з яких 4 - обласного пiдпорядкування, 26 селищ мiського типу, 1021 сiльський населений пункт. 

Кiровоград є адмiнiстративним, промисловим та культурним центром областi.

-Молодці.  Четверта група «Екологи». Давайте послухаємо їх інформацію.

Четверта група «Екологи»  (Фотографії)

   - Про екологічну ситуацію на землі можна говорити дуже довго. Але навіщо говорити про країни в яких ми навіть не були. Якщо  в Україні  стан навколишнього середовища є критичним, тому що воно дуже забруднене. Це накладає відбиток не тільки на тваринний та рослинний світ, а й на людину, яка є частиною природи. За тривалістю життя населення Україна посідає 52 місце у світі.


  - Давайте поглянемо на фото. Що ж ми бачимо? А висновки про побачене кожен для себе зробить самостійно адже тут і так все зрозуміло. Але постає питання: -« Що ж робити?», «Як допомогти?».

 

Давайте боротись за чистоту природи.
Планеті не будем наносити шкоди.
Посадимо ліс і гайочки зелені,
Сади і діброви — планети легені!

 

Очистимо струмки і будуть жити ріки,
Бо із малих струмків течуть річки великі.
Вода — де є життя, без неї не прожити.
Вже час прийшов для нас — природі послужити!

 

Назавжди запам'ятай —
Бережи свій рідний край!
Це твоя земля, країна,
Край батьківський — Батьківщина!
 

 

П’ята група Журналісти

-Наші журналісти також спробували знайти рішення проблеми. Вони взяли інтерв’ю в перехожих людей нашого району. Поставивши їм питання: «Що потрібно зробити, щоб відновити нашу екологію»? Давайте поглянемо на їх відповіді.  « Інтерв’ю»

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1. Робота з зошитом та книгою.

2. Гра «П’ять речень»

Учні в п’яти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання.

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

  1. Опитування.

— Скільки є материків на Землі?.

— Який материк складається з двох частин?

— З яких частин складається материк Євразія?

— У якій півкулі він знаходиться?

— На якому материку знаходиться наша країна?

— Які великі водойми є в Євразії?

  1. Оцінення. 

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підручник (с. 55–57).

Відшукати цікаві факти про особливості природи Євразії.

 

Завантаження...
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Vashchuk Myroslava
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
5 липня 2018
Переглядів
15949
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку