Навчальний проект "Жива і нежива природа навколо нас" для учнів 5 класу по природознавству. Розроблений згідно чинної програми по природознавству.
Мета проекту: виявити тіла живої та неживої природи у найближчому оточенні. Містить завдання, малюнки до них.
Навчальний проект «Жива і нежива природа навколо нас»
Мета. Виявити тіла живої та неживої природи у найближчому оточенні.
Природа – усе, що оточує людину і виникло без її втручання. (Але через те, що людина втручається в природу, природа зазнає навіть катастрофічних змін і стає іншою).
Жива природа – тіла (організми), які здатні до розмноження.
Нежива природа – тіла, які нездатні розмножуватися.
Тіло – окремий предмет у просторі.
Об’єкт – предмет пізнання, який нас цікавить.
Завдання на сторінці 23 підручника.
3. Таблиця
Жива природа |
Нежива природа |
Тварини (назва, загальна кількість усіх) |
Природні об’єкти (назва, загальна кількість усіх) |
Рослини (назва, загальна кількість усіх) |
Штучні об’єкти (назва, загальна кількість усіх) |
Складіть діаграму за зразком
Додаткові завдання:
Завдання 1. Накресліть таблицю з двома колонками, запишіть в заголовки колонок Жива природа та Нежива природа, а нижче в кожну колонку запишіть відповідно назви тіл живої і неживої природи з переліку тіл природи: орел, ромашка, камінь, бактерія, ящірка, планета, град, метеорит, печериця, комар, граніт, крейда.
2. Розв'язування логічних завдань «Що зайве? Чому?» • Небо, Місяць, вода, зорі, пісок, карта.
• Дуб, камінь, Сонце, повітря.
• Вітер, річка, білка, веселка, дощ.
• Вовк, лисиця, лікар, чашка, комар.
— Якою буває природа? (Живою і неживою)
— Назвіть ознаки живої та неживої природи.
— Як взаємопов’язані жива і нежива природа?
1. Гра «Що зайве?»
— Розгляньте малюнки. Який малюнок «зайвий»? Чому?