Підсумкова самостійна робота по темі "Тіла, речовини навколо нас" для опитування учнів 5 класу. Розроблена згідно чинної програми. Містить чотири рівня завдань по з бали кожен. загальна оцінка 12.
1. Укажіть, до якої групи належать повітря, нафта, молоко, морська вода: а) чисті речовини; б) штучні суміші; в) природні суміші; г) органічні речовини.
2. Зазначте, що є сумішшю: а) вода; б) сахароза; в) компот; г) кисень.
3. Яка суміш повністю проходитиме через пори паперового фільтра?
а) піску і води; б) крейди і води; в) кухонної солі і води; г) залізних ошурок і води.
4. Укажіть як називається взаємне поширення частинок однієї речовини між частинками іншої: а) агрегатний стан; б) дифузія; в) випаровування; г) експеримент.
5. Зазначте, яка речовина утворена з атомів одного хімічного елемента:
а) вода; б) метан; в) кисень; г) цукор.
6. Укажіть, якими речовинами є: вода, цукор, кухонна сіль. А) простими; б) складними; в) органічними. 2 -й рівень. Позначте всі правильні відповіді.
1. Зазначте, що є чистою речовиною: а) молоко; б) газована вода; в) озон; г) водень.
2. Укажіть, що таке: колір, блиск, запах, прозорість:
а) характеристика тіл; б) явища природи; в) фізичні властивості; г) хімічні властивості. 3. Укажіть, яким способом можна розділити суміш води й олії: а) магнітом;
б) відстоюванням; в) випарюванням; г) фільтруванням.
4. Які речовини прийнято називати органічними? Яких речовин – органічних чи неорганічних – у природі більше?
5. Яку суміш можна розділити випарюванням: а) піску і залізних ошурків; б) води і питної соди?
6. Виберіть із переліку слова, що позначають тіла: стіл, скло, залізо, пенал, ручка, пластик, золото, каблучка, телевізор, алюміній, граніт, пам’ятник.
1. А) твердий стан 1) нафта
Б) рідкий стан 2) повітря
В) газуватий 3) граніт
4) йогурт
2.Установіть відповідність між символами хімічних елементів та їх вимовою:
А) Н 1) це
Б) С 2) о
В) О 3) ен
4) аш
3. Розділіть речовини на прості і складні: кисень, озон, метан, цукор, сіль, вода, золото, залізо, водень, глюкоза.
1. Порівняй суміші і чисті речовини.
2. Назви відомі Тобі органічні речовини та наведи приклади тіл, до складу яких вони можуть входити.
1. Укажіть, до якої групи належать бензин, фарба, майонез, пральний порошок: а) чисті речовини; б) штучні суміші; в) природні суміші; г) неорганічні речовини.
2. Зазначте, що є чистою речовиною: а) молоко;б) чай; в) азот;
г) природний газ.
3. Як називається процес розділення сумішей за допомогою нагрівання?
а) фільтрування; б) відстоювання; в) дифузія; г) випарювання.
4. Що таке характеристики тіл? Що до них належить?
5. Зазначте, яка речовина утворена з атомів одного хімічного елемента:
а) вода; б) сіль; в) водень; г) сода.
6. Вибери органічну речовину із переліку речовин: а) сіль, сода, вуглекислий газ, білок, мармур.
2 -й рівень. Позначте всі правильні відповіді.
1. Виберіть із переліку слова, що позначають тіла: стілець, папір, залізо, книжка, лінійка, пластик, срібло, телефон, алюміній, фарфор, ваза.
2. Зазначте, що є чистою речовиною: а) кефір; б) газована вода; в) кисень; г) водень. 3. Які речовини прийнято називати неорганічними? Яких речовин – органічних чи неорганічних – у природі більше?
4. Укажіть, яким способом можна розділити суміш залізних і деревних ошурок:
а) відстоюванням; б) фільтруванням; в) випарюванням; г) магнітом.
5. У переліку: автомобіль, електрична лампа, басейн, м’яч зазначено:
а) тіла живої природи; б) тіла неживої природи; в) рукотворні або штучні тіла; г) вимірювальні прилади.
6. Зазначте, що є спільного у футбольного та тенісного м’ячів: а) форма; б) розміри; в) об’єм; г) маса.
3- й рівень. Установіть відповідність 1.Установіть відповідність між назвами і символами хімічних елементів:
А) Оксиген 1) N
Б) Гідроген 2) С
В) Карбон 3) О
4) Н
2. А) твердий стан 1) вода
Б) рідкий стан 2) кисень
В) газуватий 3) залізо
4) сметана
3. Розділіть речовини на прості і складні: алюміній, озон, метан, гідроген йодид, сода, вода, золото, залізо, водень, сірка.
4- й рівень
1. Порівняй прості і складні речовини.
2. Назви відомі Тобі неорганічні речовини та наведи приклади тіл, до складу яких вони можуть входити.