Навчально-дослідницький проект "Завітала осінь у наш рідний край"

Про матеріал
Інтегрований урок: природознавство, літ.чит., основи здоров'я. Тип проекту: міжпредметний, довготривалий.
Перегляд файлу

Бориславська ЗОШ І-ІІІ ступенів №8

 

 

 

 

НАВЧАЛЬНО-ДОСЛІДНИЦЬКИЙ ПРОЕКТ

«ЗАВІТАЛА ОСІНЬ У НАШ РІДНИЙ КРАЙ»

DSCN0229.JPG

 

Підготувала і провела

вчитель 4-А класу

Мойшевич С.В.

 

 

Борислав-2013

Тип проекту: міжпредметний, довготривалий.

Об’єкт пізнання: ми пізнаємо через: Українське читання, Я і Україна, Основи здоров’я.

Нас цікавлять теми:

* Осінні місяці. Зміни в природі.

* Осінні прислів’я та прикмети.

* Дерева в шкільному саду.

* Покинуті гнізда.

* Екологія.

* Корисна їжа.

* Поетична хвилинка.

Провідні проблеми:

  • Формування позитивного досвіду взаємодії дитини з навколишнім світом.
  • Відстеження змін, який відбувається у природі з приходом осені.

Спосіб розв’язання проблеми: вивчення віршованих і прозових творів, організація екскурсій, спостереження за природою, збирання інформації (прислів’я, приказки, народні прикмети осіннього циклу, цікавинки в природі, фотографування).

Етапи роботи над проектом

І етап. Старт.

Випробування на готовність.

Розпочали роботу , щоб більше дізнатись все про пору року.

ІІ етап. Планування.

Разом з дітьми обговорили, над якими саме питаннями будемо працювати, спланували  дії учнів, обрали форми і методи роботи, визначили засоби представлення інформації.

Форми та методи роботи над проектом:

  • Спостереження за живою і не живою природою;
  • Проведення досліджень;
  • Робота з інформацією;
  • Консультативна робота;
  • Створення кольорових фотографій.

Створення штабу розвідки і отримання завдань.

І група. «Метеорологи». Спостерігати за погодою і вчитися передбачати її за місцевими ознаками.

ІІ група. «Дослідники». Дослідити, як змінюється температура води в річці.

ІІІ група. «Інформатори». Знайти цікаву інформацію із життя природи.

ІV група. «Етнографи». Зібрати прислів’я і приказки про осінь.

V група. «Екологи». Спостерігати за екологічним середовищем краю.  

VІ група. «Літературознавці». Дослідити поетичну осінь.

VІІ група. «Дієтолог». Пояснити про їжу, корисну для здоров’я.

ІІІ етап. Реалізація проекту.

Розвідка на місцевості.

Збирання інформації.

Виготовлення освітнього продукту.

ІV етап. Захист проекту.

V етап. Організація класу.

VІ етап. Мотивація навчальної діяльності.

Журливо музика заграла,

І закружляло у вальсі листя.

В країну осінь завітала,

Красива, сонячна, барвиста.

VІІ етап. Повідомлення теми і мети.

 - Поговоримо про осінь. Чому саме про неї?

(Відповіді учнів)

VIII етап. Презентація проекту.

 

 

 

 

 

 

 

Слайд «Учасники»

DSCN0236.JPG

Метеорологи і дослідники дають інформацію про осінні місяці.

Слайд «Осінні місяці»

1346997727_1284624846_klim_osen.jpg

 

Осінні прислів’я та прикмети.

  • Як вересніє , то дощик сіє.
  • Плаче жовтень холодними слізьми.
  • Іде листопад, застеля килими.
  • Багато жолудів на дубі – на теплу зиму.
  • Грім у жовтні – на малосніжну зиму.
  • Поява комарів у листопаді – обіцяє м’яку зиму.

Дерева у шкільному саду.

Слайд «Дерева»

DSCN0218.JPGDSCN0203.JPG

 

Інформатори, дослідники, етнографи дають інформацію про дерева.

Покинуті гнізда.

Дослідник.

Відлетіли гуси і лелеки

У краї заморськії, далекі.

Осінь тиха, осінь золотава.

Заховалась мовчки на галявині.

Багато птахів покинули свої гнізда і відлетіли у теплі краї.

Слайд «Покинуті гнізда»

05b956.jpg

 

Еколог.

Ми дослідили, що в нашій річці вода стала холоднішою, бо прийшла осінь. Наша річка ніби промовляє до нас: «Любіть мене такою, якою я є, не чиніть зла, не забруднюйте мене ! Вода – символ сили, здоров’я, чистоти».

Восени люди спалюють сміття, опале листя, цим самим вони забруднюють повітря, яке шкідливе для здоров’я.

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд «Екологія»

 

limnycia-jesien.jpg

 

DSCN0333.JPG

 

 

Дієтолог.

Осінь подарувала нам дуже багато овочів та фруктів. Всі вони корисні для нашого здоров’я, але найбільше корисних і поживних вітамінів та мікроелементів міститься в гарбузі.

Слайд «Корисна їжа»

371319.jpg

DSCN0398.JPG

 

 

Поетична хвилинка.

У вирій літечко побігло,

В садах, в городах все… (достигло).

Зібрали люди урожай,

Щоб мати в хаті … (коровай)

Бо й хліб,й до хліба треба мати,

Щоб ситно… (перезимувати)

В коморі повно щоб було,

А в хаті спокій і … (тепло)

Пташки покинули гніздечка,

Знялись в теплесенькі… (містечка)

Всі у вирій полетіли,

Ліси й садочки… (пожовтіли)

Поменшав день, в небі тиша

І прохолодно нічка…(дише)

І непривабливо довкола,

Бо вся земля і мокра,й …(гола)

А вітер знову повіває

З дерев пожовклий лист… (знімає)

І стане сумно на дворі

Це пізня осінь …(на порі)

Учень

Світ прекрасний навколо тебе:

І сонце ясне, і синє небо,

Птахи і звірі, гори і ріки –

Нехай він буде таким навіки!

Нехай людина добро приносить –

Бо світ навколо любові просить.

 

 

1

 

docx
Додано
11 березня 2019
Переглядів
664
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку