Глибоцька загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів
г. і. котул
Використання мультимедійних комп’ютерних презентацій
на уроках англійської мови
Навчально-методичний посібник
Глибоке
2019
Зміст
Застосування мультимедійних презентацій на уроках іноземної мови |
4 |
Особливості використання мультимедійних презентацій на різних етапах вивчення іноземної мови………………………………………. |
7 |
Список використаної літератури …………………………………….. |
13 |
ДОДАТКИ |
|
Додаток 1. Конспект уроку для учнів 1 класу “Funny animals” |
14 |
Додаток 2. Презентація до уроку для учнів 1 класу “Funny animals” |
18 |
Додаток 3. Презентація з граматики “Present Perfect”……………… |
21 |
Додаток 4. Конспект уроку для учнів 5 класу “Famous places in Great Britain”………………………………………………………………….. |
24 |
Додаток 5. Презентація до уроку для учнів 5 класу “Famous places in Great Britain” …………………………………………………………… |
28 |
Додаток 6. Конспект уроку для учнів 6 класу “Different ways of travelling: pros and cons” ………………………………………………. |
30 |
Додаток 7. Презентація до уроку для учнів 6 класу “Different ways of travelling: pros and cons” ………………………………………………. |
34 |
Додаток 8. Презентація науково-дослідницької роботи МАН…….. |
36 |
Додаток 9. Конспект уроку для учнів 9 класу “Natural wonders of Great Britain” …………………………………………………………… |
39 |
Додаток 10. Презентація до уроку для учнів 9 класу “Natural wonders of Great Britain” ……………………………………………… |
45 |
Нові інформаційно-комп’ютерні технології мають величезний діапазон можливостей для вдосконалення навчального процесу та системи освіти в цілому. Одним з дидактичних засобів, які володіють значним потенціалом, є засоби мультимедіа. Можна вважати, що всі педагогічні технології є інформаційними, через те, що навчально-виховний процес завжди супроводжується обміном інформацією між педагогом і учнем. Але в сучасному розумінні інформаційні або інформаційно-комп’ютерні технології навчання – це педагогічні технології, що використовують спеціальні способи, програмні та технічні засоби (кіно, аудіо- та відеозасоби, комп'ютери, телекомунікаційні засоби) для роботи з інформацією.
Застосування графічних ілюстрацій у навчальних комп’ютерних системах дозволяють на новому рівні передавати інформацію учням і покращувати її розуміння. Навчальні програмні продукти, що використовують графіку, сприяють розвитку таких важливих якостей, як інтуїція, образне мислення.
Володіючи такою можливістю, як інтерактивність, комп’ютерні засоби дозволяють ефективно адаптувати навчальний матеріал під особливості учнів. Посилення інтерактивності призводить до більш інтенсивної участі в процесі навчання самого учня, що сприяє підвищенню ефективності сприйняття та запам’ятовування навчального матеріалу.
На сучасному етапі розвитку мовної освіти є актуальним питання визначення ролі мультимедійних засобів на уроках іноземної мови в підвищенні пізнавальної активності учнів.
Як показує практика, володіючи елементарною комп’ютерною грамотністю, вчитель здатний створювати оригінальні навчальні матеріали, які захоплюють, мотивують і націлюють учнів на успішні результати.
Застосування мультимедійних презентацій на уроках іноземної мови
Основною метою навчання іноземних мов у середній школі є формування і розвиток комунікативної культури школярів, формування практичних навичок володіння мовою. Завдання вчителя полягає у тому, щоб створити умови для практичного оволодіння іноземною мовою, вибрати такі методи навчання, які б дозволяли кожному учневі виявити свою активність, розвивати навички мислення, самостійної дослідницької роботи, створювати умови для пізнавальної діяльності дітей.
З цієї точки зору, використання мультимедіa на уроках англійської мови є чудовим засобом підвищення ефективності навчального процесу.
Поняття мультимедіа об’єднує різноманітні інформаційні об’єкти – такі як текст, графіка, відео, анімація та звук, які можуть використовуватися як учнями так і вчителями при проектуванні власних розробок. При цьому застосовуються інструментальні засоби розробки навчальних мультимедійних матеріалів, які включають гіперпосилання, цифрові фотографії, скановані зображення, фрагменти фільмів і текстів.
На уроці мультимедійну презентацію можна продемонструвати на екрані монітору комп’ютера чи на великому екрані за допомогою спеціальних пристроїв – мультимедійного проектора, плазмового екрану тощо. Глядачі бачать чергування електронних сторінок, на кожній з яких можуть бути текст, фотографії, малюнки, діаграми, графіки, відеофрагменти, що може супроводжуватися звуковим оформленням – музикою чи доповіддю учителя чи учня. Найбільш поширеною програмою для створення мультимедійних презентацій є PowerPoint з пакету Microsoft Office.
Програму створення комп’ютерних презентацій PowerPoint можуть використовувати як учителі так і учні. Учительські презентації використовуються для проведення уроків-конференцій, лекцій у старших класах, для подання нового матеріалу на різних етапах вивчення мови, для контролю різних видів мовленнєвої діяльності, а також для супроводу уроків розвитку зв’язного мовлення, представлення нової теми, повторення та закріплення матеріалу.
Загалом мультимедійні навчальні презентації на уроках англійської мови в залежності від цілей їх застосування можна розподілити на лекційні (викладача); звіт про результати діяльності, проект, дослідження (учнівська робота); тест (як викладача так і учнів).
За способом подання слайдів можна розрізняти презентації:
При цьому учительські презентації призначені для:
Учительська презентація за призначенням може бути:
Учнівські мультимедійні презентації доцільно використовувати для представлення результатів власних проведених досліджень, проектів, самостійної роботи або ж як засіб ознайомлення з новою інформацією для виконання випереджуючих завдань. Презентації суттєво допомагають в організації самостійної роботи учнів з предмета. Їх створення може стати творчим завданням на заключному етапі вивчення лексичної чи країнознавчої теми. Оскільки створення презентації має певні критерії та правила у підборі та оформленні матеріалу, готуючи презентацію та представляючи її у класі, учні набувають практичних навичок використання мови у реальному спілкування, поширюють свої знання з країнознавства, набувають комунікативних навичок.
За кількістю учнів, які планують, проектують, розробляють, демонструють презентації можна розглядати презентації:
Найбільшою перевагою використання мультимедійних презентацій на уроках англійської мови є те, що за допомогою цього засобу можна адаптувати навчальний матеріал під особливості сприйняття учнів і, у випадку учнівської презентації, надати учню можливість додатково закріпити та систематизувати отриману інформацію. Отже, використання мультимедійних презентацій при вивчені англійської мови є потужним засобом підвищення продуктивності навчального процесу.
Особливості використання мультимедійних презентацій на різних етапах вивчення іноземної мови
Вивчення іноземної мови має свої особливості на різних етапах навчання дітей. Так у початковій школі особливо важливо розвивати в дітей позитивну мотивацію до вивчення іноземної мови, а також формувати здатність і готовність до іншомовного навчання на наступному етапі основної школи. В основній та старшій школі збільшується роль самостійної та творчої роботи, учні долучаються до дослідницької та науково-дослідницької діяльності. Тому очевидним є і різний підхід до використання мультимедійних презентацій на різних етапах вивчення іноземної мови.
Використання мультимедійних презентацій у початковій школі
У молодшій школі на початковому етапі вивчення іноземної мови використання мультимедійних презентацій тісно пов’язано з психологічними особливостями навчання дітей, а саме допомагає якнайдовше утримувати увагу дітей, одночасно використовувати два органи сприйняття – зір і слух - що полегшує процес сприйняття та засвоєння навчального матеріалу.
Комп’ютерна презентація також допомагає навчити дітей самому процесу навчання, привчити їх до певної послідовності етапів уроку, оскільки вони не лише сприймають її на слух, а й звикають до певного зображення на екрані. Програма дає можливість видаляти непотрібний слайд, міняти слайди місцями, вставляти у наявну презентацію нові слайди, змінювати зміст слайда – тобто, маючи універсальний набір слайдів та підбираючи їх відповідно до теми та мети уроку, учитель має можливість як подавати дітям новий матеріал у звичному для них контексті, так і урізноманітнювати уроки. До слайду можна додати аудіо запис чи відео матеріал, використання яких особливо важливе на початковому етапі навчання іноземної мови. Презентація сприяє урізноманітненню форм роботи на уроках іноземної мови у початковій школі та організації навчальної діяльності в ігровій формі. ( Додатки 1, 2)
Спектр використання можливостей мультимедіа в процесі навчання досить широкий. Проте, працюючи з дітьми молодшого шкільного віку, ми повинні пам’ятати заповідь «Не нашкодь!», тобто презентація не повинна стати самоціллю на уроці і використовуватися з найбільшою ефективністю.
Загалом використання мультимедійних презентацій в початковій школі сприяє:
- підвищенню мотивації до навчання;
- підвищенню ефективності освітнього процесу за рахунок високого ступеня наочності;
- активізації пізнавальної діяльності, підвищенню якісної успішності школярів;
- розвитку наочно-образного, інформаційного мислення;
- розвитку навичок самоосвіти і самоконтролю у молодших школярів;
- підвищенню активності та ініціативності молодших школярів на уроці;
- підвищенню рівня комфортності навчання.
Все це дозволяє говорити про підвищення якості роботи вчителя.
Мультимедійні презентації на уроках у основній та старшій школі
У середній та старшій школі з ускладненням навчального матеріалу мультимедійні презентації використовуються для вирішення навчальних задач пов’язаних із полегшенням процесу розуміння і засвоєння граматичного матеріалу, опрацювання нового лексичного матеріалу, розвитку навичок самостійного опрацювання навчального матеріалу та для проведення учнями власних досліджень.
Так при вивченні нових граматичних структур за допомогою презентації можна ефективно і методично правильно провести ознайомлення з граматичною структурою, її опрацювання та закріплення, використавши різноманітні типи вправ, які можна вивести на великий екран,таким чином зосередивши увагу на них та швидко змінюючи різні типи вправ, а саме:
- репродукція – імітація, відтворення граматичного мовного зразка;
- підстановка – наповнення мовного зразка іншими лексичними одиницями, відомими учням;
- розширення – включення у мовний зразок відомих прикметників і обставинних слів;
- трансформація – перебудова заданого зразка;
- комбінування - об’єднання окремо відпрацьованих граматичних структур в логічно зв’язані висловлювання. ( Додаток 3 )
Мультимедійні презентації є дуже ефективними на уроках, де потрібно використати велику кількість ілюстративного матеріалу: уроки ознайомлення з новим лексичним матеріалом, уроки розвитку зв’язного мовлення, уроки-узагальнення, уроки країнознавства. Презентації розширюють можливості вчителя зробити навчальний матеріал цікавішим, урізноманітнити уроки, зробити їх динамічнішими, а тому ефективнішими. ( Додатки 4, 5, 6, 7)
У середній і старшій школі зростає вага самостійної роботи учнів з предмета, у 8-9 класах учні залучаються до роботи у предметних гуртках та факультативах з метою їх профорієнтації та подальшого вибору профілю їх навчання у старшій школі. В цей період доцільно залучати дітей до дослідницької роботи: написання рефератів, науково-дослідницьких робіт за програмою МАН. Діти підліткового віку з задоволенням беруть участь в міжнародних освітніх проектах чи просто з великим інтересом листуються з ровесниками з інших країн, користуючись мережею Інтернет. Також учні використовують англомовні інформаційні сайти для добору цікавих текстових документів, пошуку цікавих завдань, тестів тощо. Створення мультимедійної презентації може стати завершальним етапом їх роботи, своєрідним звітом, показом результатів дослідження та досягнень у роботі. (Додаток 8)
Наприклад, створення презентацій про відомих людей Великої Британії, політичну систему та державний устрій країни, міста Великої Британії та ін., їх представлення на занятті є дуже ефективним способом завершення роботи учнів з факультативного курсу «Країнознавство Великої Британії» (Тетяна Радченко, Світлана Мотижен. Країнознавство Великобританії ( 8(9) клас ).- Методичні рекомендації, Біла Церква, КОІППК, 2010 рік, ст.. 53 – 68.)
У старшій школі завдяки використанню мультимедійних презентацій значно цікавішими для учнів стануть урок-лекція, урок-конференція, урок узагальнення і систематизації знань, уроки-тестування, ділові ігри тощо. (Додатки 9,10)
На уроці-лекції з мультимедійною презентацією учитель може дати значно більший об’єм інформації, оскільки пояснення вчителя доповнюється фотографіями, малюнками, анімаціями, відео, текстом тощо. Бажано використовувати звуковий супровід. В такому випадку задіяні різні види пам’яті, що дає змогу учням краще запам’ятати матеріал. Учні також можуть отримати презентацію уроку в електронному вигляді ( переписати на флешку чи отримати на електронну пошту) для подальшого опрацювання матеріалу.
За допомогою схем, таблиць можна подати структуровано і компактно вивчений раніше матеріал на уроці узагальнення і систематизації знань. На занятті використовуються слайди з попередніх уроків теми, які допомагають учням швидко пригадати пройдений матеріал. Можна також організувати індивідуальне чи колективне тестування з подальшим аналазом відповідей. Урізноманітнює роботу на уроці та сприяє активізації вивченого лексичного матеріалу колективне розгадування кросвордів, пазлів, які виведені на екран з допомогою презентації.
Отже, актуальність проблеми використання сучасних інформаційних технологій на уроках англійської мови зумовлена підготовкою учнів до повноцінної життєдіяльності в умовах інформаційноо суспільства. Сучасний розвиток науки і техніки вимагають нових підходів до планування і проведення уроків. Використання мультимедійних презентацій значно підвищує ефективність уроків англійської мови на різних етапах її вивчення, значно розширює можливості уроку, вивільняє час вчителя для творчої діяльності, сприяє засвоєнню учнями нових навчальних навичок та викликає інтерес до вивчення мови.
Планування уроку англійської мови з використанням мультимедійної презентації, як і традиційного уроку, вимагає чіткого поділу часу, визначення завдань та мети уроку, видів діяльності, які будуть застосовуватися. Слід дуже уважно визначити, яку роль на уроці буде відведена презентації. Головне – це почуття міри, щоб не перетворити урок на розвагу для учнів. Вони повинні пам’ятати, що метою їх діяльності є вивчення англійської мови.
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
1. Казачінер О. С. Використання нових інформаційних технологій у навчальному процесі / О. С. Казачінер // Англійська мова та література - 2009. - № 33. - С. 5
2. Копил І. П. До проблеми застосування сучасних інформаційних технологій при вивчені іноземних мов / 36 наукових праць. вип.28 - К. : КНЛУ - 2005. - C. 30-38.
3. Кужель О. М. Можливості використання мультимедійних курсів у навчанні читання на початковому ступені середньої школи / О. М. Кужель // Іноземні мови. - 2001. - №2. - С. 8-10.
4. Пометун О. І., Пироженко Л. В. Інтерактивні технології навчання: теорія і практика / О. І. Пометун, Л. В. Пироженко. - К. - 2002. - 136 с.
5. Руденко-Моргун О. І. Компютерні технології як нова форма навчання / О. І. Руденко-Моргун // Іноземні мови в школі - № 2. - С. 12.
6. Токменко О. П. Інформаційні технології у викладанні іноземних мов: сьогодні і скрізь // Іноземні мови в навчальних закладах. - 2006. - № 2. - С. 98-100.
7. Шклярук Г.О. Інтенсифікація навчання іноземної мови з використанням комп`ютерних технологій //Англійська мова та література. - 2011р. - № 22. - С. 2-3.
Додаток 1
“Funny Animals”
Lesson for the pupils of the 1st form
Objectives:
Type of the lesson: combined.
Equipment: textbook, alphabet, audio records „the ABC Song”, „What is your name?”, „I can”, flash cards, presentation PowerPoint, a computer, a projector.
PROCEDURE
І. INTRODUCTION
(Slides 2,3)
Teacher: Good morning, children!
Pupils: Good morning, teacher!
T: Nice to meet you!
Ps: Nice to meet you!
T: How are you today!
Ps: We are fine !
( Slide 4)
T: Are you ready for the lesson?
Ps: Yes, sure.
T: Show me your books/ workbooks/ pencil-cases/ pens/ pencils.
Ps: Here it is.
T: You are nice children.
T: Do you like singing?
Ps: Yes.
T: Let’s sing the song.
( Song „What is your name?” Slide 5 )
T: Imagine you met a new pupil. Ask each other about your names and age. (Уявіть, що ви вперше зустрілися. Познайомтеся один з одним та запитайте скільки вам років).
Children are working in pairs.
T: Today we speak about animals and learn what colour they are and what they can do.
II. THE MAIN PART OF THE LESSON
(Slide 6)
T: We are at the zoo now. Do you know the animals? Let’s check! What is this?
Ps: It is a lion/ a zebra/ a tiger/ a dolphin/ a monkey/ a giraffe.
T: The animals are of different colours. Do you know the colours? Let’s check it!
( Slide 7 )
Children name the colour of the clouds in the picture.
T: Now you are guides at the Zoo. Name the animals in the screen and their colours. (А зараз ви будете екскурсоводами по зоопарку. Назвіть тваринок, яких ви бачите на екрані і якого кольору вони є).
(Slide 8 )
Children name the animals and their colours.
Ps: This is a dog. It is brown and white.
( Slide 9)
Т: Animals can do much. Tell what you can do. ( Звірі вміють багато чого робити. Скажіть, а що ви вмієте робити?)
Ps: I can hop/ jump/ swim/ fly/ walk/ run.
( Slide 10 )
Children do exercises to music.
Walk, walk, I can walk.
Walk, walk, I can walk.
Walk, walk, I can walk
Like a dog.
Jump, jump, I can jump.
Jump, jump, I can jump.
Jump, jump, I can jump
Like a frog.
Mummy, Mummy, watch me.
Daddy, Daddy, watch me.
Swim, swim, I can swim.
Swim, swim, I can swim.
Swim, swim, I can swim
Like a fish.
Fly, fly, I can fly.
Fly, fly, I can fly.
Fly, fly, I can fly
Like a bird.
(Slide11)
T: You are guides again. Tell about animals at the zoo.
Ps: This is a bear. It is white. It can walk. ( bird, tiger, dolphin, frog, giraffe, zebra)
T: Sometimes there are no guides at the Zoo. So we read the name of the animals on the sighs. For that we must know the letters. ( Іноді у зоопарку немає екскурсовода. Тоді ми самі читаємо таблички біля вольєрів з тваринами. А для цього треба щонайменше знати літери ). Do you know the letters? Let’s sing „The ABC song”
( Slide 12 )
Children sing the song.
(Slide13)
Children name the animal and the letter the name begins, then they hold the picture of this animal near the letter in the alphabet. ( Діти називають тваринку на малюнку і літеру, з якої починається назва тваринки. Потім прикріплюють малюнок біля відповідної літери у алфавіті.)
T: I see you know letters. But can you read?
Ps: Yes.
T: Let’s read.
(Slides 14, 15)
Children read the words with letters z, v
III. THE FINAL PART OF THE LESSON
( Slide 16 )
T: Today we went to the zoo. Now we know the animals. Name them.
Ps: Tiger, lion, giraffe, crocodile, zebra, dolphin.
T: You can describe animals and tell what they can do.
Ps: The tiger is orange, black and white. It can run and jump.
T: You learnt two new letters Zz, Vv. You are very good pupils today.
( Slide 17)
Children sing „Goodbye Song”
Додаток 4
Famous Places in Great Britain
Lesson for pupils of the 5th form
Objectives:
Type of the lessons: combined
Equipment: a textbook by Alla Nesvit, video “Window on Britain.Introduction”, a map of the UK, presentation Power Point, handouts, a computer.
PROCEDURE
I. INTRODUCTION
Teacher: We go on speaking about the country which language we study. Today we speak about the capital cities of the country and its beautiful nature.
II. WARMING-UP
HO1. Complete the table
|
Capital |
People |
Language |
|
|
the British |
English |
England |
London |
the English |
|
Scotland |
|
|
|
|
Cardiff |
|
Welsh |
Northern Ireland |
|
the Irish |
|
III. SPEAKING AND LISTENING
Dialogue T – Ps:
Watching video and speaking. Look the video ”Window on Britain. Introduction” (0.50 – 1.50) and find out how many people live in every part of the UK.
HO2. Match names of the countries and numbers
The United Kingdom |
58 |
London |
49 |
Scotland |
5 |
Wales |
3 |
England |
1.5 |
Northern Ireland |
7 |
IV. READING AND SPEAKING
Group work. Read e-mails in ex.1p.126 and answer the questions.
Speaking. You are talking on Skype with the children on holidays. Ask them questions to get more information. ( Slides 3, 4, 5, 6 )
V. LISTENING AND SPEAKING
Teacher: Great Britain is famous not only big cities but also its beautiful nature. There are many forests, lakes, rivers, fields and mountains in the country. British people like to go for a walk there. Look the video and find out what people can do in the National Parks.
Watching the video “Window on Britain. Introduction” (3.40 – 4.31)
Speaking. Dialogue T – Ps
VI. VOCABULARY WORK
Read the words and match them with the pictures – ex.3p.127 – to go camping, to have a picnic, to go skiing, to go sailing, to ride a bike, to go walking, to go boating, to watch the swans etc.
Say how people spend their free time in the national parks.
Example: You can go camping in the mountains in summer.
Speaking. Look at the pictures of the Snowdonia National Park and say what you can do in this park. Use the words from ex.3p.127.(Slide 7)
VII. GRAMMAR PRACTICE.
Read information about using articles with place names( Slide 8)
Write using the articles a(an), the or – where necessary.
1. … mountains in … Snowdonia National Park are over 400 million years old. … Snowdon is … highest mountain in Wales. There are … beautiful valleys and … lakes there. … Welsh language and culture is important to local people.
2. … South Downs will become … National Park soon. … white chalk rock underground has formed … wonderful hills and valleys with … beautiful rivers.
… grassland has … lot of flowering plants. … coastline has … nice beaches and cliffs.
VII. SUMMING UP.
Brainstorming. Complete the sentences
Додаток 6
Different ways of travelling: pros and cons
Lesson for pupils of the 6th form
Objectives:
Type of the lesson: combined
Equipment: a textbook by Alla Nesvit, video “Window on Britain. London”, “Means of transport - learn English”, presentation PowerPoint, a computer, handouts.
PROCEDURE
I. INTRODUCTION
Teacher: Today we go on speaking about travelling. We have already learnt different kind of travelling and today you’ll choose the best way of travelling and speak about good and bad sides of travelling by different means of transport. (Slide 1)
II. WARMING-UP (Slide 2)
III. SPEAKING AND LISTENING
Watching video. Watch video “Window on Britain. London” ( 0.13 – 2.43) and do the tasks:
HO1.
29 |
population of London |
1863 |
the London underground started |
1747 |
number of tourists coming to London each year |
7mln |
There was only 1 bridge across the Thames in London |
20 mln |
number of bridges across the Thames in London now |
IV. READING.
Read what children said about their travelling. Say who went to another country: Ann or Dan.
Text.
Ann: I remember my first trip to my grandmother. We went there by car. It took us two hours to get there. I am the first grandchild of my family, so we try to visit her as often as possible. I always take some of my favourite books for a ride.
Dan: I enjoy travelling with my parents. They always plan out holidays very well. Two years ago I had my first trip abroad. We went to Egypt. It was my first trip by aeroplane, and I liked it a lot. The flight lasted for four hours. I watched TV and had a rest during the trip. We stayed in a lovely hotel. I rode a camel and dived with an aqualung. That was fantastic!
Answer the questions:
Speaking
V. GRAMMAR PRACTICE
Teacher: Look at the slide and revise how degrees of comparison are formed and how we use them. (Slides 4, 5)
Look at the pictures and compare different ways of travelling – ex.1 p.100
Example: Travelling by plane is faster than travelling by train
VI. WATCHING VIDEO AND SPEAKING
complete Watch video “Means of travelling – learn English” ( 0.21 – 1.22, 3.12 – 4.25) and the chart.
HO2
|
Travelling by car |
Travelling by train |
Travelling by bus |
Travelling by plane |
Pros |
Fast Comfortable Own timetable |
Comfortable Fast Exciting |
Fast Easy |
Fast Comfortable |
Cons |
Expensive Traffic jams Bad for nature |
Noisy Station can be far from your place |
Tired Bad for nature |
Expensive Only for long journey |
How would you like to travel to the seaside/ to your grandmother/ to another country? Why?
VII. SUMMING UP
Brainstorming. Finish the sentences about the lessons.
Додаток 9
Natural Wonders of Great Britain
Lesson for students of the 9th form
Objectives:
Equipment: the textbook by Alla Nesvit “English. 9 Form”, presentation PowerPoint, a computer, audio “ The excursion to Stonehenge”, video “The mystery of Loch Ness”, handouts.
PROCEDURE
I. INTRODUCTION
Teacher: Great Britain is a very rich country. Its richness is not only natural resources, plants and factories, farms and fields. It is rich in beautiful cities with great history and in natural beauty. So today we remember the most famous British people and start speaking about natural wonders of this country. ( Slide 1)
II. WARMING-UP
Dialogue T – Ps: ( Slide 2)
Teacher: At the last lesson we spoke about some famous British cities. Let’s speak about them more. At first guess what cities these are.
III. READING AND SPEAKING
Dialogue T – Ps : We have already spoken about the National Parks of Great Britain and I think it won’t be difficult to answer some questions. (Slide 6)
Teacher: This time read the information about less famous national parks the New Forest and Brecon Beacons and answer the questions (Slides 8, 9)
Brainstorming:
Watching video “Loch Ness and Its Mysterious Monster Nessy”
While watching find out how big and deep Loch Ness is, when the monster appeared first, how the scientists explain Nessy’s existence.
Teacher: Look at the photos of the Giant’s Causeway ( Slide 8) and say:
IV. READING. GRAMMAR PRACTICE.
Read the text about visiting the Giant’s Causeway. Put the verbs in brackets into the correct tense form and voice.
HO1 . The Giant’s Causeway might be the best known WHS ( World Heritage Site ), but it really _____ ( to be ) a classic. In the 19th century it ____ ( to be ) a tourist site, luring visitors with its exceptional natural beauty. Its peculiar volcanic features ____ ( to be ) the centre of a scientific debate and still _____ ( to attract ) geologist from all over the world. The Causeway _____ ( to select ) as a WHS much earlier than landmarks like Westminster and the Tower of London.
I _____ ( to visit ) it on a stormy Saturday in February 2008 with other 100 people. The stretch of coast included in the WHS ____ ( to be ) about 6 km long. I ____ ( to do ) the circular walk, starting along the ridge and returning via the road near the coast. This way the most spectacular area _____ ( to be ) at the end of the tour. The walking itself ____ ( to be ) a pleasure also, as you see many other volcanic features along the way. The stormy weather _____ ( to make ) the waves of the Atlantic Ocean Bump into the black rocks with much noise and splatter.
V. VOCABULARY PRACTICE.
Look through the Vocabulary File on page 131, find the words in the text of ex.2, p.131 and try to understand the meaning of them from the context. Read and translate sentences with these words.
Read the definition of the words and match them to the words and phrases from the Vocabulary File.
VI. READING.
Before reading
You are going to read the text about a famous landmark of Northern Ireland. Say what makes it such a special place.
Reading „The Giant’s Causeway” Ex.2 p.131
After reading
Choose the correct item to complete the sentences.
1) The Giant’s Causeway is Northern Ireland’s…
a) symbol
b) most famous landmark
c) most picturesque place
2) The Giant’s Causeway was formed between 50 and 60 million years ago by …
a) the flood
b) the earthquake
c) the volcanic activity
3) The legend goes that a mythical Irish giant Finn MacCool built … to get to Scotland.
a) the causeway
b) the road
c) a ship
4) When Benandonner woke up, he came across the causeway and was intent on…
a) having breakfast with Finn’s family
b) admiring the beauty of the sea
c) fighting Finn
5) When Benandonner arrived Finn’s wife said…
a) he wasn’t at home
b) they didn’t expect him to come
c) her husband was busy
6) In 2008 the Giant’s Causeway was nominated …
a) the most picturesque site of the world
b) one of the world’s seven wonders
c) for Oscar
VII. LISTENING
Before listening. (Slide 12)
Look at the photos of Stonehenge. What do you know about this place? Can you explain what it was made for?
While listening.
Listen to the story and decide if the statements are true or false (Slide 13)
After listening.
Script.
Guide. I’m going to tell you a little bit about the history of this amazing place. It isn’t really one circle, it’s actually two, and they were built at different times. The circle of bigger stones was built first.
Vicki. What about the smaller one in the middle?
Guide. That circle isn’t as old as the other one. The stones are different from the others – they come from a different place – but both circles are ancient. They’re older than some of Egyptian pyramids!
Kim. Those stones are huge! How were they carried here?
Guide. Nobody really knows. It’s a mystery. Remember, this was before the wheel was invented, and the biggest stones weight about forty-five tonnes – that’s heavier than eight elephants.
Rob. Why was Stonehenge built, anyway?
Guide. Well, that’s even more mysterious. There are lots of theories. Many people believe it was a giant calendar or a temple.
Vicki. This must be one of the most interesting places in Great Britain!
Rob. Yes. I usually think History is boring but this isn’t the same as an ordinary lesson. This is the best History lesson I’ve ever had!
Guide. Well, there are a lot of other stone circles in Great Britain – in fact the biggest one in the world is just forty kilometres away from here, at Avebury. It’s about the same age as Stonehenge and it’s as interesting, although it’s less famous.
Mark. Can we take some photos?
Guide. Of course you can. Go on.
VIII. SUMMING UP