презентація ( виступ на педагогічній раді) на тему :Навчання дитини з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітніх навчальних закладах (інклюзивна освіта).
Навчання дитини з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітніх навчальних закладах (інклюзивна освіта) Коробай Г.С. учитель початкових класів КЗ Пісочинський ліцей «Мобіль»
Номер слайду 2
Кожній дитині необхідно забезпечити умови, які б повністю відповідали її здібностям, можливостям і потребам, бо вона має невід'ємне право на відкриття для себе світу!
Номер слайду 3
Діти з особливими освітніми потребами – поняття, яке широко охоплює всіх учнів, чиї освітні потреби виходять за межі загальноприйнятої норми. Інклюзія (від Inclusion – включення) – процес збільшення ступеня участі всіх громадян у соціальному житті. Інклюзивна освіта – це система освітніх послуг, що ґрунтується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права здобувати її за місцем проживання, що передбачає навчання дитини з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього закладу.
Номер слайду 4
ФОРМИ РЕАЛІЗАЦІЇ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ Повна інтеграція (діти з ООП по 1-3 особи долучаються до загальноосвітніх класів/груп , прицьому вони мають одержувати корекційну допомогу за місцем навчання та проживання). Часткова інтеграція (діти з ООП лише на частину дня долучаються до загальноосвітніх класів (груп) по 1-3 особи). Тимчасова інтеграція (діти з ООП об’єднуються зі здоровими однолітками 2-4 рази на місяць для проведення спільних виховних заходів).
Номер слайду 5
Номер слайду 6
ЗАКОН УКРАЇНИ (№1324 – VII ВІД 5 ЧЕРВНЯ 2014 РОКУ) «ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ДЕЯКИХ ЗАКОНІВ УКРАЇНИ ПРО ОСВІТУ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ» У ЗАКОНІ УКРАЇНИ «ПРО ЗАГАЛЬНУ СЕРЕДНЮ ОСВІТУ»: 1) частину першу статті 6 після слів "незалежно від раси, кольору шкіри" доповнити словами "особливостей інтелектуального, соціального і фізичного розвитку особистості"; 2) частину третю статті 21 доповнити абзацом другим такого змісту: "Діти з особливими освітніми потребами, які навчаються у спеціальних і інклюзивних класах загальноосвітніх навчальних закладів, забезпечуються безоплатним гарячим харчуванням протягом усього періоду навчання у загальноосвітньому навчальному закладі"; 3) абзац десятий частини першої статті 25 після слів "вихователя загальноосвітньої спеціальної школи (школи-інтернату)" доповнити словами "та асистента вчителя інклюзивних класів загальноосвітніх навчальних закладів".
Номер слайду 7
ПРАВОВА ОСНОВА Акти Кабінету Міністрів України: Постанова КМУ від 9 серпня 2017 року № 588 «Про внесення змін до Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» Постанова КМУ від 12 липня 2017 року № 545 «Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр» Накази Міністерства: Наказ МОН України від 21.07.2017 № 1081 "Про затвердження Типового навчального плану для дітей з інтелектуальними порушеннями помірного та тяжкого ступеня (початкова школа)»
Номер слайду 8
Листи Міністерства: Лист МОН України від 21.04.2016 № 1/9-202 «Про порядок нарахування та виплати грошової допомоги випускникам шкіл-інтернатів» Лист МОН України від 09.06.2016 № 1/9-293 «Про доступність дітей з особливими потребами до опорних навчальних закладів» Лист МОН України від 06.02.2017 № 1/9-63 «Щодо навчальної літератури для дітей з особливими освітніми потребами» Лист МОН України від 14.06.2017 № 1/9-325 "Про навчальні плани та організацію навчально-виховного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2017/2018 навчальному році« Лист МОН України від 03.07.2017 № 1/9-362 "Про Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в загальноосвітніх навчальних закладах для навчання дітей з особливими освітніми потребами (за нозологіями) у 2017/2018 навчальному році" Лист МОН України від 12.07.2017 № 1/9-385 «Про навчальні плани та організацію навчально-реабілітаційного процесу для учнів з особливими освітніми потребами ЗНЗ у 2017/2018 навчальному році».
Номер слайду 9
ПОКРОКОВА ІНСТРУКЦІЯ ЩОДО ЗАРАХУВАННЯ ДИТИНИ З ООП ДО ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО ЗАКЛАДУ 1. Звернутися до районного відділу освіти щодо вирішення питання реалізації інклюзивного навчання дитини з ООП. 2.Обрати загальноосвітній навчальний заклад. 3. Отримати висновок КУ ХОПМПК. 4. Подати заяву до обраної школи, вказавши форму навчання – інклюзивну + висновок КУ ХОПМПК. 5. Зазначити у заяві до навчального закладу потребу у асистенті вчителя. 6. Складання індивідуального навчального плану та навчальної програми.
Номер слайду 10
ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ СУПРОВІД ДІТЕЙ З ООП У ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ЗАКЛАДАХ 1. У висновку КУ ХОПМПК для дітей з різними нозологіями вказуються рекомендації щодо кількість годин на тиждень для проведення корекційно-розвиткових занять з різноманітними фахівцями. 2. На підставі висновку КУ ХОПМПК та типових навчальних планів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей, які потребують корекції фізичного та/або розумового розвитку створюється Індивідуальний програму супроводу дитини з ООП. 3. Відповідно до висновку КУ ХОПМПК та за згодою батьків для дітей з ООП педагогічні працівники розробляють Індивідуальну навчальну програму, яка затверджується керівником навчального закладу та переглядається мінімум двічі на навчальний рік. 4. Корекційно-розвиткові заняття проводяться відповідно до Індивідуального навчального плану та Індивідуальної навчальної програми наступними спеціалістами – практичним психологом, логопедом, олігофренопедагогом, тифлопедагогом, сурдопедагогом, фізичним реабілітологом. 5. Асистент вчителя бере участь у розробці та виконанні індивідуальних навчальних планів та програм, адаптує навчальні матеріали з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей з ООП.
Номер слайду 11
ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ (ІПР) РОЗРОБЛЯЄТЬСЯ ГРУПОЮ ФАХІВЦІВ Й МІСТИТЬ НАСТУПНІ РОЗДІЛИ : загальну інформацію про дитину; наявний рівень знань і вмінь; систему спеціальних та додаткових послуг; види необхідної адаптації та модифікації для облаштування середовища, застосування методів викладання, навчальних матеріалів; індивідуальну навчальну програму та, за потреби, індивідуальний навчальний план.