Навчання грамоти. Буква "ве".

Про матеріал

Може слугувати основою до уроку в 1 класі. Використано дидактичні ігри та інші матеріали, що допоможуть активізувати пізнавальну діяльність учнів, урізноманітнити види робіт. Допоможе в підготовці до уроку молодим вчителям.

Перегляд файлу

 

ТЕМА. Буква «ве» , звуки  ІвІ, ІвІ

МЕТА. Ознайомити учнів з новою буквою та її звуковим значенням, удосконалювати звуковимову, читацькі та аналітико - синтетичні навички, розвивати фонематичний слух,читацькі та мовленнєві навички, уточнювати і активізувати словниковий

запас,формувати навички співробітництва, спілкування з однолітками.

ТИП УРОКУ:комбінований.

 МЕТОДИ                                                 ФОРМИ

Розповідь                                               Активізація життєвого  

                                                               досвіду

Бесіда                                                    Рольова гра

Метод наочності                                    Практична робота

Навчальні та ігрові                                Елементи проблем-                             

вправи.                                                  ного навчання.          

                                                              Робота з дидактичними

                                                              картками.

                                                              Парна робота.

ОБЛАДНАННЯ: наочний матеріал: предметні та сюжетні малюнки,букв та складів, таблички зі словами .

ЛЕКСИКА: вуж, діжка, нива.

 

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, АКТИВІЗАЦІЯ МИСЛЕННЯ

  1. Фонетична зарядка

Мета :відпрацьовувати вимову слів з дзвінкими приголосними в кінці слів та складів.

 

Дуб, зуб, лід, вуж, стежка, книжка, ложка, діжка, стовп, голуб, хліб, рід, гараж.

Словн. робота : вуж, діжка.

 

  1. Дид. гра « Підкажи словечко»

Мета : відпрацювання чистомовок, розвиток мовлення, навичок підбору слів, що римуються.

( Склад учні читають з картки, що демонструє вчитель )

На-на-на- бачу сірого … ( слона ).

Но-но-но- довгий хобот у … ( нього ).

 

Ну-ну-ну- яблуко даю … ( кому ).

Ни-ни-ни- люблять яблука … ( слони ).

Ні-ні-ні- дайте яблук і … ( мені ).

Ан-ан-ан- а ось смачненький … ( банан ).

Он-он-он- в зоопарку добрий … ( слон ).

На-на-на- нагодували ми … ( слона ).

 

  1. Звуко – буквений аналіз слова « слон». Індивідуальна робота з фішками.

 

  1. Розчитування.

Робота з табличкою « Упізнай швиденько»

 

НИНІ                 НІНА                      МАМА
АНУ                   МАМО                    НІНО

 

ФІЗХВИЛИНКА

 

1-2 – всі присіли,

3-4 – нахилились і з струмочка гарно вмились,

5-6 – всі веселі крутимось на каруселі,

7-8 – відпочили і за парти тихо сіли.

 

ІІ МОТИВАЦІЯ  НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

  1. Слово вчителя.
  • Діти, хочу познайомити вас з цим хлопчиком                           ( демонструє малюнок).
  • Що з першого погляду можна сказати про нього ? Чому?
  • Ви знаєте , як його звуть ? Відгадайте ребус                             ( проблемне завдання ). Чому не виходить ? Яка буква не знайома?

( Можуть відгадати діти, що вміють читати. )

  • Для того, щоб всі діти в класі могли читати любі слова, ми продовжимо вивчати букви.

 

ІІІ ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

 

ІV УСВІДОМЛЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

 

  1. Знайомство зі звуками ІвІ , Ів’І.

 

а) бесіда

- Як звали хлопчика ? ( Вова )

- Назви перший звук в імені. Він голосний чи приголосний?

- Твердий чи м’який ?

- Скільки твердих звуків ІвІ в цьому слові ?

- Згадай ім’я дівчинки, що починається з м’якого ІвІ

( Віка, Віта, Віола )

 

б)дид. гра « Сигнал»

Мета :розвивати фонематичний слух, уміння характеризувати приголосні звуки, розрізняти їх, користуватися сигнальними фішками.

 

Учитель називає слова зі звуками, що вивчаються, учні сигналізують картками .

 

Корова, вітер, олівець, вікно, ваза, віник, вовк, вінок.

  • Які слова відрізняються лише одним звуком ?

 

в)розвиток мовлення

  • Придумайте слова з «новими» звуками.
  • Знайдіть , на таблиці малюнки, в назвах яких є звуки ІвІ , Ів’І :вишня, слива ( підбір узагальнюючого слова )- ягоди, плоди фрукти;

сова – птах ( -Яких птахів знаєш ще ? Назви тих, де зустрічаються звуки ІвІ , ІвІ) ( ворона,ґава, соловей )

Дод. інформація: сова – символ мудрості.

  • Чому так вважають ?
  1. Читання складів за схемою

                                    А

                                    У

Н  М  В                         О                      Н  М  В

                                    И

                                     І

 

V ЗАСТОСУВАННЯ МОВЛЕННЄВИХ І ЧИТАЦЬКИХ УМІНЬ У ПРАКТИЧНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ

  1. Робота за таблицею. Читання стовпчиків слів:

 

а) «луною»

б) пошепки

в)«за указкою»

г) «ланцюжком»

д) дид. гра «Дочитай словечко»

Мета :розвивати читацькі навички, уміння швидко орієнтуватися на сторінках підручника, зорову пам'ять.

 

НО…                       ВО…                       НА…

ВИ…                       ВІ …                        І …

                               НА…

          2.Розвиток зв’язного мовлення

а) створення емоційного фону

- Заплющіть очі і уважно послухайте.

( лунають звуки машин, що рухаються, зупиняються, подають сигнали )

  • Де ми опинились ? ( На вулиці, на дорозі ).

   б) робота за малюнком, бесіда з правил дорожнього руху.

- Що бачите на малюнку ? – Кого бачите?

-Хто керує транспортом ?

- Де рухається транспорт?

- Як можна назвати цих дітей ?

- По чому рухаються пішоходи?

- Відгадайте загадку :

 

                     Як колір міняю, когось зупиняю.

                     То пішоходів, а то водіїв.

                                         ( Світлофор.)

  • Для чого потрібен світлофор на дорогах ?
  • Який з світлофорів, на малюнку, «зламаний», чому ? ( проблемне питання )

    в) дид. гра « Світлофор»

Мета : засвоєння правил дорожнього руху, правила переходу вулиць і доріг.

І етап : діти розташовують кольорові фішки послідовно, за сигналами світлофора.

 

  • Що позначає кожний колір ?

ІІ етап : вчитель подає кольорові сигнали світлофора, а учні виконують рухи:

червоний – « Стій!» - завмирають;

жовтий – « Приготуйся!» - повертають голову ліворуч і праворуч;

зелений – « Йди!» - крокують на місці.

 

             г) бесіда, складання речень за малюнком

- Як правильно перейти дорогу ?

- Де це можна зробити ?

- Чи вірно переходять дорогу діти ?

- Складіть повчальні речення для дітей, що не можуть правильно перейти дорогу.

 

VІ ПІДСУМОК  УРОКУ

  • Що було на уроці новим для вас? А що цікавим ?  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Зигар Елена
Додано
8 жовтня 2018
Переглядів
1146
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку