Урок з навчання грамоти "БУКВА "ел"

Про матеріал

Розробка уроку з навчання грамоти насичена різноманітними видами роботи, дидактичними матеріалами, що активізують пізнавальну діяльність учнів, допоможе ефективно засвоїти матеріал. Допоможе молодим вчителям у підготовці до уроку.

Перегляд файлу

ТЕМА. Буква «ел» , звуки  ІлІ, ІлІ

МЕТА. Ознайомити учнів з новою буквою та її звуковим значенням, удосконалювати звуковимову, читацькі та аналітико - синтетичні навички, розвивати фонематичний слух,читацькі та мовленнєві навички, уточнювати і активізувати словниковий

запас,формувати навички співробітництва, спілкування з однолітками.

ТИП УРОКУ:урок засвоєння нових знань.

 МЕТОДИ                                                 ФОРМИ

Розповідь                                               Активізація життєвого  

                                                               досвіду

Бесіда                                                    Рольова гра

Метод наочності                                    Практична робота

Навчальні та ігрові                                Елементи проблем-                             

вправи.                                                  ного навчання.          

                                                              Робота з дидактичними

                                                              картками.

                                                              Парна робота.

ОБЛАДНАННЯ: наочний матеріал: предметні та сюжетні малюнки,букв та складів, таблички зі словами , ілюстрації до казок, маски.

ЛЕКСИКА: сокіл, орел.

 

ПЕРЕБІГ УРОКУ

 

І МОТИВАЦІЯ  НАВЧАЛЬНОЇ  ДІЯЛЬНОСТІ

  1. Бесіда про казки. Дид. гра « Згадай казку».
  • Діти, ви любите казки ?
  • Які знаєте? Які любите ?
  • Впізнайте за ілюстрацією казку.
  • Розділіть маски на дві групи, залежно від казки, назвіть казку та її героїв.
  • Впізнайте казку за уривком.

( -  Доброго здоров’ячка ! – Пустіть переночувати !

  - Ой, лисичко-сестричко, у нас хатка маленька, ніде буде тобі лягти.

  -Дарма, я під лавкою зігнуся, хвостиком обгорнуся й переночую.)                    «Лисичка – сестричка»

 

    -   В яких ще казках ви зустрічалися з лисичкою? Вам допоможуть малюнки, що на дошці.

  1. Підбір заголовку до вірша.
  • Діти, розкажу вам казку, але вона без назви. Послухайте та придумайте заголовок.

 

                         Під горою хвойний ліс,

                         За горою хижий лис.

                         Вкрита травами гора.

                         Збоку - лисяча нора.

                         В ній хитрюга непростий

                         Від собак хова хвоста.

                         Як навідався в курник.

                         То відразу півень зник.

                                        ( « Лис» )

  1. Частковий звуко – буквений аналіз.
  • Назвіть перший звук в слові « лис».
  • Він голосний чи приголосний ?
  • Твердий чи м’який ?
  • Замініть перший твердий звук в цьому слові на м’який. Яке слово утворилося ?   ( лис – ліс ) Чи змінилося значення слова?
  • Словникова робота : ліс.
  • Покажіть карточку, якою позначите перший звук у звуковій схемі до слова «ліс» , «лис».

ІІ. ОГОЛОШЕННЯ  ТЕМИ УРОКУ

ІІІ. УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Знайомство з буквою, її місцем у абетці.
  • Ці звуки , ІлІ, ІлІ, позначаються буквою «ел»                             ( демонструє літеру ).
  •  

                     Має Петрик капелюха ,

                     Натягнув на самі вуха.

                     Капелюх, як буква «ел»,

                     Не забудь її тепер.

  • На що ще схожа буква «ел» ?
  1. Називання слів зі звуками ІлІ, Іл’І , та визначення місця цих звуків в словах.
  2. Читання складів за таблицею « Упізнай з одного погляду»

Мета : розвивати читацькі навички, уважність, пам'ять.

  1. Читання слів за підручником.
  2. Дид. гра «Порівняй»

Словникова робота : малина, лимон.

 

Мета : вчити аналізувати, виділяти спільні та різні риси, робити висновки.

 

За формою :

За кольором :

За смаком :

 

 

ІV. ЗАСТОСУВАННЯ МОВЛЕННЄВИХ ТА ЧИТАЦЬКИХ УМІНЬ У ПРАКТИЧНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ

 

  1. Гра « Конструктор»

Мета :формувати комбінаторні та читацькі навички.

 

мо

ма

ло

ла

 

ни

мо

ли

ми

 

 

сі

ла

ва

ни

 

  ло

  ва

  ла

  ни

  ви

 

  • Утворіть слова, з’єднавши стрілками склади.

 

  1. Дид. гра « Яке слово зайве ?

Мета : розвивати читацькі , мовленнєві,та аналітичні навички, уміння робити висновок.

 

Ліс, лісок, лис, ліки.     ( твердий ІлІ )

 

Мороз, ластівка, лелека, орел.     ( не птах )

 

  • Яких птахів ви впізнали на малюнку ?
  • Хто зайвий на малюнку ? ( лисичка )
  • Скільки значень має слово «лисичка» ?
  • Послухай речення : У теплі краї відлітають лелеки, ластівки, гуси, лебеді,ведмеді та шпаки.
  • Що тебе здивувало ? Чому ?
  • Чому птахи відлітають у теплі краї ?
  • В назвах яких птахів почули звуки ІлІ, Іл’І ? Дай їм характеристику.
  1. Орфоепічна робота. Вивчення віршика, інтонаційні вправи. Робота в трійках : інсценування вірша в особах.

 

          Лелека ластівку питає:

         -Хто вище всіх птахів літає ?

         -Літають люди вище всіх

          На літаках своїх легких.

  • Який звук промовляється найчастіше ? В яких словах ?

 

  1. Розвиток зв’язного мовлення.

        Бесіда за малюнком з елементами      критичного мислення :

- Кого бачите на малюнку ? Дайте дітям ім’я.

- Чим зайнятий хлопчик? дівчинка ?

- Чим малюють діти ?

- Що малює дівчинка ? хлопчик?

- Чи подобається їм ця робота ? Чому так думаєш ?

- Чи корисно діти проводять свій вільний час ?

- А чим захоплюєтесь ви в вільний час ?

- Доповніть речення :

         Діти припинили малювати , бо           ( варіанти дітей )

 

  1. Опрацювання тексту на таблиці

 

а) показове читання вчителем

 

б) питання на сприймання :

- Як звуть дітей ?

 

в) самостійне читання учнями

г) читання за «указкою»

д) читання «ланцюжком»

е) вибіркове читання

ж) дид. гра «Продовж речення»

з) робота над виразністю та інтонацією

 

 

V. ПІДСУМОК УРОКУ

 

а) Дид. гра « Книжковий хробачок»

Мета : розвивати читацькі навички, мислення, логіку.

 

  • Вставте букву, прочитайте, що вийшло ?

 

М . ма    ми . а    ма . ин .    .      Л . на    м . ла    . имон .

А    Ні . а    . ила    ( малюнок ляльки ) .

Б) Дид. гра « Нумо, прочитай»

    ( слово – анаграма )

 

  • Перестав букви – склади слово.

 

           І О К Л С                     Е О Л Р

 

          ( СОКІЛ )                      ( ОРЕЛ )

 

Підбір загального слова до відгадки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Зигар Елена
Додано
8 жовтня 2018
Переглядів
740
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку