Урок з навчання грамоти "Буква "і"

Про матеріал

Урок активізує пізнавальну, навчальну діяльність учнів, використано різноманітні форми та методи роботи, грамотно сполучені між собою. Формуються мовленнєві, читацькі навички, збагачується словниковий запас маленьких школярів.

Перегляд файлу

 

 

ТЕМА. Буква «I» , звук  ІiІ

 

МЕТА. Ознайомити учнів з новою буквою та її звуковим

            значенням, удосконалювати звуковимову, чита-

            цькі та аналітико - синтетичні навички,       розвивати

            фонематичний слух, мовленнєві вміння                    ( говоріння),

            збагачувати , уточнювати і активізувати словниковий

            запас, виховувати повагу до рідних, товариські взаємини, працьовитість.

 

ТИП УРОКУ:комбінований.

 

 МЕТОДИ                                                 ФОРМИ

Розповідь                                               Активізація життєвого  

                                                               досвіду

Бесіда                                                    Рольова гра

Метод наочності                                    Практична робота

Навчальні та ігрові                                Елементи                                                                                                             

Вправи.                                                  навчання.          

                                                              Робота з                                                               дидактичними       

                                                              картками.

                                                              Парна робота.

 

ОБЛАДНАННЯ: наочний матеріал: предметні малюнки, каса букв та складів, таблички зі словами; роздатковий матеріал: фішки для звукового аналізу.

 

ЛЕКСИКА: калач, кілочок, трамвай, тролейбус.

 

 

ПЕРЕБІГ УРОКУ

  1. Організаційний момент.

Пролунав дзвінок, почнемо урок.

 

  1. Актуалізація опорних знань учнів, активізація мислення.
  1. Орфоепічна робота.

 

 

 

 

 

а) фонетична зарядка

Мета: відпрацьовувати вимову складів, слів з ненаголошеним ІоІ.

Колосок, лопата, молоток, борода, соловей, болото, моря, ворота, гора.

 

 

             б) дидактична гра «Підбери словечко»

 

Мета: відпрацьовувати вимову, вчити підбирати слова, що римуються.

Ма-ма-ма- зроблю все … (сама).

Му-му-му- молока … (кому).

Ма-ма-ма- молока … ( нема).

Мо-мо-мо- зараз … ( подамо, наллємо).

Му-му-му- ідемо … ( додому).

Ма-ма-ма- вже скінчилася … ( зима, гра ).

Мо-мо-мо- ми до лісу … ( підемо ).

Му-му-иу- я квітку весняну … ( візьму )

Мі-мі-мі- подарую її … ( мамі ).

 

-Чому саме мамі ?

 Бо люблю тебе я, рідна … ( мамочко моя ).

 

  1. Словникова робота.

а) дид. гра « Добери ознаку»

Мета: збагачення словникового запасу дітей словами-ознаками.

 

-Розкажіть про свою маму. Яка вона? З чим можна порівняти маму ? Чому?

 

            б) робота за малюнком,

складання речень за малюнком про матусю

 

  1. Частковий звуко – буквений аналіз

 

а) дид. гра « Відгадайка»

Мета: розвивати логічне мислення, уважність, уміння синтезувати.

Відгадування загадок, частковий звуко – буквений аналіз, з метою визначення місця звуків ІмІ, Ім’І у словах – відгадках.

 

                Через воду переводить.

                А сам з місця не сходить.

                                          ( Міст .)

Демонстрація малюнка.

  • Що допомогло відгадати ?

 

                Стоять у лузі сестрички,

                Золотенькі очі, біленькі вічка.

                                          ( Ромашка. )

 

  • Що таке ромашка ? Які ще назви квітів знаєте ?

 

                Його побачиш тільки взимку над димарем.

                                          ( Дим.)

Демонстрація малюнка.

  • Чому  дим побачиш тільки взимку?
  1. Розчитування

а) гра « Упізнай з одного погляду»

Читання складів з табличок : ма, ми, мо, му, ам, им, ом, ум.

 

            б) читання слів за схемою

                                                   о

                                                   и

                      мам                       у

                                                   а

                                                   *

 

  • Що змінювалося в цих словах, чим вони відрізняються?

 

ІІІ Мотивація навчальної діяльності

 

  • Вам цікаво, що ховається за зірочкою?
  • Можна скласти ще одне слово.
  • Що для цього потрібно?

ІV Оголошення теми уроку

 

  • Дійсно потрібна буква, і ви з нею сьогодні познайомитесь.

 

V  Усвідомлення нового матеріалу

 

  1. Ознайомлення зі звуком ІіІ

а)дид. гра « Не проґав»

Мета: розвивати фонематичний слух.

 

                    На печі, на печі

                    Смачні та гарячі

                    Пшеничні калачі.

                    Хочеш їсти калачі –

                    Не лежи на печі.

 

  • Який звук чується найчастіше?   ( ІіІ)
  • Він голосний чи приголосний ?
  • Покажіть карточку – позначку, якою будемо позначати звук ІіІ в звукових схемах.

б) аналіз прислів’я

  • Що означають слова : « Хочеш їсти калачі, не лежи на печі»

Словн. робота: калач.

в) придумування учнями слів зі звуком ІіІ, визначення місце розташування цього звука в слові, доповнення словами з малюнків.

  1. Знайомство з буквою і

Демонстрація букви вчителем. Встановлення асоціацій.

  • На що схожа буква і ?

а) слухання віршів

- З чим ще порівнюють букву і в віршиках ?

            Мов кілочок буква і .

            З шапкою на голові…

            Чи не шапка то, а крапка

            У малої букви і ?

Словн.робота: кілочок.

            Буква і неначе свічка,

            З ясним вогником вгорі.

            А погасне – стане крапкою над і.

  1. Вивчення вірша напам’ять. Робота в парі, опрацювання діалогу. Інтонаційні вправи.

 

                   -Ей, стовпчику !

                   -Я – не стовпчик !

                   -Ей, хлопчику !

                   -Я – не хлопчик !

                   -Хто ж ти ?

                   -Буква і !

                   -Що в тебе на голові ? Шапка ?

                   -Ні, крапка !

 

  1. Аналітико – синтетичні вправи

а) дид. гра « Подружи звуки»

Мета: синтез звуків , утворення складів.

Вчитель «кидає» промовляє звуки, діти плещуть в долоні – «ловлять» їх та об’єднують – «дружать».

ІмІ – ІіІ , ІлІ – ІіІ , ІтІ – ІіІ . ІзІ – ІіІ , ІкІ – ІіІ

  • Доповни склад, утвори слово.

 

б) дид. гра « Дослідник»

Мета:розвивати уміння аналізувати, виділяти головне.

 

  • Назвіть в слові склад зі звуком ІіІ.

Ім’я, літо, меблі, діти, двері.

 

VІ ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ , ВИРОБЛЕННЯ УМІНЬ І НАВИЧОК

  1. Читання за табличкою складів прямих і обернених.
  2. Читання слів за підручником :

а) за указкою

б) ланцюжком

в) вибіркове читання

- Прочитайте слова у множині.

- Прочитайте слова, якими можна звернутися до людини.

 

  1. Дид. гра « Розшифруй». Складання речень.

 

Мета: визначити роль букви і як маленького слова.

 

       а) робота на дошці

 

                    мал..                            мал..

                  яблука           і              груші .

 

                    мал.                             мал..

                 дівчинки        і             хлопчика .

 

                    мал..                            мал..

                  ручки             і            олівця  .

 

  • Скільки слів у реченні ? Чому ?

ВИСНОВОК: буква і може бути окремим словом.

 

        б) робота за букварем

- Виберіть схему, що сподобалась , і склади речення.

- Скільки слів в реченні? Чому?

Словн. робота :трамвай, тролейбус, транспорт.

 

  1. Опрацювання тексту таблиці.

а) підготовча робота, бесіда за малюнком з елементами критичного мислення :

- Кого бачите на малюнку ?

- Хто ці діти для жінки ?

- Що робить жінка ? Звідки вона йде?

- Як тут з’явилися діти ?

- Що зробили діти, коли побачили маму? Звідки здогадались ?

- Як ви вважаєте, що на це відповіла мама ?

- Як би ти повівся ?

- Чому мама на малюнку щаслива?

- Що треба, щоб ваша мама була щаслива ?

 

         б) читання тексту вчителем

         в) сам. читання учнями

         г) читання «ланцюжком»

         д) вибіркове читання

- Прочитайте перше речення, останнє речення.

- Прочитайте: кого побачили діти, що вони зробили.

- Прочитай речення зі звертанням.

          е) творче завдання: складання в парі діалогу за аналогією

-Попрацюйте в парі, складіть діалог-розмову мами і дитини.

 

VІІ ПІДСУМОК УРОКУ

 

Дид. гра « Не помились»

Мета : виявити рівень засвоєння вивчених букв.

  • Серед елементів букв знайди букву, що сьогодні вивчали, назви її та інші букви. ( А  У  О  І  М  И )

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ходеєва Тетяна Юріївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додав(-ла)
Зигар Елена
Додано
8 жовтня 2018
Переглядів
6181
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку