Стаття Формування позитивної навчальної мотивації школярів шляхом застосування інноваційних освітніх технологій.

Про матеріал

Корисна стаття для вителя початкових класів.

"Формування позитивної навчальної

мотивації школярів шляхом

застосування інноваційних освітніх технологій."

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     Ôîðìóâàííÿ ïîçèòèâíî¿

                      íàâ÷àëüíî¿ ìîòèâàö³¿

                               øêîëÿð³â øëÿõîì

     çàñòîñóâàííÿ ³ííîâàö³éíèõ

         îñâ³òí³õ òåõíîëîã³é

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                          Â÷èòåëü: Ìàðèíà Ëåîí³ä³âíà Çáóíü

 

 

 

 

Òåìà: Ôîðìóâàííÿ ïîçèòèâíî¿ íàâ÷àëüíî¿

 ìîòèâàö³¿ øêîëÿð³â øëÿõîì

 çàñòîñóâàííÿ ³ííîâàö³éíèõ îñâ³òí³õ òåõíîëîã³é.

 

           Ìåòîþ ³ííîâàö³éíèõ îñâ³òí³õ òåõíîëîã³é º:

 

òâîð÷èé, êðèòè÷íèé ï³äõ³ä äî ðîçâ”ÿçàííÿ ãîñòðèõ ñóïåðå÷ëèâèõ ïèòàíü ïðè âèâ÷åíí³ ïåâíî¿ òåìè óðîêó;

íàáóòòÿ øêîëÿðàìè æèòòºâèõ íàâè÷îê, òîáòî óì³íü ì³æîñîáèñò³ñíîãî ñï³ëêóâàííÿ, äîïîìîãà øêîëÿðàì ïðèéìàòè ïî³íôîðìîâàí³ ð³øåííÿ,âèð³øóâàòè ïðîáëåìè, êðèòè÷íî é òâîð÷î ìèñëèòè,åôåêòèâíî ñï³ëêóâàòèñÿ, áóäóâàòè çäîðîâ³ â³äíîñèíè, â³ä÷óâàòè ñèìïàò³þ äî ³íøèõ ëþäåé,ñïðàâëÿòèñÿ ç âëàñíèì æèòòÿì é óïðàâëÿòè íèì â çäîðîâèé ³ ïðîäóêòèâíèé ñïîñ³á.

         Çì³ñò ³ííîâàö³éíèõ îñâ³òí³õ òåõíîëîã³é:

 

1.    Ñôîðìóâàòè òà ðîçâèíóòè âì³ííÿ ïîð³âíþâàòè.

2.    Ñôîðìóâàòè òà ðîçâèíóòè âì³ííÿ àíàë³çóâàòè.

3.    Ñôîðìóâàòè òà ðîçâèíóòè âì³ííÿ çä³éñíþâàòè ñèíòåç.

4.    Ñôîðìóâàòè òà ðîçâèíóòè âì³ííÿ çä³éñíþâàòè:

          - óçàãàëüíåííÿ;

          - êëàñèô³êàö³þ;

          - àáñòðàãóâàííÿ.

5.    Ñôîðìóâàòè òà ðîçâèíóòè âì³ííÿ âñòàíîâëþâàòè ïðè÷èííî-íàñë³äêîâ³ çâ”ÿçêè.

6.    Ñôîðìóâàòè òà ðîçâèíóòè âì³ííÿ çä³éñíþâàòè ïåðåíåñåííÿ ä³é ç îäí³º¿ ãàëóç³ çíàíü íà ³íøó.

7.    Ñôîðìóâàòè òà ðîçâèíóòè âì³ííÿ çä³éñíþâàòè ïðîãíîçóâàííÿ òà ïëàíóâàííÿ ñâî¿õ ä³é.

8.    Âèðîáèòè âì³ííÿ âèîêðåìëþâàòè ãîëîâíå ó ïðî÷èòàíîìó.

9. Âèðîáèòè âì³ííÿ ñêëàäàòè ïëàí ïðî÷èòàíîãî.

    10..Ðîçâèâàòè ñïîñòåðåæëèâ³ñòü.

    11.Ðîçâèâàòè êóëüòóðó óñíîãî òà ïèñåìíîãî ìîâëåííÿ.

    12. Âèðîáèòè âì³ííÿ çàñòîñîâóâàòè ³íäóêòèâíèé ìåòîä

 ï³çíàííÿ ä³éñíîñò³.

    13. Ñôîðìóâàòè âì³ííÿ çàñòîñîâóâàòè äåäóêòèâíèé ìåòîä ï³çíàííÿ ä³éñíîñò³.

    14. Âèðîáèòè âì³ííÿ ëîã³÷íîãî ìèñëåííÿ.

    15. Âèðîáèòè âì³ííÿ ä³àëåêòè÷íîãî ìèñëåííÿ.

    16. Ðîçâèâàòè ñïåö³àëüí³ çä³áíîñò³( ³íòåëåêòóàëüí³, ìàòåìàòè÷í³ òà ³í.)

    17. Ðîçâèíóòè îáðàçíó òà ñìèñëîâó ïàì”ÿòü.

 

               Ìåòîäèêà:

 

1.    Ïðåäìåòíî çîð³ºíòîâàíèé óðîê º ãîëîâíîþ ôîðìîþ íàâ÷àííÿ çà ³ííîâàö³éíîþ òåõíîëî㳺þ.

        Íàâ÷àëüíèé ìàòåð³àë º ãîëîâíèì ïðåäìåòîì óâàãè ïåäàãîãà.

        Ñõåìà ä³ÿëüíîñò³: ìàòåð³àë-ó÷í³-ðåçóëüòàò. Ó÷í³ ó öüîìó ëàíöþç³ 

       ³ºðàðõ³¿ ñòîÿòü çà ïðåäìåòîì. Íå ¿ì ãîëîâíà óâàãà, à ïðåäìåòîâ³.    

       Íàâ÷àííÿ éäå “ â³ä ïðåäìåòà”. Õòî íå çäàòåí îïàíîâóâàòè                  

       ïðåäìåò, âèïàäຠç ïðîöåñó. Ïðåäìåòíî îð³ºíòîâàíà òåõíîëîã³ÿ 

       áåçæàë³ñíà äî ó÷í³â, àëå ãàðàíòóº âèñîêèé ð³âåíü íàâ÷àíîñò³. 

       Äîñÿãíåííÿ çàïëàíîâàíèõ ö³ëåé — îñíîâíèé êðèòåð³é íàâ÷àííÿ.

 

2.    Îñîáèñò³ñíî çîð³ºíòîâàíèé óðîê — ãîëîâíà ôîðìà ðîáîòè çà ïîáëàæëèâîþ òåõíîëî㳺þ. Ó öåíòð³ ïåäàãîã³÷íî¿ òóðáîòè- ó÷åíü. Ìàòåð³àë — íåìîâáè äîïîâíåííÿ äî íüîãî. Ìåòà — ðîçâèâàòè îñîáèñò³ñòü, à íå îïàíîâóâàòè íàâ÷àëüíèé ìàòåð³àë. Ïîêàçíèê íàâ÷àííÿ íå ê³ëüê³ñòü ³ ÿê³ñòü çàñâîºíîãî, à ïðîãðåñ îñîáèñòîñò³ — ðîçâèíåí³ñòü, ðîçêð³ïà÷åííÿ ß, ñàìîïîâàãà, ñàìîñò³éí³ñòü ³ íåçàëåæí³ñòü äóìîê. Íàâ÷àëüíèé ïðîöåñ áóäóºòüñÿ “â³ä ó÷íÿ”, ³ ÿêùî òîé âçàãàë³ íå áàæຠó÷èòèñÿ, ñòèñêóºòüñÿ, äåôîðìóºòüñÿ, àáî æ ïðèïèíÿºòüñÿ ñàì ñîáîþ. ͳÿêîãî íàñèëüñòâà í³ â ÷îìó íåìàº. ʳëüê³ñòü ³ ÿê³ñòü êîíêðåòíèõ çíàíü, óì³íü í³êîãî îñîáëèâî íå ö³êàâëÿòü. Îñíîâíèé êðèòåð³é — çàäîâîëåííÿ çàïèò³â îñîáèñòîñò³, ñòâîðåííÿ óìîâ äëÿ ñàìîðåàë³çàö³¿.

 

3.     Óðîê ñïàâðîá³òíèöòâà (ñï³âïðàö³) âèðàæຠñóòí³ñòü ³ îñîáëèâîñò³ ïàðòíåðñüêî¿ òåõíîëî㳿. Ïåäàãîã íàìàãàºòüñÿ äîáðå ðîçâèíóòè îñîáèñò³ñòü. Éîãî íàì³ðè ïîëÿãàþòü ó òîìó, ùîá âèíåñëè ç êëàñó ìàêñèìóì ìîæëèâèõ çíàíü ó ïîºäíàíí³ ç îñîáèñò³ñíèìè îö³ííèìè ñóäæåííÿìè òà íåîáõ³äíèì ð³âíåì ðîçâèòêó ³íäèâ³äóàëüíèõ ÿêîñòåé. Ïðîãðàìà íàâ÷àííÿ çà òåõíîëî㳺þ ñï³âðîá³òíèöòâà áàãàòîïëàíîâà, à ¿¿ ðåàë³çàö³ÿ — ñïðàâà íàäçâè÷àéíî âàæêà, àäæå òðåáà ñïîëó÷èòè ñêëàäíó íàóêó ç òîíêèìè äîòèêàìè äî äóø³ êîæíîãî ó÷íÿ, ä³ÿòè òàê, ùîá êîæåí ï³øîâ ç óðîêó íàâ÷åíèì ³ çàäîâîëåíèì.

  Óðîê ñï³âïðàö³ íàéâàæ÷èé äëÿ ïðàêòè÷íî¿ ðåàë³çàö³¿.

Òðè ïó÷êè çàâäàíü — íàâ÷èòè, ðîçâèíóòè,âèõîâàòè,îᔺäíàí³ ãîëîâíîþ ìåòîþ çàáåçïå÷èòè ðîçâèòîê ³ âèõîâàííÿ, ç îäíîãî áîêó, ñòâîðèòè óìîâè äëÿ ñàìîðåàë³çàö³¿ îñîáèñòîñò³,  ç ³íøîãî áîêó, âèìàãàþòü â³ä ïåäàãîãà ïðàö³ íà ôàíòàñòè÷íîìó ð³âí³.

Ðåàë³çóâàòè ö³ çàâäàííÿ ìîæëèâî íà óðîêàõ ó ôîðì³ òðåí³íã³â, ÿê³ âåëèêîþ ì³ðîþ çàëåæàòü â³ä çàïðîâàäæåííÿ ñó÷àñíèõ ïåäàãîã³÷íèõ ìåòîäèê, ïåðåäóñ³ì ³íòåðàêòèâíèõ ôîðì ãðóïîâî¿ ðîáîòè.

Ó ðîáîò³  â÷èòåëþ íåîáõ³äíî âèõîâóâàòè â ó÷í³â:

- áåðåæëèâå ñòàâëåííÿ äî íàâêîëèøíüîãî ñåðåäîâèùà;

-ãëèáîêèé ³íòåðåñ äî ³ñòî𳿠ìèíóëîãî ð³äíîãî êðàþ òà êðà¿íè âö³ëîìó;

-ôîðìóâàòèï ºäí³ñòü “ ëþäèíà — ïðèðîäà-

doc
Додано
9 жовтня 2018
Переглядів
600
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку