Календарно-тематичне планування уроків навчання грамоти за Букварем М.Д.Захарійчук на ІІ семестр 2017-2018 навчального року. Складено за урахуванням всіх ключових змін 2016 року
Навчання грамоти
(за букварем М. Д. Захарійчук, В. О. Науменко)
238 годин
(7 годин на тиждень)
№ з/п |
Тема уроку |
Стор. |
Дата |
Примітка |
|
БУКВАРНИЙ ПЕРІОД (продовження) |
|||||
|
Звук [ч], позначення його буквами Чч. Звуко-буквений аналіз слів, словниково-логічні вправи. Читання складів, слів з ними. Опрацювання оповідання за А. М’ястківським |
120-121 |
15.01.
|
|
|
|
Письмо рядкової букви ч. Письмо в зошиті без друкованої основи. Списування з друкованого тексту |
|
15.01. |
|
|
|
Звук [ч]. Букви Чч. Читання складів, слів з ними. Написання назв населених пунктів і морів з ве-ликої букви. К. Перелісна «Чебрець».Опрацюван-ня оповідання «Моя сестричка» за М.Павленко |
122-123 |
16.01. |
|
|
|
Письмо великої букви Ч, складів і слів з нею. Списування з друкованого тексту |
|
16.01. |
|
|
|
Звук [й], позначення його буквами Йй. Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів. Читання оповідання «Дрізд і дятел» за Е.Шимом |
124-125
|
17.01. |
|
|
|
Письмо рядкової букви й, буквосполучень, слів з нею. Підготовчі графічні вправи. Складання і записування слів, речень |
|
17.01. |
|
|
|
Закріплення звукового значення букви Й. Букво-сполучення «йо». Практичне ознайомлення зі словами, протилежними за значенням. Опрацювання тексту за О.Погребняк |
126-127 |
19.01. |
|
|
|
Письмо великої букви Й, складів і слів з нею. Списування з друкованого тексту |
|
19.01. |
|
|
|
Звук [х], позначення його буквами Хх. Звуко-буквений аналіз слів, словниково-логічні вправи. Читання складів, слів. Опрацювання тексту М.Заєць «Світлофор» |
128-129 |
22.01.
22.01. |
|
|
|
Письмо малої букви х, складів і слів з нею. Складання і записування слів. Самодиктант прямих складів |
|
23.01. |
|
|
|
Закріплення звукового значення букви Х. Читання слів, речень. Бесіда на тему «Міста України». Читання тексту за В.Чухлібом
|
130-131 |
23.01. |
|
|
|
Письмо великої букви Х, буквосполучень і слів з нею. Списування речень, поданих друкованим шрифтом |
|
24.01 |
|
|
|
Звук [ж], позначення його буквами Жж. Дзвінка вимова звука [ж] вкінці складів і слів. Робота над текстом за А.Мілном
|
132-133 |
24.01. |
|
|
|
Письмо рядкової букви ж, складів і слів з нею. Письмо слів під диктування. Розвиток зв’язного мовлення. Жадібна людина – бідна серцем. (Кн.2, с.12-13) |
|
26.01. |
|
|
|
Закріплення звукового значення букви ж. Опра-цювання тексту М.Пригари «Тайна». Робота з дитячою книжкою. Добра порада. А. Прейсен «Козеня,що вміло лічити до десяти». Характе-ристика героїв за їх вчинками. Гігієна читання
|
134-135 |
26.01. |
|
|
|
Письмо великої букви Ж, складів і слів з нею. Складання і записування слів, речень |
|
29.01. |
|
|
|
Звук [ш], позначення його буквами Шш. Зістав-лення звуків [ж]-[ш]. Читання складів, слів. Чи-тання тексту В.Сосюри «Орися кошика взяла»
|
136-137 |
29.01. |
|
|
|
Письмо рядкової букви ш, складів і слів з нею |
|
30.01. |
|
|
|
Звук [ш]. Букви Шш. Читання вірша Т. Коломієць «Колосок», тексту за В. Орловим. Відповіді на запитання |
138-139 |
30.01. |
|
|
|
Письмо великої букви Ш, складів і слів з нею |
|
31.01. |
|
|
|
Букви Її, позначення ними звуків [йі]. Звуко-буквений аналіз слів, словниково-логічні вправи. Опрацювання вірша О.Січкаря «Їжача хата»
|
140-141 |
31.01. |
|
|
|
Письмо малої букви ї, буквосполучень з нею. Складання і записування слів з вивчених букв |
|
02.02. |
|
|
|
Закріплення звукового значення букви Ї. О.Васи-ленко «Я – українка». Г.Чубач «А живу я в Україні» (напам’ять) |
142-143 |
02.02 |
|
|
|
Письмо великої букви Ї, складів і слів з нею. Складання і записування слів, речень. |
|
05.02. |
|
|
|
Букви Яя, позначення ними звуків [йа]. Позначе-ння буквою Я звука [а] та м’якості попередньо-го приголосного. Звуко-буквений аналіз слів |
144-145 |
05.02. |
|
|
|
Письмо малої букви я. Порівняння букв схожої графічної будови (я,л,м,і) . Написання буквосполучень, слів |
|
06.02. |
|
|
|
Закріплення звукових значень букви Я.Читання слів. Опрацювання вірша В.Крищенка «Сонячне яблуко» |
146-147 |
06.02. |
|
|
|
Письмо великої букви Я, буквосполучень і слів з нею. Складання та записування речень. Складовий аналіз слів. Закріплення вивченого |
|
07.02. |
|
|
|
Букви Юю, позначення ними звуків [йу]. Позначення буквою Ю звука [у] та м’якості попереднього приголосного. Звуко-буквений аналіз слів. Опрацювання тексту за Я.Гояном |
148-149 |
07.02. |
|
|
|
Письмо малої букви ю, буквосполучень, слів з нею. Складання і записування слів з вивчених букв. Розвиток зв’язного мовлення. Слова ввіч-ливості. Найпростіші формули мовленнєвого етикету. Форми звертання в українській мові. Складання і розігрування діалогів |
|
09.02. |
|
|
|
Закріплення звукових значень букви Ю. Опрацю-вання вірша Т.Петровської, тексту за В.Сухом-линським . Робота з дитячою книжкою. Озна-йомлення із періодичними дитячими виданнями («Казковий світ», «Малятко», «Пізнайко») |
150-151 |
09.02. |
|
|
|
Письмо великої букви Ю, складів та слів з нею. Написання речень |
|
12.02. |
|
|
|
Букви Єє, позначення ними звуків [йе]. Позначення буквою Є звука [е] та м’якості попереднього приголосного. Опрацювання тексту А. Костецького «Зірка не спить» |
152-153 |
12.02. |
|
|
|
Письмо малої букви є, буквосполучень, слів з нею. Складання і записування слів з вивчених букв
|
|
13.02. |
|
|
|
Закріплення звукових значень букви Є.Читання слів. Звуко-буквений аналіз слів. Опрацювання вірша А.Камінчука «Єноти»
|
154-155 |
13.02. |
|
|
|
Письмо великої букви Є. Написання буквосполучень і речень. Вибірковий диктант |
|
14.02. |
|
|
|
Звуки [ц], [ц’], позначення їх буквами Цц. Звуко-буквений аналіз слів. Читання складів, слів, речень. Читання тексту за Н. Бічуя
|
156-157 |
14.02. |
|
|
|
Письмо малої букви ц. Письмо складів і слів з буквою ц |
|
16.02. |
|
|
|
Закріплення звукових значень букви Ц. Читання слів. Опрацювання оповідання за О.Березій
|
158-159 |
19.02. |
|
|
|
Письмо великої букви Ц, буквосполучень та слів з нею. Написання речень |
|
19.02. |
|
|
|
Букви Щщ, позначення ними буквосполучення [шч]. Читання слів, речень. Читання тексту за Г. Тютюнником |
160-161 |
20.02. |
|
|
|
Письмо малої букви щ. Письмо складів і слів з буквою щ |
|
20.02. |
|
|
|
Звуки [шч]. Букви Щщ. Опрацювання вірша Л Вознюк «Через річку по місточку…». Опрацювання тексту за Т.Гаркушею |
162-163 |
21.02. |
|
|
|
Письмо великої букви Щ,буквосполучень та слів з нею. Написання речень. Розвиток зв’язного мовлення. Рослини .Складання розповіді за поданим планом і опорними словами
|
|
21.02. |
|
|
|
Звук [ф],позначення його буквами Фф. Опрацю-вання тексту за Е. Майнардус. Робота з дитячою книжкою Тематика дитячих книжок . Оповідання про дітей. В.Сухомлинський «Пшеничний колосок» |
164-165 |
23.02. |
|
|
|
Письмо малої букви ф. Написання буквоспо-лучень, слів. Списування речень, поданих друкованим шрифтом |
|
26.02. |
|
|
|
Закріплення звукового значення букви Ф. Опра-цювання текстів «Фонтани», «Фотограф» |
166-167 |
26.02. |
|
|
|
Письмо великої букви Ф, буквосполучень із нею. Складання і записування речень |
|
27.02. |
|
|
|
Звук [дж], позначення його буквосполученням дж. Відпрацювання злитої вимови звука [дж]. Звуко-буквений аналіз слів. Г.Чубач «Я люблю у лузі квіти» (напам’ять) |
168-169 |
27.02. |
|
|
|
Письмо буквосполучень Дж, дж, слів з ними. Складання і записування речень. Словниковий диктант |
|
28.02. |
|
|
|
Звуки [дз], [дз’], позначення їх буквосполученням дз. Відпрацювання злитої вимови звуків [дз], [дз’]. Читання віршів П. Мовчан «Польовичок» і К. Перелісної «Дзвіночки» |
170-171 |
28.02. |
|
|
|
Письмо буквосполучень Дз, дз, слів з ними. Безвідривне поєднання букв. Складання і записування речень |
|
02.03. |
|
|
|
Апостроф. Читання слів з апострофом. Зву-ковий аналіз слів з апострофом. Опрацюван-ня вірша О.Полянської «Комп’ютерна мишка» та оповідання за Н.Гуркіною |
172-173 |
05.03. |
|
|
|
Написання складів і слів з апострофом. Звуковий аналіз слів. Пояснювальний диктант |
|
05.03. |
|
|
ПІСЛЯБУКВАРНИЙ ПЕРІОД
|
|||||
|
Ознайомлення з підручником «Читанка». Прислухайтеся до звуків – читайте правильно. С. Козлов «Звуки і голоси»(казка) |
3-5 |
06.03. |
|
|
|
Ознайомлення з підручником «Українська мова». Абетка. Звуки і букви. Голосні звуки |
3-5 |
06.03. |
|
|
|
Читайте правильно – чітко вимовляйте звуки. Г. Малик «Казка про те, чому папуга не навчився розмовляти» |
6-8 |
07.03. |
|
|
|
Приголосні звуки |
6-7 |
07.03. |
|
|
|
Читайте, запам’ятовуйте. М. Богуславський «Бабуся вихідна». Г. Бойко «Сама бачила» Робо-та з дитячою книжкою . Теми дитячих книг. Книги про тварин. Л.Толстой «Лев і собачка» |
9-11 |
09.03. |
|
|
|
Приголосні звуки: м’які й тверді. Розвиток зв’язного мовлення. Турбота про рідних (Кн.2, с.16.17) |
8-9 |
09.03. |
|
|
|
Розумійте значення слова, правильно його читайте. О. Ільченко «Про хлопчика Тоні, кашу і мудрого крука» (казка) |
12-14 |
12.03. |
|
|
|
Дзвінкі й глухі приголосні звуки |
10-11 |
12.03. |
|
|
|
Вимовляйте чітко звуки – читайте правильно. Г. Малик «У лісі» |
14-15 |
13.03. |
|
|
|
Буква й і буквосполучення йо. Виконання мовних завдань |
12-13 |
13.03. |
|
|
|
Учіться визначати у тексті пригоду. Т.Пусто-вар «Цуцик і ґудзик». С. Шаповалов «Зозуляста курка» |
16-18 |
14.03. |
|
|
|
Буква ґ. Виконання мовних завдань |
14-15 |
14.03. |
|
|
|
Чітко вимовляйте звуки. Висловлюйте цікаві думки. З. Мензатюк «Гарбузище». Г. Просяник «Веселинки від Наталинки» |
18-23 |
16.03. |
|
|
|
Буква г і ґ. Виконання мовних завдань |
18-19 |
19.03. |
|
|
|
Слухайте, читайте, уявляйте. Д. Красицький «Малий маляр» |
23-26 |
19.03. |
|
|
|
Буква я |
18-21 |
20.03. |
|
|
|
Читайте уважно. С. Цушко «Комп’ютернята». Т. Петровська «Молоко» |
27-29 |
20.03. |
|
|
|
Буква ю. Звуко-буквений аналіз слів |
22-23 |
21.03. |
|
|
|
Навчайтеся бути уважними до слова. С.Козлов «Дозвольте з вами посутінкувати…». Робота з дитячою книжкою . Ю. Ярмиш «Їжачок і соловейко». Правильне називання книжки. Структурні елементи дитячої книжки |
29-32 |
21.03. |
|
|
|
Буква є. Звуко-буквений аналіз слів. Навчальний диктант. Розвиток зв’язного мовлення. Звірі. Слова-дії. Складання розповіді за малюнком і планом |
24-25 |
23.03. |
|
|
|
Учіться записувати свої думки та почуття. І. Роздобудько «Місяць у слоїку» |
32-34 |
02.04. |
|
|
|
Буква ї. Звуко-буквений аналіз слів |
26-27 |
02.04. |
|
|
|
Чітко вимовляйте звуки. Читайте правильно. М. Герасименко «Мобільний телефон» |
34-36 |
03.04. |
|
|
|
Знак м’якшення (ь). Буквосполучення йо. Звуко-буквений аналіз слів із знаком м’якшення. |
28-29 |
03.04. |
|
|
|
Барвисті слова у творі. М. Слабошпицький «Лелеча весна» |
36-37 |
04.04. |
|
|
|
Перенос слів із буквою ь і буквосполученням ьо. |
30-31 |
04.04. |
|
|
|
Гарний, радісний настрій твору. Визначайте настрій у творі. Є. Шморгун «Ла-та-та!» Г. К. Андерсен «Ромашка» (казка) |
38-40 |
06.04. |
|
|
|
Буква щ. Словниковий диктант |
32-33 |
10.04. |
|
|
|
Звуки весни у творі. В. Чухліб «Джмелиний оркестр» |
40-42 |
10.04. |
|
|
|
Буквосполучення дж, звук [дж]. Звуко-буквений аналіз слів |
34-37 |
11.04. |
|
|
|
Як треба читати. Л. Вороніна «Бурулька» (казка). Робота з дитячою книжкою. Оповідання для дітей Л. Ворониної |
|
11.04. |
|
|
|
Буквосполучення дз, звук [ дз ]. Розвиток мовлення. Пори року. Складання розповіді на основі випадку з життя |
38-39 |
13.04. |
|
|
|
Міркуйте, чому так. Б. Грінченко «Ластівка» |
43-44 |
16.04. |
|
|
|
Апостроф. Письмо під диктування |
40-41 |
16.04. |
|
|
|
Читайте правильно. С.Махотін «Кошеня Гусєв» |
45-46 |
17.04. |
|
|
|
Склад. Поділ слова на склади |
42-43 |
17.04. |
|
|
|
Хто у творі подобається і чим. Н. Сняданко «Матвійкові іграшки» |
46-48 |
18.04. |
|
|
|
Велика буква в іменах і прізвищах людей. |
44-45 |
18.04. |
|
|
|
Слухайте, думайте. З. Мензатюк «Ярмарок» |
48-51 |
20.04. |
|
|
|
Велика буква в назвах міст, сіл, річок |
46-47 |
23.04. |
|
|
|
Читаючи керуйте своїм голосом. Т. Маршалова «Лісова кравчиня» |
52-53 |
23.04. |
|
|
|
Слова – назви предметів |
48-51 |
24.04. |
|
|
|
Учіться розповідати про себе. М. Павленко «Я – Оля Маляренко…» |
53-54 |
24.04. |
|
|
|
Закріплення знань про слова – назви предметів |
52-53 |
25.04. |
|
|
|
Робота з дитячою книжкою. Самостійне читання книжки, розповідь про зміст книжки. Книжка-казка. Українські народні казки |
|
25.04. |
|
|
|
Слова – назви ознак предметів. Розвиток мовлення . Явища природи. Складання розповіді на основі прослуханого тексту. Зміна кінцівки тексту |
54-55 |
27.04. |
|
|
|
Який: добрий чи злий? А. Григорук «Волелюбний вітер» |
57-59 |
30.04. |
|
|
|
Закріплення знань про слова – назви ознак предметів |
56-57 |
30.04. |
|
|
|
І голосом, і рухами. З. Мензатюк «Як до жабок говорити» |
60-62 |
02.05. |
|
|
|
Слова – назви дій предметів |
58-59 |
02.05. |
|
|
|
Уважно слухайте текст, міркуйте, що буде далі. В.Запорожець «Кульбабка» |
63-64 |
04.05. |
|
|
|
Закріплення знань про слова – назви дій предметів |
60-61 |
07.05. |
|
|
|
Уважно слухайте, читайте, шукайте в тексті відповіді. І.Франко «Кролик і ведмідь» (казка) |
65-67 |
07.05. |
|
|
|
Слова, протилежні за значенням |
62-63 |
08.05. |
|
|
|
Читайте – думайте. А Григорук «Гра». Робота з дитячою книжкою. Дитячі письменники. Н. Забіла «Ясоччина книжка» |
68 |
08.05. |
|
|
|
Слова, близькі за значенням. Розвиток мовлення. Професії. Складання складних речень-доведень, міркувань, пояснень |
64-65 |
11.05. |
|
|
|
Слова в тексті яскраві. В. Чухліб «Як Сонце сходить» |
69-71 |
14.05. |
|
|
|
Слова, однакові за звучанням, проте різні за значенням |
66-69 |
14.05. |
|
|
|
Смішні пригоди. «Пригода з Дем’яном». (з польського гумору). |
71-73 |
15.05. |
|
|
|
Речення. Вживання розділових знаків у кінці речення |
70-71 |
15.05. |
|
|
|
На сонці тепло, біля матері добре. А.Костецький «Все не так». Найважливіша думка. Л. Лапіна «Як півник співати навчився». Перевірка навички читання |
|
16.05. |
|
|
|
Закріплення знань про речення. Списування і складання речень |
71 |
16.05. |
|
|
|
Учіться висловлювати своє ставлення до описаного. М. Яснов «Жива природа» |
78-81 |
18.05 |
|
|
|
Складання і записування речень. Контрольне списування |
|
21.05. |
|
|
|
Не лінуйтеся, говоріть зрозуміло. Г. Павлишина «Економія слів» |
80-82 |
21.05. |
|
|
|
Текст. Зміст, заголовок тексту. Відповідність заголовка змістові тексту |
72-73 |
22.05. |
|
|
|
Можна намалювати словом. Л. Денисенко «Історія про те, як Ліза вигадала Цюцю П. та пішла її розшукувати» . Підсумкова перевірка сформованості вміння читати |
83-86 |
22.05. |
|
|
|
Закріплення знань про текст. Контрольне списування |
|
23.05. |
|
|
|
Навчайтеся розуміти переживання. В. Марсюк «Диктант». Підсумкова перевірка сформованості вміння читати |
|
23.05. |
|
|
|
Розвиток мовлення: Транспорт. Поведінка і спілкування в транспорті. Культура мовлення. Інсценізація діалогів |
|
25.05. |
|
|
|
Бібліотечний урок «Книжкова родина!» Поняття бібліотека,читальна зала,книжкова виставка. |
|
29.05. |
|
|
|
Повторення вивченого про текст, речення, слово |
|
29.05. |
|
|
|
Визначайте настрій вірша. О. Палійчук «Алло!». С. Гусак «Канікули». Г.Чубач «У селі в бабусі». Л. Гоян «Канікули» |
89-91 |
30.05. |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за рік. |
|
30.05. |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за рік. |
|
31.05. |
|
|