Навчання грамоти. Письмо.

Про матеріал
Урок письма у 1 класі.«Закріплення букви Нн, її звукового значення. Читання слів, речень»
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Відкритий урок

з навчання грамоти

у 1-В класі

 

 

«Закріплення букви Нн,

її звукового значення.

Читання слів, речень»

 

 

 

Підготувала

вчитель початкових класів

Стрілець Мирослава Михайлівна

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Закріплення букви Нн, її звукового значення. Читання слів, речень з буквою н («ен»).

 

Мета: закріпити знання учнів про букву н («ен»); збагачувати словниковий запас учнів; розвивати уміння слухати; удосконалювати навички складання речень за схемами, звукового аналізу слів; формувати навички читання складів, слів, речень з вивченими літерами; виховувати дбайливе ставлення до природи, почуття дружби й товариськості.

Обладнання: каса букв, картки зі складами, предметні малюнки, загадки, складова таблиця, сюжетний малюнок, картки з посмішками, м’яч, звуко-складові та звуко-буквені схеми.

 

Хід уроку

I. Організаційний момент

— Діти, розпочинаємо урок читання. Поверніться одне до одно­го, подивіться в очі, приємно усміхніться і збережіть цей лагідний настрій на весь урок.

II. Повідомлення теми і завдань уроку

— Сьогодні на уроці ми закріпимо знання про звукові значен­ня літери «ен», навчимось читати склади, слова і речення з цією буквою.

III. Повторення вивченого матеріалу

1. Повторення вивченого про речення, слово.

— Сьогодні ми продовжуємо подорож країною Знань і завітає­мо у велике і чарівне місто Мовлення. У цьому місті є будинки ве­ликі — речення і маленькі — букви. Подумайте, які саме жителі там мешкають?

 (Учні розмірковують і дають відповіді.)

2. Розвиток артикуляційного апарату.

— Щоб почати подорож, потрібно зробити розминку. Але ця розминка не звичайна, вона — для язика та губ.

Вправа «Крижана гірка» (для розслаблення м’язів язика)

— Зробимо з язика крижану гірку. Язик напружте, його кін­чик притисніть до нижніх зубів, тоді язик випнеться гіркою. Але настала весна. Розтопилася гірка, і наш язик розслабився. А тепер зробіть вправи під віршик.

Раптом спинка язика

Стала гіркою льодка.

Розтопитись їй звелю,

Я напруги не люблю.

Став на місце наш язик,

Бути кригою не звик.

Вправа «Хоботок» (для розслаблення м’язів губ)

— Ви всі були в зоопарку і бачили там слона. Уявіть собі, що ми — слоненята. Я вам прочитаю віршика, а ви робіть те, про що в ньому йдеться.

Я наслідую слона,

Губи хоботком тягну.

А тепер їх відпускаю

І на місце повертаю.

Потягну — і розслабляю,

Потягну — і розслабляю.

 

3. Гра з м’ячем

Один учень називає прямий і обернений склади з м’яким приголосним і кидає м’яч іншому. Той ловить його і називає ці склади з твердим приго­лосним.

Ня, янь — на, ан

Ньо, онь — но, он

ню, юнь — ну, ун

ні, інь — ни, ин

4. Загадки

— Найулюбленішим заняттям у місті Мовлення є розгадування загадок. Давайте і ми порозгадуємо загадки.

Лісом він котився з ревом,

Їв кущі, траву, дерева.

А коли напивсь води —

Стих і згаснув назавжди. (Вогонь)

• Поля письменник-агроном

Засіяв буквами-зерном.

Отож, читачу, поспішай

Зібрати мудрий урожай. (Книжка)

• З-поміж тварин

Всяк його впізнає:

Із усіх один лиш він

Ріг на носі має. (Носоріг)

— А тепер до кожного слова-відгадки підберіть відповідну скла­дову та звукову схему.

Фі зкультхвилинка

Працювати перестали

І тепер всі дружно встали.

Будемо відпочивати,

Нумо, вправу починати!

Руки вгору, руки вниз

І легесенько пригнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз — присіли, другий — встали.

Всі за парти посідали.

IV. Вправи на розвиток читацьких навичок

1. Читання складової  таблиці

— Мешканці міста Мовлення хочуть перевірити, чи добре ви навчилися читати склади. (На дошці прикріплена таблиця.)

— Прочитайте склади першого (другого, третього, четверто­го) рядка.

— Прочитайте склади у стовпчиках.

— Прочитайте склади, які починаються приголосними (голосними).

— Назвіть склади, у яких є літера н («ен»).

2. Розвиток зв’язного мовлення (робота з віршем)

— Послухайте вірш і скажіть, хто зліпив сніговика?

Потрудивсь Назар, бо ж снігу

Аж три кошики приніс.

І зробив сніговика він,

А з морковки вставив ніс.

Дав йому мітлу у руки,

Щоб стежину промітав,

Та дітей у день зимовий

У дворі він забавляв.

А як сонечко весняне

Його добре припече,

Сніговик той вмить розтане

І струмочком потече.

(Сніговика зліпив Назар.)

— Назвіть перший звук у слові Назар.

— Якою літерою позначається цей звук?

— Які ще слова з цього вірша, що пишуться з буквою н («ен»), ви запам’ятали?

 (Сніг, сніговик, він, приніс, стежину, день, соне­чко, весняне, ніс, розтане)

Фізкультхвилинка

Ми тупаємо ногами,

Ми плескаємо руками.

Ми хитаєм головою,

Ми руки піднімаємо,

Ми руки опускаємо

І на місці бігаємо.

— Роздивіться малюнок на дошці. Складіть розповідь, корис­туючись словами для довідок.

Слова для довідки: діти, зима, зліпили, сніговик, мітла, сніг, весело.

V. Розвиток умінь тлумачити слова

1. Відгадування загадки

На городі в нас росте

Сонце, ясне золоте.

Жовте око, жовті вії,

Та чомусь воно не гріє. (Соняшник)

М. Пономаренко

2. Лексико-семантична робота

— Як ви гадаєте, чому соняшник має таку назву? Що спільного мають сонце і соняшник? Запам’ятайте, що соняшник завжди по­вертає свою голівку за сонцем.

VI. Підсумок уроку

— На сьогодні наша подорож містом Мовлення скінчилася. Ми ще не раз будемо зустрічатися з жителями країни Знань. І за те, що добре попрацювали, кожний з вас отримує подарунок.

(Учитель роздає дітям картки з посмішками.)

 

docx
Додано
16 лютого 2021
Переглядів
1061
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку