Навчання на основі запитів.
Планування уроків з курсу «Я досліджую світ» в першому класі.
Тиждень 25.
Тема. Весна.
Мета: формувати компетентності:
Очікуванні результати ( з програми):
учень
Велика ідея. Зміни в природі з настанням весни.
Ранкова зустріч.
Які сюрпризи нам готує весна?
1 Вітання
Вправа «Намисто»
Тримаю в руках паперове сердечко і промовляю: «Я, Наталія, бажаю тобі гарного настрою». Передаю сердечко дитині. Дитина, отримавши сердечко, називає своє ім’я, додає до слова Наталія своє ім’я, говорить побажання і передає сердечко сусідові. Так продовжується вітання, поки всі діти одержать сердечка і назвуть своє ім’я та імена однокласників.
2 Обмін інформацією. Тема дня «Які сюрпризи готує нам весна?»
Слухання музики Антоніо Вівальді «Пори року.Весна.»
https://www.youtube.com/watch?v=Xl-5Ln4dxrk
Вправа «Віднови рядки вірша»
весна-красна, Як прийшла
рук вона, Не складала
із мандрівки, Спершу пташку
до домівки, Повернула
гай, Звеселила луки
рідний край, І увесь наш
Як прийшла весна-красна,
Не складала рук вона:
Спершу пташку із мандрівки
Повернула до домівки,
Звеселила луки, гай
І увесь наш рідний край
Використання фрагментів презентації «Весна»
https://www.rbc.ua/static/img/f/l/flower_3161201_960_720_650x410.jpg
https://comments.ua/img/20180110122417.jpg
http://tut-cikavo.com/images/tvaryny/perelitni-ptahy/hello_html_3e864943.jpg
3 Крісло автора
Дитина розповідає, яких сюрпризів вона чекає від весни, у які ігри буде гратися з друзями навесні, як готуватиметься до весняних свят.
4 Групове заняття
Творча робота в групах «Весна»
1 група
Гра «Пазли». Скласти картинку з елементів.
https://svitppt.com.ua/images/2/1243/770/img8.jpg
2 група
Гра «Яка пташка зайва?»
(Зимуючі птахи)
3 група
Гра «Подарунки весни»
Знайти зображення квітів-провісників весни, які заховані серед навчального приладдя. Прикрасити ними клас.
Теми для щоденника вражень
Вправа на здивування.
«Скринька відчуттів.»
У скриньці насіння рослин, пляшка з водою, піддон із землею.
Обговорення з дітьми теми уроку.
Учні вносять пропозиції що їм треба розглянути, дізнатися, дослідити для вивчення даної теми.
Щодня плануються певні види діяльності.
За допомогою вправи ЗХД, учитель визначає, якою інформацією діти вже володіють, а що хочуть дізнатися, тобто збирає запити від школярів.
Таблиця «Знаю – хочу знати – дізнався»
З – що ми знаємо |
Х – про що ми хочемо дізнатися |
Д – про що ми дізнались, і про що нам залишилось дізнатись |
На ватмані створюється таблиця, куди діти фіксують свої запитання.
Після чого учні будують «Башту слів»
Всі запити учнів з теми |
Відібрані запити учнів з теми |
Види діяльності
|
Ресурси
|
Результати |
Організація дослідження |
|
|
Збір запитів |
Ватман, папір, маркер. |
|
|
- Звідки приходить весна? -Чому навесні стає тепліше? -Як це сонце своїми ключами відмикає землю? -Чому кажуть, що птахи приносять на крилах весну? -Чому після зими не буває зразу літо? -Як змінюються рослини з приходом весни? -Як тварини зустрічають весну? |
- Звідки приходить весна? -Чому навесні стає тепліше? -Чому кажуть, що птахи приносять на крилах весну? -Чому після зими не буває зразу літо? -Як змінюються рослини з приходом весни? -Як тварини зустрічають весну? |
Ранкове коло Вправа привітання 1 "Дарую сердечко". 2 Діти привітались, налаштувались на роботу. 3 Обмінялись інформацією під час щоденних новин. 4 Попрацювали в групах. На дотик дізнались що в "Скриньці здивування". 5 Початок формування "Башти слів". 6 Організувати в класі висів насіння, полив ґрунту. Щоденні спостереження за живцями вишні. Як набрякають бруньки на гілці. |
Сердечко із паперу. Папір, ватман, маркер.
Презентація на тему "Весна". Предметні малюнки із зображенням первоцвітів. Скринька здивувань. У скриньці в піддоні ґрунт, пляшка з водою, насіння.
Папір для карток. Матеріал для організації та проведення досліджень.
(Живці вишні, верби) |
Вправа викликала радісні емоції.
Діти зацікавились темою, яку будуть вивчати протягом тижня. Дізналися інформацію, яка їх зацікавила. Обговорили етапи проведення дослідження.
Ключові слова: первоцвіти, перелітні птахи, бруньки, живці.
Вчитель та учні бачать, які знання мають діти з теми. Що вони відчувають. Що для дітей цікаво та важливо. |
Організовано дослідження. Діти у невеликих групах поставили живці вишні, верби у склянки з водою. Вели спостереження, коли з’явилися бруньки на гілочках . Організовано висів насіння в ґрунт ,полив. Проведення спостережень ,коли з’являться проростки.
|
Робота з підручником.
Навесні на деревах з’являються бруньки. Як ви думаєте, де бруньки розпустяться раніше – на гілочці, яка стоїть у посудині в кімнаті, чи в природі?
Припущення: бруньки на гілочці, яка стоїть в кімнаті, розпустяться раніше.
Проведення досліду та спостереження підтвердило припущення.
Висновок: на гілочці, яка стоїть у посудині з водою, в кімнаті бруньки розпустяться раніше, ніж у природі, тому що надворі ще холодно.
Рефлексія.