Тема . Грибна пора
Мета: сформувати в учнів уявлення та поняття про гриби; навчити розрізняти їстівні і неїстівні гриби; розвивати пізнавальну активність дітей, уміння спостерігати; виховувати повагу і любов до природи, культуру поведінки.
Формувати групу компетентностей:
-Загальнокультурну компетентність для вдосконалення знань про навколишній світ та його особливості;
-Компетентність спілкування державною мовою для правильного використання термінологічного апарату.
-Здоровʼязбережувальну компетентність шляхом свідомого ставлення до
власного здоров’я та здоров’я інших;
- Компетентність в природничих науках для формування в учнів практичних
навичок дослідження та спостереження;
- Компетентність уміння вчитися впродовж життя шляхом спостереження
природних явищ, процесів;
-Інформаційну компетентність для здійснення пошуку інформації в різних
джерелах.
Очікувані результати:
Співвідносить зображення / описи грибів
Проводить (самостійно або в групі) прості спостереження / досліди
Фіксує здобуту інформацію (зображеннями, символами, за допомогою фотопристроїв)
Розпізнає їстівні та отруйні гриби
Не завдає шкоди рослинам під час спостереження
Дотримується правил безпечної поведінки під час збору грибів
Описує об’єкти природи (гриби) за певними ознаками
Розпізнає відомі гриби (за кольором, формою, тощо)
Добирає конструкційні матеріали за їх властивостями для виконання практичної роботи (використання паперу для макетування)
Організовує безпечне робоче місце з допомогою дорослих (використання клею, інструментів та пристосувань із гострими частинами)
Демонструє іншим результати власної діяльності
Дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань
Визначає, що дають гриби людині та тваринам .
Малює графічними матеріалами (олівцями, фломастерами, крейдою, фарбами тощо)
Придумує образи і створює їх різними знайомими засобами художньої виразності
Працює з природними матеріалами
Вправляється над інтонацією мовлення, чіткістю дикції, виразністю міміки і жесту, перевтілюючись у різних персонажів
Презентує результати власної творчості перед однолітками
Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,
відеоматеріали, кольорові олівці , клей,прищепки.
Ранкова зустріч
1.Вітання
Ми веселі малючки,
Як грибочки маслючки.
Всіх із ранком вас вітаєм,
І здоров’я всім бажаєм. (слайд 2)
А зараз я пропоную вам привітатися в особливій формі.
Гра «Передай усмішку» (слайд3)
2.Робота з календарем (слайд 4)
Пора року-
Місяць-
Число-
День тижня-
3.Вправа «Скринька» (слайд 5)
В скриньку кладемо маленький грибочок. Діти відгадують що всередині за допомогою запитань. Скриньку передають одне одному.
Загадка
Маленький, чепурненький,
Крізь землю пройшов,
Червону шапочку знайшов.
(Гриб)
4. Гра«Який ти грибочок?» (слайд 6)
Мої дослідники, будь ласка, причепіть вашу прищепочку на той грибочок,який схожий на ваш настрій.
5.Обмін інформацією (слайд 7)
* У світі налічується близько 2 мільйонів видів грибів.
* Вага найбільшого гриба у світі становить 146 кг.
* Гриби старші за динозаврів.
* Гриби дуже живучі і можуть рости на висоті 50-ти поверхового будинку.
* Гриб може пробити асфальт.
Отже сьогодні ми з вами дізнаємось які ж вони насправді ці гриби та що вони з себе уявляють.
Зміст заняття
І. Мотивація діяльності
Скажіть будь ласка, а хто збирав гриби?
А чи потрібно нам знати які ж гриби треба класти до свого кошика? (слайд 8)
ІІ. Завдання уроку
— Сьогодні на уроці ми з вами познайомимося з різними видами грибів, будемо навчатися розрізняти їх, та вміти виділити їстівні та отруйні грибочки.
Робота з підручником
Гра «Хто зайвий» с.51(1) (слайд 9)
ІІІ. Реалізація цілей
Робота з ілюстрацією (слайд 10)
Розгляньте ілюстрацію.
-Допоможіть Бабі Язі дібрати до кожного грибочка його ніжку.(слайд 11)
Робота з загадками.
Виросли гриби прекрасні — Капелюшки в них, мов в маслі.
І збирають грибники Маслянисті …(Маслюки). (слайд 12)
Ці гриби можна сушити, можна смажити, солити.
Найсмачніший гриб у світі, назву його знають діти? (Білий гриб.) (слайд 13)
Між травичкою завзято гомонять руді малята.
Кучеряві в них спіднички, називаються … (лисички). (слайд 14)
Шапинка червона, ще й цяточки білі, Виріс отруйний грибок на дозвіллі. Кращий за всіх цей грибочок із виду, Та не готуйте його до обіду. (мухомор ) (слайд 15)
Гра «Допоможи їжачку знайти гриб» (слайд 16)
-Як ви гадаєте гриби це тварини?
-А можливо це тварини?
Насправді гриби-це окреме царство. І знаходиться їх царство у лісі. (слайд 17)
Будова гриба
.Гриб складається з трьох частин. Перш за все в нього є шапка, яка кріпиться до ніжки-ці дві частини мають назву -тіло гриба. Воно виростає з грибниці, яка знаходиться в землі. Грибниця має вигляд білого павутиння. З однієї грибниці може вирости не один гриб. Тому, дуже важливо, коли ви зрізаєте грибочок його грибницю треба залишати на місці. (слайд 18)
Запам’ятай
Щоб в лікарні не бувати
Треба правила ці знати.
Де отруйний гриб, де ні
Запам’ятовуй правила легкі.
(слайд 19-23)
Будьте уважними! Отруйні гриби-це супер-агенти, які вдало маскуються.
(слайд 24)
. І несправжні лісові опеньки дуже схожі на справжні осінні опеньки.
Перегляд мультфільму
https://www.youtube.com/watch?v=U0a8Qp4unB8
Фізкультхвилинка (слайд25)
Гра «Я досвідчений грибник» (слайд 26)
Вчитель називає гриби. Якщо діти впізнали в ньому їстівний гриб-плескають, а якщо отруйний гриб— мовчать.
Сироїжка,мухомор .лисичка, бліда поганка, білий гриб, підберезовик.
Попрацюйте у групі (слайд 27)
Разом із своїми сусідами намалюйте правила збору грибів.
ІV. Рефлексія
Майстерня «Галявина Бабусі Ягусі» (слайд 28)
Зберіть гриб з його частин та приклейте на заготівку.
— Про які гриби ми говорили на цьому уроці?
— Як правильно треба збирати гриби
— Що найбільше вам запам’яталось?
Викристані джерела
1.http://doshkolenok.kiev.ua/zagadki/421-zagadky-pro-gryby.html
1
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ЛУГАНСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
Кафедра педагогіки та психології
Розробка уроку з курсу «Я досліджую світ» 1 клас
на тему: «Грибна пора»
Рудої Тетяни Сергіївни
слухача курсів підвищення кваліфікації вчителів початкових класів за НУШ,
вчителя початкових класів
Рубіжанськох СШ І-ІІІ ступенів №7
м. Рубіжного
Луганської області
2019