Навчання впродовж життя. Уміння:визначати власні комунікативні потреби, цілі та способи їх досягненнявикористовувати ефективні прийоми вивчення державної/рідної/іноземної мови з урахуванням власного стилю навчанняпостійно збагачувати власний словниковий запас через використання словників і довідкових ресурсів, зокрема цифровихздійснювати самооцінку результатів діяльності, рефлексіюкористуватися різними видами бібліотек та орієнтуватися в бібліотечних ресурсах
Навчання впродовж життя Ставлення:прагнення вдосконалювати власне мовлення впродовж життя, розвивати мовну інтуїціюруйнування власних мовних і комунікативних бар’єрів, усвідомлення та подолання стереотипіврозуміння ролі читання текстів (зокрема художніх текстів, медіатекстів ) українських і зарубіжних авторів для гармонійного розвитку і самовдосконаленняпрагнення збагачувати читацький і мовленнєвий досвід
Гронування. Етапи 1. Написати в центрі слово(словосполучення)2. Написати центральне слово (словосполучення чи фразу) посередині аркуша, на слайді, на дошці).3. Записати слова, фрази, які спадають на думку учням з обраної теми. Записати стільки ідей, скільки дозволить час, або доти, доки вони не будуть вичерпані.4. Коли всі ідеї записані, встановити, там, де це можливо, зв’язки між поняттями.
Вільне володіння державною мовою. Уміння. Усно і письмово висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання, письмо, застосування мультимедійних засобів). Здатність реагувати мовними засобами на повний спектр соціальнихікультурних явищ – у навчанні, на роботі, вдома, у вільний час. Усвідомлення ролі ефективного спілкування.