Навчаюся розпізнавати речення за його основними ознаками.

Про матеріал

Урок складено до підручника М.Вашуленко, С.Дубовик "Українська мова та читання. Частина 1, 2 клас", відповідно до програми О.Я.Савченко.

Перегляд файлу

Тема. Навчаюся розпізнавати речення за його основними ознаками.

Мета: вчити розпізнавати речення за його основними ознаками;  розвивати усне мовлення; розвивати вміння складати речення, вміння висловлювати власну думку; закріпити  знання про розділові знаки в кінці речення; продовжити розвивати вміння записувати слова під диктовку вчителя; виховувати каліграфічну навичку письма, доброзичливість, вміння працювати в парі.

Обладнання: вікторина «Так чи ні», предметні малюнки, таблиця «Речення», Lego, «Чарівна торбинка».

Компетентності: культурна, вміння спілкуватися рідною мовою, громадянська та соціальна, математична.

Наскрізні вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, здатність співпрацювати з іншими людьми.

Очікувані результати: визначає речення за його основними ознаками, знає розділові знаки, які ставляться в кінці речення.

Клас: 2                                      

Навчальний предмет: Українська мова ( за підручником М.Вашуленко, С.Дубовик).

Хід уроку

І. Організація класу.

Вправа «Подаруй посмішку».

  • Діти, погляньте один на одного і подаруйте усмішку. Нехай ця усмішка супроводжує наш сьогоднішній урок. Ми маємо всі гарний настрій, тому добре будемо працювати на уроці.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Гра «Так чи ні». Використання слайду.

Вчитель задає питання, а учні відповідають, використовуючи цеглинки відповідного кольору. ( Ні – червоний колір, так – зелений колір)

  • В українській мові 7 голосних звуків. (Ні)
  • Два звуки можуть позначати букви я, ю, є, ї, коли стоять після голосного звука, після апострофа, на початку слова. (Так)
  • До службових слів ми можемо поставити питання. (Ні)
  • Писати, малювати, бігати – це іменники. (Ні)
  • Червоний, м’який, високий – це прикметники (Так)
  1. Гра « Хто? Що?». Малюнковий  диктант.

Вчитель показує предметні малюнки. Учні повинні записати їх у дві колонки назви предметів: перша колонка – слова, які відповідають на питання Хто?;  друга колонка – слова, які відповідають на питання Що?.

Людина, зошит, дерево, ключ, лисиця, дитина, диван, водій.

  1. Каліграфічна хвилинка. Словникова робота.

                                                 Дд    ив   ан  дв  диван

  • Складіть зі словом диван речення.

 ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Діти, до нас на урок завітали незвичайні гості.

Перегляд відео  https://www.youtube.com/watch?v=IC7QdIHAQIg

  • Отже, з над якою темою ми будемо сьогодні працювати? Давайте спробуємо відтворити звукову схему слова речення.
  • Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (Діти по черзі висловлюють свою думку і прикріплюють смайлик на «Дерево очікувань»).

ІV. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

  1. Спостереження за мовним матеріалом.

Робота за таблицею.  (Діти читають матеріал, який подано в таблиці).

Читав, Дмитро, бібліотека, книжка, у.                                                                                                                    Дмитро читав у бібліотеці книжку.

  • Як ви гадаєте, де буде речення ? Чому ви так вважаєте?
  • Отже, який висновок ми можемо зробити? Пригадайте розділові знаки, які ми ставимо в кінці речення.

(Речення виражає закінчену думку.

Слова в реченні зв’язані між собою за змістом).

  1.  Робота над правилом С.104.

Гра «Я – учителька. Я - учитель».

(Діти читають правило і розповідають його.)

  • Яку думку виражає речення?
  • Як зв’язані слова в реченні між собою?
  1. Первинне сприймання матеріалу.
  • Діти, у кожного з вас на парті є цеглинки, на яких написані слова. Давайте спробуємо їх розташувати правильно. Прочитайте, яке речення утворилося.
  • Порахуйте, зі скількох слів утворене речення.

 

Фізкультхвилинка «Сонце, вода, повітря, земля».

Сонце – діти стають в коло.

Вода – діти знаходять собі пару.

Повітря – діти кружляють.

Земля – діти присідають.

V. Узагальнення та систематизація знань учнів.

1. Виконання вправ за підручником.

Вправа 1 С.104.

      - Прочитайте текст. Кінець кожного речення позначайте зниженням голосу і паузою. Полічіть кількість речень у тексті.

- Які розділові знаки стоять в кінці кожного речення?

Вправа 1 С.104.

       - Прочитайте слова кожної групи. Зі слів кожної групи складіть і запишіть речення.

2.  Гра «Склади речення».

(Діти з торбинки витягують аркуш паперу, на якому написане слово і складають з ним речення).

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

  • Найбільше мені на уроці сподобалося …..
  • Сьогодні я запам’ятав ….
  • Мені було важко ……

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Уколова Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
29 травня 2020
Переглядів
3240
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку