Урок складено до підручника М.Вашуленко, С.Дубовик "Українська мова та читання. Частина 1, 2 клас", відповідно до програми О.Я.Савченко.
Тема. Навчаюся розпізнавати речення за його основними ознаками.
Мета: вчити розпізнавати речення за його основними ознаками; розвивати усне мовлення; розвивати вміння складати речення, вміння висловлювати власну думку; закріпити знання про розділові знаки в кінці речення; продовжити розвивати вміння записувати слова під диктовку вчителя; виховувати каліграфічну навичку письма, доброзичливість, вміння працювати в парі.
Обладнання: вікторина «Так чи ні», предметні малюнки, таблиця «Речення», Lego, «Чарівна торбинка».
Компетентності: культурна, вміння спілкуватися рідною мовою, громадянська та соціальна, математична.
Наскрізні вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, здатність співпрацювати з іншими людьми.
Очікувані результати: визначає речення за його основними ознаками, знає розділові знаки, які ставляться в кінці речення.
Клас: 2
Навчальний предмет: Українська мова ( за підручником М.Вашуленко, С.Дубовик).
Хід уроку
І. Організація класу.
Вправа «Подаруй посмішку».
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Вчитель задає питання, а учні відповідають, використовуючи цеглинки відповідного кольору. ( Ні – червоний колір, так – зелений колір)
Вчитель показує предметні малюнки. Учні повинні записати їх у дві колонки назви предметів: перша колонка – слова, які відповідають на питання Хто?; друга колонка – слова, які відповідають на питання Що?.
Людина, зошит, дерево, ключ, лисиця, дитина, диван, водій.
Дд ив ан дв диван
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
Перегляд відео https://www.youtube.com/watch?v=IC7QdIHAQIg
ІV. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.
Робота за таблицею. (Діти читають матеріал, який подано в таблиці).
Читав, Дмитро, бібліотека, книжка, у. Дмитро читав у бібліотеці книжку.
(Речення виражає закінчену думку.
Слова в реченні зв’язані між собою за змістом).
Гра «Я – учителька. Я - учитель».
(Діти читають правило і розповідають його.)
Фізкультхвилинка «Сонце, вода, повітря, земля».
Сонце – діти стають в коло.
Вода – діти знаходять собі пару.
Повітря – діти кружляють.
Земля – діти присідають.
V. Узагальнення та систематизація знань учнів.
1. Виконання вправ за підручником.
Вправа 1 С.104.
- Прочитайте текст. Кінець кожного речення позначайте зниженням голосу і паузою. Полічіть кількість речень у тексті.
- Які розділові знаки стоять в кінці кожного речення?
Вправа 1 С.104.
- Прочитайте слова кожної групи. Зі слів кожної групи складіть і запишіть речення.
2. Гра «Склади речення».
(Діти з торбинки витягують аркуш паперу, на якому написане слово і складають з ним речення).
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.