Навчаюся правильно відтворювати інтонацію питальних речень

Про матеріал
Урок складено до підручника М.Вашуленко, С.Дубовик "Українська мова та читання. Частина 1, 2 клас", відповідно до програми О.Я.Савченко.
Перегляд файлу

Тема. Навчаюся правильно відтворювати інтонацію питальних речень.

Мета: дати учням уявлення про питальні речення; формувати навички інтонування питальних речень; закріпити знання про розповідне речення; вчити правильно ставити розділові знаки в кінці питального та розповідного речень; розвивати усне мовлення учнів; виховувати бережливе ставлення до книги; розширити знання про діалог.

Обладнання: Lego, картки для роботи в групах, картки для об’єднання в групи, відеофрагменти до теми уроку.

Компетентності: природничі науки, спілкування рідною мовою, математична, громадянська, соціальна, інноваційність.

Наскрізні вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно, здатність логічно обгрунтовувати позицію, співпрацювати з іншими людьми.

Клас: 2.

Навчальний предмет: Українська мова ( за підручником М.Вашуленко, С.Дубовик).

                                                                Хід  уроку

I. Організаційний   момент. Колективне промовляння вірша.

Продзвенів  уже  дзвінок,

всіх покликав  на  урок.

То ж  рівненько  всі  сідаймо,

Працювати  починаймо.

II. Актуалізація  опорних  знань.

1. Метод «Мікрофон».

- Які види речень за метою висловлювання ви знаєте ? (Розповідні  речення,  питальне речення, спонукальне речення).                                                                         - - Який розділовий  знак ставиться в кінці розповідного  речення? ( Діти за допомогою прищіпок обирають серед розділових знаків  «крапку» і показують її).

2. Робота на картках. Взаємоперевірка. (Учні працюють в парах)

- Поставте де потрібно крапку і напишіть слово з великої букви.

Любить їжачок гриби збирати знайде грибок і наколе на голки потім далі мандрує ходить лісом та хазяйнує нічого смачного не минає уже он скільки тих ласощів назбирав.

  1. Каліграфічна хвилинка. Словникове слово.

Ал  іт  фа вт алфавіт

  • Зобразіть звукову схему слова алфавіт.

IIІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.            – До нас на урок знову завітали Суржик і Мовка. Сьогодні вони вас познайомлять з питальними реченнями.

Перегляд відео.  https://www.youtube.com/watch?v=Yb5Ftev-wdI

  • Отже, з якими реченнями нас будуть знайомити Мовка та Суржик?
  • Для того, щоб нам добре все запам’ятати нам треба бути…. (Діти продовжують речення, передаючи мікрофон)

 IV. Опрацювання нового матеріалу.

  1. Вправа «Склади речення».
  • Діти, напишіть на  цеглинках  слова. ( Який, день, сьогодні, тижня.) Скільки днів у тижні? Який день розпочинає тиждень?
  • А тепер розташуйте так слова так, щоб утворилося речення. Який розділовий знак поставимо в кінці даного речення? Як ви гадаєте? Чому?
  • Який висновок ми можемо зробити? (В українській мові, крім розповідних речень, є питальні речення. В кінці питального речення ми ставимо знак питання. Речення у якому про щось запитується, називається питальним).
  1. Гра « Я- учителька. Я – учитель». Робота над правилом. С.108. Вивчення вірша .
  • Які речення ми називаємо питальними? Який розділовий знак ставиться в кінці питального речення?

Куди ідеш?

Ким хочеш стати?

Питальні мусять запитати.

І ти пізнаєш їх умить:

питальний знак в кінці стоїть.

  • Знайдіть у вірші питальні речення. Давайте їх запишемо у зошит.
  1. Перегляд відео «Вимова питальних речень».                                                   video.novashkola.ua › 2-klasukrayinska-.
  • З якою інтонацією вимовляємо питальні речення? Який розділовий знак ставимо в кінці питальних речень?
  1. Читання діалогу. Вправа 7 С.108.
  • Як треба ставитися до книжок?  Діти, книжка – це природа чи рукотворний об’єкт, який створила людина? Поставте до цього слова питання? Як ми називаємо слова, які відповідають на питання Хто? Що?.  Чому до слова книжка ми ставимо запитання Що? Де можна взяти почитати книжку? Як треба поводитися в бібліотеці?

Музична фізкультхвилинка з Lego

V. Закріплення набутих знань та вмінь учнів.

1. Гра «Поставте запитання до відповіді». C .109 вправа 7 (2)

Учора школярі проводили свято казок? Так, проводили.

Учора школярі проводили свято казок? Так, учора .

Учора школярі проводили свято казок? Так, свято казок

2. Робота в парах. С.109, вправа 8.

- Сформулюйте питання до виділених слів.

VІ. Підсумок уроку.

  • Що ми вивчали на уроці? Що саме ви запам’ятали про питальне речення?
  • Яке речення крім питального ви вже знаєте? Що ви про нього знаєте?

Прийом «Кубик Блума».

  • Поясни вживання розділових знаків в кінці речення.
  • Чому дане речення є розповідним ? Діти відвідали бібліотеку.
  • Придумай питальне речення.
  • Поділися своїми знаннями з теми «Речення».
  • Назви види речень за метою висловлювання.
  • Запропонуй свої правила поведінки в бібліотеці.

 

docx
Додано
30 травня 2020
Переглядів
2767
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку