навчити бачити красу природи; виховувати любов до рідної природи. ХІД УРОКУ 1. Організаційний момент ►► Підготовка учнів до екскурсії Перед екскурсією вчитель проводить бесіду,

Про матеріал
Мета: формувати уміння спостерігати природні явища, відчувати красу навколишнього світу; учити висловлювати почуття захоплення цією красою за допомогою слова, фарб і гармонійних звуків. Обладнання: малюнки осінніх дерев; оформлення класної дошки; виставка дитячих малюнків «Осінні барви»; аркуш паперу для виконання малюнку; на столі, на підві¬конні — букети осінніх листочків, кетягів горобини, калини; переносна дошка. Тип уроку: інтегрований.
Перегляд файлу

Дорога в дивосвіт

Урок 7

Тема. Золота осінь. Розцвічування осіннього листя. Осінь у творах письменників, ху­дожників, музикантів. Екскурсія у природу. Виготовлення гербарію осіннього листя рослин лісу {саду)

Мета: формувати уміння спостерігати природні явища, відчувати красу навколишнього світу; учити висловлювати почуття захоплення цією красою за допомогою слова, фарб і гармонійних звуків.

Обладнання: малюнки осінніх дерев; оформлення класної дошки; виставка дитячих малюнків «Осінні барви»; аркуш паперу для виконання малюнку; на столі, на підві­конні — букети осінніх листочків, кетягів горобини, калини; переносна дошка. Тип уроку: інтегрований.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

 Як ви вважаєте, навіщо ми, троє вчителів (образотворчого
мистецтва, музики і читання) вирішили провести цей урок? Для
того щоб ви вчилися відчувати красу рідної природи.

Звучить пісня «Лелеки» П. Дворського.

II. Основний зміст роботи

►► Учнівські доповіді. Краса осені

Учні розповідають про цікавинки, які вони побачили в природі. Виступає прогностик. Відгадують загадки про осінь. ►► Інсценівка

Чути стукіт у двері.

 До класу заходить дівчинка-старшокласниця у костюмі Осені з кошиком яблук, груш.

Хто я?

У садках, гаях блукаю

Жовті шати одягаю.

Золотисту стелю постіль,

 Жду сестрицю білу в гості.

 Так, я Осінь. А ось і два брати — Вересень і Жовтень (двоє хлопчиків-другокласників у костюмах Вересня, Жовтеня).

Вересень

Звозить вересень в комори Кавуни і помідори, Спілих яблук, груш і слив Цілі гори натрусив І вантажить гарбузи На машини і вози... Йде до гаю, де гриби Виростають щодоби. На чолі іскриться піт — Сто турбот і сто робіт.

Жовтень

Подивись: на видноколі Мов змінилися ліси. Хто це їх у жовтий колір Так барвисто прикрасив? Ось край річки — жовті клени І берези золоті, Ялинки лише зелені Залишились в самоті.

І пишаються дерева

Золотим своїм вбранням.

Це якийсь маляр, напевно,

Догодити хоче нам.

А маляр цей — місяць Жовтень.

Осінь. Вересню! Роздай дарунки Осені дітям, нехай смакують!

Учитель. Осіння краса! Люди милуються нею, душа наповню­ється прекрасним почуттям любові, радості. І так хочеться це по­чуття всім подарувати. Допоможе це зробити Слово, адже воно най­краще, найдзвінкіше, наймиліше. Усі люди це вміють? Ні, не всі. Бог наділив цим даром особливих людей — поетів, письменників. Сьогодні читатимемо вірші про осінню красу цих українських пое­тів, які мають Божий дар не лише бачити красу, а й розповідати нам про неї.

Звучить музика П. І. Чайковського з циклу «Пори року».

Двоє учнів читають вірш В. Сосюри «Любіть Україну».

Учитель музики. Красу можна передати за допомогою гар­монії звуків. Уявіть, що світить сонечко, подув вітерець і з дерева летять барвисті листочки. Красиво? Уявіть, що ви — осінні ли­сточки.

Діти під музику виконують плавні рухи, а потім — пісню «Скворушка».

Класний керівник. Знову покличмо Слово, щоб передати красу осені!

Учні читають вірші М. Рильського, М. Познанської, Т. Шевченка.

 Візьміть листочок до рук, уявіть себе листочком, складіть ка­зочку про те, що може трапитися з листочком у цю осінню днину.
(3-4 учнів розповідають казочки.)

Учитель малювання. А тепер передамо красу осіннього листочка за допомогою фарб. Уважно розгляньте листочки. Які ко­льори ви бачите? Намалюйте їх.

 Перед вами — картина І. Левітана «Золота осінь». Які ко­льори на ній переважають? Намалюйте етюд до цієї картини.

Діти малюють під музику П. Чайковського.

Виставка малюнків. ►► Робота у зошиті (Урок 7)

III. Екскурсія у природу. Виготовлення гербарію осіннього листя рослин лісу (саду)

Яскраве осіннє листя можна збирати в букети, робити з них гер­барій, а потім перетворювати засушені листочки на чудові аплікації. Природний матеріал діти із задоволенням використовують в іграх як предмети-замінники: шишки або фігурки з каштанів перетворю­ються на казкових героїв, листочки — на білетики, ковдрочку для ляльки.

IV. Підсумок уроку

Смакування осінніми дарами.

 

1

 

docx
Додано
20 квітня 2019
Переглядів
695
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку