навичик і звички. Вплив звичок на здоров"я урок-тренінг

Про матеріал

Тема уроку:

Навички і звички. Вплив звичок на здоров'я. Корисні і шкідливі звички. Чинники формування звичок.

Мета:

- розглянути класифікацію потреб людини, їх вплив на формування інтересів та схильностей особистості, дослідити механізм формування звичок людини ознайомити учнів із поняттям «звичка»; навчити розпізнавати різницю між корисними та шкідливими звичками; сприяти усвідомленню учнями необхідності формування корисних звичок; з'ясувати причини та наслідки шкідливих звичок, навчити школярів приймати відповідальні рішення;

-розвивати логічне мислення ,зв'язне мовлення;

-виховувати силу волі для формування корисних звичок та подолання шкідливих; виховувати позитивне ставлення до здорового способу життя та свідоме ставлення до власних вчинків, свого здоров'я та здоров'я інших людей як найвищої цінності.

Учні повинні:

Знати:

-поняття «навичики» та «звички»

-різницю між корисними та шкідливими звичками;

-вплив корисних, шкідливих звичок на здоров'я.

Уміти:

-наводити приклади впливу шкідливих звичок підлітків на здоров'я;

Розуміти:

-необхідність формування корисних навичок та звичок ;

-наслідки корисних та шкідливих звичок;

-можливості людини без шкідливих звичок.

Основні терміни: навичка,звичка, корисні та шкідливі звички.

Тип уроку – тренінг.

Обладнання: дошка, мультимедійна презентація, картки-смайлики, наочність з зображенням океану та паперові кораблики,вислови видатних людей ,конспект уроку,ватмани для роботи в групах,анаграми,схема,плакат з правилами.

Хід уроку:

І.Вступна частина

1. Організаційний момент.

2. -Вправа «настрій» кожен вибирає смайлик в якому настрої він перебуває на початку уроку.

- Очікування ( на дошці великі смайлики і діти вибирають яких емоцій вони чекають на уроці)

3.Повторення правил роботи на тренінгу.

vЦінування часу

vВвічливість

vПозитивність

vГоворити від свого імені

vПравило додавання

vПравило добровільної активності

vКонфіден - ційність

vПравило "СТОП"

vПравило підведеної руки

vЗворотній зв'язок

  1. 3. Повторення попереднього матеріалу.

За допомогою методу «Мікрофон» вчитель пропонує учням одним реченням розповісти про те, що вони розвиваються гармонійно, пояснити чому.

4. Повідомлення теми і завдань уроку.

Слухання уривка з повісті Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра»

Мері дала йому жерстяний таз, наповнений водою, і шматок мила; він вийшов за двері, поставив таз на ослінчик, вмочив мило у воду і поклав його на місце. Потім закачав рукава і обережно вилив воду на землю, зайшов у кухню і почав щосили терти обличчя рушником, що висів за дверима. Але Мері відібрала в нього рушник.

- Як тобі не соромно, Томе! — вигукнула вона. — Хіба можна бути таким
розбишакою? Адже вода тобі не зашкодить!

Знову таз наповнили водою. Цього разу Том деякий час стояв над ним, на­бираючись хоробрості, нарешті зітхнув і почав умиватися. Коли він вдруге зайшов до кухні із заплющеними очима, наосліп відшукуючи рушник, вода і мильна піна, що стікали з його обличчя, не залишали сумніву в його сумлінності. Але коли він виринув з-під рушника, результати виявилися не надто блискучими: чистим, як маска, була лише частина його обличчя від лоба до підборіддя; вище і нижче тягнулася обширна, не змочена водою територія, що зверху піднімалася на лоб, а знизу лягала темною смугою навколо шиї.

Запитання для обговорення

  • Яку звичку мав Том Сойєр — корисну чи шкідливу?
  • Пригадайте кілька ваших звичок. Які з них вам подобаються? (Висловлюються ті, хто бажає).
  • Поясніть прислів'я: « Посієш вчинок – пожнеш звичку,посієш звичку – пожнеш характер,посієш характер – пожнеш долю».

ІІ Основна частина.

1.Теоретичний блок

а)Інформаційне повідомлення з мультимедійною презентацією.

- Діти,пригадайте чи доводилося вам виконувати якісь дії?І чи виникало бажання або потреба робити це знову й знову? (Відповіді дітей)

- Це і є звичка-дії,вчинки людини,що закріпилися внаслідок багаторазового їх повторення і виконання яких стало потребою. Це спосіб поводитися, не замислюючись, ЧОМУ ти це робиш.

Наприклад, якщо маєш звичку щоранку робити зарядку, то вже не вирішуєш щоразу, робити її чи ні(чистити зуби,мити руки перед їдою,після відвідування туалету…)

Навички - це здатність робити щось автоматично, не замислюючись, ЯК ти це робиш. Коли пишеш, то не замислюєшся, як писати літеру, коли ходиш — не думаєш, з якої ноги ступати і як утримувати рівновагу.

-А давайте подумаємо чи всі названі звички приносять людині користь? (Ні)

- Отже всі звички можна поділити на дві групи. Ті,що приносять користь людині і її здоров'ю називаються –корисними, наприклад пунктуальність,охайність, ввічливість, заняття спортом,виконання ранкової гімнастики, дотримання правил особистої гігієни,складання речей,допомога батькам,говорити правду, гуляти на свіжому повітрі.

Вони допомагають дотримуватися розпорядку дня, не втомлюватися, не дратуватися через прикрі дрібниці,радувати рідних і друзів,добре вчитися, зберігати здоров'я. Важливо набувати корисних звичок з дитинства. Тоді не треба буде відмовлятися від шкідливих звичок.

А ті звички ,що приносять шкоду людині і її здоров'ю називаються шкідливими. Шкідливими звичками є: гризти нігті,сьорбати,розкидати речі,сидіти довго за телевізором та комп'ютером, неорганізованість, брехливість, переїдання,недотримання режиму дня та правил харчування, куріння, вживання алкоголю,наркотиків.

Навіть міцна від народження людина під впливом шкідливих звичок поступово втрачає здоров'я. Шкідливі звички поволі знищують захисні сили організму й навіть можуть призвести до серйозних захворювань.

2.Практичний блок.

А)Колективна гра «Шкідливо-корисно» (клеїмо у відповідні колонки)

- Вітатися під час зустрічі з людьми;

- допомагати меншим та слабшим;

- гратися з телефоном на уроці

- їсти на уроці

- перебігати дорогу на червоне світло пішохідного світлофора;

- виконувати ранкову зарядку;

- говорити неправду;

-гойдатись на стільчику

- дотримуватися режиму дня;

- доглядати за своїми речами;

- палити цигарки;

- вживати алкоголь;

- правильно харчуватись;

- гризти ручки,олівці;

- складати портфель поспіхом вранці;

- бути пунктуальним;

- гуляти на свіжому повітрі;

- вживати свіжі фрукти й овочі;

- робити компліменти іншим людям;

- посміхатись

Гра «Торги»

Учитель роздає по 10 папірців кожному учневі.

Завдання. Напишіть на кожному папірці своє ім'я. Протягом наступних кількох хвилин ці 10 папірців будуть уособлювати вас і гратимуть роль символічних грошей, тобто засобу, за який можна купити певний товар. Через хвилину перед кожним постане вибір: витратити чи заощадити свої папірці. На продаж будуть виставлені різноманітні «товари» по парі. Правила гри не дозволяють купити обидва товари одночасно, тільки щось одне або нічого. Зрозуміло, що коли закінчаться ваші папірці, вже нічого не можна буде купити.

Всі покупки можна робити лише тоді, коли «товари» пропонуються на продаж. Не можна повернутися до попередньої пари, якщо на продаж уже виставлено наступну пару.

Торги

Перший лотНовий телефон (1 папірець)Новий велосипед на вибір (1 папірець)

Другий лот подорож на канікулах з другом (2 папірці) подорож на канікулах з сім'єю (2 папірці)

Третій лот Стати найпопулярнішою людиною серед своїх товаришів терміном на 2 роки (1 папірець)

Мати одного справжнього друга (2 папірці)

Четвертий лот Закінчити престижний університет (2 папірці) Заснувати прибуткову компанію (2 папірці)

П'ятий лот Мати здорову і щасливу сім'ю (3 папірці). Здобути всесвітню славу (3 папірці).

(Після завершення вибору з цієї пари оголосити: тим, хто обрав сім'ю, повертають 2 папірці назад як винагороду)

Шостий лот досконало брехати (2 папірці) говорити тільки правду ( 2 папірці)

Сьомий лот сила волі (3 папірці) продаж 5 шкідливих звичок (3 папірці)

Обговорення

Наші торги завершені. Роздивіться свої покупки і скажіть:

Що з того, що ви придбали, подобається вам понад усе?

Чи шкодуєте ви, що щось не придбали?

Потрібно усвідомлювати, що всього житті можна досягти тільки відшліфовуючи свої навички та звички, які забезпечать у вашому житті задоволення всіх потреб. А щоб бути успішним, то потрібно розуміти, що формування навичок залежить від вас, чи Ви будете наслідувати поведінку інших, або все таки свідомо та самостійно формувати необхідні Вам звички.

Вправа-дискусія «Магічна цифра» обговорення звички «Рано лягати спати»

За допомогою плакату

ІІІ. Заключна частина

1.Підведення підсумків уроку. Вправа «Океан Змін» учні пишуть на корабликах 1 свої шкідливі звичку,яку важко побороти і відпускають їх у «вічне плавання»

2. Практична робота «Відмова від поганої шкідливої звички» ( на картках)

2.Оцінювання учнів.

3.Вправа «Прощання»

(Взявшись за руки промовляємо слова)

Шкідливим звичкам скажем –Ні!

Це треба знать -тобі й мені

Хай кожен про здоров'я дба,

Життя пройшло щоб недарма!

4.Домашнє завдання

Опрацювати параграф 11,намагатися позбутися звички за допомгою плану-роздруківки ,намалювати малюнок «Атиреклама шкідливим звичам»

Перегляд файлу

Тема уроку:

Навички і звички. Вплив звичок на здоров'я. Корисні і шкідливі звички. Чинники формування звичок.

 

Мета: 

  •  розглянути класифікацію потреб людини, їх вплив на формування інтересів  та  схильностей  особистості,  дослідити  механізм  формування звичок  людини ознайомити учнів із поняттям «звичка»; навчити розпізнавати різницю між корисними та шкідливими звичками; сприяти усвідомленню учнями необхідності формування корисних звичок; з’ясувати причини та наслідки шкідливих звичок, навчити школярів приймати відповідальні рішення;
  • розвивати логічне мислення ,зв’язне мовлення;
  • виховувати силу волі для формування корисних звичок та подолання шкідливих; виховувати позитивне ставлення до здорового способу життя  та свідоме ставлення до власних вчинків, свого здоровя та здоровя інших людей як найвищої цінності.

 

Учні повинні:

Знати:

  • поняття «навичики» та «звички»
  • різницю між корисними та шкідливими звичками;
  • вплив корисних, шкідливих звичок на здоровя.

Уміти:

  • наводити приклади впливу шкідливих звичок підлітків на здоровя;

Розуміти:

  • необхідність формування корисних навичок та звичок ;
  • наслідки корисних та шкідливих звичок;
  • можливості людини без шкідливих звичок.

 

Основні терміни: навичка,звичка, корисні та шкідливі звички.

 

Тип уроку – тренінг.

 

Обладнання: дошка, мультимедійна презентація, картки-смайлики, наочність з зображенням океану та паперові кораблики,вислови видатних людей ,конспект уроку,ватмани  для роботи в групах,анаграми,схема,плакат з правилами.

                                             Хід уроку:

І.Вступна частина

 

1.  Організаційний момент.

2. -Вправа «настрій» кожен вибирає смайлик в якому настрої він перебуває на початку уроку.

- Очікування ( на дошці великі смайлики і діти вибирають яких емоцій вони чекають на уроці)

 

3.Повторення правил роботи на тренінгу.

  • Цінування часу
  • Ввічливість
  • Позитивність
  • Говорити від свого імені
  • Правило додавання
  • Правило добровільної активності
  • Конфіден - ційність
  • Правило "СТОП"
  • Правило підведеної руки
  • Зворотній зв'язок

 

  1. 3. Повторення попереднього матеріалу.

За допомогою методу «Мікрофон» вчитель пропонує учням одним реченням розповісти про те, що вони розвиваються гармонійно, пояснити чому.

 

4. Повідомлення теми і завдань уроку.

Слухання  уривка з повісті Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра»

 

Мері дала йому жерстяний таз, наповнений водою, і шматок мила; він вийшов за двері, поставив таз на ослінчик, вмочив мило у воду і поклав його на місце. Потім закачав рукава і обережно вилив воду на землю, зайшов у кухню і почав щосили терти обличчя рушником, що висів за дверима. Але Мері відібрала в нього рушник.

-        Як тобі не соромно, Томе! — вигукнула вона. — Хіба можна бути таким
розбишакою? Адже вода тобі не зашкодить!

Знову таз наповнили водою. Цього разу Том деякий час стояв над ним, на­бираючись хоробрості, нарешті зітхнув і почав умиватися. Коли він вдруге зайшов до кухні із заплющеними очима, наосліп відшукуючи рушник, вода і мильна піна, що стікали з його обличчя, не залишали сумніву в його сумлінності. Але коли він виринув з-під рушника, результати виявилися не надто блискучими: чистим, як маска, була лише частина його обличчя від лоба до підборіддя; вище і нижче тягнулася обширна, не змочена водою територія, що зверху піднімалася на лоб, а знизу лягала темною смугою навколо шиї.

Запитання для обговорення

  • Яку звичку мав Том Сойєр — корисну чи шкідливу?
  • Пригадайте кілька ваших звичок. Які з них вам подобаються? (Висловлюються ті, хто бажає).
  • Поясніть прислів’я: « Посієш вчинок – пожнеш звичку,посієш звичку – пожнеш характер,посієш характер – пожнеш долю».

 

ІІ Основна частина.

 

1.Теоретичний блок

 

а)Інформаційне повідомлення з мультимедійною презентацією.

- Діти,пригадайте чи доводилося вам виконувати якісь дії?І чи виникало бажання або потреба робити це знову й знову? (Відповіді дітей)

- Це і є звичка-дії,вчинки людини,що закріпилися внаслідок багаторазового їх повторення і виконання яких стало потребою. Це  спосіб  поводитися,  не замислюючись,  ЧОМУ ти  це робиш.

Наприклад, якщо маєш звичку щоранку робити зарядку, то вже не вирішуєш щоразу, робити її чи ні(чистити зуби,мити руки перед їдою,після відвідування туалету…)

Навички - це здатність робити щось автоматично, не замислюючись, ЯК ти це робиш. Коли пишеш, то не замислюєшся, як писати літеру, коли ходиш — не думаєш, з якої ноги ступати і як утримувати рівновагу.

 

-А давайте подумаємо чи всі названі звички приносять людині користь? (Ні)

- Отже всі звички можна поділити на дві групи. Ті,що приносять користь людині і її здоров’ю називаються –корисними, наприклад пунктуальність,охайність, ввічливість, заняття спортом,виконання ранкової гімнастики, дотримання правил особистої гігієни,складання речей,допомога батькам,говорити правду, гуляти на свіжому повітрі.

   Вони допомагають дотримуватися розпорядку дня, не втомлюватися,  не дратуватися через прикрі дрібниці,радувати рідних і друзів,добре вчитися, зберігати здоров’я.   Важливо набувати корисних звичок з дитинства. Тоді не треба буде відмовлятися від шкідливих звичок.

        А ті звички ,що приносять шкоду людині і її здоров’ю називаються шкідливими. Шкідливими звичками є: гризти нігті,сьорбати,розкидати речі,сидіти довго за телевізором та комп’ютером, неорганізованість, брехливість,  переїдання,недотримання режиму дня та правил харчування, куріння, вживання алкоголю,наркотиків.

  Навіть міцна від народження людина під впливом шкідливих звичок поступово втрачає здоров’я. Шкідливі звички поволі знищують захисні сили організму й навіть можуть призвести до серйозних захворювань.

 

2.Практичний блок.

А)Колективна гра  «Шкідливо-корисно» (клеїмо у відповідні колонки)

- Вітатися під час зустрічі з людьми;

 - допомагати меншим та слабшим;

- гратися  з телефоном на уроці

 -  їсти на уроці

 - перебігати дорогу на червоне світло пішохідного світлофора;

 - виконувати ранкову зарядку;

 - говорити неправду;

-гойдатись на стільчику

- дотримуватися режиму дня;

- доглядати за своїми речами;

- палити цигарки;

- вживати алкоголь;

 - правильно харчуватись;

- гризти ручки,олівці;

- складати портфель поспіхом вранці;

- бути пунктуальним;

- гуляти на свіжому повітрі;

- вживати свіжі фрукти й овочі;

- робити компліменти іншим людям;

- посміхатись

 

Гра «Торги»

Учитель роздає по 10 папірців кожному учневі.

Завдання. Напишіть на кожному папірці своє ім’я. Протягом наступних кількох хвилин ці 10 папірців будуть уособлювати вас і гратимуть роль символічних грошей, тобто засобу, за який можна купити певний товар. Через хвилину перед кожним постане вибір: витратити чи заощадити свої папірці. На продаж будуть виставлені різноманітні «товари» по парі. Правила гри не дозволяють купити обидва товари одночасно, тільки щось одне або нічого. Зрозуміло, що коли закінчаться ваші папірці, вже нічого не можна буде купити.

Всі покупки можна робити лише тоді, коли «товари» пропонуються на продаж. Не можна повернутися до попередньої пари, якщо на продаж уже виставлено наступну пару.

Торги

Перший лот  Новий телефон (1 папірець)  Новий велосипед на вибір (1 папірець)

Другий лот подорож на канікулах з другом (2 папірці) подорож на канікулах з сім'єю (2 папірці)

Третій лот Стати найпопулярнішою людиною серед своїх товаришів терміном на 2 роки (1 папірець)

Мати одного справжнього друга (2 папірці)

Четвертий лот Закінчити престижний університет (2 папірці) Заснувати прибуткову компанію (2 папірці)

П’ятий лот Мати здорову і щасливу сім’ю (3 папірці). Здобути всесвітню славу (3 папірці).

(Після завершення вибору з цієї пари оголосити: тим, хто обрав сім’ю, повертають 2 папірці назад як винагороду)

Шостий лот досконало брехати (2 папірці) говорити тільки правду ( 2 папірці)

Сьомий лот сила волі (3 папірці) продаж 5 шкідливих звичок (3 папірці)

Обговорення

 Наші торги завершені. Роздивіться свої покупки і скажіть:

Що з того, що ви придбали, подобається вам понад усе?

Чи шкодуєте ви, що щось не придбали?

Потрібно усвідомлювати, що всього житті можна досягти тільки відшліфовуючи свої навички та звички, які забезпечать у вашому житті задоволення всіх потреб. А щоб бути успішним, то потрібно розуміти, що формування навичок залежить від вас, чи Ви будете наслідувати поведінку інших, або все таки свідомо та самостійно формувати необхідні Вам звички.

 

Картинки по запросу чинники формування звичок

 

 Вправа-дискусія «Магічна цифра» обговорення звички «Рано лягати спати»

За допомогою плакату

 

 

ІІІ. Заключна частина

1.Підведення підсумків уроку. Вправа «Океан Змін» учні пишуть на корабликах 1 свої шкідливі звичку,яку важко побороти і відпускають їх у «вічне плавання»

2. Практична робота «Відмова від поганої шкідливої звички» (  на картках)

2.Оцінювання учнів.

3.Вправа «Прощання»

(Взявшись за руки промовляємо слова)

Шкідливим звичкам скажем –Ні!

Це треба знать -тобі й мені

Хай кожен про здоров’я дба,

Життя пройшло щоб недарма!

4.Домашнє завдання

Опрацювати параграф 11,намагатися позбутися звички за допомгою плану-роздруківки ,намалювати малюнок «Атиреклама шкідливим звичам»

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Alina Oprish
Додано
25 листопада 2018
Переглядів
5557
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку