Найпоширеніші випадки порушення лексичної норми. Кальки з інших мов, недоречне вживання українських слів у невластивому їм значенні

Про матеріал
Презентація для онлайнурку з української мови на тему: "Найпоширеніші випадки порушення лексичної норми. Кальки з інших мов, недоречне вживання українських слів у невластивому їм значенні"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ЛЕКСИЧНА ПОМИЛКА. НАЙПОШИРЕНІШІ ВИПАДКИ ПОРУШЕННЯ ЛЕКСИЧНОЇ НОРМИ. КАЛЬКИ З ІНШИХ МОВ, НЕДОРЕЧНЕ ВЖИВАННЯ УКРАЇНСЬКИХ СЛІВ У НЕВЛАСТИВОМУ ЇМ ЗНАЧЕННІ

Номер слайду 2

План уроку1. Лексична помилка.2. Найпоширеніші випадки порушення лексичної норми.3. Кальки з інших мов.4. Недоречне вживання українських слів у невластивому їм значенні.

Номер слайду 3

Мета уроку:ознайомити учнів із поняттям «лексична помилка», розглянути найпоширеніші випадки порушення лексичної норми;розвивати вміння відрізняти помилкове вживання слова від правильного, редагувати речення з лексичними помилками, збагачувати лексичний запас здобувачів освіти; розвивати вміння критичного мислення та аналізувати матеріал, культуру усного й писемного мовлення; виховувати готовність у всіх мовленнєвих ситуаціях завжди говорити правильно, бажання вивчати українську мову, потребу вдосконалювати власне мовлення.

Номер слайду 4

Роздуми над важливістю зразкового мовлення. Прочитайте речення. Чи може бути оратором той, хто допускає порушення мовних норм?Оратором є лише той, хто в змозі говорити з кожного питання говорити гарно, вишукано і переконливо, відповідно до важливості предметів, на користь часові і для задоволення слухачів (Тацит).

Номер слайду 5

Що вивчає лексикологія?∙ Що таке лексика?∙ Що таке лексичне значення слова?∙ Чи всі слова мають лексичне значення?∙ Які слова називаються запозиченими та власне українськими?∙ Що таке синоніми, антоніми, пароніми?∙ У якому словнику пояснюють лексичне значення слова?Евристична бесіда

Номер слайду 6

Що ви можете сказати про ці речення? Знайдіть помилки. Запишіть відредаговані речення. Наша група приймає участь у різних міроприємствах. Класним керівником нашої групи являється Алла Миколаївна. 3. Сьогодні я получу гарну оцінку.4. Солдати князя Ігоря були відважними. Знайди помилку!

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Номер слайду 27

На концерті звучали лише популярні шлягери. Служба в арміїї – громадянське доручення кожного чоловіка. У моїй роботі лише одна невірна відповідь. Ми познайомилися з тобою в травні місяці. Я завжди пам'ятаю й не забуваю, коли день народження кожного члена моєї родини. Мій тато користується авторитетом серед науковців. Я ніколи не приймав участь в учнівській олімпіаді. Потрібно мати неабияку силу, щоб обрати вірний шлях. Відеоурок від О. Авраменка про зайві слова. Відредагуй текст:

Номер слайду 28

Багаточисленні - Більша половина - Вибачаюсь - Виключення - Відкрийте вікно - Відсутній по хворобі - Втратити свідомість - Гарна тюль - Діюче законодавство - Добре виглядати - Душевна біль - Із-за помилки - Малочисленний - На слідуючий день - Отримали освіту - Перевернути сторінку - Перевести на українську - Підніміть руку - Порушення існуючих законів - Скажу пару слів - Слідуючий - Співпадати - У даний момент - Я рахував за потрібне - Флеш-карта

Номер слайду 29

Читання з позначками: «+» – що вже відомо, «–» – що невідомо, знаком «!»– що ціково, знаком «?» – що незрозуміло. Відеоурок від О. Авраменка (правильне вживання вислову приймати участь чи брати участь)Робота з текстом

Номер слайду 30

Виберіть правильний варіант лексичної сполучуваності й запишіть його в зошит. Тренування з греблі/ веслування. Працюємо біля/близько години. Визволення/ звільнення від загарбників. Красномовний вираз/вислів. Оливкове(а) масло/олія. Не дивлячись/незважаючи на негоду. Через кілька/пару хвилин. Поширювати/розповсюджувати плітки. Розв'язувати/вирішувати задачу. Складати/становити п'ять відсотків. Робочий/робітничий клас. Урок триває/продовжується 45 хвилин. Лексичне дослідження

Номер слайду 31

Вивчити § 8 в підручнику Українська мова 10 клас (рівень стандарту) - Олександр Авраменко. Переглянути відео “10 клас. Порушення лексичної норми. Кальки з інших мов. Уживання слів у невластивому значенні!Дати відповіді на запитання тесту “Порушення лексичної норми. Кальки з інших мов”https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3732476 Домашнє завдання:

Номер слайду 32

Дякую за увагу!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Аннабердієва Лариса Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кулик Світлана Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
20 жовтня 2023
Переглядів
5396
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку