Найпростіші перетворення графіків функцій

Про матеріал
Алгебра, 9 клас. Розробка уроку у вигляді презентації на тему: "Найпростіші перетворення графіків функцій", яка включає в себе пропедевтичну практику, презентацію нового матеріалу, закріплення вивченого та його повторення.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок алгебри у 9 класіПідготувалавчитель математики. Талалаївського ЗЗСО І-ІІІ ступенів. Петрішенко Людмила Павлівна

Номер слайду 2

Українське прислів’я говорить: «Знання збираються по краплі, як води в долині». Для цього ви повинні бути: Успішними. Спокійними. ПрацьовитимиІніціативними. Хоробрими. Вступне слово вчителя

Номер слайду 3

Тема уроку. Найпростіші перетворення графіків функцій. Мета уроку. Сформувати в учнів розуміння змісту поняття «перетворення графіка функції»; розпочати роботу по вивченню основних видів геометричних перетворень графіків функцій; розвивати вміння будувати графіки за вивченими правилами та формулами перетворень; виховувати культуру математичних побудов. Обладнання. Інтерактивна дошка, презентація, шаблони графіків найпростіших фунцій. Девіз уроку. Життя без математики майже помилка.

Номер слайду 4

Усно. Бліц – опитування. Вправи на повторення. Пропедевтична практика. Спростити5𝑥−15𝑥2−914𝑎7𝑎−𝑎𝑏𝑥2+4𝑥+4 4𝑥+8 Знайти ОДЗ функції𝑦= 𝑥3+4𝑥+1𝑦=5+𝑥2𝑦= −𝑥 𝑥(𝑥−6)𝑦= 5𝑥 𝑥+4𝑦= 2 𝑥+3 Обчислити−12,4 −3,6:0,4(12 − 14):18(33)2274:310 

Номер слайду 5

Фронтальне опитування. Що називають графіком функції?Як будували графіки найпростіших функцій у попередніх класах?Вправа на встановлення відповідності𝑦=3𝑥+2𝑦= 𝑥2𝑦=𝑥𝑦=5 Орієнтація навчального матеріалу. Відповіді: 1-г, 2-в, 3-б, 4-д

Номер слайду 6

Область визначення функції. Область значень функції. Нулі функції. Проміжки на яких функція зростає. Проміжки на яких функція спадає. Проміжки на яких функція набуває додатні значення. Проміжки на яких функція набуває від’ємні значення. Найменше значення функції. Найбільше значення функції. Значення функції, коли х=0. На малюнку зображено графік функції y = f(x). Знайти:

Номер слайду 7

{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}y987654321 -9 -8-7-6-5-4-3-2-10123456789x-1-2-3-4-5

Номер слайду 8

На основі комп’ютерної презентації складаємо схему-конспект. Презентація нового матеріалу

Номер слайду 9

Паралельне перенесення вздовж осі OYГрафік функції у=f(x)+n одержується з графіка функції у=f(x) паралельним перенесенням вздовж осі ОУ на n одиниць. Якщо n >0,то вгору ,а якщо n < 0 , то вниз. Наприклад: y=x²-2(змістити вниз на 2 одиниці y=x²).

Номер слайду 10

Паралельне перенесення вздовж осі OYГрафік функції у=f(x)+n одержується з графіка функції у=f(x) паралельним перенесенням вздовж осі ОУ на n одиниць. Якщо n >0,то вгору ,а якщо n < 0 , то вниз. Наприклад: у=x²+3(змістити вгору у=х² на 3 одиниці);

Номер слайду 11

Самостійна практика для учнів. За допомогою шаблону параболи будуємо графіки запропонованих функцій

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Паралельне перенесення вздовж осі OХГрафік функції у=f(x+a) дістаємо з графіка функції у=f(x) паралельним перенесенням вздовж осі ОХ на а одиниць. Якщо а>0, то вліво, якщо а<0, то вправо. Наприклад:у=(x-2)² (-2<0,y=x² змістити вправо на 2 одиниці).

Номер слайду 14

Паралельне перенесення вздовж осі OХГрафік функції у=f(x+a) дістаємо з графіка функції у=f(x) паралельним перенесенням вздовж осі ОХ на а одиниць. Якщо а>0, то вліво, якщо а<0, то вправо. Наприклад:у=(x+2)² (2>0,y=x² змістити вліво на 2 одиниці).

Номер слайду 15

Самостійна практика для учнів. За допомогою шаблону параболи будуємо графіки запропонованих функцій

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Симетрія відносно осі ОХГрафік функції у=-f(x) утворюється з графіка функції у=f(x) симетричним відображенням його відносно осі ОХ. Наприклад:у=-√х(у=√х відобразити симетрично відносно осі ОХ)

Номер слайду 18

Колективна робота з класом. Один учень працює біля дошки

Номер слайду 19

Послідовність побудови графіка цієї функції

Номер слайду 20

Навчальна самостійна робота. Встановіть відповідність між графіком функції і формулою* Побудуйте графік функції y = 𝑥2−4𝑥+6, виділивши квадрат двочлена із квадратного тричлена 

Номер слайду 21

Визначіть відповідність між графіком функції і формулою14532 у = x²25413

Номер слайду 22

Вивчити пункт 10. Розв’язати:початковий, середній рівень: № 10.3, 10.7достатній, високий рівень: № 10.16, 10.18вправа на повторення: № 10.30 Домашнє завдання

Номер слайду 23

Підсумок уроку. Слово вчителя. Діти!Хто з вас на уроці почувався успішним?Хто спокійним?Хто працьовитим?Хто ініціативним?Хто хоробрим?Мені приємно бачити усмішки на ваших обличчях. Бажаю зберігати гарний настрій протягом дня.

pptx
Пов’язані теми
Алгебра, 9 клас, Презентації
До підручника
Алгебра 9 клас (Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С)
До уроку
10. Як побудувати графіки функцій y = f (x) + b і y = f (x + a), якщо відомо графік функції y = f (x)
Додано
30 квітня 2023
Переглядів
618
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку