Проект із зарубіжної літератури
Найвище мистецтво – це мистецтво бути ЛЮДИНОЮ.
“Треба прагнути бути людиною,незважаючи на всю жорстокість навколишнього світу. “ О.Генрі
О.Генрі «Останній листок»
Мета: продовжувати знайомити ліцеїстів із змістом твору; пояснити специфіку розкриття образу художника-невдахи Бермана(художник та його «шедевр»); розкрити своєрідність сюжету та композиції новели «Останній листок»; розвивати навички самостійної роботи, вміння аналізувати та переказувати текст; формувати у школярів любов до життя, уміння цінувати життя попри всі негаразди.
Очікувані результати: ліцеїсти аналізують зміст новели і переказують її зміст; визначають ідейний зміст твору; висловлюють особисте ставлення до порушених у творі проблем, аргументуючи власну позицію цитатами з тексту.
Ключове питання : «Чи здійснилася мрія старого художника Бермана?»
Тематичні питання:
1. Людські взаємини Якщо говорити простими словами, це те, що цінне в житті.?
2. Чому саме “Останній листок”?
Методичні рекомендації. Під час аналізу новели варто звернути увагу на такі питання як, боротьба за виживання,взаємопідтримка та жертовність.Характеризуючи образ Бермана варто згадати про біблійного Мойсея і чи випадково порівнює письменник Бермана з Мойсеєм? .
Логічним буде присутність слів «подвиг», «людяність» у визначенні всіх
структурних елементів новели. Для проєктування доцільно відвести урок,
організувати роботу учнів у групах.
Рекомендована форма проведення:урок-дослідження
Операційна карта з розробки тематичного питання
Людські взаємини Якщо говорити простими словами, це те, що цінне в житті.?
Людина (із тлумачного словника) — це унікальна істота, яка є не просто творінням вищого розуму, не просто відображенням Божої мудрості, могутності, творчого потенціалу. Людина, з погляду християнства, є особою, яка має власний розум, власну волю, власні почуття. Людина безсмертна не лише в релігійному розумінні, але й у своїх ділах.
Герої О.Генрі – прості люди, звичайні американці.Вони не вирішують глобальних
проблем, а живуть буденним життям, в якому є і радість і сум .
- Яке слово спадає на думку, коли ми говоримо про людські взаємини?
-Розкажіть про що думала Джонсі, поки “лежала й довго дивилася на листок”.
-Що саме надає сили Сью триматися самій та підтримувати своє хвору подругу?
-На особі якого персонажа автор зробив найбільший акцент ?
-Якими словами ви можете охарактеризувати Бермана на початку твору та в кінці.
-Доведіть,що в основі цього твору –розповідь про дійсно щирий та найдобріший вчинок героя ,який вартий уваги та пошани ?
-Чи випадково порівнює письменник Бермана з Мойсеєм?
Операційна карта з розробки тематичного питання
Чому саме “Останній листок”?
Останній (із тлумачного словника)-а) Єдиний, який зберігся, залишився.
б)Вирішальний, остаточний.
Життя – книга-останній - це ціла сторінка власної життєвої книги художника-невдахи Бермана.
-Чому Джонсі стало краще?
-Що трапилося з Берманом?
-Як можна оцінити його вчинок?
- Чи здійснилася мрія старого Бермана?
(Висловіть свою точку зору)
-Останній листок плюща – це…?
“На які роздуми наштовхнув вас твір О.Генрі “Останній листок”?
Висновок уроку:
Людина живе доти, доки про щось мріє, поки до чогось прагне.
Гріх втрачати надію, віру, за життя треба боротися.
У людині відкриваються найкращі якості,коли вона робить щось для іншої людини.
І найголовніше : Найвище мистецтво – це мистецтво бути ЛЮДИНОЮ.