Назва проєкту: «Ой там гуля степами козак Голота, не боїться ні вогня, ні меча, ні третього болота» (за твором М. Пригари «Козак Голота»).

Про матеріал
Мета проєкту: - Поглиблювати, доповнювати, коригувати знання учнів про козаків (побут, звичаї, одяг, страви); продовжувати вчити користуватися довідковою літературою, Інтернет-ресурсами; формувати уміння аналізувати та систематизувати зібраний матеріал; збагачувати словниковий запас ; сприяти бажанню учнів самостійно здобувати інформацію; учити обирати шлях вирішення проблеми, якщо такий виникає в роботі над проєктом.
Перегляд файлу

ОПИС ПРОЄКТУ

Назва проєкту: «Ой там гуля степами козак Голота, не боїться ні вогня, ні меча, ні третього болота» (за твором М. Пригари «Козак Голота»).

Мета проєкту:

  • Поглиблювати, доповнювати, коригувати знання учнів про козаків (побут, звичаї, одяг, страви); продовжувати вчити користуватися довідковою літературою, Інтернет-ресурсами; формувати уміння аналізувати та систематизувати зібраний матеріал; збагачувати словниковий запас ;  сприяти бажанню учнів самостійно здобувати інформацію; учити обирати шлях вирішення проблеми, якщо такий виникає в роботі над проєктом;
  • розвивати навички самостійної роботи, роботи в групі; образне мислення, творчу уяву, естетичний смак; уміння працювати з картою України; уміння передавати у малюнку власне бачення образу героя, картини природи;
  • виховувати бажання читати твори українських письменників історичного спрямування, зацікавленість історією козаків, народознавством; толерантність; інформаційну компетентність; сприяти національно-патріотичному вихованню учнів.

Учасники проєкту: учні, батьки, бібліотекар.

Тип проєкту:

за  характером діяльності – творчий;

за предметно-змістовною сферою – мовно-літературний;

за кількістю учасників – особистісно-колективний;

за широтою змісту – міжпредметний;

за тривалістю проведення – середньої тривалості.

Предмети, у межах яких виконується навчальний проект:

літературне читання, українська мова, природознавство, образотворче мистецтво, основи інформатики.

Очікувані результати.

Під час виконання проекту учні:

  • поглиблять свої знання, дізнаються більше про життя, побут, звичаї українських козаків, їх символи, здобудуть більше інформації про історичну постать козака Голоти, його риси характеру; 
  • зберуть та проаналізують приказки та прислів’я про козаків, походження прізвища;
  • опанують навичками складання плану місцевості та пересування за літературним описом в оповіданні;
  • опанують навичками малювання образу козака Голоти за його описом ;

малювання картин природи за словесним описом;

  • вправлятимуть практичні навички самостійної роботи з додатковою літературою, Інтернет-ресурсами.

 

 

Опис реалізації проекту (попередня діяльність)

  1. Об’єкт пізнання: образ козака Голоти, звичаї , побут, символи українських козаків.

 

  1. Завдання проєкту:
  • залучити учнів, їх батьків до пошуку інформації про українських козаків, їх побут, звичаї, прислів’я та приказки; дуб – як символ козацтва;
  • намалювати малюнки до твору, створити образ козака Голоти;
  • скласти план місцевості пересування козака Голоти;
  • естетично оформити зібраний матеріал.

 

  1. Спосіб реалізації завдань:
  • пошук інформації;
  • виконання творчої роботи;
  • естетичне оформлення робіт.

 

  1. Поділ класу на групи та розподіл завдань.

І група «Мовознавці».

  • Досліджують значення слів та оформлюють словничок-довідничок:

БРАНЕЦЬ, ОРДА, ЯСИР, САЙГАК, ШЛИК, ЖУПАН, СПИС, РУШНИЦЯ-ПИЩАЛЬ, КЕЛЕП (ЧЕКАН), НАГАЙКА, СОЛОМАХА, НА СВОЄ БЕЗГОЛІВ’Я. 

  • З’ясовують походження прізвищ (прізвиськ) козаків, зокрема Голота.

ІІ група «Юні історики».

  • Досліджують інформацію «Козак Голота – вигаданий персонаж чи історична постать?».
  • Складають карту подорожі козака Голоти за  описом в оповіданні.

ІІІ група «Народознавці».

  • Записують прислів’я та приказки про козаків.
  • З’ясовують питання:

 Чому з’явилися козаки ?

Як жили козаки?

Звичаї козаків.

 Одяг козаків.

Страви, які готували козаки.

Легенди про козаків, їх подвиги.

ІV група «Художники».

  • Малюють портрет козака Голоти за словесним описом в оповіданні.
  • Малюють картини природи або створюють колаж, аплікацію за словесним описом авторки твору.

V група «Пізнайки».

  • З’ясовують питання «Чому саме дуб є символом козацтва?».
  • «Запорізький дуб – пам’ятка українських козаків ».

 

  1. Самостійне обговорення та вибір завдання членами групи для подальшого опрацювання та виконання.

 

  1. Пошук, опрацювання необхідного матеріалу для виконання завдання .

 

  1. Підготовка учнями звіту про виконану роботу. Самооцінка проекту.

 

  1. Презентація проекту.

C:\Users\PC\Downloads\колажі проект\20200212_151907.jpgC:\Users\PC\Downloads\колажі проект\20200212_152545.jpg 

docx
Додано
15 лютого 2020
Переглядів
553
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку