ОПИС ПРОЄКТУ
Назва проєкту: «Ой там гуля степами козак Голота, не боїться ні вогня, ні меча, ні третього болота» (за твором М. Пригари «Козак Голота»).
Мета проєкту:
-
Поглиблювати, доповнювати, коригувати знання учнів про козаків (побут, звичаї, одяг, страви); продовжувати вчити користуватися довідковою літературою, Інтернет-ресурсами; формувати уміння аналізувати та систематизувати зібраний матеріал; збагачувати словниковий запас ; сприяти бажанню учнів самостійно здобувати інформацію; учити обирати шлях вирішення проблеми, якщо такий виникає в роботі над проєктом;
-
розвивати навички самостійної роботи, роботи в групі; образне мислення, творчу уяву, естетичний смак; уміння працювати з картою України; уміння передавати у малюнку власне бачення образу героя, картини природи;
-
виховувати бажання читати твори українських письменників історичного спрямування, зацікавленість історією козаків, народознавством; толерантність; інформаційну компетентність; сприяти національно-патріотичному вихованню учнів.
Учасники проєкту: учні, батьки, бібліотекар.
Тип проєкту:
за характером діяльності – творчий;
за предметно-змістовною сферою – мовно-літературний;
за кількістю учасників – особистісно-колективний;
за широтою змісту – міжпредметний;
за тривалістю проведення – середньої тривалості.
Предмети, у межах яких виконується навчальний проект:
літературне читання, українська мова, природознавство, образотворче мистецтво, основи інформатики.
Очікувані результати.
Під час виконання проекту учні:
-
поглиблять свої знання, дізнаються більше про життя, побут, звичаї українських козаків, їх символи, здобудуть більше інформації про історичну постать козака Голоти, його риси характеру;
-
зберуть та проаналізують приказки та прислів’я про козаків, походження прізвища;
-
опанують навичками складання плану місцевості та пересування за літературним описом в оповіданні;
-
опанують навичками малювання образу козака Голоти за його описом ;
малювання картин природи за словесним описом;
-
вправлятимуть практичні навички самостійної роботи з додатковою літературою, Інтернет-ресурсами.
Опис реалізації проекту (попередня діяльність)
-
Об’єкт пізнання: образ козака Голоти, звичаї , побут, символи українських козаків.
-
Завдання проєкту:
-
залучити учнів, їх батьків до пошуку інформації про українських козаків, їх побут, звичаї, прислів’я та приказки; дуб – як символ козацтва;
-
намалювати малюнки до твору, створити образ козака Голоти;
-
скласти план місцевості пересування козака Голоти;
-
естетично оформити зібраний матеріал.
-
Спосіб реалізації завдань:
-
пошук інформації;
-
виконання творчої роботи;
-
естетичне оформлення робіт.
-
Поділ класу на групи та розподіл завдань.
І група «Мовознавці».
-
Досліджують значення слів та оформлюють словничок-довідничок:
БРАНЕЦЬ, ОРДА, ЯСИР, САЙГАК, ШЛИК, ЖУПАН, СПИС, РУШНИЦЯ-ПИЩАЛЬ, КЕЛЕП (ЧЕКАН), НАГАЙКА, СОЛОМАХА, НА СВОЄ БЕЗГОЛІВ’Я.
-
З’ясовують походження прізвищ (прізвиськ) козаків, зокрема Голота.
ІІ група «Юні історики».
-
Досліджують інформацію «Козак Голота – вигаданий персонаж чи історична постать?».
-
Складають карту подорожі козака Голоти за описом в оповіданні.
ІІІ група «Народознавці».
-
Записують прислів’я та приказки про козаків.
-
З’ясовують питання:
Чому з’явилися козаки ?
Як жили козаки?
Звичаї козаків.
Одяг козаків.
Страви, які готували козаки.
Легенди про козаків, їх подвиги.
ІV група «Художники».
-
Малюють портрет козака Голоти за словесним описом в оповіданні.
-
Малюють картини природи або створюють колаж, аплікацію за словесним описом авторки твору.
V група «Пізнайки».
-
З’ясовують питання «Чому саме дуб є символом козацтва?».
-
«Запорізький дуб – пам’ятка українських козаків ».
-
Самостійне обговорення та вибір завдання членами групи для подальшого опрацювання та виконання.
-
Пошук, опрацювання необхідного матеріалу для виконання завдання .
-
Підготовка учнями звіту про виконану роботу. Самооцінка проекту.
-
Презентація проекту.