Тема: Назви кімнат та меблів, а також прикметники, якими описується інтер’єр будь-якого приміщення (вивчення лексики). Розстановка меблів у новому житлі за допомогою інтерактивної програми. Створення ескізу кімнат та замальовка предметів інтер’єру. Розповідь про будинок, в якому учні нещодавно побували.
Мета:
- введення назв кімнат та меблів. Використання інтерактивних анімованих ілюстрацій, комп’ютерної гри та рухливої пісні (комп’ютерна програма Genki English);
- розстановка меблів у новому житлі за допомогою інтерактивної програми Articulate Storyline.
Використання засвоєної лексики у ході виконання завдання, поповнення словникового запасу новими словами та виразами;
- створення ескізу кімнат та замальовка предметів інтер’єру за описом однокласника. Робота в парах з використанням роздаткового матеріалу. Закріплення вивченої лексики;
- висловлення особистого ставлення до популярного західного тренду "House swapping". Визначення позитивних та негативних рис цього явища за допомогою інтерактивної програми Articulate Storyline. Вправа на сортування фактів (переваги та недоліки);
- ознайомлення із закладами, які можна відвідати в місті. Вивчення прикметників для опису інтер’єру будь-якого приміщення. Виконання інтерактивної вправи типу "Drag and drop" для того, щоб знайти переклад невідомих слів та виразів;
- написання твору про будинок чи квартиру свого друга, які учні нещодавно відвідали;
- розвиток навичок діалогічного та монологічного мовлення;
- розвиток стійкої уваги, здатності зосереджуватись протягом тривалого періоду часу.
- виховання позитивного ставлення до вивчення іноземних мов.
Обладнання та матеріали: інтерактивні комп’ютерні ігри Genki English, інтерактивна програма Articulate Storyline, електронні анімовані ілюстрації, презентація Power Point, аудіо та відео матеріал, підручник, комп’ютер, смартфон та телевізор.
Хід роботи
І. Мовленнєва розминка.
1. Ілюстрації з анімацією. Повторення назв кімнат. Пошук мільтиплікаційного персонажа в кожній з кімнат
(використання прийменників місця)
На екрані з’являються малюнки із зображенням кімнат.
Комп’ютер називає ці кімнати, використовуючи різні акценти та інтонацію. Вихованці повторюють за комп’ютером та супроводжують свою відповідь жестами та мімікою.
В кожній кімнаті ховається мультиплікаційний персонаж. Він то з’являється, то зникає.
Вчитель стоїть спиною до телевізора та комп’ютера, тому він не бачить, де саме знаходиться цей герой.
Він у розпачі розводить руками, розгублено озирається довкола та просить дітей відшукати мавпеня якомога швидше:
"Baby monkey is hiding somewhere in the room. Tell me please where he is hiding as fast as possible".
Іноді вчитель робить вигляд, що в кімнаті нікого немає і дітям потрібно довести, що вони бачили саме Baby Monkey за ванною, у вікні, за диваном ті в інших місцях.
Вони на швидкість піднімають руки, поспіхом вказують на мавпеня та голосно викрикують правильну відповідь:
"He is behind the sofa"
(Він за диваном)
"He is on the box"
(Він на коробці)
2. Виконання пісні про мультиплікаційного персонажа.
Мавпеня настільки прудке та енергійне, що його ніхто не може знайти в жодній
із кімнат.
Вихованці співають пісню та показують жестами справи, які вони роблять в цих кімнатах.
Коли вони чують приспів, їм потрібно збентежено розвести руками та експресивно проспівати, використовуючи різні емоції, інтонацію та вимову:
"Where is Baby Monkey?"
(де знаходиться мавпеня)
Виконуючи пісню, вони можуть також заглядати під парти, у книжкові шафи та у свої шкільні сумки.
3. Розмова з однокласниками на швидкість з використанням секундоміра. Встановлення рекордів.
Вихованці уявляють, що насправді вони знаходяться не в класі, а в великому будинку, який вони щойно бачили на екрані телевізора. Вони шукають свого друга у всіх кімнатах та питають у жителів будинку, де знаходиться мавпеня.
Вчитель просить використовувати різноманітні емоції та міміку у розмові зі своїми друзями:
"When looking for Baby Monkey, use your imagination, emotions and gestures "
Завдання можна вважати виконаним тільки тоді, коли діти поговорили з усіма однокласниками та уважно вислухали їхню відповідь.
Діти цікавляться у кожного однокласника про свого друга та хутко займають свої місця.
Вчитель з підозрою поглядає на секундомір та просить учнів вгадати, чи у нього гарна новина для них, чи ні.
"is it a good news or bad news ?"
Учні висувають своє припущення та намагаються вгадати, за який час вони виконали завдання. Від їхнього результату залежить чи встановили вони новий рекорд, чи ні.
Вчитель записує на дошці секунди, або хвилини, за які діти провели розмову зі своїми друзями та вітає їх з успішним виконанням завдання.
4. Інтерактивна комп’ютерна гра. Розпізнавання інформації на слух.
Голос з комп’ютерної гри називає кімнати, де може знаходитись мультиплікаційний персонаж.
Вихованці знаходять відповідний малюнок з анімацією та фотографують його за допомогою інтерактивного фотоапарату.
Як тільки збирається потрібна кількість фото в колекції, гра закінчується та комп’ютер вітає учнів з успішною грою.
ІІ. Вивчення нового матеріалу та виконання вправ.
Вчитель вказує на фото із зображенням приватного будинку та квартири та просить учнів сказати, де живуть їхні однокласники:
"Does your friend live in an apartment or in a house?"
(Ваш друг живе в квартирі чи в приватному будинку?)
Вихованці діляться інформацією про своїх друзів, вживаючи у своїй відповіді слова "apartment" та "house":
Вчитель нагадує, що на минулих заняттях вони вже навчилися описувати зовнішність своїх друзів та риси характеру, а зараз вони будуть вчитися говорити про місця, де проживають їхні друзі.
1. Розстановка меблів у квартирі за допомогою інтерактивної комп’ютерної програми. Слова, які означають меблі.
На екрані з’являється план будинку та багато меблів. Вчитель просить вихованців уявити, що їхній найкращий друг змінює місце проживання, але йому потрібно допомогти розставити меблі
у кімнаті.
Він звертається до учнів та пояснює їм, що потрібно зробити у завданні:
"Imagine that your friend is moving into
a new house. Help him to furnish his house. Draw the pieces of furniture onto their places"
Вихованці по черзі витягують паперові стрічки з описом меблів, дивляться на екран та вгадують, про які саме предмети йде мова.
Вгадавши меблі, вони виходять до дошки та перетягують їх на свої місця.
Нові слова та вирази діти одночасно записують в словники.
Після того, як учні виконали вправу, вчитель просить ще раз повторити нову лексику та згортає інтерактивну програму.
2. Робота в парах. Використання лексики, яка означає меблі та кімнати, на практиці. Створення ескізу кімнат та замальовка предметів інтер’єру.
Вихованці отримують папірці із зображенням будинку.
Вчитель пояснює, що потрібно зробити
в цьому завданні:
"Don’t show your paper to your partner. It’s a secret. Li sten to your classmate’s description and draw the missing rooms and pieces of furniture".
(Не показуйте вашому однокласнику папірець, який ви щойно отримали.
Це секрет. Послухайте опис кімнат та предметів, які там знаходяться. Замалюйте їх на своєму папірці)
У одного учня повністю закритий перший поверх, а в іншого – другий. Вони не бачать, які кімнати та меблі знаходяться на тому чи іншому поверсі. Потрібно почути інформацію про речі та кімнати, яких не вистачає на малюнку та замалювати їх.
Виконавши вправу, учні виходяться до дошки та описують малюнок, який вони отримали, перед однокласниками. Решта учнів уважно слухає та виправляє неточності.
3. Гра на розвиток пам’яті, уваги, зосередженості та концентрації. Опис малюнку в деталях.
Вихованці знову отримують роздатковий матеріал із зображенням великого просторого будинку. Вчитель просить дітей уявити, що це їхній майбутній будинок.
Він пояснює вихованцям, що потрібно зробити у цій вправі:
"Imagine that this is your new house. Look at the picture very closely and try to memorize all the tiniest details of your new house".
Учні дивляться на будинок протягом декількох хвилин, а потім кладуть папірець малюнком вниз.
Вони описують малюнок в письмовій формі у вигляді зв’язної розповіді про своє нове житло.
Вчитель наголошує, що потрібно використовувати конструкції "There is" та "There are", коли вони говорять про предмети, які десь знаходяться.
4. Заклади, які відвідує друг у своєму місті. Вивчення нової лексики, яка стосується квартири, школи, лікарні та інших місць.
На екрані з’являється фото із зображенням вулиці міста.
Вчитель вказує на це фото та просить вихованців назвати заклади, які відвідують їх друзі.
Діти називають ці місця, а на слайді презентації з’являються відповідні фото.
Вчитель говорить, що кінотеатри, лікарні, школи та інші заклади називаються одним словом – amenities (зручності міста). На екрані з’являється це слово, а учні записують його в словник.
Застосування інтерактивної гри для кращого засвоєння нового матеріалу про зручності міста.
На екрані телевізора з’являється малюнок із зображенням всіх закладів, які можна відвідати.
Вчитель описує один із закладів, а вихованці вгадують, про що саме йде мова.
Діти виходять до дошки та вибирають відповідний малюнок. Вони натискають на зображення за допомогою комп’ютерної мишки.
На екрані з’являється інтер’єр вибраного приміщення та багато нових слів, якими можна описати цей інтер’єр. Вихованці намагаються передбачити та вгадати переклад нової лексики.
Діти по черзі виходять до комп’ютера
та перевіряють свої припущення. За допомогою мишки вони перетягують слова на відповідний переклад. Нові слова та вирази вони записують у словник.
5. Популярний тренд у західному суспільстві "House swapping" (тимчасовий обмін будинками).
Позитивні та негативні сторони цього явища. Висловлення свого особистого ставлення до "house swapping".
Вчитель пише на дошці вираз "house swapping" та просить дітей висунути припущення, щодо його значення.
На екрані з‘являється відео про популярний тренд в суспільстві.
Переглядаючи це відео, діти
перевіряють свої припущення та здобувають нову цікаву інформацію. Ключові тези, які характеризують це явище, діти занотовують у зошити.
Після перегляду відео, вихованці використовують інтерактивну програму для того, щоб закріпити отриману інформацію. Вчитель просить дітей розділити аркуш паперу на дві частини.
Перша колонка має назву "Advantages" (переваги), а інша – "Disadvantages" (недоліки).
Вчитель просить висловити своє особисте ставлення з приводу обміну будинками.
У своїх відповідях вихованці вживають основні тези, які вони занотували у зошити під час перегляду відео.
На екрані з’являється додаткова інформація у вигляді різнокольорових блоків про "house swapping".
Вчитель пояснює учням, що потрібно зробити у вправі:
"Read very attentively these pieces of information and sort them out. Draw the blocks onto the folder or the trash can depending on whether it’s advantage or disadvantage"
(Уважно прочитайте інформацію та відсортуйте її. Перетягніть прямокутники з реченнями у папку, чи в смітник, залежно від того, переваги це, чи недоліки).
Вихованці по черзі виходять до дошки та приймають рішення. За допомогою мишки вони викидають відповідну інформацію у смітник, чи кладуть в папку.
Перемістивши її у належне місце, вони повертаються за парту та записують речення у табличку.
ІІІ. Підведення підсумків заняття. Повторення та узагальнення вивченого матеріалу.
Написання розповіді про квартиру чи будинок, які учень нещодавно відвідав.
Вихованці повторюють весь лексичний матеріал, який вони засвоїли протягом уроку.
Вчитель просить їх назвати основні слова, якими описується інтер’єр будь-якого закладу чи житлового приміщення.
Вони дивляться на слайди презентації та називають все, що запам’ятали.
Потім вчитель показує план будинку, в якому вихованці розставляли меблі. Учні називають не просто слова, які означають меблі та речі
в приміщенні, вони повинні сказати, де знаходяться ці речі та в якій кімнаті
Вчитель просить учнів уявити, що вони нещодавно побували в гостях у свого найкращого друга, на вечірці в честь дня народження:
"Imagine that you have recently attended your friend’s birthday party. Describe his apartment or house".
Учні пишуть твір під постійним контролем вчителя, а потім представляють свою роботу перед однокласниками.